Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

15 jaar getrouwd en weinig/saaie seks

Max88 schreef op 02-01-2025 om 02:38:

Maar weinig vrouwen komen klaar van penetratie ( alleen), dat hoeft toch geen reden te zijn dat niet te doen?

Maar ook geen reden om het wel te doen.

Uiteindelijk gaat het er toch om dat je beiden tevreden bent met de relatie. Als beiden geen, minimale of aangepaste seks willen is dat prima. Voor mij zou dat geen optie zijn. Voor anderen wel. 

Ik vind het alleen zo jammer dat mensen elkaar binnen de relatie Als eigendom zien en geen vrijheid gunnen. 

Wasvrouwtje schreef op 02-01-2025 om 08:52:

[..]

O nee zo is het helemaal niet. Er is een tijdje geweest dat ik liever helemaal geen seks had, maar zoals ik al schreef, toen ik stopte met hormonen ging dat gelukkig over. Wil niet zeggen dat we in die periode ook helemaal geen seks hadden.

Maar als we, bijvoorbeeld, een week geen seks hadden gehad en hij is elk moment dat ik in z'n buurt kom zich een soort van aan het opdringen (zoals ik het zag dan), dát werkt niet, daardoor heb ik niet ineens meer zin, dag werkt juist averechts. Daar wordt het voor beide niet leuker door.

Het is nu eenmaal zo dat hij degene is met het hogere libido, maar het is echt niet zo dat ik alleen maar bepaal. Het is nou eenmaal zo dat hij degene is met het hoge libido en die van mij is wat lager, dus zal ik het wat meer "bepalen", maar je kan toch ook niet je hele leven maar 3/4 keer in de week seks hebben omdat een ander dat wil? Dat werkt ook niet.

Als hij er niet mee zou kunnen leven was hij allang weggeweest denk ik. Toen hij 20 was, had hij dit niet geaccepteerd, maar gelukkig begrijpt hij ook wel dat het nu anders is. De seks die we hebben, is fantastisch, daar heb ik hem nog nooit over horen klagen.

Wat ik in m'n vorige post probeerde te zeggen, is niet dat je alles maar moet accepteren en nooit meer ergens iets van mag zeggen. Maar dat het voor mij alleen maar averechts werkt wanneer iemand het elke dag maar opnieuw probeert en blijft opdringen. Voor mij heeft het geholpen dat hij dat even niet deed. Zodat ik ook zelf een beetje weer de regie had. Want ook al bepaalde ik uiteindelijk misschien of we wel of geen seks hadden, doordat hij altijd het initiatief nam, en ik die kans überhaupt niet kreeg aangezien hij het zo vaak probeerde, voelde het alsof ik helemaal geen regie meer had.

Voor de meeste mensen is het zeker met kleine kinderen en een koophuis samen toch niet zo heel eenvoudig om op te stappen alleen omdat ze seksueel tekort komen. Een ander heeft natuurlijk geen recht op jouw lichaam maar het hele narratief dat je schrijft waarin je je partner ziet als opdringerig omdat hij verlangt naar fysieke intimiteit na een week zonder is toch wel heel verdrietig. Ook lijkt dit bij jullie opgelost nadat je met hormonale BC gestopt bent en jullie fijne seks hebben kan ik me toch voorstellen dat het voor veel mannen enorm frustrerend en deprimerend is als je partner er zo in staat. 

Het gaat hier op het forum dan gelijk over mannen die te weinig in huis doen, kleine kinderen etc maar als het probleem van je lage libido overduidelijk bij jou als vrouw ligt omdat je hormonen slikt of teveel in je hoofd zit dan moet je zelf op zoek naar oplossingen. Niet zeggen dat je man met een hoog (of zelfs normaal) libido dikke pech heeft. En zelfs als je van mening bent dat het aan hem ligt is het misschien handig om dat duidelijk te communiceren zodat hij aan zichzelf en/of jullie relatie kan werken. 

Voor mijn gevoel heeft Wasvrouwtje na een lastiger periode prima de balans gevonden met haar man. Ja hij zou misschien ( nog) wat vaker willen, maar jeetje, moet dan alles maar perfect zijn in een relatie, waarbij beiden dan toch vooral geen strobreed moeten toegeven aan hun eigen ideaalplaatje? Welke relatie houdt dan nog stand vraag ik me af? 

Scriptos schreef op 02-01-2025 om 13:28:

[..]

