Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Emily, hoe staan de zaken?


emily

emily

18-02-2014 om 12:48

Ja zeker

Als tegenvordering hebben we het concurrentiebeding ingezet. Dat willen we van tafel hebben en de werkgever heeft daar in zijn dagvaarding ook leuke argumenten voor gegeven om dat van tafel te krijgen. Altijd fijn, zo'n behulpzame werkgever die zijn eigen glazen ingoot. Partner heeft vanmorgen contact gehad met de juriste en volgens haar kijkt de rechter nu of er extra stukken nodig zijn of dat er een tweede rolzitting moet komen, daarna laat hij/zij weten hoe hij er over denkt en zal daarna uitspraak doen. Termijn is idd 4 weken, maar het kan allemaal keer op keer worden uitgesteld. Juriste vertelde dat ze bij een client nu voor de 4e maand op rij uitstel in d'r maag gesplitst had gekregen.In ieder geval kunnen wij nu even niets anders meer doen dan afwachten en gewoon verder gaan met ons leven. Dat we het kort geding grotendeels hebben gewonnen geeft wel een boel rust en zekerheid, we zijn gelukkig lang niet zo gestresst als toen. Daardoor kunnen we ook gewoon doorgaan; het hele gedoe heeft niet zo'n prominente plek meer in ons gezin gelukkig.

emily

emily

24-02-2014 om 11:20

2e schriftelijke ronde gelast

We kregen nu al bericht van onze juriste dat de rechtbank een 2e schriftelijke ronde gelast en dat de werkgever tot ergens in maart gelegenheid heeft om te reageren.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet plaatsen. Is dat omdat de rechtbank twijfels heeft aan het door ons ingediende verweer of is dit omdat ze vinden dat wij heel goede motivatie en verweer hebben gegeven en nu van de tegenpartij hun reactie daarop wil hebben.
Weet dus niet of dit nu goed of slecht nieuws is.....

Anne

Anne

24-02-2014 om 11:55

Gebruikelijk

Emily, maak je geen zorgen, het is gebruikelijk dat er twee schriftelijke rondes zijn. De eerste is geweest, nu komt de tweede, zoals Temet al schreef kan de eisende partij (de werkgever) nu zijn conclusie van repliek indienen. Daarna kunnen jullie nog een conclusie van dupliek (de reactie op de conclusie van repliek indienen).

Dus noch goed noch slecht nieuws. Het enige wat je kunt bedenken is dat de rechter niet een overleg tussen partijen (comparitie) ingelast omdat hij/zij kennelijk vermoed dat dat niets gaat opleveren. En dat lijkt me logisch gezien de gang van zaken.

Het is prima dat je je vragen hier stelt (kan Temet of iemand anders beantwoorden0, maar eigenlijk zou ik verwachten dat jullie advocaat jullie uitlegt dat dit gebruikelijk is en niet goed of slecht nieuws. Vertelt zij niets, of vraagt je partner daar niet naar?

emily

emily

24-02-2014 om 12:17

Anne

Onze juriste legt het ook altijd uit als we ernaar vragen en we vragen dat soort dingen ook aan haar, maar het forum is zo lekker snel (Al hebben we op dat vlak ook eigenlijk niets te klagen over de juriste hoor). En soms krijg ik hier net even wat meer tips, een net iets andere kijk en ongevraagd advies waar we wat mee kunnen.

Temet

Temet

24-02-2014 om 17:13 Topicstarter

emily

Let op, de tweede ronde gaat in drie bedrijven: conclusie van repliek in conventie/antwoord in reconventie, conclusie van dupliek in conventie (laatste reactie van jullie kant op de vordering van werkgever)/repliek in reconventie en dan de conclusie van dupliek in reconventie (laatste reactie van werkgever op jullie tegenvordering.

Voordat die laatste conclusie er ligt is het al zomer. Minstens.

Daarna hopelijk vonnis, maar mogelijk ook een bewijsopdracht. Reken maar niet op een vonnis voor de kerst.

Nu weet je ook waarom kort-gedingen best wel populair is

Groeten,

Temet

emily

emily

27-02-2014 om 13:49

Even heel hard gelachen

Partner staat ingeschreven bij uitzendbureaus, heeft Linkedin e.d. Vanmorgen kreeg ze via Linkedin een mailtje met als titel:

Beste Partner: "die hele nare werkgever", "een andere werkgever" en "nog een ander bedrijf" zijn op zoek naar jou!

