Seksualiteit
ux90
27-10-2024 om 11:14
15 jaar getrouwd en weinig/saaie seks
Ben een man van 36, 15 jaar getrouwd (3 kinderen) en probeer er echt het beste van te maken. Echter is de seks vrij saai, eentonig en gebeurd het eigenlijk alleen als ik het initiatief neem. Nooit vanuit haar kant. Ik heb alles goed voor elkaar, geen problemen of wat dan ook op financieel gebied, maar het is zo ongelofelijk saai... Herkennen mensen dit? En wat doen jullie hier aan? In de afgelopen 4 jaar, heeft ze nooit een keer het initiatief genomen en ik heb het gevoel als ik geen initiatief neem we de komende 5 jaar geen enkele keer seks hebben.. Ben eigenlijk de wanhoop nabij.. Ik ben een goed uitziende, sportieve man, verzorg mezelf goed, heb het financieel goed voor elkaar, en begin gewoon onzeker van mezelf te worden. We zijn beiden midden dertigers, dit kan toch niet normaal zijn?
Lexus
18-12-2024 om 13:59
Scriptos schreef op 18-12-2024 om 13:56:
[..]
Heeft naar mijn idee niet zoveel met angst te maken het is meer dat je leert je seksualiteit los te koppelen van de intimiteit en de liefde die je voelt voor je partner. Je kunt op zoveel andere (naar mijn mening mooiere) manieren verbinden en intiem zijn met je partner dan middels seks. Het concept van willen penetreren of gepenetreerd willen worden is eigenlijk heel dierlijk en oppervlakkig. Bijzonder nuttig als je kinderen wil maar verder is een hele simpele en snelle manier om te verbinden die goedkoop kan aanvoelen.
Zeker als je in een positie zit als TO waarin het er in jouw ogen nog te weinig is en de kwaliteit matig gaat seks of eigenlijk neuken een doel/frustratie op zich worden binnen de relatie. Het staat de oprechtheid en de pure liefde in de weg omdat je eigenlijk constant bezig bent met je potentiële volgende wip te fiksen van haar. Je bent een slaaf van je eigen lustgevoelens en alleen zij kan je daarvan verlossen. Als ik terugkijk op die periode in mijn huwelijk was dat geen goede energie, ik zou het zelfs willen typeren als vrij treurig. En je vrouw die van nature veel hoger in haar gevoel staat zal daar op aanslaan en blokkeren.
En juist in zo'n situatie, en met die inzichten kan het tantrapad zo prachtig zijn. Nieuw respect, nieuw verlangen naar elkaar, hervonden verbinding in heerlijke sensualiteit. Opnieuw verliefd op elkaar worden. Ik zou het jullie zo gunnen.
Scriptos
18-12-2024 om 14:23
Lexus schreef op 18-12-2024 om 13:59:
[..]
En juist in zo'n situatie, en met die inzichten kan het tantrapad zo prachtig zijn. Nieuw respect, nieuw verlangen naar elkaar, hervonden verbinding in heerlijke sensualiteit. Opnieuw verliefd op elkaar worden. Ik zou het jullie zo gunnen.
Dankjewel dat is heel liefdevol wat je zegt. Tantra is niet alleen je gebruikelijke Yoni en Lingham-massage. Je kunt prima heel intiem en sensueel zijn zonder seksueel te worden of gefocust te zijn op klaarkomen. Ik beschouw mijn ED dan ook (voor nu in elk geval) ook niet als een mankement maar als een teken dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik kan ook gewoon klaarkomen en doe dat ook regelmatig maar dat is puur een fysieke ontlading. Can't hurry love. Gun elkaar tijd en ruimte. Probeer uit te vogelen waarom zij er geen of weinig zin in heeft zonder direct te focussen op een oplossing voor wat uiteindelijk JOUW is probleem.
Lexus
18-12-2024 om 14:31
Scriptos schreef op 18-12-2024 om 14:23:
[..]
