Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Ja liegen gaat hand in hand met vreemdgaan uiteraard. En ze geloven idd door hun zieke kop zelfs hun eigen leugens. Mijn vader blijft bv ontkennen dat hij dingen bij mij geflikt heeft, zegt zelfs dat ik lieg! En toen mijn moeder zei dat ze er van wist, was zij opeens, ook de leugenaar. Het meest pijn doet bij mij dat hij geen erkenning geeft naar mij. Dat mijn man vervolgens ook jaren heeft gelogen terwijl hij wist van mijn trauma is heel moeilijk. Maar ik krijg erkenning en zie berouw en hij werkt aan zijn leugenpaadjes in zijn hoofd te laten overgroeien. Dat dat door sommigen hier niet gelooft wordt snap ik ook. Maar nogmaals, iedere situatie is anders. God heeft niet Zijn leven voor goede maar voor slechte mensen gegeven. Daar geloof ik in! 

En ik heb veel geleerd het afgelopen jaar. Het heeft mij anders naar mensen laten kijken. Eerder was ik heel verbitterd door wat mij als 5 jarig kind is aangedaan en later door incest, ik haatte mensen die boven mij stonden, had veel conflicten. In de Covid tijd wenste ik iedereen die een QR code had, hartstikke dood! 

Ben ik blij met wat mijn man mij heeft aangedaan? Uiteraard niet maar het kwade kan leiden tot het goede en daarnaast geloof ik in het huwelijk mits er oprecht de wens is van de partner te willen veranderen en daarvoor alles doet🙏

MRI

MRI

06-09-2024 om 14:07

LifeEvent! schreef op 06-09-2024 om 13:37:

Ja liegen gaat hand in hand met vreemdgaan uiteraard. En ze geloven idd door hun zieke kop zelfs hun eigen leugens. Mijn vader blijft bv ontkennen dat hij dingen bij mij geflikt heeft, zegt zelfs dat ik lieg! En toen mijn moeder zei dat ze er van wist, was zij opeens, ook de leugenaar. Het meest pijn doet bij mij dat hij geen erkenning geeft naar mij. Dat mijn man vervolgens ook jaren heeft gelogen terwijl hij wist van mijn trauma is heel moeilijk. Maar ik krijg erkenning en zie berouw en hij werkt aan zijn leugenpaadjes in zijn hoofd te laten overgroeien. Dat dat door sommigen hier niet gelooft wordt snap ik ook. Maar nogmaals, iedere situatie is anders. God heeft niet Zijn leven voor goede maar voor slechte mensen gegeven. Daar geloof ik in!

En ik heb veel geleerd het afgelopen jaar. Het heeft mij anders naar mensen laten kijken. Eerder was ik heel verbitterd door wat mij als 5 jarig kind is aangedaan en later door incest, ik haatte mensen die boven mij stonden, had veel conflicten. In de Covid tijd wenste ik iedereen die een QR code had, hartstikke dood!

Ben ik blij met wat mijn man mij heeft aangedaan? Uiteraard niet maar het kwade kan leiden tot het goede en daarnaast geloof ik in het huwelijk mits er oprecht de wens is van de partner te willen  en daarvoor alles doet🙏

LE: wat ontzettend naar voor je wat je allemaal hebt meegemaakt en zo fijn dat je troost in het geloof hebt gevonden. Ik hoop oprecht dat je man eerlijk blijft en dat jullie het samen zullen rooien. Volgens mij ben jij intelligent genoeg om te zien waar je grenzen moet stellen en ik hoop dat je dat ook doet want zo'n toxische jeugd leidt er bij menigeen toe dat ze te vergevingsgezind worden omdat ze nu eenmaal gewend zijn het met de kruimeltje te doen. Maar geloof kan bergen verzetten en volgens mij heb je alles haarfijn door dus alle goeds voor jou en je man. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.