Relaties Relaties

Relaties

Verliefd op een getrouwde man

Ik hoop dat er iemand is dit zichzelf erin herkent.

6 jaar geleden leerde ik iemand kennen online, mijn huwelijk was al over ( nog niet officieel gescheiden ) en zat enorm in de put op dat moment. Ik leerde hem kennen en al gauw gingen onze gesprekken dieper en serieuzer worden. Ik werd verliefd en kreeg kriebels. Na een kleine 8 maanden kwam ik erachter dat hij getrouwd was. Ik was helemaal kapot van verdriet. Na aantal weken niks te hebben gehoorde kwamen wij weer in contact en wilde echt niet meer verliefd worden maar eenmaal bij onze ontmoeting nadat ik wist dat hij getrouwd was vloeg weer de vonk over. We appte hele dagen en maar in de avonden en weekenden hoorde ik niks want toen was hij thuis. Uiteindelijk 1 jaar geleden hebben wij allebei onze liefde verklaard aan elkaar en heb gezegd dat ik met hem oud wil worden hij ook met mij zegt tie. Ik werd op een gegeven moment lastig gevallen en bedreigd door iemand dat ik hem moest los laten of anders zou alles doorgestuurd worden maar zijn vrouw. Ik probeerde afstand te gaan houden maar hij accepteerde dat niet en liet zien in alles dat hij niet zonder me kan en door wilde gaan en vechten. Ik heb op een gegeven moment gevraagd om een keuze te maken maar dit kan hij niet en zegt steeds ooit lieverd ooit. Ik krijg het steeds moeilijker als hij in de avonden thuis is en ook in de weekenden ik mis hem steeds meer en merk aan mezelf dat ik echt jaloers begin te worden op zijn vrouw. In de weekenden appt hij veel tegenwoordig en belt hij video tussendoor steeds een paar minuten maar wel gedempt. Hij zegt dat hij van me houdt en ooit met me wilt trouwen maar als ik met een kleine omweg iets zeg over een keuze zegt hij ooit lieverd ooit. 

Zou graag jullie mening in willen want ik ben inmiddels al 6 jaar aan het wachten op mijn droom man want dat is hij echt.


ik zou niet meer wachten maar op zoek gaan naar iemand die wel beschikbaar en die niet vreemdgaat.

Iemand die vreemdgaat is niet betrouwbaar. Dus gewoon niet aan beginnen, want als hij zijn ex kan bedriegen, kan hij dat bij jou net zo goed doen.
'Ooit' is niet het wachten waard. Jij hebt je leven nu on hold staan voor hem, maar als hij echt voor je had willen kiezen, had hij dat al lang gedaan.

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 16:31 Topicstarter

MamaE schreef op 08-06-2024 om 16:25:

Iemand die vreemdgaat is niet betrouwbaar. Dus gewoon niet aan beginnen, want als hij zijn ex kan bedriegen, kan hij dat bij jou net zo goed doen.
'Ooit' is niet het wachten waard. Jij hebt je leven nu on hold staan voor hem, maar als hij echt voor je had willen kiezen, had hij dat al lang gedaan.

Tis zijn ex niet hé hij is er nog mee getrouwd, heb zo vaak op punt gestaan om haar een bericht te sturen of iemand anders dat te laten doen. Ben echt gek op hem maar zoals nu die weekenden nekken mij echt mis hem dan. Ik weet dat zijn huwelijk nie goed gaat en meer broer zus relatie hebben, intiem zijn is ook niks maar vanwege haar gezondheid en hun dochter wilt hij geen keuze maken 

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 16:32 Topicstarter

Nick90 schreef op 08-06-2024 om 16:16:

ik zou niet meer wachten maar op zoek gaan naar iemand die wel beschikbaar en die niet vreemdgaat.

Ja ik snap je wel maar ook lastig als je echt gek ben op iemand

Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 16:31:

[..]

Tis zijn ex niet hé hij is er nog mee getrouwd, heb zo vaak op punt gestaan om haar een bericht te sturen of iemand anders dat te laten doen. Ben echt gek op hem maar zoals nu die weekenden nekken mij echt mis hem dan. Ik weet dat zijn huwelijk nie goed gaat en meer broer zus relatie hebben, intiem zijn is ook niks maar vanwege haar gezondheid en hun dochter wilt hij geen keuze maken

Klassiek.
“Ooit gaat hij voor je kiezen.” Nee hoor, je bent lekker voor naast zijn huwelijk.

 “Mijn huwelijk is slecht.” Waarom gaat hij dan niet scheiden? 