Dankjewel dat is heel liefdevol wat je zegt. Tantra is niet alleen je gebruikelijke Yoni en Lingham-massage. Je kunt prima heel intiem en sensueel zijn zonder seksueel te worden of gefocust te zijn op klaarkomen. Ik beschouw mijn ED dan ook (voor nu in elk geval) ook niet als een mankement maar als een teken dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik kan ook gewoon klaarkomen en doe dat ook regelmatig maar dat is puur een fysieke ontlading. Can't hurry love. Gun elkaar tijd en ruimte. Probeer uit te vogelen waarom zij er geen of weinig zin in heeft zonder direct te focussen op een oplossing voor wat uIiteindelijk JOUW is probleem.
Ja je hoeft me niet te gaan uitleggen wat tantra is hoor. Het gaat juist niet om klaar komen. Maar zolang jij blijft vluchten (ja mijn interpretatie, maar voel het eens in ipv met wat je gelezen hebt te komen) in klaarkomen en daar argument 'ja maar echt contact heb ik tijd voor nodig' voor gebruikt, neem je dus geen proactieve beslissing ervoor te gaan. Omdat dit dus veiliger voelt. Als jij echt de sensuele en seksuele relatie met je vrouw wilt herstellen, pas je het principe van niet per se klaar moeten komen maar genieten van de zindering van het verlangen ook toe op jezelf. En je nodigt je vrouw uit tantra te gaan doen. Wie weet vindt ze het top. Moet jij eens kijken hoe snel jij vrouw weer als seksueel en sensueel wezen gaat zien en jezelf met je vrouw ook. En nu laat ik los, want in de praktijk is de keuze aan jou: uitstellen (en hoe langer hoe meer afstellen) of het avontuur in stappen. Ik wens jullie verder veel sensualiteit en verliefdheid en laat het hierbij.
Scriptos
18-12-2024 om 14:59
Lexus schreef op 18-12-2024 om 14:31:
[..]
Ja je hoeft me niet te gaan uitleggen wat tantra is hoor. Het gaat juist niet om klaar komen. Maar zolang jij blijft vluchten (ja mijn interpretatie, maar voel het eens in ipv met wat je gelezen hebt te komen) in klaarkomen en daar argument 'ja maar echt contact heb ik tijd voor nodig' voor gebruikt, neem je dus geen proactieve beslissing ervoor te gaan. Omdat dit dus veiliger voelt. Als jij echt de sensuele en seksuele relatie met je vrouw wilt herstellen, pas je het principe van niet per se klaar moeten komen maar genieten van de zindering van het verlangen ook toe op jezelf. En je nodigt je vrouw uit tantra te gaan doen. Wie weet vindt ze het top. Moet jij eens kijken hoe snel jij vrouw weer als seksueel en sensueel wezen gaat zien en jezelf met je vrouw ook. En nu laat ik los, want in de praktijk is de keuze aan jou: uitstellen (en hoe langer hoe meer afstellen) of het avontuur in stappen. Ik wens jullie verder veel sensualiteit en verliefdheid en laat het hierbij.
Als je de tantrische grondbeginselen zegt te begrijpen en onderschrijven dan snap ik niet helemaal waarom je zo focust op seks. Voor ons gaat het veel meer om de reis en niet zozeer de bestemming. Misschien komt het in de toekomst wel weer van seks misschien ook niet. Mijn lichaam vertelt me wat er moet gebeuren en wanneer. Het hele punt is dat het allang geen doel meer op zich is. Die reis gaat over vrijheid en mogen zijn wie je bent, daarin is geen plek voor moeten. De reden om regelmatig klaar te komen is puur fysiek. Het verkleint de kans op prostaatkanker bij mannen significant. Buiten misschien een korte buzz van wat endorfine haal ik daar verder ook eigenlijk niks uit.
RoodVruchtje
18-12-2024 om 15:09
Lexus schreef op 18-12-2024 om 14:31:
[..]
en laat het hierbij.
