Seksualiteit
ux90
27-10-2024 om 11:14
15 jaar getrouwd en weinig/saaie seks
Ben een man van 36, 15 jaar getrouwd (3 kinderen) en probeer er echt het beste van te maken. Echter is de seks vrij saai, eentonig en gebeurd het eigenlijk alleen als ik het initiatief neem. Nooit vanuit haar kant. Ik heb alles goed voor elkaar, geen problemen of wat dan ook op financieel gebied, maar het is zo ongelofelijk saai... Herkennen mensen dit? En wat doen jullie hier aan? In de afgelopen 4 jaar, heeft ze nooit een keer het initiatief genomen en ik heb het gevoel als ik geen initiatief neem we de komende 5 jaar geen enkele keer seks hebben.. Ben eigenlijk de wanhoop nabij.. Ik ben een goed uitziende, sportieve man, verzorg mezelf goed, heb het financieel goed voor elkaar, en begin gewoon onzeker van mezelf te worden. We zijn beiden midden dertigers, dit kan toch niet normaal zijn?
Bolmieke
01-01-2025 om 19:25
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 18:50:
[..]
Mijn vrouw is begonnen met haar kop in het te steken. Verder hoeft het niet elk topic over mij te gaan.
Dat is onvermijdelijk als je in elk topic prominent aanwezig bent
Scriptos
01-01-2025 om 20:02
Geloof niet dat dat zo werkt hier. Wat jullie doen is tevens in strijd met de FAQ. Betreffende posts heb ik derhalve gerapporteerd.
Lexus
01-01-2025 om 20:11
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 18:50:
[..]
Mijn vrouw is begonnen met haar kop in het te steken. Verder hoeft het niet elk topic over mij te gaan.
Ah de zogenaamde volwassen attitude. In de omgekeerde wereld dan.
Anoniemvoornu
01-01-2025 om 20:19
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 20:02:
Geloof niet dat dat zo werkt hier. Wat jullie doen is tevens in strijd met de FAQ. Betreffende posts heb ik derhalve gerapporteerd.
Jij plempt onder bijna ieder topic een verhaal over je sekloze leven, paar pagina's terug nog , hoezo mag niemand daar op reageren , hoe is dat in strijd met de regels?
Scriptos
01-01-2025 om 20:20
Lexus schreef op 01-01-2025 om 20:11:
[..]
Ah de zogenaamde volwassen attitude. In de omgekeerde wereld dan.
Heeft niks met onvolwassenheid te maken. Het is een kwestie van oorzaak en gevolg. Toont alleen maar aan hoe belangrijk het is om allebei te blijven investeren in het seksuele aspect van de relatie.
Scriptos
01-01-2025 om 20:27
Anoniemvoornu schreef op 01-01-2025 om 20:19:
[..]
Jij plempt onder bijna ieder topic een verhaal over je sekloze leven, paar pagina's terug nog , hoezo mag niemand daar op reageren , hoe is dat in strijd met de regels?
Omdat niemand daar op reageert. Maar bezig is met persoonlijke aanvallen.
Het ligt nu achter de schermen in elk geval.
Lexus
01-01-2025 om 20:30
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 20:20:
[..]
Heeft niks met onvolwassenheid te maken. Het is een kwestie van oorzaak en gevolg. Toont alleen maar aan hoe belangrijk het is om allebei te blijven investeren in het seksuele aspect van de relatie.
hahaha tuurlijk wel, Je kan er ook voor kiezen the bigger man te zijn. Nu is het toch gewoon zoals kleuters zeggen "maar hij begon..."
Scriptos
01-01-2025 om 20:38
Lexus schreef op 01-01-2025 om 20:30:
[..]
hahaha tuurlijk wel, Je kan er ook voor kiezen the bigger man te zijn. Nu is het toch gewoon zoals kleuters zeggen "maar hij begon..."
Ja want seksualiteit is puur een kwestie van keuzes maken natuurlijk.
Als je jouw logica hanteert kan de dame met het lage libido er ook voor kiezen om dan maar zin te maken.
Lexus
01-01-2025 om 20:56
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 20:38:
[..]
Ja want seksualiteit is puur een kwestie van keuzes maken natuurlijk.
Als je jouw logica hanteert kan de dame met het lage libido er ook voor kiezen om dan maar zin te maken.