“We hebben een broer-zusrelatie.” Reken er maar op dat dat niet zo is. Hij zegt precies wat jij wil horen. En jij maar smachten. Weet je hoe hij hier waarschijnlijk van geniet? Een vrouw die op een man van boven de veertig verliefd is. Hij denkt dat hij nog lekker in de markt ligt nu jij smachtend zit te wachten bij de telefoon. 
Hou de eer aan jezelf, maak het uit en zoek een eerlijke man die niet twee vrouwen bedriegt. Je bent toch meer waard dan een voetveeg te zijn? 

Je wordt ontzettend heel erg absoluut aan het lijntje gehouden!!! Jouw liefde maakt jou blind. Voor hem ben je een stukje ont/spanning. Je maakt jezelf kapot hiermee.

Ik denk dat hij nu erg geniet van de voordelen van het huwelijk en daarnaast nog een vrouw die smachtend op hem wacht. En dat hij totaal geen plannen heeft om ooit bij zijn vrouw weg te gaan. 

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 16:50 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 08-06-2024 om 16:37:

[..]

Klassiek.
“Ooit gaat hij voor je kiezen.” Nee hoor, je bent lekker voor naast zijn huwelijk.

“Mijn huwelijk is slecht.” Waarom gaat hij dan niet scheiden?

“We hebben een broer-zusrelatie.” Reken er maar op dat dat niet zo is. Hij zegt precies wat jij wil horen. En jij maar smachten. Weet je hoe hij hier waarschijnlijk van geniet? Een vrouw die op een man van boven de veertig verliefd is. Hij denkt dat hij nog lekker in de markt ligt nu jij smachtend zit te wachten bij de telefoon.
Hou de eer aan jezelf, maak het uit en zoek een eerlijke man die niet twee vrouwen bedriegt. Je bent toch meer waard dan een voetveeg te zijn?

Wow zo heb ik het niet gezien. Tis gewoon jammer dat we niet in de buurt van elkaar wonen want had anders echt wel de confrontatie aangegaan. Want we hebben sinds een jaar ook gewoon sex met elkaar zelf op de dagen dat hij naar huis gaat. Heb vaal het idee dat hij niet weet wat hij echt voor me betekent en me gewoon als speeltje ziet. Als ik dat zeg tegen hem zeg tie nee lieverd ik hou echt van je. Denk echt heel vaak als da zo is maak dan die fucking keuze 😔

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 16:52 Topicstarter

Poezekat schreef op 08-06-2024 om 16:47:

Ik denk dat hij nu erg geniet van de voordelen van het huwelijk en daarnaast nog een vrouw die smachtend op hem wacht. En dat hij totaal geen plannen heeft om ooit bij zijn vrouw weg te gaan.

Die heeft hij ook niet want vanwege haar gezondheid kan hij haar en zijn dochter niet achter laten zeg tie. Zijn exacte woorden waren kleine 2 maanden geleden. Ik kan nu gewoon niet alles achterlaten 

Je kunt hier iets aan doen ! Maar niet op de manier die jij op dit moment waarschijnlijk zou wensen. Waar begin je ? Ga eens goed bij jezelf te rade. Wat drijft jou ertoe om te wachten op deze man ? Het eerste wat bij je opkomt zal ongetwijfeld zijn: ‘omdat hij mijn droomman is’, maar dat is niet wat ik bedoel. Kijk verder dan dat. Iets in jou vind het prettig om ‘beter’ te zijn dan zijn vrouw, om hem te geven wat hij thuis zegt niet te krijgen, om in ruil daarvoor bewonderd te worden, door hem op een voetstuk gezet te worden. De grote verboden liefde. Het smachten en lijden is daar onderdeel van want het versterkt het gevoel dat jullie iets unieks hebben. Versterkt het vuurwerk als je elkaar weer ziet. Een tijdje was het voor jou genoeg, maar nu wil jij meer. Jij wil dat sprookje voortaan 24/7. Maar het is niet voor niets een sprookje … 
Doe zelfonderzoek, liefst met professionele hulp. Iets in jouw persoonlijkheid vind de situatie waar je in zit onbewust aantrekkelijk. Je haalt er iets uit voor jezelf wat je niet wilt opgeven want anders was je allang gestopt of had je die man meteen al afgewezen. Iets wat je misschien al in je jeugd hebt aangeleerd of meegekregen. Wat maakt dat jij jezelf dit aan doet? Stop met focussen op die man en wat hij je allemaal wel of niet beloofd en wat hij allemaal wel of niet gaat waarmaken. Dat is niet relevant. Je hoeft je niet zo machteloos te voelen. Dat doe je helemaal zelf. Pak de regie terug over je eigen leven en ga investeren in (inzicht in) jezelf. Daar heb je de rest van je leven wat aan. 

