Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Ik heb een helse nacht achter de rug. 😵‍💫
Gisteravond werd ik door de dames van de vriendengroep in een groepsapp gezet voor een feestje. Dan kun je denken: wat aardig dat ze nog steeds aan je denken. Alleen ik denk: ik geef al een jaar aan dat ik geen dingen in een groep wil en kan doen en met mij alleen afspraken wilden jullie niet. (Nu zou ik het wel weer kunnen als ik de mensen van die groep zou vertrouwen, maar dat voelde ik daar nog niet. Dus ik ben al heel lang stil.) 
Ik lees de uitnodiging, ik kijk wie er allemaal inzit en wat zie ik tot mijn afschuw..? Jawel, de Truus en ik gezellig samen toegevoegd in de app.. 🤮 

Ik ben zonder iets te zeggen uit die app gegaan. Ook uit de andere groepsapps. Echt, ik kan dit niet.. 

Persephone schreef op 10-11-2023 om 13:14:

[..]

Die mensen gingen natuurlijk wel af op de informatie die je man hen verstrekte. "Iedereen zegt het, dat het niet goed zat tussen ons" --> raar. Anderen kunnen dat helemaal niet zo zeggen, ze kunnen dat niet zien aan de buitenkant. Dus ALS ze dat al gezegd hebben, dan hebben ze dat gebaseerd op informatie die jouw man aan hen gaf.

Dat klopt.. Als je redelijk kunt nadenken, dan snap je dat. Maar ik was zó in de war.

Bir_F schreef op 10-11-2023 om 13:25:

[..]

Dat klopt.. Als je redelijk kunt nadenken, dan snap je dat. Maar ik was zó in de war.

Ja, dat snap ik hoor. Ontzettend naar voor je.

Bir_F schreef op 10-11-2023 om 13:19:

Ik heb een helse nacht achter de rug. 😵‍💫
Gisteravond werd ik door de dames van de vriendengroep in een groepsapp gezet voor een feestje. Dan kun je denken: wat aardig dat ze nog steeds aan je denken. Alleen ik denk: ik geef al een jaar aan dat ik geen dingen in een groep wil en kan doen en met mij alleen afspraken wilden jullie niet. (Nu zou ik het wel weer kunnen als ik de mensen van die groep zou vertrouwen, maar dat voelde ik daar nog niet. Dus ik ben al heel lang stil.)
Ik lees de uitnodiging, ik kijk wie er allemaal inzit en wat zie ik tot mijn afschuw..? Jawel, de Truus en ik gezellig samen toegevoegd in de app.. 🤮

Ik ben zonder iets te zeggen uit die app gegaan. Ook uit de andere groepsapps. Echt, ik kan dit niet..

Heel heftig maar dit is hoe het werkt. Die vriendengroep is of was waarschijnlijk verbonden aan jouw ex. De meeste en oudste contacten gaan via hem. Deze vrienden zijn in de basis loyaal aan hem en daar hoort zijn nieuwe partner bij. Jij bent er later bijgekomen. Ze willen jou blijkbaar wel behouden maar hij is meer hun vriend dan jij. 

Ik begrijp overigens wel dat vrienden niet willen kiezen. Ze nodigen gewoon iedereen uit en dan moeten mensen zelf maar kijken wat ze willen. Als ze alleen jou hadden uitgenodigd hadden ze partij gekozen tegen hem. Dan is het

- partij kiezen wat niemand wil

- hun loyaliteit tegenover hun daadwerkelijke vriend. 

En bedenk dat de rest van de groep een jaar verder is. Die zijn hier echt niet meer mee bezig. Hun leven gaat verder met of zonder jou. Als je nu afhaakt is het waarschijnlijk einde van jullie contact. Dat is prima als jij dat wilt. Maar wil je dat?

Bir_F schreef op 10-11-2023 om 13:19:

Ik heb een helse nacht achter de rug. 😵‍💫
Gisteravond werd ik door de dames van de vriendengroep in een groepsapp gezet voor een feestje. Dan kun je denken: wat aardig dat ze nog steeds aan je denken. Alleen ik denk: ik geef al een jaar aan dat ik geen dingen in een groep wil en kan doen en met mij alleen afspraken wilden jullie niet. (Nu zou ik het wel weer kunnen als ik de mensen van die groep zou vertrouwen, maar dat voelde ik daar nog niet. Dus ik ben al heel lang stil.)
Ik lees de uitnodiging, ik kijk wie er allemaal inzit en wat zie ik tot mijn afschuw..? Jawel, de Truus en ik gezellig samen toegevoegd in de app.. 🤮

Ik ben zonder iets te zeggen uit die app gegaan. Ook uit de andere groepsapps. Echt, ik kan dit niet..


