Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI schreef op 26-09-2024 om 20:34:

[..]

Nou het ging hier over: In die paar weken is ze dus smoorverliefd geraakt? Of vertelt ze eerlijk dat deze vent al langer in haar leven is. Mijn gevoel zegt dat ze voor "een gril" jullie huwelijk en gezin sloopt 😢

Ik vond dat onnodig gestook van LE. Jij bent duidelijk over dat je een scheiding wilt en als je erover praat dat ze 'smoorverliefd' interpreteer ik dat als hebbende een sarcastisch ondertoontje. Maar zoals gezegd, dat ik dat vind, draagt weinig bij natuurlijk.

Nee ze is oprecht smoorverliefd hoor. Dat heb ik wel al her en der begrepen. 

MRI

MRI

26-09-2024 om 21:45

Elpisto schreef op 26-09-2024 om 21:36:

[..]

Nee ze is oprecht smoorverliefd hoor. Dat heb ik wel al her en der begrepen.

okay nou ja, niet zo leuk voor jou en inderdaad wat tienerachtig

MRI schreef op 26-09-2024 om 21:45:

[..]

okay nou ja, niet zo leuk voor jou en inderdaad wat tienerachtig

Nou daar komt nog een episode bij. Je bedenkt dit niet. Mijn meiden zijn gisteren bij die vent thuis wezen spelen met zijn dochter. En mijn vrouw heeft de kinderen tegen mij laten liegen waar ze gespeeld hebben. 

Morgen gaat het eerste telefoontje naar de advocaat. 

Elpisto schreef op 27-09-2024 om 00:52:

[..]

Morgen gaat het eerste telefoontje naar de advocaat.

Pijnlijk dat moeten liegen maar laat het los. Het kan nog veel erger. Ga voor het doel en dat is je huis en basis, ook voor je kinderen. Dus niet gelijk een advocaat bellen en ergenis op wekken bij je ex. Spoed achter je scheiding zetten.

Renate46 schreef op 27-09-2024 om 06:54:

[..]

Pijnlijk dat moeten liegen maar laat het los. Het kan nog veel erger. Ga voor het doel en dat is je huis en basis, ook voor je kinderen. Dus niet gelijk een advocaat bellen en ergenis op wekken bij je ex. Spoed achter je scheiding zetten.

Ik zal toch enigzins voor de kinderen moeten gaan staan lijkt me. De vorige keer heb ik er bij gestaan en toegekeken hoe ze de kinderen liet vallen. Dat ga ik deze keer niet doen. En dan is dat spelen nog 1 ding, dat vind ik al niet kunnen. Maar ze er over laten liegen, dat kan echt niet. 

Wat moet een advocaat hier verder aan doen dan? Die is er voor de juridische afhandeling. Geen maatschappelijk werker of jeugdzorger. Hoe vervelend ook jouw ex mag haar tijd met de kinderen zelf invullen. En je kunt haar niet verbieden ze kennis te laten maken met die man of zijn kinderen. Zelfs als dit soort zaken zijn opgenomen in het ouderschapsplan (en zover zijn jullie nog niet). Is het niet af te dwingen. Je kunt ex erop wijzen maar meer niet. 

Er zullen nog veel meer momenten komen dat je ex dingen doet waar jij het niet mee eens bent. Laat dat los! Hoe hard ook uiteindelijk moeten jouw kinderen zelf hun grenzen aangeven bij hun ouders. Jij kunt Geen invloed meer uitoefenen op haar en haar opvoeding (of gebrek daaraan). Richt je op jezelf en jouw proces ipv de schuld bij haar te leggen. Prioriteit is de scheiding en het huis. 

Izza schreef op 27-09-2024 om 10:18:

Wat moet een advocaat hier verder aan doen dan? Die is er voor de juridische afhandeling. Geen maatschappelijk werker of jeugdzorger. Hoe vervelend ook jouw ex mag haar tijd met de kinderen zelf invullen. En je kunt haar niet verbieden ze kennis te laten maken met die man of zijn kinderen. Zelfs als dit soort zaken zijn opgenomen in het ouderschapsplan (en zover zijn jullie nog niet). Is het niet af te dwingen. Je kunt ex erop wijzen maar meer niet.

