Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Dank je wel voor je bericht, Peet52!

Ik heb inderdaad ook alle socials bezocht die ik maar kon vinden, van haar en van hem. Bijna obsessief zelfs, net als jij aan geeft. Ik heb zelfs een keer gedroomd dat ik met hem op een terrasje zat.

Maar je hebt gelijk, ik moet dit stuk afsnijden als ik vooruit wil gaan. 

Anna Cara

Anna Cara

23-05-2023 om 11:11 Topicstarter

De anderen zijn dus gescheiden? Ja, kan goed dat deze man jullie dan ook wil zien scheiden. De man van mijn Truus wilde dat wel. Gaf mijn man de schuld. Dus tenzij je denkt dat er meer speelt of speelde tussen jouw man en die collega, en je daar meer over wil horen maar anders blokkeren. Het maakt jou onrustig. Helpt je niet verder. 

Misschien wel iets om te beseffen. Meestal is er meer gebeurd dan iemand bekend. Misschien dat dit deze man frustreert? Je gelooft de woorden van jouw man. Deed ik eerst ook. Bij mij spraken ze beiden over was maar enkele weken. Paar keer sex. Later werd dit twee jaar (omdat zowel haar man als ik gingen graven en ontdekten). Het bleek nog veel langer. Ik bedoel te zeggen dat ze ook dit kunnen hebben afgesproken maar dat het niet de waarheid is. Zoenen bekennen is veel minder erg dan sex. 

Afijn, misschien moet je het ook niet willen weten. Maar wees aub alleen niet te goedgelovig. Misschien wil deze man je wel wakker schudden...

Inderdaad, bij mij ook … eerst was het maar enkele maanden. En zelden fysiek contact 🙄 Bleek het achteraf drie jaar te zijn en dat weet ik ook alleen maar omdat ik zelf bleef graven. Hem confronteerde met tegenstrijdigheden. Mails vond die hij slordig had verwijderd… Ben een volleerd kruisverhoorder geworden. Ik schreef het al meerdere keren… ik ben kwader voor al dat gekronkel achteraf dan voor de eigenlijke affaire. Zo flauw en weinig moedig, al dat ontkennen. En schadelijk voor het toch al gekelderde vertrouwen. Maar als je echt vooruit wil … alle banden doorknippen. Je maakt haar groter in jouw leven dan nodig. xxx

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet zo goed als zeker dat er verder niets is gebeurd, natuurlijk kan het alsnog zo zijn maar ik heb geen reden om dit niet te geloven.

Ze zijn ook niet zo lang collega’s geweest, dus dat het langer speelde voor die tijd is onmogelijk. Het kan natuurlijk dat ze na het bekennen nog contact hebben gehad, maar mijn man is resoluut gelijk 2 maanden compleet vanuit huis gaan werken zodat ze elkaar op het werk niet tegen kwamen. Dit omdat ik aan gaf het lastig te vinden dat ze elkaar daar zouden zien. 

Ik heb altijd heel weloverwogen vragen gesteld, omdat ik op sommige vragen geen antwoord wilde weten. De ex man van Truus heeft wel doorgevraagd en heeft mij dingen laten weten die ik bewust nooit heb gevraagd. Hij moest er overigens zelf achterkomend, want zij heeft alles voor hem willen verbergen. 

Het is mij inderdaad duidelijk dat dit mij tegenhoud in de vooruitgang. Ik ga hem blokkeren. Bedankt voor de inzichten.

Super! Jij weet best wat goed voor jou is! 💪

Arika schreef op 23-05-2023 om 13:16:



Het is mij inderdaad duidelijk dat dit mij tegenhoud in de vooruitgang. Ik ga hem blokkeren. Bedankt voor de inzichten.

Denk dat dit echt de allerbeste keus is, geef je ook meteen een boodschap richting hem af dat hij je met rust moet laten!

Juist omdat het na een rustpauze weer begonnen is, zou ik hen beiden blokkeren. Je bent er niet bij; zij zou net zo goed mbv zijn mobiel jou/jullie kunnen volgen.

PS weet je man er van zodat hij weet waar die wrs onrustige mood van jou vandaan komt? Probeer dit niet in je eentje af te handelen. De kracht zit juist in de transparantie.

Ja, Flanagan mijn man weet hiervan. Hij weet ook dat ik contact heb gehad met die ex van Truus. Ik ben wat dat betreft een open boek voor mijn man, ik zeg het elke keer als hij weer heeft gekeken.

Goede tip trouwens om haar ook te blokkeren, dat ga ik ook doen.

Arika schreef op 23-05-2023 om 13:16:

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet zo goed als zeker dat er verder niets is gebeurd, natuurlijk kan het alsnog zo zijn maar ik heb geen reden om dit niet te geloven.

Ze zijn ook niet zo lang collega’s geweest, dus dat het langer speelde voor die tijd is onmogelijk. Het kan natuurlijk dat ze na het bekennen nog contact hebben gehad, maar mijn man is resoluut gelijk 2 maanden compleet vanuit huis gaan werken zodat ze elkaar op het werk niet tegen kwamen. Dit omdat ik aan gaf het lastig te vinden dat ze elkaar daar zouden zien.

