Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaarsjes [wordt 16-4 gearchiveerd]

In verband met archivering van de oude draad, gaan we hier weer verder.
Ik start met nog een kaarsje voor C, want het gaat nog steeds niet geweldig. Sterkte jullie!!

Liefs, Mick


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geerke

Lieve Geerke wat een verdrietig berichtje, een mooie kaars voor jou en je mannen!

Heb de berichten van vijf jaar geleden nog es teruggelezen. Vijf jaar alweer, nog maar..
Wat heeft dat toen een indruk gemaakt. Je berichten, maar ook jullie en natuurlijk vooral jullie mannetje. En zoveel voor ons nu herkenbare gedachten en scenario's. Toen ons mannetje tegen alle verwachting in door bleef ademen nadat hij van de beademing af was gehaald moest ik steeds maar aan jullie kleine mannetje denken. Die berichtjes van toen schoten steeds door mijn hoofd. En nu nog, als ik terugdenk aan die dagen dan is dat ook onlosmakelijk verbonden met die gedachten aan jullie kleine Enzo. Heb het er toen nog met de artsen over gehad; wat nou als hij blijft ademen en dat heel lang volhoudt? Ik weet van een jongetje die dat deed en dat tegen ieders verwachting ook heel lang volhield. Wat dan?

En dan zo verdrietig dat grote broer zijn broertje niet meer kan herinneren en dat kleine broer zijn Enzo nooit gekend heeft. Het is zo triest dat hij letterlijk steeds meer uit hun leven verdwijnt.
Het stomme is dat ik steeds maar het gevoel heb dat we een paar jaar op jullie achterlopen. Hoe lang duurt het nog voordat ons mannetje zijn grote broer niet meer kan herinneren. Dat hij het alleen nog van foto's en verhalen weet. Pfff...

Veel liefs!

knevel

knevel

19-11-2010 om 21:34

Kaarsje voor enzo*

En een knuffel voor jou, Geerke.

liefs

knevel

Lief

Dank voor jullie lieve berichtjes en kaarsen. Doet goed! Vorig jaar schreef ik nog een berichtje over hoe moeilijk ik het vond het Sinterklaasjournaal te zien. Hoe ons mannetje genoten zou hebben.
Ons andere mannetje begint in vele opzichten steeds meer op zijn grote broer te lijken. Zoals ik hem nu zie zitten bij het Sinterklaasjournaal; het is net of ik zijn broer zie zitten, twee jaar geleden. Hij was toen zeseneenhalf, ons mannetje is nu bijna zes. Zo bizar.
Hoewel het anders voelt dan vorig jaar, minder 'snijdend' is het nog steeds erg moeilijk.
Nogmaals dank!

Kien

Dank je wel; ik moet ook vaak aan jou denken. Voor jou ook een mooie kaars. (Hopelijk laat de sneeuw nog even op zich wachten.)

Merel78

Merel78

19-11-2010 om 21:38

Geerke

lieve lieve geerke

vandaag een mooie kaars voor jou en je mooie ventje wat nog bij jullie had moeten zijn. je leeft altijd zo met iedereen mee, zelfs in je eigen verdriet nog. dikke knuffel lieverd, we vergeten jullie mannetje niet!

xx, Merel

Petr@

Petr@

19-11-2010 om 22:01

Geerke

Een dikke kaars vol kracht omdat jullie Enzo* zo missen...
Ook ik heb vandaag een paar keer aan jullie gedacht, kan mij de periode na 19 november nog zo goed herinneren.

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

19-11-2010 om 22:02

Anna

Vrijdagkaarsje voor jou...

liefs,
Petr@

kien

kien

19-11-2010 om 22:46

Geerke

Een grote mooie kaars voor Enzo* en natuurlijk voor jullie. Het raakt me, je verhaal over zijn broertjes, dat kleine broertje dat precies weet over wie het gaat maar hem helemaal nooit gekend heeft...
Vijf jaar klinkt lang, maar is dat eigenlijk ook helemaal niet. Maar daardoor kunnen jullie levendige herinneringen aan Enzo* hem ook levend houden voor zijn broertjes.
Veel sterkte in deze donkere dagen!