Ik zeg: solliciteren!!!!

Temet

Temet

27-02-2014 om 15:46 Topicstarter

grinnik

Inderdaad, zou ik doen. Kejjelache.

Loopt de werving op enige manier via de leidinggevende waar ze mot mee heeft?

Groeten,

Temet

emily

emily

27-02-2014 om 15:51

Temet

Sterker nog, we hebben het vermoeden dat het de functie IS van kwaliteitsmanager die we ervan verdenken dat zij een persoonlijke hetze uitvecht op deze manier.

Temet

Temet

27-02-2014 om 15:53 Topicstarter

Emily

Hè? Dus de bewuste kwaliteitsmanager is er nu uit en haar functie moet nu vervuld worden, bedoel je dat?

Groeten,

Temet

emily

emily

27-02-2014 om 22:03

Temet

Dat is een vermoeden, de functie lijkt er verbazingwekkend veel op in ieder geval. Denk dat partner binnenkort haar voelsprieten bij haar oud-medewerksters maar eens moet uitsteken. Zou toch een bak van hier tot Tokio zijn. Als zij weg is dan kan er door de rechter geen vragen directe vragen gesteld worden over de hele kwestie. Een opvolger kan alleen "van horen zeggen" antwoorden of zeggen dat hij/zij het niet weet. Kan vast niet ongustig voor ons zijn.

emily

emily

17-03-2014 om 08:38

rustig hier

Weinig nieuws te melden, alleen dat de advocaat van de tegenpartij zoals verwacht uitstel heeft gevraagd voor de conclusie van repliek.

Suze

Suze

17-03-2014 om 08:42

vacature

En hoe is het met die vacature afgelopen? Al duidelijkheid hoe het zit?

emily

emily

17-03-2014 om 10:54

Suze

Neuh... niet meer achteraan gegaan. Weinig interessant ook natuurlijk, we zien vanzelf wel een keer in de stukken verschijnen of het die bewuste medewerkster was en als mijn partner haar ex-collega's een keer toevallig spreekt zal ze er ook naar vragen.

emily

emily

26-03-2014 om 09:30

uitstel verleend

Gisteren een mail van de advocaat dat de tegenpartij uitstel heeft gekregen zoals ze gevraagd hadden. Weinig nieuws dus.
Verder heeft mijn partner van de week één van haar medewerksters gesproken en die heeft verteld hoe het nu allemaal reilt en zeilt. De vervangster die snel aangenomen was is alweer weg, kon het niet aan. Nu doet een assistent van een ander filiaal deze vestiging "er even bij". Verder is alles superstrict geworden, zelfs pauzes mogen niet meer flexibel opgenomen worden dus het kan zo maar zijn dat klanten moeten wachten omdat het pauze is. Ook hebben de overgebleven mensen nu ieder vaste taken gekregen en mogen ze niet taken van elkaar overnemen waardoor het werk veel minder veelzijdig en uitdagend is geworden. Gebeurt dus ook zomaar dat je collega zich uit de naad werkt om op tijd dingen af te hebben en dat jij uit je neus kan eten en patience spelen omdat je niets te doen hebt maar dat je niet mag bijspringen. Kortom, haar medewerkster is ook heel naarstig op zoek naar een nieuwe baan. Gelukkig kan zij solliciteren vanuit een baan en heeft ze geen vervelend stempel op haar voorhoofd staan zoals mijn partner. Ook nog even gevraagd naar die vacature maar "ze dacht niet dat die bewuste persoon weg was". Kortom, de vestiging is totaal aan het afbrokkelen. Aan de ene kant heeft het een soort voldoening van zie je wel, zonder mijn partner redden ze het voor geen meter en eigen schuld dikke bult, maar aan de andere kant vind ik het dan toch ook weer een soort van sneu voor de medewerksters die er nu zitten en is het jammer dat wat mijn partner in 10 jaar heeft opgebouwd binnen een jaar weer terug bij af is.

