Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

De eerste kaars van deze nieuwe draad van doorgegeven licht zet ik neer voor Buzz en haar moeder.
Verder zet ik er een waxinelichtje bij voor een vriendin, waar nu wat tegenslagen bij elkaar komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Thuis en amk

mijn lieve man is vandaag onverwacht ontslagen uit het ziekenhuis. Hij mag nu thuis verder aansterken en verder wachten en hopen op een donor. We hopen dat hij de rest van de klachten nog wat kan laten verminderen.

amk: in Nl doen ze wel levende donortransplantaties. Dit wordt mn in Rotterdam veel gedaan. Er wordt dan een leverkwab bij de donor weggehaald en bij de ontvanger erin gezet.
Zie onderstaande link:
http://www.transplantatiestichting.nl/donatie/donatie-bij-leven/lever

amk

amk

17-12-2013 om 21:49

urslau

Dat is fijn!!! en dan zijn ze de afgelopen paar jaar sneller gegaan dan ik dacht.
Ik ken het protocol, mijn ex man was destijds zeer actief in de patientenvereniging.

En heerlijk dat hij nu thuis is.

Amk

klein wereldje is het dan. Mijn schoonmoeder zou bijna de eerste levende donor in 2003 zijn geweest. Ze bleek echter niet geschikt, waardoor het pas in 2004 voor het eerst is gedaan.
Hij is wel thuis, maar of dat slim is......

Mooi kaarsje

Voor mijn kleine zusje, die net genezen leek van kanker maar morgen naar de oncoloog moet. Waarschijnlijk veel uitzaaiingen. Voor morgen een heleboel stijlvolle kaarsjes voor jou zusje!

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2013 om 07:20

Urslau

Thuis? Jeetje, dat is niet niks. Hoe gaat dat? Kaarsje voor jullie.

Fio

het gaat, maar niet echt van harte. Ik twijfel of hij soms ook een longontsteking heeft. Eens kijken of we hem naar de huisarts daarvoor kunnen krijgen. Ik vind hem zo kortademig en je hoort hem ook ademhalen. Lijkt mij dat er toch iets zit wat er niet hoort.
Dank voor de belangstelling.

Gruffalo

o jakkie!! Dat klinkt mij iets te bekend voor. Een zus van een collega had ook zoiets.
Ik hoop zo dat het bij haar meevalt en er anders goed iets mee te doen is. Dat vervelende K woord ook. Sterkte voor jouw zus, jou en verdere familie. Dit is niet leuk zo vlak voor feestelijke dagen.

...

het is inderdaad helemaal mis....vind het zo moeilijk, zo machteloos hierin...
heb thuis een grote rode kaars voor haar branden, doe er hier weer een zilveren bij.

urslau, dank. fijn dat je man weer thuis is, hopelijk is er snel een donor. een mooie dikke kaars voor jouw gezin

even niet

even niet

19-12-2013 om 16:32

voor mijzelf

omdat de paniek toeslaat. Ik ben zo bang.

Rafelkap

Rafelkap

19-12-2013 om 18:01

voor gruffalo

en voor jouw kleine zusje een kaars, wat een onmacht

Rafelkap

Rafelkap

19-12-2013 om 18:02

voor even niet

een warm kaarsje om weer bij te komen

Rafelkap

Rafelkap

19-12-2013 om 18:03

voor urslau

een kaarsje om alle onzekerheid vol te houden

Gruffalo

In een woord BAH. Dit wil je niet met de voor velen feestelijke dagen.
Hoop voor jou dat de vele kaarsen het allemaal een klein beetje lichter maken.
Wat mij altijd helpt is van kleine dingen iets positiefs maken.

Gisteren moesten we onverwachts ook naar de EHBO. Dat betekent voor ons ruim 1,5 uur in de auto. Dit alles omdat ik manlief erg kortademig vond en de huisarts een verdacht plekje dacht te horen. Gelukkig lijkt het mee te velen. Nou ja het blijft vervelend. Het blijkt dat de grootste boosdoener zijn vele vocht is. Ja wat gek met 10 kg vocht in een paar dagen erbij. Wij hopen dat dat bij manlief even alles is. Wij waren blij dat het MAAR vocht was en geen ontsteking.
Kortom probeer van kleine positieve momenten iets moois te maken en geniet daar dan ook van.
Kunnen jullie ook samen nog iets doen of wonen jullie te ver uit elkaar?

even zo

Kaars erbij. Hoop dat er snel licht in de panieksituatie komt.

Ze zeggen wel eens na regen komt zonneschijn. Probeer je af en toe een zonnestraal toe te staan en probeer er dan van te genieten. Je zult zien dat het er beetje bij beetje steeds meer worden. Sterkte!!