Bir-F, prima toch dat je zonder iets te zeggen de groeps app uit bent gegaan?  Daar zou je je best goed om mogen voelen. Zou het uit onhandigheid kunnen zijn dat ze zowel jou als de truus hebben uitgenodigd? Als het opzet is, zijn het nooit vriendinnen geweest en zou ik me er voor altijd van distantiëren. Ook al zou je ze op een gegeven moment wel vertrouwen. Laat die zogenaamde vriendinnen dan lekker stikken in hun feestje! 

Izza heeft gelijk, maar ik had daar enorme moeite mee. Het contact kan toch ook anders? Maar het blijkt niet anders te kunnen.

Een jaar geleden heb ik dit al in mijn wanhoop voorspeld en steeds wordt er iets waarheid van. Ze neemt mijn plek in als partner, als ‘vriendin’ in die groep, als schoondochter bij míjn schoonouders en ze willen het huis waar ik in woon met de kinderen. (Maar daar is het laatste woord nog niet over gesproken..)

Ik denk dat die vriendengroep het ziet als toevoegen, maar als ik er nu eerlijk over nadenk dan zie ik dat dit geen echte vriendschappen zijn maar een groepje mensen bij elkaar en steeds is iedereen inwisselbaar en niemand wordt gemist.
Misschien heb ik zelf ook wel eens niet op zitten letten en is er iemand via die weg me ontglipt, maar ik ben van plan om in mijn nieuwe contacten, die er ongetwijfeld komen, beter op te letten!

Dit is voor mij inderdaad einde van het contact. Eigenlijk was dat al ten einde natuurlijk, iemand moest alleen de knoop nog doorhakken. Dat heb ik nu dus gedaan.
En weet je wat ik net dacht?
Ik vind het asociaal en gevoelloos, want het is echt wel bewust gedaan hoor, mij in de groepsapp zetten en haar ook. Dit was voor mij echt de druppel die me duidelijkheid gaf. En ze mogen er van denken wat ze willen. Ik hoef mijn redenen niet te geven en hun redenen hoef ik niet te horen. Gewoon nee. 
Geeft eigenlijk wel rust, of zo. Een paar uur later kun je zomaar weer wat sterker in je schoenen staan..

Het was voor mij destijds een wijze les om altijd te (blijven) investeren in een eigen sociale kring. Zoveel mensen gaan volledig op in hun partner en gezin. En vergeten hun eigen vrienden. Heel erg belangrijk om eigen vrienden te hebben die losstaan van je partner en hem ook niet altijd overal mee naar toe te nemen. 

En Bir heel heftig dat iemand anders voor jouw gevoel jouw leven overneemt. Maar bedenk je ook dat ze ook alle mindere aspecten van dat leven erbij krijgt. Jouw schoonouders waren helemaal niet zo leuk en aardig en ook aan je ex kleefde een boel problemen. Wellicht past de nieuwe partner beter bij hem wellicht ook niet (als ze er na een tijdje achter komt hoe hij is). Een relatie als minnares is natuurlijk een stuk makkelijker dan een "echte" relatie met een compleet leven wat daarbij komt. 

Hoe dan ook richt je op jezelf en jouw leven. Investeer in eigen contacten opbouwen en behouden. Probeer je ex en wat hij doet los te laten. Verspilde energie. 

Bir_F schreef op 10-11-2023 om 13:19:

Ik heb een helse nacht achter de rug. 😵‍💫
Gisteravond werd ik door de dames van de vriendengroep in een groepsapp gezet voor een feestje. 
Ik lees de uitnodiging, ik kijk wie er allemaal inzit en wat zie ik tot mijn afschuw..? Jawel, de Truus en ik gezellig samen toegevoegd in de app.. 🤮

Ik ben zonder iets te zeggen uit die app gegaan. Ook uit de andere groepsapps. Echt, ik kan dit niet..