Nee snap ik, maar je kan het ook gewoon proberen met een beetje goede wil en je ego opzij zetten. De intentie en durf hebben je weer te openen op seks gebied. Ik zal ook een dame met laag libido aanraden vormen van intimiteit op te zoeken die voor haar veilig voelen en dan steeds wat meer te stretchen. Ook voor haar geldt: blijven hangen in "maar hij begon..." is flauw en kinderachtig en eigenlijk een teken van angst voor afwijzing of kwetsing denk ik. Maar meid, als die ander bereid is, probeer het dan ten minste.
Scriptos
01-01-2025 om 21:23
Lexus schreef op 01-01-2025 om 20:56:
[..]
Nee snap ik, maar je kan het ook gewoon proberen met een beetje goede wil en je ego opzij zetten. De intentie en durf hebben je weer te openen op seks gebied. Ik zal ook een dame met laag libido aanraden vormen van intimiteit op te zoeken die voor haar veilig voelen en dan steeds wat meer te stretchen. Ook voor haar geldt: blijven hangen in "maar hij begon..." is flauw en kinderachtig en eigenlijk een teken van angst voor afwijzing of kwetsing denk ik. Maar meid, als die ander bereid is, probeer het dan ten minste.
Heeft nogmaals niks met ego te maken. Maar als je maar de helft leest heeft dat toch geen zin om uit te leggen.
In ons geval is mijn ED die gevolg is van een verstoorde seksuele dynamiek de spelbreker. Wij hebben jarenlang als broer en zus geleefd. Dan is het niet eens kwestie van hem er even in hangen en niet zo moeilijk doen. In elk geval voor mij werkt dat niet zo. Je kunt bovendien prima op andere manieren (seksueel) intiem zijn zonder PIV. Mijn vrouw komt niets te kort tussen de lakens. Zij kan toch niet klaarkomen door penetratie dus die meerwaarde is überhaupt er al niet.
Belangrijkste is dat je oog voor elkaar hebt en communiceert zonder jezelf in dat proces te verliezen.Juist wanneer de seksuele behoeften verschillen.
Wat ik nooit begrepen heb is dat de mensen met een lager libido maar gewoon helemaal stoppen met alle seks als ze zelf geen zin hebben. Kijk, dat penetratie op zulke momenten niet lukt is begrijpelijk maar je hebt geen handen of mond?
Ik hou bijvoorbeeld.niet zo van knuffelen maar we knuffelen elke dag omdat zij daar wel waarde aan hecht. Ik geef mijn vrouw wekelijks massages. Niet dat ik daar wat uit haal maar haar zien genieten is de moeite dubbel en dwars waard.
Of vinden jullie het raar om je man een BJ of HJ te geven ipv PIV als je zelf geen zin in seks hebt?
Lexus
01-01-2025 om 21:43
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 21:23:
[..]
Heeft nogmaals niks met ego te maken. Maar als je maar de helft leest heeft dat toch geen zin om uit te leggen.
In ons geval is mijn ED die gevolg is van een verstoorde seksuele dynamiek de spelbreker. Wij hebben jarenlang als broer en zus geleefd. Dan is het niet eens kwestie van hem er even in hangen en niet zo moeilijk doen. In elk geval voor mij werkt dat niet zo. Je kunt bovendien prima op andere manieren (seksueel) intiem zijn zonder PIV. Mijn vrouw komt niets te kort tussen de lakens. Zij kan toch niet klaarkomen door penetratie dus die meerwaarde is überhaupt er al niet.
Belangrijkste is dat je oog voor elkaar hebt en communiceert zonder jezelf in dat proces te verliezen.Juist wanneer de seksuele behoeften verschillen.
Wat ik nooit begrepen heb is dat de mensen met een lager libido maar gewoon helemaal stoppen met alle seks als ze zelf geen zin hebben. Kijk, dat penetratie op zulke momenten niet lukt is begrijpelijk maar je hebt geen handen of mond?
Ik hou bijvoorbeeld.niet zo van knuffelen maar we knuffelen elke dag omdat zij daar wel waarde aan hecht. Ik geef mijn vrouw wekelijks massages. Niet dat ik daar wat uit haal maar haar zien genieten is de moeite dubbel en dwars waard.
Of vinden jullie het raar om je man een BJ of HJ te geven ipv PIV als je zelf geen zin in seks hebt?
