Relaties
Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
MRI
16-12-2024 om 13:08
Haaika schreef op 16-12-2024 om 12:50:
Een heel groot voordeel van monogamie is dat je elkaar kent en dat je niet bang hoeft te zijn voor allerlei seksuele overdraagbare aandoeningen. Want als je (gezamenlijk) besluit dat het oké is om meerdere sekspartners te hebben, dan valt deze zekerheid weg.
Tenzij je het altijd met een condoom doet. Maar in de praktijk blijkt zonder toch veel lekkerder.
Ik ken een paar stellen die vinden swingen helemaal fantastisch. Maar de vrouwen hebben wel constant vaginale bacteriele infecties. Want een man die eerst bij de ene er in gaat en vervolgens bij de ander, geeft dat door. Zelfs als daar tijd tussen zit. Het is maar net wat je leuk vindt...
Maar wordt daar geen condoom gebruikt dan?
Izza
16-12-2024 om 14:45
Haaika schreef op 16-12-2024 om 12:50:
Een heel groot voordeel van monogamie is dat je elkaar kent en dat je niet bang hoeft te zijn voor allerlei seksuele overdraagbare aandoeningen. Want als je (gezamenlijk) besluit dat het oké is om meerdere sekspartners te hebben, dan valt deze zekerheid weg.
Tenzij je het altijd met een condoom doet. Maar in de praktijk blijkt zonder toch veel lekkerder.
Ik ken een paar stellen die vinden swingen helemaal fantastisch. Maar de vrouwen hebben wel constant vaginale bacteriele infecties. Want een man die eerst bij de ene er in gaat en vervolgens bij de ander, geeft dat door. Zelfs als daar tijd tussen zit. Het is maar net wat je leuk vindt...
Of je doet het gewoon veilig. Of met vaste (geteste) partners. Dat kan natuurlijk ook!
Izza
16-12-2024 om 14:56
MRI schreef op 16-12-2024 om 12:22:
[..]
uh nou nee hoor: "Dierenliefde bestaat in veel verschillende vormen. Zo lijken gibbonapen heel erg op mensen, omdat ze een gezinnetje vormen met hun vaste partner. Ook wolven, zwanen en Andescondors gaan op zoek naar hun ware liefde. Wanneer ze die vinden, blijven ze voor altijd samen." (rangerclub.be/nl/dossiers/liefde-bij-dieren)
Ja ik ben het eens dat de monogame altijddurende liefde extreem wordt gepromoot, maar om te zeggen dat het tegen onze natuur is, is ook weer niet waar.
Je hebt als mens keuzemogelijkheden, één daarvan is monogamie, de andere seriële monogamie of polyamorie. Wees voor alles eerlijk, is mijn credo. Niet levenslang tegen één persoon aan kunnen kijken: ik denk dat ook voort komt uit thrill seeking. Mensen hebben zoveel lagen en ontwikkelen ook steeds verder. Als je je blijft openstellen voor wie die ander op een dieper niveau is, kan ik me voorstellen dat er genoeg van krijgen wegvalt. Het heeft ook iets oppervlakkigs, van de een naar de ander rennen. En serieus denk ik dat het ook nadelig is voor vrouwen: zoals het nu is, komen 60+ vrouwen echt niet meer aan de man, het zij mono- of polygaam, terwijl mannen veel jongere types aan de haak kunnen slaan. Je kan leuk polygaam in het leven staan zolang je door je uiterlijk nog de keuze hebt uit diverse minnaars, maar op een gegeven moment is dat toch echt over. Blijft alleenstaand leven ook een redelijke optie kan zijn.
Er zijn wellicht een paar soorten die een vaste partner hebben. Maar dat zijn uitzonderingen. Niet de standaard. Die is gericht op voortplanting om de soort in stand te houden. Meer opties is een sterkere soort.
