Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Geweldige opsteker!

Anna Cara

Anna Cara

20-09-2024 om 06:19 Topicstarter

Blij voor je Elpisto, dat zal rust geven op.dat vlak. Blijf jij daar dan wonen? (ben ik kwijt).

Xxx

Anna Cara schreef op 20-09-2024 om 06:19:

Blij voor je Elpisto, dat zal rust geven op.dat vlak. Blijf jij daar dan wonen? (ben ik kwijt).

Xxx

Ja. Ik kan er niet teveel over vertellen nog. 

Maar mijn vrouw kan het gewoon niet financieren. Zo simpel is het. Dan zou ik overal zelf in eerste instantie vanaf kunnen zien. Zoals de pet er nu bij hangt, wil ze dat ook niet. Het is mijn geboortedorp en er blijft wat dat betreft weinig over voor haar om " aan vast te hangen" bij een gebrek aan een betere uitdrukking. Niet zozeer omdat het hele dorp er wat van vind, maar wel omdat ze zelf ( Haar woorden) ook niet zoveel zin heeft om constant mijn ouders tegen te komen, of vrienden.

Afijn, ik heb er zelf nog even een dag over nagedacht, kinderen hebben aangegeven dat ze hier wel heel graag zouden blijven willen wonen. Dus dag erna toch nog een keer gesprek aangegaan en gekeken hoe en wat. Gelet op de waarde die door de makelaar doorgegeven is. 

Nou, financieel moet dat passen. Ik zou na de verhoging van de hypotheek en alle kosten die je daarnaast hebt (boodschappen-auto-kids- noem het maar op) elke maand nog iets van 1k over moeten houden om leuke dingen van te doen-sparen. Dus dat vind ik ruim genoeg. Ook heb ik nog een werkgever achter de hand die wel mee wil werken, ouders die wel bij willen springen en zoals gezegd wordt ik volgend jaar mede-eigenaar en dan ziet mijn financiële plaatje er anders uit. 

Ook zou het ons in die zin beter uit komen, omdat zoonlief dan ook in de week van mama gewoon nog naar mijn huis kan fietsen (500 meter van school) en zo niet weer naar de kinderopvang hoeft. Dan kan mijn vrouw de meiden van de kinderopvang halen en mijn zoon bij huis weg. Zoals het nu lijkt gaat mijn vrouw iets verder weg wonen (5-10km) en dat vinden we teveel voor hem om te fietsen.

Maar er zijn wel 2 hele grote maren die ik moet bespreken met haar: Ze moet afzien van haar claim op de lage rente. Onze maatschappij, in tegenstelling tot veel anderen, vindt dat je het onderling verdelen moet. Dus ik wil daar met haar een gesprek over aan gaan wat we daar voor kunnen afspreken qua vergoeding. Nu is het wel zo dat ze zelf binnen een half jaar dan een woning moet kopen, anders vervalt haar recht op die lage rente zowiezo. 

Daar zit een beetje de crux: Ik zie haar geen andere woning kopen. Dat met die andere gozer is vrij serieus, die heeft net een andere woning gekocht (Zit ook nog midden in een scheiding) dus ik zie het wel gebeuren eerlijk gezegd dat ze iets huren gaat, en dan bij hem intrekt als dat stand houd. Want waarom zou je voor 2/3 jaar een woning kopen, met alle kosten die daar bij komen, als je dat toch van plan bent. En, ze kan ook gewoon echt niks fatsoenlijks kopen. Dat is ook een dingetje. 

Dus dat wil ik even met haar bespreken: Wat zijn je plannen, weet je überhaupt wat je zelf lenen kan, wil je huren ja of nee. En dan aangeven dat er voor mij mogelijkheden zijn en vragen hoe ze daar tegenaan kijkt.


Dan moeten we het alleen nog eens worden over de prijs. Daar zijn eigenlijk 2 mogelijkheden voor: Ofwel laat je 3 makelaars komen en pak je het gemiddelde, of je zet de woning te koop, spreekt met de makelaar af wat de situatie is en kijkt wat het hoogste bod is wat binnen komt en dat is dan je uitgangspunt. 

Ik neig zelf wel naar optie 1, omdat optie 2 weer extra tijd gaat duren en voor 1 van ons nadelig zou kunnen uitpakken: Stel er wordt 560k geboden, dan moet ik meer financieren. Stel er wordt 500k geboden, dan kan zij niet terug grijpen op die 535k en wordt een andere woning voor haar een probleem.