Bellefleur

Bellefleur

21-12-2013 om 11:11

Even zo,

Een kaarsje voor jou.

voor even zo

Een kaars om je aan te warmen en bij tot rust mag komen.
Hoop zo dat het je lukt rustiger te worden.
liefs

voor gruffalo en zusje

Voor jullie en jullie familie een mooie dikke kaars die nooit meer dooft. Een licht in jullie inktzwarte duisternis.
Dikke knuffel vanaf hier,
Geerke

kaars

Even niet, hoe is het nu met je?

Urslau, ik hoop zo dat jullie rustig de kerst door kunnen komen, zonder ziekenhuis, artsen en problemen. Even rust in donkere dagen. Een mooi kerst kaarsje voor jullie

dank voor de kaarsjes...

Voor iedereen ......

een warme kaars die liefst niet dooft.

Speciaal nu even voor mijn zus die haar vriend vandaag naar het ziekenhuis moest brengen voor een spoedoperatie. Hoop dat alles vanavond goed gaat en hij weer snel mee naar huis mag.
En mijn schoonzus die de schrik van haar leven kreeg dat haar dochter van de commode viel en een nacht in het ziekenhuis moest blijven. Gelukkig lijkt ze er weinig aan over gehouden te hebben.
En natuurlijk voor onszelf. Lieve schat hoop dat je je snel weer wat fijner in jouw lijf voelt en nog kan genieten van alles om je heen. Dat er maar spoedig een donor mag zijn die alle onrust hopelijk weg kan nemen.
Voor de vrouw van mijn overleden collega. Houdt de moed erin!! Straks komt er een kleinkind; wat zal dat raar zijn.

Voor gruffalo en haar zus: geniet extra van elkaar. Zeker nu het nog kan!!!
Voor even zo: heb je al zonnestralen mogen vangen?

Kaars voor iedereen..

die alleen zijn, een rotziekte hebben of gewoon omdat ze het even niet meer trekken. Hoop dat 2014 een rustiger jaar gaat worden.

voor M

dat de pijn maar snel weg mag trekken. Kaars

Voor het verdwijnt

een kaars voor iedereen die het dit jaar kan gebruiken. Hoop dat er nog vele mooie volgen.

Ik steek nu een kaarsje aan

voor de case manager van mijn vader, het bericht, darmkanker met uitzaaingen naar de lever bij haar, heeft me zeer getroffen.
Lieverd, een kaarsje van hoop voor jou!

Genista

Genista

07-01-2014 om 10:58 Topicstarter

Urslau

Omdat ik zo vaak aan jullie moet denken, Dikke kaars voor jou om alles te kunnen blijven behappen. En een dikke kaars voor je partner, in de hoop dat die donorlever snel beschikbaar komt.

Ely

Ely

10-01-2014 om 00:51

Kaarsjes

Kaarsjes...
Voor licht voor iedereen die duisternis heeft, voelt of ziet
Voor warmte voor iedereen die het koud heeft, kilte ervaart of gewoon extra warmte of troost kan gebruiken
Van aandacht voor iedereen die zich onbegrepen, niet gehoord of alleen voelt
Van erkenning voor iedereen die geeft
Als teken voor zij die niet meer bij ons zijn en toch altijd bij ons zullen blijven

Gewoon om stil te staan bij alles. Soms springt het opeens op me, zo intens dankbaar voor en gelukkig met alles wat ik nog heb en zo idioot bang om het kwijt te raken of achter te moeten laten.

Kaarsje dan maar dus

Ely

wat mooi gesproken. Ik zet daar wat extra kaarsen omheen.

Mooie kaars

zodat het draadje niet uit brandt.

Dat geloof, hoop en liefde velen mag helpen om te kunnen gaan met de strijd die ze moeten leveren.

Voor Ma

die na 60 jaar liefdevol omgeven te zijn geweest, en haar zorgtaak zo intens verricht heeft het afgelopen jaar, nu alleen verder gaat.
Moge het kaarsje je leegte vullen met warmte.

Jasam

haar moeder en familie. Ik heb gelezen over de strijd die jullie hebben moeten voeren.
Ik hoop van harte dat er een fijne opvulling gaat komen voor alle zorgen die ze heeft gedaan en dat al zoveel jaar.

Veel kracht komende tijd. Samen komen jullie er vast wel uit. Sterkte!!!

Kaars voor......

mijn man. Schat dat je maar weer snel thuis mag komen schat. De kinderen missen je.

En ook voor 2 collega's. De een moet zijn broer missen en de ander haar vader.
Ze moesten nog met pensioen. Hoop dat jullie de kracht vinden om met dit verlies om te gaan en verder met jullie leven kunnen.

En iedereen die een kaars kan gebruiken om wat voor reden dan ook

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.