Ben ik echt niet met je eens hoor. Zolang jij moeite doet om fit en gezond te blijven heb je gewoon keuze. Bij zowel mannen als vrouwen is er sprake van ouderdom met alles wat daarbij komt. Dat kan inderdaad invloed hebben op je mogelijkheden. Denk je werkelijk dat jonge vrouwen massaal zitten te wachten op oude uitgezakte mannen? Ik verwacht van mijn vaste partner toch ook dat hij moeite blijft doen en bezig is met zijn gezondheid. Dat is in een huwelijk niet anders dan bij een extra partner. In de praktijk zie ik vaak dat mensen die jarenlang getrouwd zijn weinig moeite meer doen. Niet sporten, alcohol drinken en met een zak op de bank. Want de buit is al binnen. Zeer onaantrekkelijk. En dan verbaasd zijn dat iemand elders gaat kijken.
Verder ervoer ik in mijn tijd van openheid juist meer verdieping ipv oppervlakkigheid. Je ontmoet andere mensen die nieuwe onderwerpen inbrengen. En hebt totaal andere en diepere gesprekken met je eigen partner. Gaat op een andere manier naar het leven en je relatie kijken. Ik zeg niet dat het voor iedereen is (absoluut niet). Maar oppervlakkig is het juist niet. Communicatie staat centraal.
MRI
16-12-2024 om 15:20
Izza schreeef op 16-12-2024 om 14:56:
[..]
Ben ik echt niet met je eens hoor. Zolang jij moeite doet om fit en gezond te blijven heb je gewoon keuze.
Nou nee hoor 75% van alleenstaande mensen boven de 65 is vrouw. En dat is niet toevallig. Omdat ik zelf groepen begeleid van mensen in de derde levensfase weet ik dat het merendeel van de vrouwen (en die zijn gezond en fit) geen mannen meer kunnen ontmoeten van hun eigen leeftijd. Mannen van hun leeftijd die gezond en fit zijn, willen een vrouw die tien tot vijftien jaar jonger is.
Peet52!
16-12-2024 om 15:29
Hallo allen,
Even mijn hart luchten. En tevens een vraag. Is het zo raar dat ik gewoon wel eens de waarheid wil weten over ontrouw van man.
Dit weekend enorm getriggerd weer. Eigenlijk hadden we een soort van rustige zakelijke maar ook best wel weer vriendelijk relatie opgebouwd. Via de mail en een enkele keer telefonisch.
Man heeft mijn begin oktober gevraagd geen persoonlijke aanvallen/ verwijten etc meer te sturen.
Toen ik weer eens een hele emotionele uitbarsting had( verdriet na weer iets gehoord te hebben) notabene op de parkeerplaats van mijn werk. Heb ik me voorgenomen. Idd dit moet stoppen. Ik moet vooruit.
Dus vanaf die tijd geprobeerd mijn blik
Vooruit te houden en geen emoties meer bij man maar bij mezelf en mensen om me heen.
Dit ging mijn inziens vrij goed. Merkte al laatst wel dat man een mail stuurde met zijn emotie erin. Nu afgelopen zaterdag is hij boos geworden omdat ik een foto op facebook had geplaatst. Daar teken ik voor mijn nieuwe appartement. Een vriend van hem heeft dat verteld tegen hem maar meer in de trant van Peet gaat ook verder. Hij had tegen vriend gezegd dat hij op mij wilde wachten al duurde het jaren. Dus vriend vertelde dat ik ook verder ging. Helemaal boos. Toevallig hoorde ik een fiets omvallen. Rond uur of 2 in de nacht. Ik dacht ..hmmmm zoon komt thuis. Wat een kabaal die is gevallen met de fiets. En ik hoorde hem niet binnenkomen dus ik nog naar beneden voordeur openen...geen zoon die was het niet. Wel een andere fiets die omlag. En ik dacht nog. Wat raar. Geen zuchtje wind.