Oh maar als jullie seks hebben zonder penetratie is het toch okay verder.
Max88
02-01-2025 om 02:38
Maar weinig vrouwen komen klaar van penetratie ( alleen), dat hoeft toch geen reden te zijn dat niet te doen?
Wasvrouwtje
02-01-2025 om 08:52
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 16:14:
[..]
Eigenlijk heb je hem dus gewoon monddood gemaakt en doet het er verder niet toe hoe hij zich voelt over jullie seksleven.
Zolang jij maar de volledige regie hebt en hij verder niet zeurt als je een periode geen zin hebt werkt het in elk geval voor jou prima.
Is dat niet enorm je kop in het zand steken?
Alhoewel je seksueel verlangen niet kunt afdwingen vraag ik me toch af of dit soort omgangsvormen duurzaam zijn binnen een monogame relatie.
Of dat je man op een gegeven moment toch het elders gaat zoeken of op een scheiding zal aansturen omdat hij tekort komt seksueel of het gevoel heeft constant op eieren te moeten lopen.
O nee zo is het helemaal niet. Er is een tijdje geweest dat ik liever helemaal geen seks had, maar zoals ik al schreef, toen ik stopte met hormonen ging dat gelukkig over. Wil niet zeggen dat we in die periode ook helemaal geen seks hadden.
Maar als we, bijvoorbeeld, een week geen seks hadden gehad en hij is elk moment dat ik in z'n buurt kom zich een soort van aan het opdringen (zoals ik het zag dan), dát werkt niet, daardoor heb ik niet ineens meer zin, dag werkt juist averechts. Daar wordt het voor beide niet leuker door.
Het is nu eenmaal zo dat hij degene is met het hogere libido, maar het is echt niet zo dat ik alleen maar bepaal. Het is nou eenmaal zo dat hij degene is met het hoge libido en die van mij is wat lager, dus zal ik het wat meer "bepalen", maar je kan toch ook niet je hele leven maar 3/4 keer in de week seks hebben omdat een ander dat wil? Dat werkt ook niet.
Als hij er niet mee zou kunnen leven was hij allang weggeweest denk ik. Toen hij 20 was, had hij dit niet geaccepteerd, maar gelukkig begrijpt hij ook wel dat het nu anders is. De seks die we hebben, is fantastisch, daar heb ik hem nog nooit over horen klagen.
Wat ik in m'n vorige post probeerde te zeggen, is niet dat je alles maar moet accepteren en nooit meer ergens iets van mag zeggen. Maar dat het voor mij alleen maar averechts werkt wanneer iemand het elke dag maar opnieuw probeert en blijft opdringen. Voor mij heeft het geholpen dat hij dat even niet deed. Zodat ik ook zelf een beetje weer de regie had. Want ook al bepaalde ik uiteindelijk misschien of we wel of geen seks hadden, doordat hij altijd het initiatief nam, en ik die kans überhaupt niet kreeg aangezien hij het zo vaak probeerde, voelde het alsof ik helemaal geen regie meer had.
Wasvrouwtje
02-01-2025 om 08:54
Max88 schreef op 02-01-2025 om 02:38:
Maar weinig vrouwen komen klaar van penetratie ( alleen), dat hoeft toch geen reden te zijn dat niet te doen?
Ik zou zeggen van niet nee. Ik kom er soms wel van klaar , maar zo niet, het hoort er voor mij wel bij eigenlijk. Ik mis dan toch wel wat.
Anoniemvoornu
02-01-2025 om 09:29
Scriptos schreef op 01-01-2025 om 21:23:
[..]
Je blijft je vrouw zo verantwoordelijk maken/houden voor jouw erectieproblemen . Je komt hier weer met een lijst met dingen die je allemaal wel niet doet voor je vrouw en je blijft maar hameren ja ze heeft me te vaak afgewezen , maar dat dat voor jou zo is hoeft niet te betekenen dat dat voor alle mannen zo is , de meeste kunnen nog prima seks hebben na een periode van geen /weinig seks , heel veel koppels komen in een periode terecht waarin dit voor kan komen. En je wilt het topic niet overnemen zeg je maar to was al geholpen met de adviezen , jij daarintegen niet , al zeg je dat je het geen probleem vind , geen seks hebben , je posts dragen een hele andere boodschap uit