Wat ontzettend onattent. En een nare beleving voor jou. Degene die dit deed heeft niet het hart op de juiste plaats. Het is wel maar 1 iemand die de namen toevoegde, niet alle dames deden dit  (besef dat wel). Positief is dat zij jou blijkbaar graag wilden uitnodigen. Je hebt nu de keuze gemaakt om eruit te stappen. Ik snap dat heel goed. Maar misschien zitten er echt wel meiden tussen met hart op juiste plek. 

Ik ben ondertussen mijn man zijn Truus paar keer onverwachts tegengekomen op feestjes. Nu zijn man en ik nog samen dat is groot verschil. Maar dan nog is het haar zien best ongemakkelijk. Ik voelde haar ogen. Dus op dat feestje komen zou voor jou echt horror zijn geweest. Kies voor je rust.  

Ik ben de dame in kwestie ook wel eens tegengekomen. Heel eerlijk doet dat mij niets meer. Ik zie ex als de verantwoordelijke. Ik had afspraken en een relatie met hem niet met haar. Dus ik heb ook niets met haar. Ik wil ook niet blijven hangen in boosheid naar iemand die dat echt niets uitmaakt. Zonde van van mijn tijd toch? 

In mijn omgeving iemand die samen verder zijn gegaan en de dame in kwestie past regelmatig op haar kinderen. Jaren van wrok en jaloers gedrag. Kinderen hebben er hulpverlening voor nodig gehad. Ze kon er niet los van komen. Uiteindelijk door velen aan de kant gezet. Problemen op haar werk gekregen.

Hoe lastig ook maar wees sterk en volwassen en richt je op jezelf niet op je ex en zeker niet op de derde. 

Izza schreef op 11-11-2023 om 14:44:

Ik ben de dame in kwestie ook wel eens tegengekomen. Heel eerlijk doet dat mij niets meer. Ik zie ex als de verantwoordelijke. Ik had afspraken en een relatie met hem niet met haar. Dus ik heb ook niets met haar. Ik wil ook niet blijven hangen in boosheid naar iemand die dat echt niets uitmaakt. Zonde van van mijn tijd toch?

Ik zie dat wel hetzelfde als jij, ja. Maar toch wil ik haar niet zien. Ik wil niet dat zij mij ziet. Ik wil niks over haar horen. Ik wil dat zij niks over mij hoort. 
Maar dat is allemaal wel gebeurt. Zij heeft van ex-man natuurlijk van alles over mij gehoord. Zij weet waarschijnlijk dingen over mij die míjn privé zijn. Dat zal niet zoveel van mijn goede karaktereigenschappen zijn en ook niet de dingen waar ik zelf trots op ben. Maar uit zijn verband gerukt en verdraaid. Of dingen die alleen tussen mij en hem hoorden te blijven of enkel in mijn gezin of die aan mij waren om met iemand te delen waar ik me goed bij voelde voor hulp en reflectie. Niet door hem aan een ander met de intentie om het te zien als reden om te doen wat ze deden. 
Ik voel me voor haar naakt. Echt alsof je tot je kern uitgekleed bent met de bedoeling je zwakheden en slechte punten bloot te leggen. Ik kijk niet naar haar met de wil om het goede in haar te zien en dat lijkt me andersom hetzelfde. 

 Ik wil haar niet zien, omdat ik niet wil dat zij mij ziet en ik zal er alles aan doen om het te voorkomen. 

Alysa schreef op 11-11-2023 om 09:51:

[..]

Wat ontzettend onattent. En een nare beleving voor jou. Degene die dit deed heeft niet het hart op de juiste plaats. Het is wel maar 1 iemand die de namen toevoegde, niet alle dames deden dit (besef dat wel). Positief is dat zij jou blijkbaar graag wilden uitnodigen. Je hebt nu de keuze gemaakt om eruit te stappen. Ik snap dat heel goed. Maar misschien zitten er echt wel meiden tussen met hart op juiste plek.

Ik ben ondertussen mijn man zijn Truus paar keer onverwachts tegengekomen op feestjes. Nu zijn man en ik nog samen dat is groot verschil. Maar dan nog is het haar zien best ongemakkelijk. Ik voelde haar ogen. Dus op dat feestje komen zou voor jou echt horror zijn geweest. Kies voor je rust.

Ja, lijkt me dus verschrikkelijk! Door wat ik beschreef bij mijn antwoord aan Izza. 