Er zullen nog veel meer momenten komen dat je ex dingen doet waar jij het niet mee eens bent. Laat dat los! Hoe hard ook uiteindelijk moeten jouw kinderen zelf hun grenzen aangeven bij hun ouders. Jij kunt Geen invloed meer uitoefenen op haar en haar opvoeding (of gebrek daaraan). Richt je op jezelf en jouw proces ipv de schuld bij haar te leggen. Prioriteit is de scheiding en het huis.

Eens. Maar ik zal toch wel enigszins moeten zorgen dat de klap voor mijn kinderen niet groter wordt dan dat die al is?

Overigens kun je daar wel zeker wat mee: Ze laat de kinderen actief liegen en maakt ze daarmee onderdeel van de scheiding. De meiden zijn 8! Die kunnen geen grenzen aangeven nog. Mijn zoon wel, die heeft ze er dus ook buiten gelaten. Sterker nog: Die heeft ze alleen thuis gelaten. 

Elpisto schreef op 27-09-2024 om 08:09:

[..]

Ik zal toch enigzins voor de kinderen moeten gaan staan lijkt me. De vorige keer heb ik er bij gestaan en toegekeken hoe ze de kinderen liet vallen. Dat ga ik deze keer niet doen. En dan is dat spelen nog 1 ding, dat vind ik al niet kunnen. Maar ze er over laten liegen, dat kan echt niet.

Er zal geen rechter ingrijpen omdat zij de kinderen betrekt in een nieuwe relatie hoor. Ook niet in de relaties die hierna nog komen. Jij bijt je vast in de kinderen en maakt jouw rol te groot (vechten voor de kinderen etc). Terwijl wat er gebeurt is dat de kinderen loyaliteitsconflicten gaan ervaren. Ze komen tussen jullie in te staan. Omdat ze natuurlijk best weten dat jij het er niet mee eens bent. En geloof mij je wilt je kinderen weghouden van toestanden met instanties! 

Wat jij kunt doen is je neutraal opstellen. Hun moeder niet afvallen en zelf je zaken op orde hebben. En een stabiele ouder zijn. Ook als ex dingen doet waar jij het niet mee eens bent. Boos je ex of een advocaat bellen zorgt alleen maar voor spanning en conflicten. 


Elpisto schreef op 27-09-2024 om 10:21:

[..]

Eens. Maar ik zal toch wel enigszins moeten zorgen dat de klap voor mijn kinderen niet groter wordt dan dat die al is?

Overigens kun je daar wel zeker wat mee: Ze laat de kinderen actief liegen en maakt ze daarmee onderdeel van de scheiding. De meiden zijn 8! Die kunnen geen grenzen aangeven nog. Mijn zoon wel, die heeft ze er dus ook buiten gelaten. Sterker nog: Die heeft ze alleen thuis gelaten.

Die kinderen moeten op hun eigen wijze omgaan met deze klap en alles wat nog volgt. Want er komt nog veel meer. En helaas hoe graag jij dat ook wilt daar kan je heel weinig mee. Alleen er voor ze zijn. Open met ze praten en een stabiele thuisbasis bieden. Jij wilt nu dingen afdwingen waar jij niet langer over gaat (namelijk de opvoeding). 

Wat jij kunt doen is rustig zaken bij ex aangeven. Maar je kunt niets afdwingen. En rustig aangeven kan waarschijnlijk niet als jij boos bent en zij ook niet stabiel. 

Izza schreef op 27-09-2024 om 10:34:

[..]

Die kinderen moeten op hun eigen wijze omgaan met deze klap en alles wat nog volgt. Want er komt nog veel meer. En helaas hoe graag jij dat ook wilt daar kan je heel weinig mee. Alleen er voor ze zijn. Open met ze praten en een stabiele thuisbasis bieden. Jij wilt nu dingen afdwingen waar jij niet langer over gaat (namelijk de opvoeding).

Wat jij kunt doen is rustig zaken bij ex aangeven. Maar je kunt niets afdwingen. En rustig aangeven kan waarschijnlijk niet als jij boos bent en zij ook niet stabiel.

Ik ga ook helemaal niet meer in discussie met haar. Mijn vaderhart breekt gewoon op het moment dat de kids op deze manier ingezet worden door haar. 

Overigens 1 ding: Ik hou het allemaal bij de kinderen weg he. Nogmaals: Ik doe alles voor die aapjes. 

Ik hoef geen discussie. En jij hoeft niemand te overtuigen van jouw waarheid of goede intenties. Bedenk dat wij er hier neutraal instaan en geen belangen hebben in jouw situatie. Ik reageer alleen op jouw verhaal om direct de advocaat te gaan bellen als je ex iets doet waar jij het niet mee eens bent. 

