Relaties Relaties

Relaties

Verliefd op een getrouwde man


Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 18:02:

[..]

Heb tot 2x geprobeerd om verliefd te worden op een ander geloof me zelfs afstand genomen van hem maar tot 2x toe lukte het mij niet omdat mijn gevoelens voor hem steeds weer de baas waren.

Als je alle contact verbreekt, zullen je gevoelens voor hem in de loop van een paar maanden (ongeveer 2-6 maanden) afnemen en verdwijnen. Voed de gevoelens gewoon niet meer, zo simpel is het. Na die maanden ga je weer open staan voor beschikbare en leuke mannen. Beloofd.

Nou, zo kun je goed klem zitten tussen hoofd en hart. Superlastig lijkt me.

Het kan de moeite waard zijn te onderzoeken wat maakt dat je hier zo aan vast zit. Het is vast een leuke en fijne man. Het is tegelijk ook een man die liegt en bedriegt, geen volwassen keuzes maakt en jou aan het lijntje houdt. Hij heeft blijkbaar behoefte aan iets en voorziet daarin op een zelfgerichte manier. Er is iets dat jou in hem aan trekt en dat kan iets van traumabond zijn. Er is iets dat maakt dat jij genoegen neemt met een man die niet voor jou kiest. Mocht dat iets aan zelfinzicht opleveren, dan kan dat ook helpen om los van hem en deze ongezonde situatie te komen. Sterkte hoor, want het moet heel lastig voor je zijn.

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 18:52 Topicstarter

GekkeHenkie100 schreef op 08-06-2024 om 18:43:

Nou, zo kun je goed klem zitten tussen hoofd en hart. Superlastig lijkt me.

Het kan de moeite waard zijn te onderzoeken wat maakt dat je hier zo aan vast zit. Het is vast een leuke en fijne man. Het is tegelijk ook een man die liegt en bedriegt, geen volwassen keuzes maakt en jou aan het lijntje houdt. Hij heeft blijkbaar behoefte aan iets en voorziet daarin op een zelfgerichte manier. Er is iets dat jou in hem aan trekt en dat kan iets van traumabond zijn. Er is iets dat maakt dat jij genoegen neemt met een man die niet voor jou kiest. Mocht dat iets aan zelfinzicht opleveren, dan kan dat ook helpen om los van hem en deze ongezonde situatie te komen. Sterkte hoor, want het moet heel lastig voor je zijn.

Dank je wel. Ja heel lastig idd

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 18:53 Topicstarter

Marianne76 schreef op 08-06-2024 om 18:17:

[..]

Als je alle contact verbreekt, zullen je gevoelens voor hem in de loop van een paar maanden (ongeveer 2-6 maanden) afnemen en verdwijnen. Voed de gevoelens gewoon niet meer, zo simpel is het. Na die maanden ga je weer open staan voor beschikbare en leuke mannen. Beloofd.

Is makkelijker gezegd als gedaan hoor zeker als je van iemand houdt en knettergek op hem ben ondanks mijn situatie ongezond is 

Je vraagt je af waarom hij nog geen keuze heeft gemaakt. En wanneer dat zal gebeuren (binnenkort natuurlijk volgens hem). Maar geen keuze maken is ook kiezen. Hij heeft zijn keuze allang gemaakt! Hij kiest voor zijn vrouw! Met haar heeft hij een leven, een gezin en alles wat hij wil. En jij bent er voor het vermaak. Krijgt de broodkruimels als hij tijd heeft. Jouw leven staat on hold en in de wachtstand. 

De reden dat je niet kunt gaan voor een ander is omdat je emotioneel afhankelijk bent van hem. En daar heeft hij alle belang bij natuurlijk. 

Geloof niet langer al die smoesjes. Scheidingen zijn dagelijkse kost. En dat kan gewoon want 1 op de 3 doen dat. Hij wil dat helemaal niet. En waarom zou hij? Beste van 2 werelden nu. Hij gaat niet kiezen. Jij moet kiezen. En wel voor jezelf! Dit is een verslaving. 

Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 18:53:

[..]

Is makkelijker gezegd als gedaan hoor zeker als je van iemand houdt en knettergek op hem ben ondanks mijn situatie ongezond is

Niemand hier beweert dat het makkelijk is. Maar steeds op iemand blijven wachten waarbij je nooit zeker zal weten dat hij ooit toch voor jou kiest, lijkt me ook moeilijk. 

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 19:47 Topicstarter

Zo lief al jullie berichtjes en echt zet me zo tot nadenken. Waarom gebeuren dit soort dingen toch. Het maakt je emotioneel echt kapot dit geloof me ben echt heel down de laatste weken daarom heb ik ook hier dit bericht geplaatst omdat ik van andere wil horen wat hun zouden doen of dat er andere zijn die hetzelfde meemaken 😔

Hai Wijsaampjes

Die man van mij dacht ook dat we als broer en zus leefden. Ja ja..broer en zus hebben geen sex met elkaar. Wat ik wil zeggen is dat je getrouwde man zegt wat je wilt horen. Zijn huwelijk is slecht. Waarom gaat hij dan niet scheiden. 
Je zegt dat het 6 jaar duurt. Is best lang als je elkaars ware liefde bent.
Ga erover lezen. Ga lezen over een minares zijn. Je leeft van moment naar moment. Je bent codepent.( beluister podcasten van Sarah Hofman)  Het is een verslaving met korte / hevige geluksmomenten.
Alleen puntje bij paaltje kiest hij voor zijn vrouw. Of ze moet hem de deur uit zetten als ze erachter komt.

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 20:51 Topicstarter

Forever53 schreef op 08-06-2024 om 20:11:

Hai Wijsaampjes

Die man van mij dacht ook dat we als broer en zus leefden. Ja ja..broer en zus hebben geen sex met elkaar. Wat ik wil zeggen is dat je getrouwde man zegt wat je wilt horen. Zijn huwelijk is slecht. Waarom gaat hij dan niet scheiden.
Je zegt dat het 6 jaar duurt. Is best lang als je elkaars ware liefde bent.
Ga erover lezen. Ga lezen over een minares zijn. Je leeft van moment naar moment. Je bent codepent.( beluister podcasten van Sarah Hofman) Het is een verslaving met korte / hevige geluksmomenten.
Alleen puntje bij paaltje kiest hij voor zijn vrouw. Of ze moet hem de deur uit zetten als ze erachter komt.

Ze hebben geen sex meer. En deur uitzetten daarom heb ik al paar keer op punt gestaan om alles op te biechten bij haar of iemand anders dit laten doen. Want ik heb zoiets of ik alleen verdriet of dan maar allebei toch misschien heel egoïstisch maar als je denk samen iets op te gaan bouwen en dit nog nie zo is. 6 jaar kennen we elkaar maar sinds 1 jaar zijn we erg intiem met elkaar als we samen zijn. 

Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 20:51:

[..]

Ze hebben geen sex meer. En deur uitzetten daarom heb ik al paar keer op punt gestaan om alles op te biechten bij haar of iemand anders dit laten doen. Want ik heb zoiets of ik alleen verdriet of dan maar allebei toch misschien heel egoïstisch maar als je denk samen iets op te gaan bouwen en dit nog nie zo is. 6 jaar kennen we elkaar maar sinds 1 jaar zijn we erg intiem met elkaar als we samen zijn.

Dit vind ik echt klinken als enorm ongezond gedrag. Je bent jezelf echt van alles aan het wijs maken.

Je wéét niet of ze nog seks hebben of niet, je weet alleen wat je minnaar zegt. En zijn echtgenote (laten) vertellen over de ontrouw van haar man omdat je hoopt dat zij hem dan eruit zet, en/of hij zich rot gaat voelen, is passief agressief.

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 21:19 Topicstarter

MelaS schreef op 08-06-2024 om 21:15:

[..]