De range die we tot nu toe gehoord hebben ligt tussen de 500-550. 

Maar goed, waar ik dan wel weer een beetje mee zit: Die makelaar is dus geregeld door haar "nieuwe vriend". En daar vind ik eigenlijk wel wat van. Ik ben er 13 jaar mee samen geweest, dan mag je toch verdomme iets meer vertrouwen hebben dat we dit samen kunnen regelen, zonder dat je dit soort dingen al gaat uitbesteden aan iemand die je net 4 maand kent. Dus daar ga ik nog wel wat van zeggen: Dat ze steun en liefde vindt bij die gozer in een moeilijke periode, dat vind ik prima. Snap ik wel. Maar laat hem wel even buiten onze scheiding, want dat gaat alleen maar gedoe opleveren.

Ik ben in elk geval ook van plan om aan te bieden dat ook al heb ik de woning alleen op naam, ze de woning gewoon kan blijven gebruiken voor de week op week af regeling, zodat ze niet in de issues komt en ze gewoon rustig kan kijken naar een nieuwe woning. Ik hoop dat haar dat in die zin een beetje rust geeft. 



Elpisto schreef op 20-09-2024 om 12:46:

[..]

Ja. Ik kan er niet teveel over vertellen nog.

Maar mijn vrouw kan het gewoon niet financieren. Zo simpel is het. Dan zou ik overal zelf in eerste instantie vanaf kunnen zien. Zoals de pet er nu bij hangt, wil ze dat ook niet. Het is mijn geboortedorp en er blijft wat dat betreft weinig over voor haar om " aan vast te hangen" bij een gebrek aan een betere uitdrukking. Niet zozeer omdat het hele dorp er wat van vind, maar wel omdat ze zelf ( Haar woorden) ook niet zoveel zin heeft om constant mijn ouders tegen te komen, of vrienden.

Afijn, ik heb er zelf nog even een dag over nagedacht, kinderen hebben aangegeven dat ze hier wel heel graag zouden blijven willen wonen. Dus dag erna toch nog een keer gesprek aangegaan en gekeken hoe en wat. Gelet op de waarde die door de makelaar doorgegeven is.

Nou, financieel moet dat passen. Ik zou na de verhoging van de hypotheek en alle kosten die je daarnaast hebt (boodschappen-auto-kids- noem het maar op) elke maand nog iets van 1k over moeten houden om leuke dingen van te doen-sparen. Dus dat vind ik ruim genoeg. Ook heb ik nog een werkgever achter de hand die wel mee wil werken, ouders die wel bij willen springen en zoals gezegd wordt ik volgend jaar mede-eigenaar en dan ziet mijn financiële plaatje er anders uit.

Ook zou het ons in die zin beter uit komen, omdat zoonlief dan ook in de week van mama gewoon nog naar mijn huis kan fietsen (500 meter van school) en zo niet weer naar de kinderopvang hoeft. Dan kan mijn vrouw de meiden van de kinderopvang halen en mijn zoon bij huis weg. Zoals het nu lijkt gaat mijn vrouw iets verder weg wonen (5-10km) en dat vinden we teveel voor hem om te fietsen.

Maar er zijn wel 2 hele grote maren die ik moet bespreken met haar: Ze moet afzien van haar claim op de lage rente. Onze maatschappij, in tegenstelling tot veel anderen, vindt dat je het onderling verdelen moet. Dus ik wil daar met haar een gesprek over aan gaan wat we daar voor kunnen afspreken qua vergoeding. Nu is het wel zo dat ze zelf binnen een half jaar dan een woning moet kopen, anders vervalt haar recht op die lage rente zowiezo.

Daar zit een beetje de crux: Ik zie haar geen andere woning kopen. Dat met die andere gozer is vrij serieus, die heeft net een andere woning gekocht (Zit ook nog midden in een scheiding) dus ik zie het wel gebeuren eerlijk gezegd dat ze iets huren gaat, en dan bij hem intrekt als dat stand houd. Want waarom zou je voor 2/3 jaar een woning kopen, met alle kosten die daar bij komen, als je dat toch van plan bent. En, ze kan ook gewoon echt niks fatsoenlijks kopen. Dat is ook een dingetje.

Dus dat wil ik even met haar bespreken: Wat zijn je plannen, weet je überhaupt wat je zelf lenen kan, wil je huren ja of nee. En dan aangeven dat er voor mij mogelijkheden zijn en vragen hoe ze daar tegenaan kijkt.


