Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaarsjes [wordt 16-4 gearchiveerd]

In verband met archivering van de oude draad, gaan we hier weer verder.
Ik start met nog een kaarsje voor C, want het gaat nog steeds niet geweldig. Sterkte jullie!!

Liefs, Mick


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor lindsey

alweer 2 jaar zonder jou. Wat missen je ouders en grote zus jou nog.

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2010 om 22:06

Voor twee kinderen

Een kaarsje voor twee kinderen, dood gevonden in een huis...

Maatje

wat een lief dichtsel! Dank je!

Voor vrienden

Eerste kindje, na 8 maanden dood geboren, zij 2x op het randje gelegen. Hoe krabbel je hier nou uit op

Voor de familie en betrokkenen van

de persoon die hier een paar stations verder vanmorgen voor de trein sprong ( Je zal het nieuws over je kind of partner maar te horen krijgen

Jamie

Een mooi kaarsje voor jou, al hadden we die zoveel liever op jouw verjaarstaart gezien!

Voor het dochtertje van mijn schoonmoeder

Ik tikte mijn frustraties weg in het onderstaande draadje en gelijkertijd realiseer ik me dat 48 jaar geleden rouw om een doodgeboren kindje niet bestond. Mijn schoonmoeder kreeg haar dochtertje en nooit heeft ze het meisje gezien of vastgehouden. Het werd simpelweg weggehaald. Alsof het nooit bestaan heeft. Kraamvrouw? Dochter? uitvaart? Niets van dat alles. Een niet erkend kindje. Een nimmer bestaand moederschap, anno 2010 heeft ze er nog steeds verdriet van.

Petr@

Petr@

25-11-2010 om 22:49

Leonie

Met tranen in mijn ogen zit ik het programma Namens jou te kijken.
Een kaarsje vol kracht voor de ouders van Leonie die twee jaar geleden omkwam bij een motorongeluk en nu de laatste wens van hun kind in vervulling laten gaan...

Voor lieve lynn*

4 jaar geleden zaten je pappa en mamma nietsvermoedend in de kerk, een kaars aan te steken voor onze Enzo*. Die middag belde je mamma op. Ik vergeet het nooit meer. Ze hadden ent gehoord dat jij gestorven was in haar buik, 4 dagen voor de uitgerekende datum. Wat een verdriet bij je pappa, mamma en broertjes! Wat hebben we wat afgehuild!
1 december werd je uiteindelijk geboren, wij hebben je mogen zien!! Dat vind ik nog steeds zó bijzonder!
Ik weet dat vandaag de moeilijkste datum is voor je ouders, en daarom een hele mooie kaars. Speciaal dit jaar is het zwaar, omdat je 4 zou zijn en naar school zou gaan. Ik weet dat je moeder het daar heel, heel erg moeilijk mee heeft. Dikke knuffel lieve Lynn*

Yura

Yura

26-11-2010 om 10:13

Nikus

Mooi dat je er aan denkt, wat hard waren ze toen he. 2 jaar na mij hebben mijn ouders ook een overleden kindje gekregen. Ze weten niet eens of het een jongetje of meisje was (ernstig misvormd), mijn moeder kreeg nota bene niet eens medicijnen om de borstvoeding te stoppen, dat was niet nodig omdat ze geen kindje had gekregen werd gezegd. Terwijl haar buurvrouw die te beroerd was om het te proberen (sorry niet lullig bedoeld maar zo voel je dat op zo'n moment, mijn moeders woorden) wel die medicijnen kreeg. Mijn moeder heeft vreselijke stuwing gehad en vreselijk veel pijn. Overigens lag mijn moeder gewoon op zaal met net bevallen moeders en dat vond ze heel fijn, zij was immers ook bevallen, maar ze moest van de zaal af omdat de andere moeders geklaagd hadden, die konden er niet tegen.

Petr@

Petr@

26-11-2010 om 10:26

Lynn*

Een felroze kaarsje vol kracht omdat je zo gemist wordt...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

26-11-2010 om 10:27

Anna

Op deze zonnige, maar koude dag een warm kaarsje voor jou...

liefs,
Petr@

Maatje en wilma

Dank!