Wijs besluit Lexus
Courage
19-12-2024 om 16:26
Scriptos schreef op 18-12-2024 om 13:56:
[..]
Heeft naar mijn idee niet zoveel met angst te maken het is meer dat je leert je seksualiteit los te koppelen van de intimiteit en de liefde die je voelt voor je partner. Je kunt op zoveel andere (naar mijn mening mooiere) manieren verbinden en intiem zijn met je partner dan middels seks. Het concept van willen penetreren of gepenetreerd willen worden is eigenlijk heel dierlijk en oppervlakkig. Een voornamelijk door hormonen en niet vanuit emotie gedreven behoefte. Bijzonder nuttig als je kinderen wil maar verder is een vrij oppervlakkige en snelle manier om te verbinden die heel goedkoop kan aanvoelen.
Het klinkt voor mij alsof je nog steeds in hetzelfde 'concept' gevangen zit. Óf je bent een slaaf van je verlangens en daarmee ongezond afhankelijk van je partner, óf je hebt jezelf 'onthecht' van seks en onafhankelijk. Maar het zijn gewoon twee kanten van dezelfde medaille.
Als je het aandurft om je ook seksueel intiem te verbinden met je vrouw, dan kan je ontdekken dat penetratie niet alleen dierlijk hoeft te zijn, maar ook heel intiem. Eén van de manieren om fysiek het dichtst mogelijk bij elkaar te zijn. (en dan heb ik het niet eens over klaarkomen, dat staat daar nog los van). Ik heb alleen globaal kennis van tantra, maar ik vermoed dat tantra ook deze vorm van intimiteit omarmt.
Yessie2000
23-12-2024 om 14:04
Scriptos schreef op 17-12-2024 om 23:12:
[..]
Hoewel de uitkomst voor jullie fantastisch is ben ik toch stiekem wel benieuwd wat er toe heeft geresulteerd heeft in de verbetering van jullie seksleven. Het besef dat hij vaker wilde? Angst om hem kwijt te raken ingegeven door zijn vreemdgaan? En ook vooral waarom hij dat niet middels communicatie voorkomen had kunnen/moeten worden. Vaak zie je ook wel een rebound qua seks effect na vreemdgaan. Waarbij in eerste instantie de bedrogene heel erg gaat compenseren, zichzelf wil bewijzen. Competitiedrang. En daarna de klap komt van het bedrog. Het verdriet en de boosheid.
Snap wel wat je wil zeggen, misschien was dit in begin een beetje van toepassing. Dat ik wilde laten zien dat ik "beter" was ofzo. Maar die fase ben ik al lang voorbij. De klap van het bedrog die kwam in fases, en het verdriet en boosheid kwam ook in etappes. Een achtbaan zonder einde leek het. Pieken en dalen. Maar langzaam maar zeker kwam er meer vertrouwen. Ik kan nu wel stellen dat er meer vertrouwen is dan voor het bedrog. Al blijft de herinnering aan het bedrog wel lastig.
Ik denk het grootste verschil is dat we beide meer open naar elkaar zijn over gevoelens. En beide aan onszelf gewerkt hebben. Ik ben nooit bang geweest hem kwijt te raken. Voelde instinctief aan dat het vreemdgaan iets was wat een diepe oorzaak had en niets met mij te maken had. Hij kon zichzelf nooit helemaal openstellen en dat belemmerde ook ons sexleven. Combi van een vermijdende hechting (man) en een beetje angstige hechting (ik).
Ik besef nu gewoon veel beter hoe het leven in elkaar zit. Wat de verschillen tussen vrouwen en mannen zijn. Kan dingen beter los laten. En vertel ook duidelijker wat ik wil of lekker vind.
Meer praktische verbeteringen: we zorgen nu voor betere momenten. Eerder op de avond bijv. En we hebben nu een slot op de slaapkamerdeur, ook onmisbaar met kinderen in huis. Verder fijne muziek aan en zorgen dat de slaapkamer een fijne plek is en opgeruimd.