Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


LifeEvent! schreef op 16-09-2024 om 13:33:

[..]

Goed lezen door sommige forumlezers is best moeilijk!

Ik heb dat niet zo gesteld nl. Je hebt niet het hele verhaal verteld, daar ging het mij om.

Dus doe jij dat wel even voor haar , jij helpt haar wel even eraan herinneren hoe het er bij haar aan toe ging en dat dat toch heel anders was als de situatie waar zij advies over gaf, niet eens advies gericht naar jou ....

Anoniemvoornu schreef op 16-09-2024 om 13:47:

[..]

Dus doe jij dat wel even voor haar , jij helpt haar wel even eraan herinneren hoe het er bij haar aan toe ging en dat dat toch heel anders was als de situatie waar zij advies over gaf, niet eens advies gericht naar jou ....

Ja omdat ik, wat ik al eerder schreef, het vind uitmaken waarom je bent gescheiden. We zijn hier om elkaar te helpen toch, een luisterend oor, herkenning vinden, adviezen krijgen vanuit eigen ervaring, want we zijn tenslotte geen psycholoog. 

Dan is het wel zo eerlijk als de ervaring compleet is en er geen essentiële dingen achtergehouden of verdraaid worden

LifeEvent! schreef op 16-09-2024 om 14:03:

[..]

Ja omdat ik, wat ik al eerder schreef, het vind uitmaken waarom je bent gescheiden. We zijn hier om elkaar te helpen toch, een luisterend oor, herkenning vinden, adviezen krijgen vanuit eigen ervaring, want we zijn tenslotte geen psycholoog.

Dan is het wel zo eerlijk als de ervaring compleet is en er geen essentiële dingen achtergehouden of verdraaid worden

Dus iemand mag niet reageren als ze een andere keuze hebben gemaakt of hun partner dat heeft gedaan? Want anders ga jij er even bij vermelden hoe hun scheiding verliep.... 

Misschien is het ook wel een optie om dit soort discussies verder gewoon niet meer aan te gaan. 

LifeEvent! schreef op 16-09-2024 om 14:03:

[..]

Ja omdat ik, wat ik al eerder schreef, het vind uitmaken waarom je bent gescheiden. We zijn hier om elkaar te helpen toch, een luisterend oor, herkenning vinden, adviezen krijgen vanuit eigen ervaring, want we zijn tenslotte geen psycholoog.

Dan is het wel zo eerlijk als de ervaring compleet is en er geen essentiële dingen achtergehouden of verdraaid worden



Verdraaid / achtergehouden? Jij was erbij? Ik geloof dat ikzelf het beste weet hoe een en ander is gegaan.

Bijzondere manier van discussieren heb jij. Daar ga ik het dan ook bij houden; ik heb geen behoefte aan een verdere discussie met jou.

Elpisto schreef op 16-09-2024 om 10:50:

[..]

Ja zeker. Ik geloof wel in haar als moeder hoor, dus wat dat betreft ben ik er niet bang voor. Als we het allemaal maar netjes kunnen regelen. Dan ben ik allang blij.

En dan komt het normale omgaan, in die zin, vanzelf wel weer.

Dat laatste geloof ik zeker. Jullie zitten nu in een rotfase, waarin veel geregeld moet worden en het stof nog niet helemaal is neergedaald. Daarnaast is deze fase er ook gewoon 1 van rouw. Dat moet allemaal zijn weg nog vinden. Ik geloof echt dat als het aan jou ligt, jullie een mooi na-huwelijk zullen krijgen.

Heel veel plezier deze week met je kinderen, Elpisto!

Elpisto schreef op 16-09-2024 om 14:50:

Misschien is het ook wel een optie om dit soort discussies verder gewoon niet meer aan te gaan.

Of juist wel , niet om een ander te overtuigen van je gelijk maar wel om te laten te zien dat dit geen fok is ... we  hier vrouwen geen gratis hoeren noemen, gevacineerde mensen doodwensen enz.

Persephone schreef op 16-09-2024 om 16:59:

[..]

Dat laatste geloof ik zeker. Jullie zitten nu in een rotfase, waarin veel geregeld moet worden en het stof nog niet helemaal is neergedaald. Daarnaast is deze fase er ook gewoon 1 van rouw. Dat moet allemaal zijn weg nog vinden. Ik geloof echt dat als het aan jou ligt, jullie een mooi na-huwelijk zullen krijgen.

Heel veel plezier deze week met je kinderen, Elpisto!

Oh zeker hoor. Alles voor de kinderen. Verder hebben we geen contact meer en dat is lekker rustig zo. Morgen de makelaar langs, dan weet ik in elk geval welke stappen ik moet zetten.

Dankjewel! Het is heel fijn ze weer om me heen te hebben. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.