Dan moeten we het alleen nog eens worden over de prijs. Daar zijn eigenlijk 2 mogelijkheden voor: Ofwel laat je 3 makelaars komen en pak je het gemiddelde, of je zet de woning te koop, spreekt met de makelaar af wat de situatie is en kijkt wat het hoogste bod is wat binnen komt en dat is dan je uitgangspunt.

Ik neig zelf wel naar optie 1, omdat optie 2 weer extra tijd gaat duren en voor 1 van ons nadelig zou kunnen uitpakken: Stel er wordt 560k geboden, dan moet ik meer financieren. Stel er wordt 500k geboden, dan kan zij niet terug grijpen op die 535k en wordt een andere woning voor haar een probleem.

De range die we tot nu toe gehoord hebben ligt tussen de 500-550.

Maar goed, waar ik dan wel weer een beetje mee zit: Die makelaar is dus geregeld door haar "nieuwe vriend". En daar vind ik eigenlijk wel wat van. Ik ben er 13 jaar mee samen geweest, dan mag je toch verdomme iets meer vertrouwen hebben dat we dit samen kunnen regelen, zonder dat je dit soort dingen al gaat uitbesteden aan iemand die je net 4 maand kent. Dus daar ga ik nog wel wat van zeggen: Dat ze steun en liefde vindt bij die gozer in een moeilijke periode, dat vind ik prima. Snap ik wel. Maar laat hem wel even buiten onze scheiding, want dat gaat alleen maar gedoe opleveren.

Ik ben in elk geval ook van plan om aan te bieden dat ook al heb ik de woning alleen op naam, ze de woning gewoon kan blijven gebruiken voor de week op week af regeling, zodat ze niet in de issues komt en ze gewoon rustig kan kijken naar een nieuwe woning. Ik hoop dat haar dat in die zin een beetje rust geeft.



Je kan wel 30 jaar met elkaar zijn samengeweest, maar dat zegt niets over het slagen van financiële afhandeling in goed overleg. Hou daar wel rekening mee hoor. Mensen gaan op gegeven moment voor eigen belang en dat komt vaak niet overeen met dat van de ander. Ik heb er ervaring mee helaas. Ik vind dat ik door mijn ex benadeeld ben. Vraag 't mijn ex, dan vind hij mij de boeman. 

elledoris schreef op 20-09-2024 om 13:02:

[..]

Je kan wel 30 jaar met elkaar zijn samengeweest, maar dat zegt niets over het slagen van financiële afhandeling in goed overleg. Hou daar wel rekening mee hoor. Mensen gaan op gegeven moment voor eigen belang en dat komt vaak niet overeen met dat van de ander. Ik heb er ervaring mee helaas. Ik vind dat ik door mijn ex benadeeld ben. Vraag 't mijn ex, dan vind hij mij de boeman.

Nee dat begrijp ik wel hoor. En ik ben zelf ook absoluut niet van plan om haar ook maar een euro te weinig mee te doen.

Maar ik vind wel dat ze die ander buiten de scheiding moet laten. Tot nu toe doen we het eigenlijk heel goed en dat doen we voor de kinderen. De boosheid bij haar is gezakt, ik heb me er wel redelijk mee verzoend. Dus de sfeer is gemoedelijk en we gaan zelfs zondag samen met de kids even midget golfen. Even uit de situatie. En of ze wat aan neemt van hem, dat moet ze ook zelf weten. Maar op het moment dat hij degene is die makelaars regelt voor onze woning, daar trek ik wel een streep. Dat is iets waar hij 0,0 mee te maken heeft.

Gisteren de switch weer gehad, dus weer een weekje zonder kinderen. Zoon nog wel tijdje bij me gehad omdat die altijd naar het voetbalveld komt op zondag. Dus dat is wel fijn.

Gesprek gehad over de woning, opties neer gelegd en besproken hoe ze dat zelf zou willen zien. Dat was allemaal wel vrij positief. Ze wil zelf inderdaad niet direct weer gaan kopen, waardoor haar claim op de renteaftrek vervalt. Die moet je namelijk binnen een half jaar claimen. Dus aangegeven dat ik haar daar dan wel voor wil compenseren.

Besproken dat er nog 2 makelaars gaan komen en dat we het gemiddelde van die 3 indicaties gaan aanhouden. Woning te koop zetten en dan het hoogste bod aanhouden zag ze zelf niet zo zitten. Dus ook dat is positief.