Ik (en velen op dit forum) zijn je voorgegaan. Jij hebt geen zeggenschap meer over je ex en haar tijd met de kinderen. Laat dat dus los in het belang van die kinderen. Want dit is pas het begin. 

Izza schreef op 27-09-2024 om 12:56:


Ik (en velen op dit forum) zijn je voorgegaan. Jij hebt geen zeggenschap meer over je ex en haar tijd met de kinderen. Laat dat dus los in het belang van die kinderen. Want dit is pas het begin.

Ter aanvulling. Je ex zal jouw gedrag mbt een advocaat alleen maar gebruiken dat je een claimerig/jaloers persoon bent en dat dit de reden was om weg te gaan uit jouw cocon. Houdt de eer aan jezelf. Wees blij dat die gast niet al in jouw bed ligt in de week dat jij weg bent want dat gebeurt ook.

Renate46 schreef op 27-09-2024 om 13:28:

[..]

Ter aanvulling. Je ex zal jouw gedrag mbt een advocaat alleen maar gebruiken dat je een claimerig/jaloers persoon bent en dat dit de reden was om weg te gaan uit jouw cocon. Houdt de eer aan jezelf. Wees blij dat die gast niet al in jouw bed ligt in de week dat jij weg bent want dat gebeurt ook.

Oh dat sluit ik ook niet uit hoor dat ze dat doet. Alleen ben ik zo verstandig om dat niet te controleren. 

Ik zal nog eens een update geven over mij. Dit is wel een mooi moment, al zeg ik het zelf. Dit weekend 3 jaar geleden dook mijn ex-man voor het eerst echt met zijn Truus in bed. Ze zijn nog steeds samen. De kinderen zijn bij mij en moeten niks van haar hebben en weinig van hun vader. Scheiding is nog steeds niet rond, dat gaat niet zo makkelijk. Zolang dat niet gelukt is weet ik niet of ik met de kinderen kan blijven wonen waar ik woon, dus daar heb ik behoorlijke zorgen om. 
Mijn emotionele staat over de scheiding is wat lastig te omschrijven. Hij wil ‘vrienden’ zijn of zoiets en zoekt via mij ingang naar de kinderen. Ik wil geen vrienden zijn, want er zit bij mij te veel pijn waar geen ruimte voor is en ik zeg steeds dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn relatie met de kinderen. Ik probeer neutraal te zijn over hem naar de kinderen, maar ik zeg niet dat me dat altijd lukt. Mijn band met de kinderen word langzaam beter, met horten en stoten en stapjes vooruit en achteruit.
Ik lees hier nog altijd mee en heb veel aan jullie gehad. 

Hier ook de scheiding een feit. Geen weg meer terug. 
Vanmiddag een medium bezocht. Had er eigenlijk geen enkele verwachting bij maar...jeetje. wat sloeg ze de spijker op zijn kop.  Ze wist allemaal dingen te vertellen die ze niet kon weten.

Dus met deze informatie naar man. Hem geconfronteerd. Gedwongen min of meer. Voelde me heel sterk dt als hij niet met de waarheid kwam ik die wel ergens anders ging zoeken. Had altijd nog een gevoel dat er informatie niet verteld was.

En ja hoor..opeens kwam er een bekentenis.  Man had in 2018 al met haar gezoend. De informatie die ik wist was dat ze een one night stand hadden in November 2019. Dus echt hoe kan iemand zo liegen. 

Maar ben blij eindelijk dat mijn onderbuikgevoel. Die ik altijd heb gehad eindelijk uitgesproken is. Mijn intuïtie dat er meer was klopte. Dit was de reden dat ik bleef twijfelen. Dat ik nu eindelijk het antwoord heb.

Wat ben ik boos. Boos dat hij.deze 2e kans met bedrog is begonnen.

Mijn intuïtie zegt dat er veel meer gebeurd js maar hij komt nog niet ober de brug met zijn antwoorden.

Wat ben.ik teleurgesteld. Wat was ik naïef. Wat ben ik verdrietig.

Maar het medium zei ook hele mooie dingen. Dat ze veel gezelligheid ziet. Veel gezellige mensen om me heen. En ook in de toekomst. Dus ik weet zeker dat ik hier sterk uitkom. Mijn hemel..heb dit nooit aan zien komen maar weet nu wel waarom ik altijd weer twijfelde

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.