Seksualiteit
ux90
27-10-2024 om 11:14
15 jaar getrouwd en weinig/saaie seks
Ben een man van 36, 15 jaar getrouwd (3 kinderen) en probeer er echt het beste van te maken. Echter is de seks vrij saai, eentonig en gebeurd het eigenlijk alleen als ik het initiatief neem. Nooit vanuit haar kant. Ik heb alles goed voor elkaar, geen problemen of wat dan ook op financieel gebied, maar het is zo ongelofelijk saai... Herkennen mensen dit? En wat doen jullie hier aan? In de afgelopen 4 jaar, heeft ze nooit een keer het initiatief genomen en ik heb het gevoel als ik geen initiatief neem we de komende 5 jaar geen enkele keer seks hebben.. Ben eigenlijk de wanhoop nabij.. Ik ben een goed uitziende, sportieve man, verzorg mezelf goed, heb het financieel goed voor elkaar, en begin gewoon onzeker van mezelf te worden. We zijn beiden midden dertigers, dit kan toch niet normaal zijn?
Scriptos
03-01-2025 om 10:14
Wasvrouwtje schreef op 03-01-2025 om 09:32:
[..]
Nou laat maar hoor, ik probeer het uit te leggen, maar je leest alleen maar wat je wil lezen geloof ik.
Geen enkel (lang) huwelijk is toch van begin tot einde zonder problemen. Dat er eens een probleem is wil toch niet zeggen dat dat altijd een probleem blijft?
Ik kan heel goed lezen.Jouw houding tav van hem en zijn behoeften is ronduit problematisch. Misschien nu niet maar zodra jouw libido weer een keer een knauw krijgt wel. En dat gaat onherroepelijk een keer gebeuren.
Dat laatste is echt totaal niet aan de orde, hoe kom je erbij.
Je geeft in je eerdere posts aan dat je geen idee hebt hoe hij er echt over denkt. Je neemt aan dat hij het maar geaccepteerd heeft voor wat het is omdat hij anders wel weg was geweest.
Met andere woorden je hebt geen flauw idee.
Lexus
03-01-2025 om 11:07
Scriptos schreef op 03-01-2025 om 10:14:
[..]
Ik kan heel goed lezen.Jouw houding tav van hem en zijn behoeften is ronduit problematisch. Misschien nu niet maar zodra jouw libido weer een keer een knauw krijgt wel. En dat gaat onherroepelijk een keer gebeuren.
Dat laatste is echt totaal niet aan de orde, hoe kom je erbij.
Je geeft in je eerdere posts aan dat je geen idee hebt hoe hij er echt over denkt. Je neemt aan dat hij het maar geaccepteerd heeft voor wat het is omdat hij anders wel weg was geweest.
Met andere woorden je hebt geen flauw idee.
Klinkt beetje veel als projectie van waar je zelf bang voor bent.
elledoris
03-01-2025 om 11:18
Scriptos schreef op 03-01-2025 om 09:25:
[..]
Die negatieve spiraal die jij omschrijft creëer je zelf op het moment dat je je partner besluit neer te zetten als opdringerig omdat hij wel gewoon naar intimiteit verlangt. Als jij weken of maandenlang geen intimiteit verdraagt omdat je lichaam of je geest je in de steek laat is het misschien wel handig om je partner mee te nemen in het hoe en waarom in plaats van hem maar lekker makkelijk af te wijzen. Je kunt in plaats van als een verheven ijskonijn te acteren kun je ook elke week lekker samen gaan douchen en hem daar verwennen.
Je geeft zelf al aan dat nu je gestopt bent met hormonale BC de wereld er totaal anders uit ziet voor jou en je libido (gelukkig) is teruggekeerd. Daarmee geef je aan dat het probleem aangaande je lage libido primair bij jou lag en niet zozeer bij hem..
Nu zijn we allebei tevreden en als hij dat niet zou zijn, had ik dat echt wel gehoord of gemerkt.
Ik weet niet hoe jij dit destijds naar hem toe geuit hebt maar als je woorden als opdringerig of van gelijke strekking hebt gebruikt zal hij zich wel drie keer bedenken om zich daar over uit te spreken. Geen man (of vrouw) die gezond van geest is en enige eigenwaarde heeft wil afhankelijk zijn van de partner in welke vorm dan ook.
Hij zal eerder geaccepteerd hebben dat de speelbal volledig bij jou ligt als het gaat om wel of geen seks hebben.
Poeh wat eng zoals jij het verhaal verdraait en invult.
Wasvrouwtje
03-01-2025 om 11:41
elledoris schreef op 03-01-2025 om 11:18:
[..]
Poeh wat eng zoals jij het verhaal verdraait en invult.
Ja ik hou er maar mee op, heb heel erg de neiging om mezelf te verdedigen. Vind het niet echt tof dat iemand zegt dat IK geen idee heb hoe mijn man denkt over bepaalde dingen, en Scriptos weet dat blijkbaar wel?
Ik snap dat niet alles altijd helemaal goed begrepen of uitgelegd wordt op een forum, maar ik vind dit wel bizar eerlijk gezegd. Ik vraag me af of hij serieus is of dat hij het gewoon leuk vindt om mensen op de kast te jagen. In dat laatste geval ben ik een makkelijke prooi. Ik hoop eerlijk gezegd dat het het laatste is, anders is het wel triest.