In de ochtend wordt ik wakker en zie allemaal mails van man. Die was ontzettend boos. Langs het huis gegaan. Fiets omver gegooid. Was in staat om naar binnen te gaan. Heeft hij gelukkig niet gedaan.
Maar verbolgen dat ik na 32 jaar met een glimlach mijn handtekening zet.
Dus tja...dat was weer een hele grote trigger voor mij en mijn boosheid die kwam natuurlijk in alle hevigheid terug.
Maar jeetje...hij verteld helemaal niets en vind dan dat hij het recht heeft om boos te zijn.
Ik heb hem later rustig verteld..dat er nooit meer een liefdesrelatie in zal zitten voor ons.
Maar wat een emoties dan weer.
Nu ben ik weer zover..oh ja...we voeden elkaar weer met onze energie. Man zij ook letterlijk. Negatieve aandacht is ook aandacht. Wat is het toch ontzettend ingewikkeld. Hij gaat zelf vreemd. Vertelt vervolgens de waarheid niet en wordt dan boos als ik verder ga
Elpisto
16-12-2024 om 15:50
Peet52! schreef op 16-12-2024 om 15:29:
Hallo allen,
Even mijn hart luchten. En tevens een vraag. Is het zo raar dat ik gewoon wel eens de waarheid wil weten over ontrouw van man.
Dit weekend enorm getriggerd weer. Eigenlijk hadden we een soort van rustige zakelijke maar ook best wel weer vriendelijk relatie opgebouwd. Via de mail en een enkele keer telefonisch.
Man heeft mijn begin oktober gevraagd geen persoonlijke aanvallen/ verwijten etc meer te sturen.
Toen ik weer eens een hele emotionele uitbarsting had( verdriet na weer iets gehoord te hebben) notabene op de parkeerplaats van mijn werk. Heb ik me voorgenomen. Idd dit moet stoppen. Ik moet vooruit.
Dus vanaf die tijd geprobeerd mijn blik
Vooruit te houden en geen emoties meer bij man maar bij mezelf en mensen om me heen.
Dit ging mijn inziens vrij goed. Merkte al laatst wel dat man een mail stuurde met zijn emotie erin. Nu afgelopen zaterdag is hij boos geworden omdat ik een foto op facebook had geplaatst. Daar teken ik voor mijn nieuwe appartement. Een vriend van hem heeft dat verteld tegen hem maar meer in de trant van Peet gaat ook verder. Hij had tegen vriend gezegd dat hij op mij wilde wachten al duurde het jaren. Dus vriend vertelde dat ik ook verder ging. Helemaal boos. Toevallig hoorde ik een fiets omvallen. Rond uur of 2 in de nacht. Ik dacht ..hmmmm zoon komt thuis. Wat een kabaal die is gevallen met de fiets. En ik hoorde hem niet binnenkomen dus ik nog naar beneden voordeur openen...geen zoon die was het niet. Wel een andere fiets die omlag. En ik dacht nog. Wat raar. Geen zuchtje wind.
In de ochtend wordt ik wakker en zie allemaal mails van man. Die was ontzettend boos. Langs het huis gegaan. Fiets omver gegooid. Was in staat om naar binnen te gaan. Heeft hij gelukkig niet gedaan.
Maar verbolgen dat ik na 32 jaar met een glimlach mijn handtekening zet.
Dus tja...dat was weer een hele grote trigger voor mij en mijn boosheid die kwam natuurlijk in alle hevigheid terug.
Maar jeetje...hij verteld helemaal niets en vind dan dat hij het recht heeft om boos te zijn.
Ik heb hem later rustig verteld..dat er nooit meer een liefdesrelatie in zal zitten voor ons.
Maar wat een emoties dan weer.
Nu ben ik weer zover..oh ja...we voeden elkaar weer met onze energie. Man zij ook letterlijk. Negatieve aandacht is ook aandacht. Wat is het toch ontzettend ingewikkeld. Hij gaat zelf vreemd. Vertelt vervolgens de waarheid niet en wordt dan boos als ik verder ga
Een gevalletje " Je weet niet wat je hebt, totdat je het kwijt bent".
