Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

kamille

kamille

15-08-2012 om 22:26

Verkiezingsposter vvd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kamille

kamille

03-09-2012 om 23:08

Poster, chippie

Ik weet niet of je dat aan mij vraagt, maar ik ben vooral gevallen over de poster met de tekst "handen uit de mouwen, geen hand ophouden". Dat is een officiële VVD-poster.
De PvdA-posters ken ik alleen van horen zeggen, die heb ik nog niet zelf gezien. Ik vind het wel dubieus om op zo'n manier een tegencampagne te voeren, maar het ongenuanceerd-opstandige stukje in mij vindt het stiekem wel een mooie actie (niet verder vertellen!)

Chippie

Chippie

03-09-2012 om 23:42

Verharding

Verharding, misschien heb je daar wel gelijk in. Maar die verharding geldt voor iedereen. Door de noodzaak van bezuinigingen voet iedereen de onzekerheid. En dat geldt voor jou, maar dat geldt ook voor de modale verdiener die zijn kleine hypotheekrenteaftrekvoordeeltje en/of kinderbijslag hard nodig heeft om de schoolkosten van zijn kinderen te kunnen betalen.

Nog niet zo heel lang geleden werd je hier als bijna-crimineel cq rat afgeschilderd omdat je als bovenmodaalverdiener kinderbijslag en hypotheekrenteaftrek op je bankrekening kreeg gestort. Ik denk dat jij ook harder oordeelt richting bovenmodaalverdienende mensen met niks-aan-de-hand-kinderen etc dan enkele jaren geleden.

overheid is geen geluksmachine voor gehandicapten en andere los

"Bedoel je de poster met iets van \'de overheid is geen geluksmachine voor gehandicapten en andere losers\' ofzoiets?

Dat is een poster gemaakt door PVDA jongeren in de huisstijl van de VVD. Dat vind ik trouwens een erg goedkoop en inhoudloos campagne voeren. Politieke discussie graag, maar dan wel fair. "

Sowieso een oneerlijk verwijt, dat de vvd pechvogels in de kou zou laten staan. Ook bij de VVD is er altijd voedsel, warmte en een dak boven je hoofd als het tegen zit.

Ik heb wel eens gelezen dat als je een dak, een bed, een kast en een koeklast hebt, dat je rijker bent dan 60% van de wereldbevolking.

De extraatjes, sja, die zijn bij de VVD wél voor de geluksvogels. Niet eerlijk? Luxe voor iedereen is eerlijker. Maar is dat realistisch?

kamille

kamille

04-09-2012 om 19:43

Dat klopt, chippie

Hoge en lage inkomens staan momenteel met een heel boos gezicht en een uitgestrekte vinger naar elkaar toe. Zo jammer...

Maar ik blijf erbij dat het niet nodig was geweest van de VVD om zo'n verkiezingsposter te maken. Ze hebben meer posters die een stuk minder onder de gordel zijn.

Sorry, blijft toch een gevoelig plekje, denk ik

Maar ik kan er net zo slecht tegen als iemand met een laag inkomen net zo makkelijk iedereen met een hoog/hoger inkomen wegzet als profiteurs en uitzuigers (ik heb het nu dus niet over de beruchte graaiers op zeer hoog niveau waaraan we mede de crisis te danken hebben, maar dat is een ander verhaal).

Het scheelt ook dat ik aan beide kanten van de streep heb gestaan. Maar wat zou het mooi zijn als er eens een campagne van begrip kweken zou komen, in plaats van een campagne van haat kweken.

Ach, we dromen verder )

kamille

kamille

04-09-2012 om 19:48

Henk

Ik wil benadrukken dat ik hier dan wel stevig moet bezuinigen en ook de komende maanden heel pittige beslissingen moet maken om de boel in de plus te houden, maar dat ik zéker niet klaag. We kunnen nog steeds gezond eten, hebben een goed dak boven ons hoofd en tweedehands kleding zit ook lekker

Maar algemeen gesproken wordt er steeds harder gerammeld aan die basis. Eigen bijdrage omhoog, dreiging van korten van toeslagen, steeds minder zorg in het basispakket (waar ik vanaf volgend jaar ook afhankelijk van word omdat ik het pluspakket helaas eruit moet gooien)... Er zijn mensen die al aan hun plafond zitten, vooral mensen met schulden (en schulden ontstaan echt niet alleen maar omdat iemand een gat in de hand heeft).

Er moet bezuinigd worden, zeker weten! Bij hoog én laag. Maar in deze maatschappij red je het echt niet meer met alleen een bed, een koelkast en een huis met een kast. Voor je het weet krijg je een stickertje "laks" op je hoofd omdat je je als "handophouder" geen kapper en nette kleding meer kan permitteren...!

Chippie

Chippie

05-09-2012 om 00:45

Kamille

Kamille, bedenk ook (makkelijker gezegd dan gedaan) dat er maar een persoon is die bepaalt dat jij wordt gekwetst door die poster. Dat ben jezelf.

Kom op, je stemt geen VVD, gewoon van je af laten glijden. Iedereen, ook de uitkeringsgerechtigde, is er bij gebaat dat een ieder die kan werken ook gaat werken/partiperen. Hoe meer 'handen uit de mouwen' hoe beter zaken voor ons allemaal inclusief uitkeringen georganiseerd kunnen worden.

Graaiers, handophouders en lakse studenten

"Voor je het weet krijg je een stickertje "laks" op je hoofd omdat je je als "handophouder" geen kapper en nette kleding meer kan permitteren...! "

Dat is verdeel en heers. Iedereen wordt afgeschilderd als kostenpost: 'Opsouperende' ouderen, 'luie' studenten die later vast veel gaan verdienen, 'handophouders,' de 'tsunami' aan allochtonen (de Polen hebben zelfs hun eigen meldpunt )en ook 'graaiers' met hun 'villasubsidie'.

Op een 'luilak' dan wel 'graaier' is het makkelijker bezuinigen dan op een mantelzorgende bijstandsmoeder of een ondernemer die hard moet werken om de eindjes aan elkaar moet knopen.

Iedereen wordt dus tegen elkaar opgezet, om een breed gedragen protest tegen een maatregel te voorkomen.

Luxe

Ik verwacht dat de \'geluksvogels\' het niet met je eens zijn. Die zullen roepen dat zij meer recht hebben op luxe en dat luxe geven aan de pechvogels juist oneerlijk is.

In de realiteit wel. In principe niet. Luxe voor iedereen is alleen oneerlijk omdat het van een ander wordt 'afgepakt'.

In een ideale wereld lijkt mij het het best als iedereen wat meer mogelijkheden heeft om zijn plannen te verwezenlijken. Maar die is niet mogelijk.

Chippie

Chippie

05-09-2012 om 23:17

Kamille; kijk op nu.nl

Bij nu.nl en dan naar nu.jij (oid) staat de uitspraak van Roemer over deze posters erg hoog gewaardeerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.