Voor iedereen

die het zo hard nodig heeft een kaars.

Voor al die ouders die hun kind moeten missen, vooral die kinderen die hun ouders moeten missen, voor iedereen die iemand mist die hen dierbaar is een mooie kaars...

Voor lynn

en haar familie een kaars. Omdat je zo gemist wordt!

Voor c

Wiens man nog steeds vermist is... Verschrikkelijk, zomaar in een klap je man kwijt, geen hoop meer hebben, wetend dat hij overleden zal zijn, maar geen lijfelijk afscheid kunnen nemen, geen uitvaart, geen begrafenis...
Een zee van kaarsjes voor hem, zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen en iedereen die hem mist.

Yura

Ja, verdrietig he? Zo wreed vind ik het. Dat laat mij altijd beseffen dat ik met alle aandacht voor mijn jongste er een stuk beter vanaf kom. Hoewel men heden ten dage wat overdrijft is er wel ruimte voor erkenning van het verdriet. Ik mag zeggen, ik mis mijn jongste. Jou moeder, mijn schoonmoeder en zo nog vele andere vrouwen moeten leven met totale ontkenning. Hoe kan een moeder nu ontkent worden in haar moedergevoel? Dat is zo wreed. Als je bedenkt dat het overal ter wereld nog voorkomt dat moeders ontkent worden in het bestaansrecht van hun gebaarde kindjes dan voel ik soms behoorlijk wat schaamte.

Sannie

Sannie

26-11-2010 om 13:35

Voor mijn collega......

van 49 jaar, dat ze mag rusten in vrede !!!

En voor haar man en zoontje die nu zonder haar verder moeten gaan.....

Wat is het leven oneerlijk !!!!!

Sannie

Voor ons

en ons lieve poesje die we vanavond in moesten laten slapen...we zijn zo verdrietig...Dag lieve, lieve Twikkel!

Fiorucci

Fiorucci

29-11-2010 om 07:04

Ach mien

He wat naar, veel sterkte!!

Petr@

Petr@

29-11-2010 om 18:17

Mien

Kaarsje voor jullie, wat is het huis dan leeg hè zonder je huisdier...

liefs,
Petr@

Petr@

We hebben nog een poes over, haar moeder (die overleeft zo nog al haar jongen) maar het is wel erg stil, Twikkel was echt een ´prater´ en altijd in de buurt, moeder ligt nu boven in een stoeltje te slapen...

Moeder praat niet, die maakt gewoon veel herrie als ze zin heeft, Twikkel was een heel ander poesje..

Ik mis haar ontiegelijk, moest vandaag ook continu huilen, foto´s bekeken, filmpje van haar in de sneeuw.. pfff, maar het is wel goed zo.. ook al voelt het verdomd beroerd

kien

kien

29-11-2010 om 20:23

Heli, het sneeuwt!

Toen het vanmiddag (bij ons) begon te sneeuwen moest ik meteen aan je denken. Onze mannetjes zijn weer heel dichtbij! Een kaarsje voor jullie.

Kien

Voor kien en heli

een kaarsje en een dikke knuffel

knevel

knevel

30-11-2010 om 21:15

Voor lynn*

Een roze kaarsje dat zeker blijft branden tot en met morgen, je geboortedag.

Lieve Hieke, ik denk nog steeds regelmatig aan jullie....

liefs knevel

Ook eentje voor lynn*

Wat lief knevel - Hieke leest niet meer zo heel vaak hier volgens mij, ik zal het haar wel zeggen, dat er mensen kaarsjes aansteken. Doet haar goed denk ik.

En knevel.....

is december niet de maand van jouw mannetje? 16 dec ligt me bij??

Hermiena

Hermiena

30-11-2010 om 22:27

Voor vincent

17 jaar pas, maar het leven was te zwaar voor hem. Vandaag is hij gecremeerd.

Ah mien

Twikkel is niet meer? Wat verdrietig!

kien

kien

01-12-2010 om 11:24

Thomas

Een warme winterkaars vol kracht voor Thomas, zijn ouders en broer en zusje. Ik hoop dat ze nog mooie momenten meemaken.

Kien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.