Voor de meeste mensen is het zeker met kleine kinderen en een koophuis samen toch niet zo heel eenvoudig om op te stappen alleen omdat ze seksueel tekort komen. Een ander heeft natuurlijk geen recht op jouw lichaam maar het hele narratief dat je schrijft waarin je je partner ziet als opdringerig omdat hij verlangt naar fysieke intimiteit na een week zonder is toch wel heel verdrietig. Ook lijkt dit bij jullie opgelost nadat je met hormonale BC gestopt bent en jullie fijne seks hebben kan ik me toch voorstellen dat het voor veel mannen enorm frustrerend en deprimerend is als je partner er zo in staat.

Het gaat hier op het forum dan gelijk over mannen die te weinig in huis doen, kleine kinderen etc maar als het probleem van je lage libido overduidelijk bij jou als vrouw ligt omdat je hormonen slikt of teveel in je hoofd zit dan moet je zelf op zoek naar oplossingen. Niet zeggen dat je man met een hoog (of zelfs normaal) libido dikke pech heeft. En zelfs als je van mening bent dat het aan hem ligt is het misschien handig om dat duidelijk te communiceren zodat hij aan zichzelf en/of jullie relatie kan werken.

Hier allebei een hoog libido en beiden medische problemen waardoor we vaak zat gewoon pech hebben als het gaat om penetratie en ik vind jouw reacties zo verschrikkelijk kort door de bocht , dit stel is er samen goed uitgekomen samen en jij doet net of ze hem door een hel heeft laten gaan omdat sex even op een laag pitje stond 

Anoniemvoornu schreef op 02-01-2025 om 13:58:

[..]

Hier allebei een hoog libido en beiden medische problemen  en ik vind jouw reacties zo verschrikkelijk kort door de bocht , dit stel is er samen goed uitgekomen samen en jij doet net of ze hem door een hel heeft laten gaan omdat sex even op een laag pitje stond

Het gaat om het bredere narratief dat zij schetst waarin persoon A een laag libido heeft en persoon B een hoger libido en die dan dus maar pech heeft en moet stoppen met de ander 'lastig vallen'. Voor mensen die in zo'n situatie zitten kan dat heel persoonlijk aanvoelen. Zie het verhaal van TO. Dat iemand zich neerlegt bij het feit dat het niet anders is wil niet zeggen dat iemand gelukkig is met de situatie.

waardoor we vaak zat gewoon pech hebben als het gaat om penetratie

Goh. Mijn punt was juist dat je zonder PIV ook een heel gezond en voldaan seksleven hebben. Zeker als je communiceert waarom penetratie dat op dat moment niet fijn voelt of misschien wel niet kan. Het is een ander verhaal als je partner een attitude heeft van blijf van mijn lijf en/of je constant afwijst. Seks begint met intimiteit. 

Bizar trouwens als je zelf kennelijk in zo'n situatie zit waarin penetratie moeilijk ligt je een ander vervolgens verwijten maakt over een ED, maar dat terzijde.

Scriptos schreef op 02-01-2025 om 14:16:

[..]

Het gaat om het bredere narratief dat zij schetst waarin persoon A een laag libido heeft en persoon B een hoger libido en die dan dus maar pech heeft en moet stoppen met de ander 'lastig vallen'. Voor mensen die in zo'n situatie zitten kan dat heel persoonlijk aanvoelen. Zie het verhaal van TO. Dat iemand zich neerlegt bij het feit dat het niet anders is wil niet zeggen dat iemand gelukkig is met de situatie.

Goh. Mijn punt was juist dat je zonder PIV ook een heel gezond en voldaan seksleven hebben. Zeker als je communiceert waarom penetratie dat op dat moment niet fijn voelt of misschien wel niet kan. Het is een ander verhaal als je partner een attitude heeft van blijf van mijn lijf en/of je constant afwijst. Seks begint met intimiteit.

Bizar trouwens als je zelf kennelijk in zo'n situatie zit waarin penetratie moeilijk ligt je een ander vervolgens verwijten maakt over een ED, maar dat terzijde.

Ik maak niemand een verwijt over een ED , waar lees je dat??

In je vorige post (Je blijft je vrouw zo verantwoordelijk maken/houden voor jouw erectieproblemen) Waarna je besluit dat TO al geholpen is/was dus we er eigenlijk wel over op kunnen houden.  En je vult ook andere dingen in zoals "Je doet alsof ze hem door een hel laat gaan" ... Wat ik nooit geschreven heb dus ben nu wel klaar met jouw persoonlijke geneuzel en overdrijvingen de hele tijd. Jij leest gewoon wat je wil lezen. 