Ik denk dat die vriendengroep wel degelijk er over gepraat heeft met elkaar. Ik ken ze al langer dan vandaag.. Ik denk vandaag nog steeds dat mijn besluit juist is geweest. 

Izza schreef op 06-11-2023 om 13:43:

Anne ik zie dat je tal van topics post over eigenlijk hetzelfde probleem. Je man wil de relatie beëindigen en jij die het niet kan en wil begrijpen en aan alle kanten het wil voorkomen. En nu zou hij mogelijk ook nog ontrouw zijn.

Op een gegeven moment kan een relatie ook over zijn. Dat je ooit voor iemand kiest hoeft niet te betekenen dat het levenslang is. Ongeacht die ring of kinderen. Jouw man geeft dit al langere tijd aan. En wat mij betreft is het een groot misverstand dat een relatie altijd hard werken is. Dat hoeft echt niet. Er zijn gelukkig ook relaties mogelijk die (bijna) als vanzelf gaan. Waar iemand niet aan je loopt te duwen en trekken maar er een natuurlijke aantrekkingskracht is. En iemand jou gewoon accepteert zoals je bent!

En de waarheid krijg je toch niet. Sterker nog als ik man was en ik wilde al scheiden zou ik het niet nog erger maken en ook mooi mijn mond houden. De waarheid is niet in zijn voordeel. Uiteindelijk ga je er gewoon aan onderdoor (zoals nu lijkt te gebeuren).

Uiteindelijk hebben kinderen het meeste aan ouders die goed met elkaar omgaan. Ongeacht of ze bij elkaar zijn. Want wat voor voorbeeld is een liefdeloos huwelijk? En wat hebben kinderen aan de waarheid dat papa vreemd is gegaan? Dat brengt ze alleen schade toe. Het is hun vader en ze zijn loyaal.

Uiteindelijk zou het ook voor jou geen verschil meer hoeven maken. Of hij wil scheiden omdat hij jou niet meer wil of een ander heeft. In beide gevallen wil hij niet meer met jou zijn. Heel verdrietig maar soms de harde waarheid.

Als je toch wil scheiden, heb dan tenminste de guts om de boel niet te bedonderen. Misschien beter voor hem, maar zeker niet voor haar. Voor haar zal de waarheid ALTIJD beter zijn, zelfs als ze erdoor gekwetst wordt. Ik zal en kan nooit respect opbrengen voor mensen die de waarheid geweld aandoen, dat is nooit om de ander te helpen, maar altijd om er zelf beter uit te komen. Het is hartstikke onrespectvol en zeer egoïstisch. Zo iemand ben je inderdaad beter kwijt dan rijk maar je kunt maar blij zijn om er vanaf te zijn als je de waarheid kent. Anders blijf je gewoon met vragen zitten. Zo oneerlijk. Het lijkt me (weer eens) het verhaal van een egoïst te zijn Die zijn partner als reserve houdt, en op twee paarden aan het wedden is. 

Izza schreef op 07-11-2023 om 09:39:

Op mijn werk ooit een collega gehad die was betrapt op vreemdgaan. Enorme toestand en uiteindelijk vergeven. Het enige wat hij ervan geleerd had was voortaan beter op te letten. Die gaf ook alleen toe wat echt niet anders kon (ivm bewijs). Maar het hele verhaal was vele malen groter. Daar is zijn partner nooit achter gekomen.

Wel, hij mag er trots zijn, je collega. Echt een toffe mens, zo te horen 😄👍

Bir_F schreef op 11-11-2023 om 16:42:

[..]

Ik zie dat wel hetzelfde als jij, ja. Maar toch wil ik haar niet zien. Ik wil niet dat zij mij ziet. Ik wil niks over haar horen. Ik wil dat zij niks over mij hoort.
Maar dat is allemaal wel gebeurt. Zij heeft van ex-man natuurlijk van alles over mij gehoord. Zij weet waarschijnlijk dingen over mij die míjn privé zijn. Dat zal niet zoveel van mijn goede karaktereigenschappen zijn en ook niet de dingen waar ik zelf trots op ben. Maar uit zijn verband gerukt en verdraaid. Of dingen die alleen tussen mij en hem hoorden te blijven of enkel in mijn gezin of die aan mij waren om met iemand te delen waar ik me goed bij voelde voor hulp en reflectie. Niet door hem aan een ander met de intentie om het te zien als reden om te doen wat ze deden.
Ik voel me voor haar naakt. Echt alsof je tot je kern uitgekleed bent met de bedoeling je zwakheden en slechte punten bloot te leggen. Ik kijk niet naar haar met de wil om het goede in haar te zien en dat lijkt me andersom hetzelfde.