Hebben besproken dat ze daar in elk geval deze week nog even over nadenkt, want ik moet echt eerst een prijs hebben voordat we aan het werk kunnen qua hypotheek.

Dus, wat dat betreft allemaal relatief goed nieuws. Ouderschapsplan liggen de meeste afspraken ook wel al vast. Ze had nog wel een hele bladzijde volgekalkt over dat we met respect over elkaar tegen de kinderen moeten praten. Ja goh. Dat zal nooit aan mij liggen.

Afijn, we hebben dus weer wat kleine stapjes gezet, laten we maar zeggen. 

Anna Cara

Anna Cara

25-09-2024 om 16:57 Topicstarter

Nou, so far so good. Fijn. Ik hoop dat het zo doorgaat! 

Xxx

Anna Cara schreef op 25-09-2024 om 16:57:

Nou, so far so good. Fijn. Ik hoop dat het zo doorgaat!

Xxx

Tot nu toe wel inderdaad.

We hebben overeenstemming over alles eigenlijk, het moet nu enkel nog op papier gezet worden. Hypotheekadviseur gaat aan de gang met het bedrag en hopelijk hebben we het dan snel rond.

Zelf blijft ze nu weer vervelend doen en daar ben ik wel echt klaar mee. Heb nu ook gezegd: Laat me met rust, tenzij er iets is wat we bespreken moeten of het over de kids gaat. Ze blijft ouwehoeren. Man, doe dat lekker met je nieuwe vriend en laat mij lekker met rust. 

Elpisto schreef op 26-09-2024 om 09:29:

[..]

Tot nu toe wel inderdaad.

We hebben overeenstemming over alles eigenlijk, het moet nu enkel nog op papier gezet worden. Hypotheekadviseur gaat aan de gang met het bedrag en hopelijk hebben we het dan snel rond.

Zelf blijft ze nu weer vervelend doen en daar ben ik wel echt klaar mee. Heb nu ook gezegd: Laat me met rust, tenzij er iets is wat we bespreken moeten of het over de kids gaat. Ze blijft ouwehoeren. Man, doe dat lekker met je nieuwe vriend en laat mij lekker met rust.

Waarover blijft ze dan "ouwehoeren"? 

Heb je het gevoel dat ze nu gelukkig is (met haar nieuwe vriend) nu de scheiding erdoor komt? 

LifeEvent! schreef op 26-09-2024 om 13:38:

[..]

Waarover blijft ze dan "ouwehoeren"?

Heb je het gevoel dat ze nu gelukkig is (met haar nieuwe vriend) nu de scheiding erdoor komt?

Boos doen vooral. Dan gaat het bijvoorbeeld over de zakelijke kant, dat is in principe het enige contact wat ik nog met haar heb via de app en uiteindelijk komt er dan weer een heel verhaal over hoe ik alles kapot gemaakt heb door mijn vrienden in onze shit te betrekken. Dat soort dingen.

In het begin ging ik daar dan nog wel tegen in door aan te geven dat zij toch vooral degene is die dit kapot gemaakt heeft door 2 keer een andere kerel in onze relatie te betrekken, maar dan gaat ze helemaal ape shit bananas, dus ik negeer het maar gewoon en geef alleen antwoord op de zakelijke dingen.


Ja tuurlijk is ze gelukkig. Smoorverliefd man. Ik hoop voor haar dat hij met haar niet zo om gaat als hij met zijn vorige vrouwen/vriendinnen gedaan heeft. Ik weet dat hij al rond verteld dat ze bij elkaar zijn. En ik hoop voor mezelf dat die liefde nog een tijdje duurt, want dan is de kans groter dat ze niet alsnog overal moeilijk over gaat doen. Want ze schiet zelf nog wel van links naar rechts. Dingen roepen als dat wij als gezin beter dan haar verdienen en dat wij altijd de wereld voor haar zullen betekenen, om vervolgens dus weer dit soort appjes te gaan sturen.


En eerlijk: Het kost me de grootst mogelijke moeite om dat soort shit te negeren. Daarom maar aangegeven dat ze me verder met rust moet laten en dat soort dingen maar met haar nieuwe partner moet bespreken. Ik wil graag de rust hebben om dit te verwerken.

Elpisto schreef op 26-09-2024 om 13:46:

[..]