Scriptos schreef op 02-01-2025 om 14:40:

In je vorige post (Je blijft je vrouw zo verantwoordelijk maken/houden voor jouw erectieproblemen) Waarna je besluit dat TO al geholpen is/was dus we er eigenlijk wel over op kunnen houden. En je vult ook andere dingen in zoals "Je doet alsof ze hem door een hel laat gaan" ... Wat ik nooit geschreven heb dus ben nu wel klaar met jouw persoonlijke geneuzel en overdrijvingen de hele tijd. Jij leest gewoon wat je wil lezen.

Maar dat doe je toch ook ? Jij maakt je vrouw verantwoordelijk ervoor , dat zegt niet dat ik jou verwijt dat je een ed hebt, waarom zou ik? De rest ja dat is mij interpetatie van jouw tekst dat is hoe jouw tekst overkomt op mij , ik lees niet wat ik wil lezen want dan zou ik jouw stukjes wel overslaan , iedereen interpeteerd tekst anders

Bingo schreef op 02-01-2025 om 13:50:

Voor mijn gevoel heeft Wasvrouwtje na een lastiger periode prima de balans gevonden met haar man. Ja hij zou misschien ( nog) wat vaker willen, maar jeetje, moet dan alles maar perfect zijn in een relatie, waarbij beiden dan toch vooral geen strobreed moeten toegeven aan hun eigen ideaalplaatje? Welke relatie houdt dan nog stand vraag ik me af?

He he iemand die het begrijpt😂 

Ik heb echt het idee dat ik helemaal verkeerd begrepen wordt. Ik zeg helemaal niet dat het aan hem ligt, alleen IK ervaarde het zo, IK vond het vervelend en opdringerig, ik zeg niet dat hij dat verkeerd doet, alleen zal je dan wel een oplossing moeten vinden, uiteindelijk was het grootste probleem de hormonen rommel ja, icm slaap tekort, druk leven enz. Misschien lag het helemaal aan mij, misschien niet, maar je moet toch samen een oplossing vinden. Ik heb trouwens nooit gezegd dat mijn man weinig doet thuis, hij doet juist ontzettend veel. Als ik het zou willen, zou hij zeker geen nee zeggen tegen vaker seks, maar hij zegt nu zelf, ik snap heus wel dat je dat niet zoveel keer per week wil én dat hoeft ook helemaal niet, is goed zo. Het lijkt nu net alsof een verschil in libido altijd een probleem is, dat het altijd gelijk moet zijn anders is een relatie gedoemd te mislukken. Dat is natuurlijk onzin, seks is absoluut belangrijk, maar niet het belangrijkste wat mij betreft. Daarnaast heb je dan ook nog altijd zoiets als kwaliteit en kwantiteit, dat eerste vinden we allebei belangrijker en daar is niks mis mee, gelukkig. 

Ik probeerde in eerste instantie alleen aan de TS mijn kant van het verhaal uit te leggen, zodat hij er misschien iets aan zou hebben, aangezien het toch een klein beetje klonk zoals onze situatie is geweest. Als zijn vrouw niet praat, kan hij er misschien iets mee. 

Maar blijkbaar weet iedereen hier al dat mijn man zo niet gelukkig is en uiteindelijk toch wil scheiden. 

Scriptos schreef op 02-01-2025 om 14:16:

[..]

Ik heb het nergens over dat degene met het hoge libido dan maar pech heeft. Door het gevoel van "opdringen" om het zo maar te noemen, kom je gewoon in een negatieve spiraal. En is 1 of 1 week even iemand met rust laten niet voldoende, dat heeft dan gewoon tijd nodig. Tenminste dat was bij mij wel zo. Dat het dan wellicht mijn probleem is, wil dan toch niet zeggen dat ik het in m'n eentje op moet lossen. Dat was nooit gelukt en dan waren we wellicht wél uit elkaar geweest, want nee echt gezellig was het ook niet in die tijd. Nu zijn we allebei tevreden en als hij dat niet zou zijn, had ik dat echt wel gehoord of gemerkt. Ik vind het jammer dat er meteen zo geoordeeld wordt over onze relatie. Terwijl ik alleen mijn kant wilde vertellen en hoe we er uiteindelijk uit zijn gekomen. 

Scriptos schreef op 02-01-2025 om 11:07:

[..]

Maar ook geen reden om het wel te doen.

Leg eens uit?

Iets kan goed aanvoelen zonder per se een orgasme bij beiden te hoeven geven toch? 

Wasvrouwtje schreef op 02-01-2025 om 20:14:

[..]