Want hoewel je man je gevraagd heeft om die emotie naar meer te tonen, is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je verder gaat. Je moet wel vooral terug blijven verlangen naar je man/ex-man.
Ik herken het heel erg. Ex-vrouw stond ook ineens weer aan de deur, op de dag dat onze scheiding zou worden uitgesproken. Heel toevallig, een week of 4/5 nadat ik gestopt was met emotie te tonen en me verder nog ergens mee te bemoeien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, we moeten allemaal voelen dat ze " the greatest thing we have lost" zijn, en niet zien dat we ook verder kunnen gaan. En het stomme is: Stiekem voelen we dat op dit moment misschien ook nog wel zo. Maar goed.
Het laat mij in elk geval zien dat zowel mijn ex als jou ex totaal niet in de gaten hebben wat hun gedrag in het verleden met ons gedaan heeft en dat is iets wat we ons voor ogen zouden moeten houden, om er nooit, maar dan ook nooit meer in te stinken.
Peet52!
16-12-2024 om 16:26
Elpisto schreef op 16-12-2024 om 15:50:
[..]
Een gevalletje " Je weet niet wat je hebt, totdat je het kwijt bent".
Want hoewel je man je gevraagd heeft om die emotie naar meer te tonen, is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je verder gaat. Je moet wel vooral terug blijven verlangen naar je man/ex-man.
Ik herken het heel erg. Ex-vrouw stond ook ineens weer aan de deur, op de dag dat onze scheiding zou worden uitgesproken. Heel toevallig, een week of 4/5 nadat ik gestopt was met emotie te tonen en me verder nog ergens mee te bemoeien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, we moeten allemaal voelen dat ze " the greatest thing we have lost" zijn, en niet zien dat we ook verder kunnen gaan. En het stomme is: Stiekem voelen we dat op dit moment misschien ook nog wel zo. Maar goed.
Het laat mij in elk geval zien dat zowel mijn ex als jou ex totaal niet in de gaten hebben wat hun gedrag in het verleden met ons gedaan heeft en dat is iets wat we ons voor ogen zouden moeten houden, om er nooit, maar dan ook nooit meer in te stinken.
Ja dat dus...tuurlijk voelen we dat nog. Maar denk net als jij is dit al een hele tijd aan de gang. En er zit ook een grens aan onze tolerantie. Ook al hou ik nog van hem ik weet dat ik het niet nog een keer zou kunnen.
En dat gevoel overheerst heel sterk. Vooral als ik dan verdriet heb. Dan komt er ook heel stellig naar boven als ik met hem verder zou gaan wordt ik heel ongelukkig. Ik heb me nog nooit zo ongelukkig gevoeld de afgelopen 3.5 jaar. Ook met heel veel mooie momenten en heel veel verbinding. Maar ook af en toe de weg kwijt. Controlerend. Geobserveerd door Truus. Noem maar op. En als het besef er gewoon is dat hij al die informatie over die affaire ergens in zijn hoofd heeft opgeslagen met als voornemen dat dat daar blijft zitten. Tja dan is het voor mij geen beginnen aan. Achteraf kan ik dat allemaal veel beter beoordelen. Alle informatie heb ik via via. Dus was voor hem heel makkelijk om het voor zich te houden.
Maar hij komt zichzelf heel goed tegen nu. Ik wist dat al omdat ik 15 jaar geleden al aangaf te willen scheiden. Omdat ik zijn woedeuitbarstingen zo zat was. En hij toen zo reddeloos verloren op de bank zat. Zo gedraagt hij zich nu weer. Als een slachtoffer.
Heel goed dat we vooruit kijken. Idd wat jij zegt. Ze hebben geen idee wat ze aangericht hebben.