Vraag jezelf eens af waarom je verliefd wordt op een man die je niet kunt krijgen. Is er eerder zoiets gebeurd bij jou? Ik heb het vaak meegemaakt: getrouwd, te ver weg wonend, homo, maakt niet uit als hij maar niet te dichtbij kwam. Toen ik daar eenmaal achter was heb ik er wat aan gedaan en nu gebeurt het niet meer. 

Anoniemer schreef op 08-06-2024 om 17:11:

Vraag jezelf eens af waarom je verliefd wordt op een man die je niet kunt krijgen. Is er eerder zoiets gebeurd bij jou? Ik heb het vaak meegemaakt: getrouwd, te ver weg wonend, homo, maakt niet uit als hij maar niet te dichtbij kwam. Toen ik daar eenmaal achter was heb ik er wat aan gedaan en nu gebeurt het niet meer.

Precies. Als je er niets aan doet blijf je onbereikbare types in huis halen. Het zit in jou (en TO) niet in de ander. Als je door het therapeutisch proces heen ben van herkennen, leren en oefenen zul je dergelijke types niet meer aantrekkelijk vinden. Je doorziet het. 

Wijsaampjes2018 schreef op 08-06-2024 om 16:52:

[..]

Die heeft hij ook niet want vanwege haar gezondheid kan hij haar en zijn dochter niet achter laten zeg tie. Zijn exacte woorden waren kleine 2 maanden geleden. Ik kan nu gewoon niet alles achterlaten

Ik denk dat veel getrouwde mannen met affaire wel een excuus paraat hebben waarom ze hun partner/gezin nu nog niet kunnen verlaten. 

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 18:00 Topicstarter

Anoniemer schreef op 08-06-2024 om 17:11:

Vraag jezelf eens af waarom je verliefd wordt op een man die je niet kunt krijgen. Is er eerder zoiets gebeurd bij jou? Ik heb het vaak meegemaakt: getrouwd, te ver weg wonend, homo, maakt niet uit als hij maar niet te dichtbij kwam. Toen ik daar eenmaal achter was heb ik er wat aan gedaan en nu gebeurt het niet meer.

Nee nog nooit gebeurd zelfs hij heeft gewoon iets 

Wijsaampjes2018

Wijsaampjes2018

08-06-2024 om 18:02 Topicstarter

Margaretha2024 schreef op 08-06-2024 om 17:05:

Je kunt hier iets aan doen ! Maar niet op de manier die jij op dit moment waarschijnlijk zou wensen. Waar begin je ? Ga eens goed bij jezelf te rade. Wat drijft jou ertoe om te wachten op deze man ? Het eerste wat bij je opkomt zal ongetwijfeld zijn: ‘omdat hij mijn droomman is’, maar dat is niet wat ik bedoel. Kijk verder dan dat. Iets in jou vind het prettig om ‘beter’ te zijn dan zijn vrouw, om hem te geven wat hij thuis zegt niet te krijgen, om in ruil daarvoor bewonderd te worden, door hem op een voetstuk gezet te worden. De grote verboden liefde. Het smachten en lijden is daar onderdeel van want het versterkt het gevoel dat jullie iets unieks hebben. Versterkt het vuurwerk als je elkaar weer ziet. Een tijdje was het voor jou genoeg, maar nu wil jij meer. Jij wil dat sprookje voortaan 24/7. Maar het is niet voor niets een sprookje …
Doe zelfonderzoek, liefst met professionele hulp. Iets in jouw persoonlijkheid vind de situatie waar je in zit onbewust aantrekkelijk. Je haalt er iets uit voor jezelf wat je niet wilt opgeven want anders was je allang gestopt of had je die man meteen al afgewezen. Iets wat je misschien al in je jeugd hebt aangeleerd of meegekregen. Wat maakt dat jij jezelf dit aan doet? Stop met focussen op die man en wat hij je allemaal wel of niet beloofd en wat hij allemaal wel of niet gaat waarmaken. Dat is niet relevant. Je hoeft je niet zo machteloos te voelen. Dat doe je helemaal zelf. Pak de regie terug over je eigen leven en ga investeren in (inzicht in) jezelf. Daar heb je de rest van je leven wat aan.

Heb tot 2x geprobeerd om verliefd te worden op een ander geloof me zelfs afstand genomen van hem maar tot 2x toe lukte het mij niet omdat mijn gevoelens voor hem steeds weer de baas waren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.