Boos doen vooral. Dan gaat het bijvoorbeeld over de zakelijke kant, dat is in principe het enige contact wat ik nog met haar heb via de app en uiteindelijk komt er dan weer een heel verhaal over hoe ik alles kapot gemaakt heb door mijn vrienden in onze shit te betrekken. Dat soort dingen.

In het begin ging ik daar dan nog wel tegen in door aan te geven dat zij toch vooral degene is die dit kapot gemaakt heeft door 2 keer een andere kerel in onze relatie te betrekken, maar dan gaat ze helemaal ape shit bananas, dus ik negeer het maar gewoon en geef alleen antwoord op de zakelijke dingen.


Ja tuurlijk is ze gelukkig. Smoorverliefd man. Ik hoop voor haar dat hij met haar niet zo om gaat als hij met zijn vorige vrouwen/vriendinnen gedaan heeft. Ik weet dat hij al rond verteld dat ze bij elkaar zijn. En ik hoop voor mezelf dat die liefde nog een tijdje duurt, want dan is de kans groter dat ze niet alsnog overal moeilijk over gaat doen. Want ze schiet zelf nog wel van links naar rechts. Dingen roepen als dat wij als gezin beter dan haar verdienen en dat wij altijd de wereld voor haar zullen betekenen, om vervolgens dus weer dit soort appjes te gaan sturen.


En eerlijk: Het kost me de grootst mogelijke moeite om dat soort shit te negeren. Daarom maar aangegeven dat ze me verder met rust moet laten en dat soort dingen maar met haar nieuwe partner moet bespreken. Ik wil graag de rust hebben om dit te verwerken.

Je bent nu nog geen maand verder na ontdekken van die ander in haar leven. Op (2/9) vertelde je het hier. In die paar weken is ze dus smoorverliefd geraakt? Of vertelt ze eerlijk dat deze vent al langer in haar leven is. Mijn gevoel zegt dat ze voor "een gril" jullie huwelijk en gezin sloopt 😢

LifeEvent! schreef op 26-09-2024 om 14:04:

[..]

Je bent nu nog geen maand verder na ontdekken van die ander in haar leven. Op (2/9) vertelde je het hier. In die paar weken is ze dus smoorverliefd geraakt? Of vertelt ze eerlijk dat deze vent al langer in haar leven is. Mijn gevoel zegt dat ze voor "een gril" jullie huwelijk en gezin sloopt 😢

Ze houd nog steeds vol dat het voor die tijd vriendschappelijk was en ze pas de afgelopen 2 week naar elkaar toe gegroeid zijn. 

Ja die kans is natuurlijk heel erg groot, dat deed ze namelijk de vorige keer ook. Doe man bleek er veel meer vrouwen op na te houden. En daar heeft ze toen echt een klap van gehad. Dus mijn verbazing was ook best wel groot toen ik hier achter kwam in die zin dat hij een beetje hetzelfde bekend staat. 

Maar goed, daar moet ze zelf dan maar mee dealen hoor. Het enige wat ik belangrijk vind is dat hij uiteindelijk goed is voor mijn kinderen. Meer niet. Is die dat niet, dan hebben ze een probleem met mij. Of die dan goed is voor haar, dat zal me een worst wezen. 

MRI

MRI

26-09-2024 om 14:26

Ik leverde zinloos commentaar dus heb het weggehaald

MRI schreef op 26-09-2024 om 14:26:

Ik leverde zinloos commentaar dus heb het weggehaald

Commentaar kan nooit zinloos zijn he. Ik vind het altijd wel verfrissend om alternatieve kijkwijzes te horen. 

MRI

MRI

26-09-2024 om 20:34

Elpisto schreef op 26-09-2024 om 14:42:

[..]

Commentaar kan nooit zinloos zijn he. Ik vind het altijd wel verfrissend om alternatieve kijkwijzes te horen.

Nou het ging hier over: In die paar weken is ze dus smoorverliefd geraakt? Of vertelt ze eerlijk dat deze vent al langer in haar leven is. Mijn gevoel zegt dat ze voor "een gril" jullie huwelijk en gezin sloopt 😢

Ik vond dat onnodig gestook van LE. Jij bent duidelijk over dat je een scheiding wilt en als je erover praat dat ze 'smoorverliefd' interpreteer ik dat als hebbende een sarcastisch ondertoontje. Maar zoals gezegd, dat ik dat vind, draagt weinig bij natuurlijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.