Voor nu merk ik persoonlijk dat mijn lichaam weer aan het herstellen is. Ik ervaar veel meer rust. In mijn gezicht zie ik er weer beter uit. Ik ervaar veel minder stress als dat ik met man was en zijn ontrouw aan het verwerken was.
Tuurlijk vind ik het allemaal spannend dat ik straks moet verhuizen en ga ik het allemaal wel redden maar die rust is zo fijn. Ik heb ook niet het gevoel van ik wil meteen een ander. Helemaal niet. Eerst maar herstellen van wat er allemaal gebeurd is.
Zijn jullie al gescheiden Elpisto? Hier de laatste loodjes van het convenant. Want tja...het duizelt man af en toe. Dus dar moet ik dan op wachten. Hopelijk heeft hij deze week alles afgerond.
Winnie86
16-12-2024 om 17:04
Izza schreef op 16-12-2024 om 10:55:
winnie ik begrijp dat heel goed. De hele maatschappij is gebouwd rondom het idee van romantiek. Dat er maar 1 ware persoon is voor altijd. Kijk maar eens naar films bijvoorbeeld. En de kerk werkt ook mee in dat idee. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk een concept dat door mensen is bedacht (ooit). Het is niet onze natuur en het heeft ook eeuwen niet bestaan. Nog niet zo lang geleden trouwden mensen puur uit financiën of politieke motieven (bezit, veiligheid, grondgebied). Dat had niets met liefde te maken en het was heel normaal dat je daarvoor anderen had. Nu zoeken wij alles wat we hebben in 1 persoon. Dat kan iemand natuurlijk niet waarmaken. En je ziet dat tegenwoordig heel veel mensen ook om soortgelijke motieven als vroeger bij elkaar blijven.
Bedenk dat jij toch ook heel veel zult houden van je kinderen. Als je er 3 of 4 hebt zal die liefde zich vermenigvuldigen. Bij je ouders, vrienden of familieleden werkt het ook zo. Dat werkt bij veel mensen dus ook zo bij hun extra partners. De liefde voor de eerste partner is niet minder. Er komt gewoon wat bij.
En om heel eerlijk te zijn. Je hele leven het maar met 1 persoon doen is voor heel erg veel mensen enorm benauwend.
Ik ben historicus dus snap wat je zegt. Al is alles wat ik over polyamorie als onze 'natuur' lees heel recent, 20j geleden waren er weinig onderzoeken daaromtrent. Ik ben dus nog aan het wachten om meer onderzoek, want volgens wat ik weet was er zelfs al heel vroeg sprake van wat men nu monogamie zou noemen.
Maar kijk, waar het mij vooral om gaat. Ik ben altijd gek geweest op romantiek, eeuwige liefde voor 1 persoon. Ik sta niet heel stevig met beide voeten op de grond maar ben soms een dromer. Dat trekt mijn man zo aan in me. Dan kan hij het niet maken ineens eenzijdig alles waar ikzelf voor sta, wat belangrijk is, zomaar opzij te schuiven voor zijn verlangens.
Ik wil nog altijd bij hem blijven, maar soms is er toch de twijfel of ik met iemand wil leven die er ineens een andere visie op nahoud.
Winnie86
16-12-2024 om 17:06
Elpisto schreef op 16-12-2024 om 11:00:
[..]
Ik heb wel altijd afgevraagd of dat dan het verschil is tussen een man en een vrouw in deze situatie, of dat dat heel erg per persoon verschilt? Want ik heb die neiging echt totaal niet gehad. Niet eens zo zeer omdat ik het beide keren totale idioten vond die haar echt niet beter zouden gaan behandelen dan dat ik gedaan heb ofzo. Maar vooral ook omdat het voor mij een soort van erkenning zou zijn geweest dat ik niet goed genoeg ben. En ik ben absoluut wel goed genoeg. Alleen wou of kon ze dat niet zien.