Kien

kien

kien

19-11-2010 om 22:51

Moelijk en fijn, heli

Dat vind ik als ik zie en hoor dat ons kleinste jongetje zo op zijn kleine grote broer lijkt. Ergens mooi om het toch nog een keer mee te mogen maken, maar ook juist weer zo confronterend. Moeilijk zal het altijd blijven, heli, maar het is al beter als het niet meer zo snijdend is.
Als het gaat sneeuwen, ja, dat is weer zo'n moment. Maar die momenten gaan toch al in ruime mate komen in deze donkere dagen!
Veel liefs,

Kien

Rembrand

Rembrand

20-11-2010 om 00:43

Mijnwerkers in nz

Een dikke kaars van hoop voor de mijnwerkers in Nieuw Zeeland, het geboorteland van mijn man.....
M.

knevel

knevel

20-11-2010 om 13:28

Twee kaarsen voor heli en kien

Voor jullie beider mannetjes die zo gemist worden.

knevel

Dank

Dank jullie wel!
Reimer herinnert zich Enzo nog wel, maar alleen uit die periode van ziek zijn, maar misschien is dat nu ook eigenlijk vooral door de foto's. Hij herinnert zich ook nog speelkamers van ziekenhuizen, het helicopterplatform boven Enzo´s kamertje in het VU, dat soort dingen.
Neo weet van Enzo, kent hem van foto´s, maar zegt gewoon "Enzo dood, Enzo inne hemel, muis ook dood mamma, muis ook inne hemel" de tijd van vragen en uitleg komt voor hem nog wel.

Heli

Een dikke kaars met veel warmte voor jou. Het voelt heel bijzonder dat je aan Enzo moest denken vorig jaar zomer, maar ook zo verdrietig allemaal. Het doet me pijn in mijn hart als ik bedenk dat ook jij - en ook Kien, en ook zooooveel anderen - hun kindje moeten missen.....
Pfffff soms is het zwaar allemaal.
Bedankt voor alle steun.

Maatje

Maatje

20-11-2010 om 19:13

Gedichtje voor alle kindjes die niet meer bij hun geliefden zijn

Niet op aarde
Niet in bedje
Niet 'een beetje drammen'
Geen schaterlach
Niet 'schoentje zetten'
Niet bang voor zwarte piet
Geen lichtje, zingen in het donker
Dat is er allemaal niet
Wel dat gemis, altijd, altijd
Wel de herinnering, niets er van kwijt
Wel de liefde, die stroomt maar door
Wel de gedachten, niets teloor
Want jij, jij wordt gemist
Want jij, zoals niemand anders
Want jij, en wij, wij moeten door
Want jij, wij, sámen, zoals nooit tevoor
We nemen elkaar mee
We horen bij elkaar
We gaan tezamen verder
Wij hier, en jij dus daar
Soms voelt dat heel ver weg
Soms voelt dat veel te zwaar
Maar soms dan voelen we,... wéten we,
Soms... altíjd: je bent en blijft,
Van ons, bij ons
Da's zonneklaar!
Sterrekind...
Kus in de wind!

Voor alle mama's en papa's, oma's en opa's, tante's en ooms, broertjes en zusjes, neefjes en nichtjes die hun lieveling moeten missen, hier op aarde. Liefs, Maatje.

notje

notje

21-11-2010 om 11:48

Voor m en h

Een mooie kaars voor jullie lieve meisje ze had nu 9 weken moeten zijn.Gisteren zo'n zware dag fijn dat we elkaar gesproken hebben.
Notje

Voor het gezin

In de kerk mochten we vandaag weer kaarsjes aansteken voor mensen die overleden zijn, weer emotioneel hoor, poe. Hier een extra kaarsje voor het gezin uit onze kerk die een kindje verloren afgelopen zomer in haar eerste levensjaar. Wat een verdriet toch.

mirreke

mirreke

21-11-2010 om 18:34

Lieve geerke

Och, is dat al weer vijf jaar geleden. Het staat mij nog bij als de dag van gisteren, jullie verhaal heeft zo'n indruk gemaakt, jullie Enzo, maar ook hoe jullie erin stonden en ermee omgingen. Het heeft mij destijds diep geraakt, en roert me nog steeds.
Jullie Enzo wordt nooit vergeten, ook de foto's van toen kan ik nog zo voor me halen. En ik zal vast de enige niet zijn.
Een dikke knuffel voor jullie, en jullie drie zonen.