Ik wil haar niet zien, omdat ik niet wil dat zij mij ziet en ik zal er alles aan doen om het te voorkomen.

Ik begrijp je volkomen. Ik voelde me ook uitgekleed, het voelt alsof je begluurd werd/wordt. In het geniep. Walgelijk is het. Ze weet dingen die haar niet aangaan, en meestal dan nog verdraaide feiten haar verteld door de fantastische minnaar. 😄
Bir, Ik lees in al je posts welke fases je doorloopt en ik denk dat het uiteindelijk goed komt met jou, je zegt zulke zinnige zaken en je inzicht wordt met de dag groter. Je lijkt me iemand die uiteindelijk stevig op zijn pootjes terecht komt. Je bent voor de gek gehouden, zoals ik en zovelen hier, maar dat blijft niet duren. Uiteindelijk zal jij de sterkste zijn. Want eerlijk, rechtlijnig en bereid om naar jezelf te kijken. Een foefelaar zal altijd een foefelaar blijven als hij nooit nadenkt of zichzelf in vraag stelt. En van de ene naar de andere Truus huppelt. 

Theekannetje schreef op 13-11-2023 om 15:35:

[..]

Ik begrijp je volkomen. Ik voelde me ook uitgekleed, het voelt alsof je begluurd werd/wordt. In het geniep. Walgelijk is het. Ze weet dingen die haar niet aangaan, en meestal dan nog verdraaide feiten haar verteld door de fantastische minnaar. 😄
Bir, Ik lees in al je posts welke fases je doorloopt en ik denk dat het uiteindelijk goed komt met jou, je zegt zulke zinnige zaken en je inzicht wordt met de dag groter. Je lijkt me iemand die uiteindelijk stevig op zijn pootjes terecht komt. Je bent voor de gek gehouden, zoals ik en zovelen hier, maar dat blijft niet duren. Uiteindelijk zal jij de sterkste zijn. Want eerlijk, rechtlijnig en bereid om naar jezelf te kijken. Een foefelaar zal altijd een foefelaar blijven als hij nooit nadenkt of zichzelf in vraag stelt. En van de ene naar de andere Truus huppelt.

Dank je wel, dat je me even een hart onder de riem steekt. 😊

En grappig dat je dat zegt, van eerlijk, rechtlijnig enz. En dat je dat zo duidelijk haalt uit wat ik hier typ. Het is een van mijn karaktereigenschappen die door ex-man niet gewaardeerd werden en nu zeker niet. 😵‍💫 

Laatst heb ik een gratis persoonlijkheidstest op internet gedaan en daar kwam dat ook uit. Ik herkende me daar erg in. (Weet niet zeker hoe betrouwbaar zo’n test is, maar goed..) Liever eerlijk en handelen naar mijn eigen geweten, dan leugentjes om bestwil om de goede vrede en mezelf beter voordoen dan ik ben. Het is ook mijn valkuil, want ik hou anderen langs diezelfde standaard waar ze niet toe in staat zijn om wat voor reden dan ook. Voor mij klinken allerlei dingen die mensen op dit moment tegen me zeggen als verklaring dat ze doen hoe ze doen als proberen recht te praten wat krom is.
Ik probeer echt meer begrip op te brengen voor anderen, want iedereen heeft zijn eigen reden om ergens anders over te denken en zo. Dus eerst luisteren en doorvragen. Maar tegelijk vind ik dat enorm lastig, want ik heb moeite met grenzen in mijn privéleven (het rare is dat dat op werk prima gaat🤷🏽‍♀️) en dat maakt dat ik voor mijn gevoel steeds moet buigen naar wat een ander oké genoeg vindt en wel mee kan leven. Of niet en dan krijg ik steeds de boodschap dat ik moeilijk doe. En die boodschap dat ik moeilijk doe, meestal komt die non-verbaal binnen, kan echt heel slecht mee omgaan. 😩

Laat ik zeggen: het is nog een zoektocht.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.