Maar het doet er zo weinig toe in mijn ogen: Of ze nu knap of lelijk zijn, groot of klein, oud of jong. Heb je allemaal geen invloed op, het is niet van invloed op de keuze van je partner en het zou ook totaal niet van invloed moeten zijn over hoe je je voelt over jezelf. Die vragen herken ik opzich wel, maar het blijft natuurlijk altijd de vraag in hoeverre iets eerlijk beantwoord wordt, of dat er nog steeds dingen weg gelaten worden.
Ik denk zelf wel dat er daarin een verschil zit ja. Ik heb mijn man al de oefening gegeven 'wat als het omgekeerd geweest zou zijn' en hij gaf ook aan totaal niet de behoefte te hebben die ander dan te ontmoeten.
Nu, bij mij was het ook een stuk omdat ik haar al bijna 15j ken en ik echt voelde dat ik met haar moest praten.
Izza
16-12-2024 om 18:25
Winnie86 schreef op 16-12-2024 om 17:04:
[..]
Maar kijk, waar het mij vooral om gaat. Ik ben altijd gek geweest op romantiek, eeuwige liefde voor 1 persoon. Ik sta niet heel stevig met beide voeten op de grond maar ben soms een dromer. Dat trekt mijn man zo aan in me. Dan kan hij het niet maken ineens eenzijdig alles waar ikzelf voor sta, wat belangrijk is, zomaar opzij te schuiven voor zijn verlangens.
Ik wil nog altijd bij hem blijven, maar soms is er toch de twijfel of ik met iemand wil leven die er ineens een andere visie op nahoud.
Ik begrijp het volledig hoor. En dat is ook een mooi romantisch beeld. Maar je moet bedenken dat het jouw beeld is dat je op hem hebt geprojecteerd. Misschien was zijn beeld wel heel anders en anders is het blijkbaar veranderd. Zoals ik eerder aangaf mensen ontwikkelen zich gedurende hun leven. En dan kunnen er andere verlangens en ideeën ontstaan.
Elpisto
17-12-2024 om 08:26
Peet52! schreef op 16-12-2024 om 16:26:
[..]
Ja dat dus...tuurlijk voelen we dat nog. Maar denk net als jij is dit al een hele tijd aan de gang. En er zit ook een grens aan onze tolerantie. Ook al hou ik nog van hem ik weet dat ik het niet nog een keer zou kunnen.
En dat gevoel overheerst heel sterk. Vooral als ik dan verdriet heb. Dan komt er ook heel stellig naar boven als ik met hem verder zou gaan wordt ik heel ongelukkig. Ik heb me nog nooit zo ongelukkig gevoeld de afgelopen 3.5 jaar. Ook met heel veel mooie momenten en heel veel verbinding. Maar ook af en toe de weg kwijt. Controlerend. Geobserveerd door Truus. Noem maar op. En als het besef er gewoon is dat hij al die informatie over die affaire ergens in zijn hoofd heeft opgeslagen met als voornemen dat dat daar blijft zitten. Tja dan is het voor mij geen beginnen aan. Achteraf kan ik dat allemaal veel beter beoordelen. Alle informatie heb ik via via. Dus was voor hem heel makkelijk om het voor zich te houden.
Maar hij komt zichzelf heel goed tegen nu. Ik wist dat al omdat ik 15 jaar geleden al aangaf te willen scheiden. Omdat ik zijn woedeuitbarstingen zo zat was. En hij toen zo reddeloos verloren op de bank zat. Zo gedraagt hij zich nu weer. Als een slachtoffer.
Heel goed dat we vooruit kijken. Idd wat jij zegt. Ze hebben geen idee wat ze aangericht hebben.
Voor nu merk ik persoonlijk dat mijn lichaam weer aan het herstellen is. Ik ervaar veel meer rust. In mijn gezicht zie ik er weer beter uit. Ik ervaar veel minder stress als dat ik met man was en zijn ontrouw aan het verwerken was.