Lexus
03-01-2025 om 12:01
Wasvrouwtje schreef op 03-01-2025 om 11:41:
[..]
Ja ik hou er maar mee op, heb heel erg de neiging om mezelf te verdedigen. Vind het niet echt tof dat iemand zegt dat IK geen idee heb hoe mijn man denkt over bepaalde dingen, en Scriptos weet dat blijkbaar wel?
Ik snap dat niet alles altijd helemaal goed begrepen of uitgelegd wordt op een forum, maar ik vind dit wel bizar eerlijk gezegd. Ik vraag me af of hij serieus is of dat hij het gewoon leuk vindt om mensen op de kast te jagen. In dat laatste geval ben ik een makkelijke prooi. Ik hoop eerlijk gezegd dat het het laatste is, anders is het wel triest.
Ja WV, verdedig je niet meer alsjeblieft. Die persoon is zelf bang zijn seksualiteit in verbinding verder te ontwikkelen terwijl zijn partner dat vraagt onder het mom van 'ik heb tijd nodig'. Daaronder lijkt er een overtuiging te liggen dat vrouwen beschikbaar moeten zijn voor seks en als ze dat niet zijn voelt de man zich zo afgewezen dat hij zijn gevoel van afwijzing op haar gaat projecteren. Ook de de ED wordt haar verweten, alles ligt immers aan de vrouw, want 'zij begon'. Intussen projecteert hij er lustig op los vwb mensen op een forum die eerlijk en kwetsbaar over hun uitdagingen op seksueel gebied praten. Generalisaties over mannen en vrouwen vliegen je om de oren en worden gebruikt om vrouwen op hun vermeende falen te wijzen. Falen vanuit de visie dat zij beschikbaar moet zijn voor seks, waar voor hem hele andere wetten gelden als zijn vrouw hem vraagt er iets aan te doen, want, 'zij begon' en 'hij vindt het wel best zo'
En ja Scriptos, er staat in het bovenstaand één verwijzing naar een ander draadje in. Ik vind het absurd hier mijn covert op te gaan houden en te doen alsof iemand vanuit een neutrale positie schrijft waar iedereen weet dat dat niet zo is. Dan is de letter van de wet niet meer congruent met de geest van de wet. Je commentaar, ongetwijfeld een rookgordijn van argumenten om de crux van de zaak uit beeld te houden, zal ik niet meer lezen want je zit onder de negeerknop.
Scriptos
03-01-2025 om 13:56
Wasvrouwtje schreef op 03-01-2025 om 11:41:
[..]
Lol je zei een paar posts geleden zelf dat je het idee had dat hij zich er bij neergelegd had. En dat als hij wilde scheiden hij dat wel gedaan had. Dat klinkt niet alsof je uitgebreid met hem besproken hebt hoe hij er gevoelsmatig in staat.
Heeft niks te maken met ik die dingen niet of verkeerd begrijp of dingen in vul want alles wat ik zeg staat letterlijk in je posts.
Scriptos
03-01-2025 om 13:58
Lexus schreef op 03-01-2025 om 11:07:
[..]
Klinkt beetje veel als projectie van waar je zelf bang voor bent.
Nee hoor want wij communiceren hier regelmatig over. Wijzen elkaar niet af. Laat staan dat ik dat ik toenadering voor intimiteit zie als een last.
Scriptos
03-01-2025 om 14:01
Lexus schreef op 03-01-2025 om 12:01:
[..]
Ja WV, verdedig je niet meer alsjeblieft. Die persoon is zelf bang zijn seksualiteit in verbinding verder te ontwikkelen terwijl zijn partner dat vraagt onder het mom van 'ik heb tijd nodig'. Daaronder lijkt er een overtuiging te liggen dat vrouwen beschikbaar moeten zijn voor seks en als ze dat niet zijn voelt de man zich zo afgewezen dat hij zijn gevoel van afwijzing op haar gaat projecteren. Ook de de ED wordt haar verweten, alles ligt immers aan de vrouw, want 'zij begon'. Intussen projecteert hij er lustig op los vwb mensen op een forum die eerlijk en kwetsbaar over hun uitdagingen op seksueel gebied praten. Generalisaties over mannen en vrouwen vliegen je om de oren en worden gebruikt om vrouwen op hun vermeende falen te wijzen. Falen vanuit de visie dat zij beschikbaar moet zijn voor seks, waar voor hem hele andere wetten gelden als zijn vrouw hem vraagt er iets aan te doen, want, 'zij begon' en 'hij vindt het wel best zo'
En ja Scriptos, er staat in het bovenstaand één verwijzing naar een ander draadje in. Ik vind het absurd hier mijn covert op te gaan houden en te doen alsof iemand vanuit een neutrale positie schrijft waar iedereen weet dat dat niet zo is. Dan is de letter van de wet niet meer congruent met de geest van de wet. Je commentaar, ongetwijfeld een rookgordijn van argumenten om de crux van de zaak uit beeld te houden, zal ik niet meer lezen want je zit onder de negeerknop.
Provoceren en aantijgingen de wereld in slingeren en vervolgens je vingers in je oren stoppen voor de eventuele reactie. Dat doet mijn driejarige ook.
Wel fijn dat je het van te voren aan kondigt dan hoef ik geen moeite te steken in een reactie.