Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Bir_F schreef op 26-11-2024 om 22:21:

[..]

Uh, ik wilde niemand terecht wijzen waar het in dit draadje over mag gaan. 🫣 Ik bedoel meer: dit is waarom ik hier meelees. Voor mij heeft een huwelijk geen houdbaarheidsdatum en was het vanuit beide de insteek monogaam te zijn, totdat hij dat niet meer was. Als het huis in de vergelijking van Thera, waar je onderhoud aan moet plegen zodat het een fijn huis blijft, zonder stiekem op vakantie te gaan in een ander huis.
Ik haal vaak waardevolle inzichten hier. Ik voelde me met mijn verhaal hier echt gehoord en begrepen.
Tegelijk ook niet meer altijd, omdat er best veel toch samen door proberen te gaan en waarbij het dan uiteindelijk goed komt en soms uiteindelijk toch niet. En ik gun dat natuurlijk van harte, maar ik had dat zelf ook zo graag gewild. Ik baal (dat is niet het goede woord, het is erger) ervan, nog steeds, dat ik in mijn eentje patronen probeer te ontdekken en te reflecteren op wat ik anders had kunnen doen en wat nou maakt dat wij het niet gered hebben. Hoeveel ik ook tegen mezelf zeg dat ik ermee moet stoppen, blijf ik er maar mee bezig. Elke keer is er wel iets wat me weer die kant op stuurt. Ik vind het verschrikkelijk dat mijn gezin kapot is en dat is na 2 jaar gewoon niet minder.

Ik heb je oude post teruggekeken voor je verhaal. Wat een verdriet en verbijstering! Ik denk aan je😘🙏

Bir je mag er toch ook van balen? Niemand begint aan een huwelijk of kinderen met het idee dat het anders loopt. Dat wil je ook niet. De realiteit is helaas wel vaak anders. En het is belangrijk voor jezelf om niet te blijven hangen in dat verdriet. Of jezelf gek te maken met vragen die je nooit kunt beantwoorden of waaruit alleen nieuwe vragen volgen. Of je nu blijft of gaat. Iedereen heeft de wat als vraag wel. 

Mij heeft het geholpen om niet langer te vergelijken met andere relaties. De duur van een relatie zegt niets over de relatie zelf. En bij veel mensen weet je niet wat er achter de voordeur speelt. Ook zitten er heel veel mensen in relaties die totaal niet bij mij zouden passen. Ik concentreer mij dus op mijn eigen leven en zaken waar ik wel invloed op heb. En hadaar veel vreugde uit. Sterker nog ik zie een relatie niet eens meer als een voorwaarde om gelukkig te zijn. Dat ben ik namelijk zowel alleen als in een relatie. Je kunt dus van afhankelijkheid (ook emotioneel) naar onafhankelijkheid gaan als je dat wilt. Nu ben ik heel gelukkig in een relatie maar dat was of ben ik alleen dus ook. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.