Lucerna

Lucerna

14-04-2014 om 13:59

Emily

Hoe gaat het nu bij jullie thuis? Is er een soort van rust weergekeerd, solliciteert je partner? Wel jammer dat die vestiging zo aan het afbrokkelen is, ook voor de goeien die er ook wel zitten. Maar het meest ben ik toch met jullie begaan.

emily

emily

14-04-2014 om 16:29

Lucerna

Wat lief dat je er naar vraagt, zeker in deze tijd. Hier wordt ook regelmatig aan jullie gedacht.
Rust is er zeker, gelukkig wel. Alles gaat nu ook niet zo in sneltreinvaart meer, we worden door de wol geverfd en we hebben door de uitspraak in kort geding natuurlijk al een flinke steun in de rug. Partner solliciteert zich een slag in de rondte maar is nog nergens uitgenodigd voor gesprek . Heel vervelend, maar gelukkig heeft ze zat vrijwilligerswerkzaamheden en doet nu het hele huishouden (dat is voor mij dan weer een mazzeltje hihi). Maar ook het nog niet hebben kunnen vinden van een baan kan ons alleen maar helpen. De ex-werkgever pretendeert in hun verweer dat mijn partner met haar ervaring makkelijk en zonder problemen een andere baan kan vinden en dat ontslag op staande voet om die reden dus helemaal niet een zwaar middel was. We kunnen nu aantoonbaar maken dat dat dus echt niet zo is en dat ze bagatelliseren.
Deze week moeten zij hun antwoord op ons verweer weer bij de rechtbank ingeleverd hebben dus we verwachten eind van de week wel bericht van de juriste. Dat laten we lekker tot na de paasdagen liggen.

Annelies B.

Annelies B.

19-05-2014 om 11:59

Hoe gaat het?

Inmiddels al weer een aantal weken voorbij. Hoe gaat het ?

Emily

Emily

19-05-2014 om 14:00

Deze week weer aan de bak

Tja, hoe gaat t, t is nu een spelletje heen en weer geschrijf. We hebben nu weer de reactie van de tegenpartij op onze reactie gehad en het komt er op neer dat ze zichzelf alleen maar eindeloos willen blijven herhalen en met niets nieuws komen. Verder staan er ook nu weer aantoonbare fouten in en insinueren ze van alles. Een modderbad is er niets bij. Heel vervelend, maar daar waren we op voorbereid. Deze week formuleren we onze reactie op hun nonsens weer op en dan kan onze juriste daar weer mee aan de slag. Verder solliciteert partner zich suf, maar dat wil nog allemaal niet zo lukken helaas.

emily

emily

27-05-2014 om 10:52

klaar voor nu

Zo, gistermiddag samen met partner het hele stuk van de werkgever voorzien van commentaar. Vooral verwijzingen naar eerdere opmerkingen omdat ze zichzelf eindeloos herhalen. Even een dagje laten rusten en dan nog eens doornemen en naar onze juriste sturen en dan is het maar weer afwachten. Dit was de 4e ronde, volgens mij komt er nu actie van de rechter als ik het goed onthouden heb.

Temet

Temet

27-05-2014 om 10:56 Topicstarter

Nee, volgens mij ben je er nog niet

Helaas, Emily, als ik het goed heb onthouden ben je er nog niet. Jullie hadden toch een tegenvordering ingediend? Volgens mij mag de werkgever daar nog een keer op reageren (althans, reageren op de reactie op de reactie op die vordering , dat heet de dupliek in reconventie). Da's dan ronde 5 en dat is dan inderdaad de laatste voor de rechtbank uitspraak doet. En dan maar hopen dat dat een einduitspraak is en geen tussenuitspraak, want dan ben je nòg niet klaar.

Wel een kwestie van lange adem, dit...

Groeten,

Temet

emily

emily

28-05-2014 om 08:45

temet

Werkgever is begonnen met de bodemprocedure. Daarop hebben wij gereageerd met ons verweer en als tegenvordering ontbinding van het concurrentiebeding gedaan. Toen heeft de werkgever gereageerd op ons verweer en op de tegenvordering. Op dat geheel hebben wij nu weer gereageerd, dat is het stuk dat er nu ligt. Begrijp ik nu dat de werkgever alleen nog mag reageren op de tegenvordering of mogen ze ook weer reageren op onze reactie wat betreft de bodemprocedure. Volgens mij alleen onze tegenvordering als ik jouw posting goed begrijp.
Al die termen, repliek, dupliek, conventie, reconventie......
En ik verwacht niet dat er een einduitspraak komt. Hoewel de rechter in kort geding erg duidelijk was verwacht ik dat de werkgever nu zoveel stof heeft opgeschopt en puinhoop heeft gecreeerd dat er verder uitgezocht moet gaan worden.
Inderdaad, een kwestie van lange adem, maar we hebben een bereconditie en zolang we gewoon blijven doorademen gaat dat helemaal lukken. Je heb eerder aangegeven dat er voor de kerst geen uitspraak ligt, daar gaan wij ook van uit.