Ik heb het nergens over dat degene met het hoge libido dan maar pech heeft. Door het gevoel van "opdringen" om het zo maar te noemen, kom je gewoon in een negatieve spiraal. En is 1 of 1 week even iemand met rust laten niet voldoende, dat heeft dan gewoon tijd nodig. Tenminste dat was bij mij wel zo. Dat het dan wellicht mijn probleem is, wil dan toch niet zeggen dat ik het in m'n eentje op moet lossen. Dat was nooit gelukt en dan waren we wellicht wél uit elkaar geweest, want nee echt gezellig was het ook niet in die tijd. Ik vind het jammer dat er meteen zo geoordeeld wordt over onze relatie. Terwijl ik alleen mijn kant wilde vertellen en hoe we er uiteindelijk uit zijn gekomen.

Die negatieve spiraal die jij omschrijft creëer je zelf op het moment dat je je partner besluit neer te zetten als opdringerig omdat hij wel gewoon naar intimiteit verlangt. Als jij weken of maandenlang geen intimiteit verdraagt omdat je lichaam of je geest je in de steek laat is het misschien wel handig om je partner mee te nemen in het hoe en waarom in plaats van hem maar lekker makkelijk af te wijzen. Je kunt in plaats van als een verheven ijskonijn te acteren kun je ook elke week lekker samen gaan douchen en hem daar verwennen.

Je geeft zelf al aan dat nu je gestopt bent met hormonale BC de wereld er totaal anders uit ziet voor jou en je libido (gelukkig) is teruggekeerd. Daarmee geef je aan dat het probleem aangaande je lage libido primair bij jou lag en niet zozeer bij hem.. 

Nu zijn we allebei tevreden en als hij dat niet zou zijn, had ik dat echt wel gehoord of gemerkt.

Ik weet niet hoe jij dit destijds naar hem toe geuit hebt maar als je woorden als opdringerig of van gelijke strekking hebt gebruikt zal hij zich wel drie keer bedenken om zich daar over uit te spreken. Geen man (of vrouw) die gezond van geest is en enige eigenwaarde heeft wil afhankelijk zijn van de partner in welke vorm dan ook.

Hij zal eerder geaccepteerd hebben dat de speelbal volledig bij jou ligt als het gaat om wel of geen seks hebben.

Scriptos schreef op 03-01-2025 om 09:25:

[..]

Die negatieve spiraal die jij omschrijft creëer je zelf op het moment dat je je partner besluit neer te zetten als opdringerig omdat hij wel gewoon naar intimiteit verlangt. Als jij weken of maandenlang geen intimiteit verdraagt omdat je lichaam of je geest je in de steek laat is het misschien wel handig om je partner mee te nemen in het hoe en waarom in plaats van hem maar lekker makkelijk af te wijzen. Je kunt in plaats van als een verheven ijskonijn te acteren kun je ook elke week lekker samen gaan douchen en hem daar verwennen.

Je geeft zelf al aan dat nu je gestopt bent met hormonale BC de wereld er totaal anders uit ziet voor jou en je libido (gelukkig) is teruggekeerd. Daarmee geef je aan dat het probleem aangaande je lage libido primair bij jou lag en niet zozeer bij hem..

Nu zijn we allebei tevreden en als hij dat niet zou zijn, had ik dat echt wel gehoord of gemerkt.

Ik weet niet hoe jij dit destijds naar hem toe geuit hebt maar als je woorden als opdringerig of van gelijke strekking hebt gebruikt zal hij zich wel drie keer bedenken om zich daar over uit te spreken. Geen man (of vrouw) die gezond van geest is en enige eigenwaarde heeft wil afhankelijk zijn van de partner in welke vorm dan ook.

Hij zal eerder geaccepteerd hebben dat de speelbal volledig bij jou ligt als het gaat om wel of geen seks hebben.

Nou laat maar hoor, ik probeer het uit te leggen, maar je leest alleen maar wat je wil lezen geloof ik. 

Dat laatste is echt totaal niet aan de orde, hoe kom je erbij. 

Geen enkel (lang) huwelijk is toch van begin tot einde zonder problemen. Dat er eens een probleem is wil toch niet zeggen dat dat altijd een probleem blijft? 

Max88 schreef op 03-01-2025 om 01:07:

[..]

Leg eens uit?

Iets kan goed aanvoelen zonder per se een orgasme bij beiden te hoeven geven toch?

Dat kan inderdaad maar is geen pre. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat seks in de vorm van penetratie vanuit vrouwelijk oogpunt nogal overschat is. Esther Perel schrijft ook in haar boek.Ik vermoed als we het beeld dat penetratie een must is wat meer los zouden laten er een stuk minder seksloze huwelijken zouden zijn. Penetreren kan nogal invasief zijn en dus pijnlijk voor de vrouw als de condities niet optimaal zijn. Wat voor haar een reden kan zijn om de boot af te houden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.