Petr@

Petr@

21-11-2010 om 20:05

Een dikke kaars

vol kracht voor de ouders van de 17-jarige jongen die vanochtend dood gereden is door een dronken automobilist...
Ik ben zelf moeder van een 17-jarige zoon en moet de hele tijd aan die ouders denken, wat een verdriet.

mirreke

mirreke

22-11-2010 om 09:31

Ook voor die ouders

van die jongen van 17. Toen ik zestien was is een jongen uit mijn klas ook doodgereden door een dronken automobilist, op weg naar school; we zouden met de klas op kamp gaan... Dat was zo erg. Ik was heel erg verliefd op hem, het heeft een enorme impact gehad op mij. Het was vreselijk voor zijn moeder en broers en zus, een van zijn broers is er nooit overheen gekomen. En zijn vader was net negen maanden daarvoor overleden aan kanker...
Het is meer dan 30 jaar geleden inmiddels, maar ik denk nog heel vaak aan hem, mijn dochter heb ik naar hem vernoemd. Wat een verdriet en ellende iemand met zijn dronken kop toch kan veroorzaken... zoiets gaat nooit meer over.
Een enorme kaars daarom voor de ouders, familie en de klas en vriendenclub van deze jongen!

Voor onszelf

Vrijdag gaan we met onze oudste naar een eerste gespek met de Kinderjeugdpraktijk.... Hoewel ik al zijn hele leven denk dat hij anders is dan andere kinderen wordt het nu wel erg concreet en komt het ineens heel dichtbij... Bah, bah, bah.

elsje78

elsje78

22-11-2010 om 19:03

Voor mijn lieve vriendinnetje

alweer een goede echo! het ziet er naar uit dat het echt gaat gebeuren na zoveel jaar!

Ik gun het jullie zo! En blijf doorgaan met kaarsjes branden, gewoon voor het geval dat!

Asa Torell

Asa Torell

22-11-2010 om 20:34

Sanneke

wat heftig voor jullie, ik zet er een kaars naast.

Petr@

Petr@

22-11-2010 om 20:40

Sanneke

Ik zet er een dikke kaars naast...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

22-11-2010 om 20:40

Elsje

Wat een supergoed nieuws! Ik zet er een kaarsje naast vol hoop dat het goed blijft gaan...
liefs,
Petr@

Wilma

Wilma

23-11-2010 om 14:44

Heli

Ach meis, dat omwentelen mag. 't Zal beslist steeds minder vaak worden, maar ik heb ook nog wel eens zo'n bui hoor en bij ons is 't veel langer terug dan bij jou. Wentel maar, lees maar terug, denk maar terug, mijmer maar, doe maar ...

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

23-11-2010 om 14:45

Geerke

Jeetje, vijf jaar ... Al en pas. Je verhaal, hoe erg ook, heeft diepe indruk bij velen gemaakt. Heb je niks aan, 'k weet 't, maar waar je wél wat aan hebt, is dat al die mensen Enzo niet vergeten !!

Groetjes,
Wilma

Balletmama76

Balletmama76

23-11-2010 om 15:00

Een kaarsje voor nina en tobias...

Ik weet niet of jullie het in het nieuws gelezen hebben, van de dubbele seksmoord in Duitsland:

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/541904/2010/11/22/Dubbele-seksmoord-schokt-Duitsland.dhtml

Iig, in dat dorpje ben ik dus opgegroeit... Dus heel veel kaarsjes voor Nina, Tobias en hun familie en vrienden en nog een extra-kaars voor de moeder van Tobias, die het stoffelijke overschoot van haar zoon gevonden heeft... Te gruwelijk voor woorden, dit!

Voor de ouders en familie van nicky verstappen

Hopelijk krijgen jullie nu eindelijk duidelijkheid....

Ansulina

Ansulina

24-11-2010 om 13:38

Voor jamie

Lieverd vandaag had je drie kaarsjes moeten uitblazen.
Je had moeten stoeien met D en K .
We missen je kleine man.

Ansulina

Ansulina

24-11-2010 om 13:39

Voor chanty

Lieffie we houden van jou,het gaat helemaal goed komen met jou.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.