Tuurlijk vind ik het allemaal spannend dat ik straks moet verhuizen en ga ik het allemaal wel redden maar die rust is zo fijn. Ik heb ook niet het gevoel van ik wil meteen een ander. Helemaal niet. Eerst maar herstellen van wat er allemaal gebeurd is.
Zijn jullie al gescheiden Elpisto? Hier de laatste loodjes van het convenant. Want tja...het duizelt man af en toe. Dus dar moet ik dan op wachten. Hopelijk heeft hij deze week alles afgerond.
Ik moet vanmiddag enkel nog de akte van berusting langs de advocaat brengen en dan is het wachten tot de gemeente hem inschrijft. Maar in principe zijn we in die zin "onofficieel" gescheiden inderdaad, rechtbank heeft de uitspraak al gedaan.
Dus het is nu wachten op de gemeente, dan kan ik de hypotheekaanvraag de deur uit.
Haaika
17-12-2024 om 15:38
MRI schreef op 16-12-2024 om 13:08:
[..]
Maar wordt daar geen condoom gebruikt dan?
De mensen waar ik op doelde niet nee. Waarschijnlijk op de parenclub wel, maar thuis, met de vaste club mensen, dus niet. Mannen met een affaire, doen het vast ook vaak zonder. Die van mij deed dat wel en ik heb hier van meerdere vrouwen gelezen dat dat bij hen ook het geval was.
Maar de veiligheid zit hem niet alleen in het dragen van een condoom. Met vingers kan bijvoorbeeld het HPV-virus ook overgedragen worden.
elledoris
17-12-2024 om 15:54
Haaika schreef op 17-12-2024 om 15:38:
[..]
De mensen waar ik op doelde niet nee. Waarschijnlijk op de parenclub wel, maar thuis, met de vaste club mensen, dus niet. Mannen met een affaire, doen het vast ook vaak zonder. Die van mij deed dat wel en ik heb hier van meerdere vrouwen gelezen dat dat bij hen ook het geval was.
Maar de veiligheid zit hem niet alleen in het dragen van een condoom. Met vingers kan bijvoorbeeld het HPV-virus ook overgedragen worden.
En met de mond ook🤷
Breiertje
17-12-2024 om 16:19
Herpes, hpv in de vorm van genitale wratten zijn met condoom ook overdraagbaar. Niet alle laesies zitten onder het condoom.
Een condoom beschermt tegen veel, maar niet tegen alles...
Ik schrik er soms van hoe vaak mensen zich 100 % veilig wanen met condoom. Die schrikken dat je met condoom ook genitale herpes kan krijgen.
Velen weten ook niet dat je door bv orale sex ook een soa kan oplopen. Daarom dragen ze vaak geen condoom bij orale sex. Onbegrijpelijk. Zou basiskennis moeten zijn.
LifeEvent!
17-12-2024 om 16:56
Breiertje schreef op 17-12-2024 om 16:19:
Herpes, hpv in de vorm van genitale wratten zijn met condoom ook overdraagbaar. Niet alle laesies zitten onder het condoom.
Een condoom beschermt tegen veel, maar niet tegen alles...
Ik schrik er soms van hoe vaak mensen zich 100 % veilig wanen met condoom. Die schrikken dat je met condoom ook genitale herpes kan krijgen.
Velen weten ook niet dat je door bv orale sex ook een soa kan oplopen. Daarom dragen ze vaak geen condoom bij orale sex. Onbegrijpelijk. Zou basiskennis moeten zijn.
Die kennis is er wel maar lust is belangrijker. De rest boeit ze dan niet. Enige reden waarom mijn man een condoom droeg was om zwangerschap te voorkomen.
Wat ik al eerder zei, mensen die vreemd gaan, zijn mensen met egoïstisch gedrag. Als er al een sprankje schuldgevoel dreigt te komen, houden ze zichzelf voor de gek door dat te "bedekken met bullshit" zodat ze er mee door kunnen gaan.
Truus en mijn man zijn hebben zich na de ontmaskering uitgebreid laten testen.