Dit vind ik echt klinken als enorm ongezond gedrag. Je bent jezelf echt van alles aan het wijs maken.

Je wéét niet of ze nog seks hebben of niet, je weet alleen wat je minnaar zegt. En zijn echtgenote (laten) vertellen over de ontrouw van haar man omdat je hoopt dat zij hem dan eruit zet, en/of hij zich rot gaat voelen, is passief agressief.

Passief agressief hoezo dus ik mag pijn hebben en mijn minnaar niet dan, dat is toch oneerlijk. Als ik er een punt achter ga zetten ga ik wkn door een hel da weet ik zeker 

mee eens...je weet echt niet of je minnaar nog sex heeft huis. Je klinkt heel naïef.  En dat snap ik. Was ik ook tot ik erachter kwam dat mijn man mij bedroog.
Er zijn zoveel mannen en natuurlijk ook vrouwen die hun partner bedriegen.
Alleen al omdat de vrouw recht heeft op de waarheid zou ik het vertellen. Niet omdat je je minnaar pijn wilt doen. Maar vanuit de waarheid kun je bekijken of er sprake is van echte liefde. 
Maar ik vind 6 jaar wel erg lang . Je minnaar had er al lang een punt achter kunnen zetten. Achter zijn huwelijk dan!!!

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 21:43 Topicstarter

Forever53 schreef op 08-06-2024 om 21:37:

mee eens...je weet echt niet of je minnaar nog sex heeft huis. Je klinkt heel naïef. En dat snap ik. Was ik ook tot ik erachter kwam dat mijn man mij bedroog.
Er zijn zoveel mannen en natuurlijk ook vrouwen die hun partner bedriegen.
Alleen al omdat de vrouw recht heeft op de waarheid zou ik het vertellen. Niet omdat je je minnaar pijn wilt doen. Maar vanuit de waarheid kun je bekijken of er sprake is van echte liefde.
Maar ik vind 6 jaar wel erg lang . Je minnaar had er al lang een punt achter kunnen zetten. Achter zijn huwelijk dan!!!

Ja klopt maar 6 jaar kennen we elkaar en waren we wel aan het zoenen en verders nie echt veel maar sinds een jaar extreem intiem met elkaar maar hierdoor worden mijn gevoelens alleen maar erger en wordt het gemis alleen maar groter. Ben misschien naïef maar dat gebeurd als je verliefd ben. Ik heb voor hem een relatie gehad van ruim 20 jaar en had nooit verwacht dat ik ooit nog verliefd zou worden tot ik hem ontmoette. Maar jij zegt eerlijk zijn tegen zijn vrouw??

Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 18:53:

[..]

Is makkelijker gezegd als gedaan hoor zeker als je van iemand houdt en knettergek op hem ben ondanks mijn situatie ongezond is

Ik weet hoe moeilijk het is lieverd, been there, done that enz. Ik heb hem een ultimatum gegeven en toen hij niet voor mij koos, heb ik alle contact verbroken. Ik heb een paar weken gehuild, maar dat ging over. De pijn was na een paar maanden vrijwel weg. Nu ben ik heel gelukkig met een man die er wel altijd voor mij is.

Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 21:43:

[..]

Ja klopt maar 6 jaar kennen we elkaar en waren we wel aan het zoenen en verders nie echt veel maar sinds een jaar extreem intiem met elkaar maar hierdoor worden mijn gevoelens alleen maar erger en wordt het gemis alleen maar groter. Ben misschien naïef maar dat gebeurd als je verliefd ben. Ik heb voor hem een relatie gehad van ruim 20 jaar en had nooit verwacht dat ik ooit nog verliefd zou worden tot ik hem ontmoette. Maar jij zegt eerlijk zijn tegen zijn vrouw??

Je moet vooral eerlijk zijn als mens en naar jezelf en dat doe je nu beide niet. Alles wat je nu doet is tegen beter weten in.

Je weet het antwoord zelf wel; als je eerlijk bent tegen jezelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.