Temet

Temet

28-05-2014 om 19:29 Topicstarter

Emily

Ja, vziw mogen ze alleen nog reageren op de tegenvordering. Dan heb je ook voor die kwestie 4 rondes gehad en is de rechter aan zet.

Groeten,

Temet

emily

emily

29-05-2014 om 10:00

goed om te weten Temet

Dank je wel Temet,

Dat is goed om te weten, ik zie ze er namelijk helemaal voor aan dat ze uit pure hufterigheid (of onnozelheid) alsnog weer reageren op ons verweer. En ik ben iemand die in dit geval graag het laatste woord heeft en de laatste klappen uitdeelt

emily

emily

10-06-2014 om 09:17

t is er weer uit

Gisteren toen we thuis kwamen van een gezellig pinksterweekend lag het concept van onze juriste in de mailbox. Of we daar zo spoedig mogelijk naar wilden kijken zodat het vandaag ingediend kon worden. Yeah, right.... daar ging ons rustige avondje. Gelukkig zat het goed in elkaar en hadden we binnen een uur de hele conclusie van repliek (??)doorgespit, bijgeschaafd en weer terug gestuurd. Vandaag wordt het dus ingediend en dan gaan we weer fris en fruitig verder.

Temet

Temet

10-06-2014 om 10:28 Topicstarter

emily

Om precies te zijn: conclusie van dupliek in conventie, repliek in reconventie.

Ik ben al een hele tijd jurist en dit soort kreten wel gewend, maar als ik het zo opschrijf lijkt het toch weer bijna Harry Potter

Groeten,

Temet

emily

emily

10-06-2014 om 10:55

haha Temet

In dat geval weet ik nog wel een mooie die ik los wil laten op de tegenpartij: avada kedravra

emily

emily

13-06-2014 om 10:12

juriste hoopvol

Van de week heeft mijn partner nog telefonisch haar juriste gesproken en daar bleek dat onze juriste erg positief is. In het verweer van de werkgever staat gewoon expliciet dat "zij er van uit willen gaan dat partner van Emily geen kwade bedoelingen had en het apart gelegde geld niet voor eigen gewin wilde gebruiken." Dat was een inkoppertje voor haar, want daarmee slaan ze de hele bodem uit de bewering dat mijn partner fraude heeft gepleegd. Fraude is namelijk opzettelijk en voor eigen gewin..... Blijft er dus niets meer over dat een ontslag op staande voet rechtvaardigt.

emily

emily

13-06-2014 om 10:16

o ja

ik moest trouwens erg lachen om de vileine manier waarop de juriste het had verwoord: eerst het citaat waarin de werkgever aangeeft niet van opzet uit te willen gaan en daaronder schreef ze: " partner van emily is zeer content dat deze prutwerkgever nu eindelijk inziet dat er van opzet en fraude geen sprake is"

Lucerna

Lucerna

13-06-2014 om 10:16

Emily

Helaas heb ik juridisch weinig toe te voegen (ik moet al opzoeken wat Temet schrijft, dus inderdaad Harry Potter...). Maar ik laat maar gewoon weer even weten dat ik met jullie meeleef. Wat een ***-werkgever om het allemaal zo lang te rekken. En jullie zitten er maar mee. Gelukkig dat de juriste positief is.
Joepie, die werkgever is niet alleen ***, maar kennelijk ook nog een beetje dom. Gewoon schriftelijk toegeven dat "zij er van uit willen gaan dat partner van Emily geen kwade bedoelingen had en het apart gelegde geld niet voor eigen gewin wilde gebruiken." Het ontlokte mij een leedvermakerig grinnikje.

emily

emily

17-06-2014 om 17:13

helaas, 3e ronde

helaas, er komt nog een derde ronde. Geen idee waarom, dat vragen we nog aan onze juriste, maar we kregen een brief doorgestuurd waarin de rechtbank aangeeft dat de tegenpartij tot half juli de tijd heeft om te reageren en dat we daarna bericht krijgen over de verdere procedure. Ik heb werkelijk geen idee of dit nu goed of geen goed nieuws is. Wij waren er van overtuigd dat alles zonneklaar was, maar kennelijk denkt de rechter daar toch anders over. Half juli ligt midden in de vakantie dus voor de werkgever gereageerd heeft is het half augustus. Nou ja, hoeven wij tenminste niet tijdens de zomervakantie aan de bak met ons commentaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.