Ik heb altijd heel weloverwogen vragen gesteld, omdat ik op sommige vragen geen antwoord wilde weten. De ex man van Truus heeft wel doorgevraagd en heeft mij dingen laten weten die ik bewust nooit heb gevraagd. Hij moest er overigens zelf achterkomend, want zij heeft alles voor hem willen verbergen.

Het is mij inderdaad duidelijk dat dit mij tegenhoud in de vooruitgang. Ik ga hem blokkeren. Bedankt voor de inzichten.

Ik denk dat dat het verstandigst is. Uiteindelijk bepaal je zelf waar voor jou de grens ligt. Als jij het afgesloten hebt, moet hij dat respecteren. Dat kan hij blijkbaar niet, en dan kun je het beste inderdaad gewoon blokkeren.

Hier was het een beetje soortgelijk: Ik was op de hoogte van het contact, maar niet hoever. Mondjesmaat kwam ik achter zaken. Toen ik begreep dat zijn partner van alles op de hoogte was heb ik een poging gedaan haar te vinden. Gelukt en een net bericht gestuurd.


Zij belde vervolgens en heb een uur met haar gesproken. Hartverscheurend, ook voor haar. Ik kreeg van haar de waarheid, en die was niet leuk. Maar toen ik haar later nog wat informatie verschafde, gaf ze aan dat het voor haar afgesloten was en dat ze hier geen verder contact meer over hoefde. Ik heb haar veel sterkte en wijsheid gewenst en heb dat uiteraard gerespecteerd.

hier had truus geen (vaste) partner dus heb daar niet mee te maken gehad, maar heb haar wel een tijdje bekeken op sociale media, wat idd voor veel onrust zorgde naast t verdriet, toch ben ik achteraf wel blij dat ik haar heb gezien, omdat ze niks speciaals is ofzo, ik had natuurlijk een beeld in mn hoofd gehaald van iemand die miss world was ofzo. Nu heb ik die behoefte om haar te bekijken totaal niet meer. Gelukkig woont ze ook nog eens in een ander land dus haar hele leven is zoiezo heel ver weg van mij gelukkig. Ik denk dat die man in een soort van fase zit van woede, of mss hier nooit meer uitkomt, pas daar mee op, blok hem, en hou hem uit je leven. 

Hier is Truus dus twee keer bij ons in huis geweest, op ziekenbezoek bij mijn man, één keer samen met een collega (ik was toen niet thuis) en één keer toen ik wel thuis was. Ze heeft me toen zelfs en hand gegeven en zich voorgesteld. We hebben samen koffie gedronken.....


 Ik weet dus hoe ze eruit ziet. Maar wil haar voor de rest ook niet opzoeken. Ook als ik in mans telefoon kijk, kijk ik niet naar haar profielfoto. Ik wil haar gezicht niet zien.
Ik heb wel contact met haar man via de app. Niet heel veel maar af en toe. Voor nu vind ik dat wel fijn, ook omdat man en Truus nog steeds collega's zijn. Ik zeg het tegen mijn man als we ge-appt hebben, hij kan het dan ook lezen maar meestal wil hij dat niet.

Maar als de man van Truus alleen maar op mijn Socials zou kijken en verder niks zou vragen of zeggen zou ik dat wel een beetje eng vinden. Beetje stalking of zo. Ik zou hem dan ook meteen blokken.

Boogschutter schreef op 26-05-2023 om 20:52:

Hier is Truus dus twee keer bij ons in huis geweest, op ziekenbezoek bij mijn man, één keer samen met een collega (ik was toen niet thuis) en één keer toen ik wel thuis was. Ze heeft me toen zelfs en hand gegeven en zich voorgesteld. We hebben samen koffie gedronken.....


Ik weet dus hoe ze eruit ziet. Maar wil haar voor de rest ook niet opzoeken. Ook als ik in mans telefoon kijk, kijk ik niet naar haar profielfoto. Ik wil haar gezicht niet zien.
Ik heb wel contact met haar man via de app. Niet heel veel maar af en toe. Voor nu vind ik dat wel fijn, ook omdat man en Truus nog steeds collega's zijn. Ik zeg het tegen mijn man als we ge-appt hebben, hij kan het dan ook lezen maar meestal wil hij dat niet.

Maar als de man van Truus alleen maar op mijn Socials zou kijken en verder niks zou vragen of zeggen zou ik dat wel een beetje eng vinden. Beetje stalking of zo. Ik zou hem dan ook meteen blokken.

Het hoeft natuurlijk niet persee op die manier te zijn. Ik heb lang gewacht met het daadwerkelijk contacten van de partner van. Je raakt een beetje verslingerd tussen emoties en dan kan het idd zijn dat je het ene moment op iemand zijn profiel zit en een bericht wilt sturen, en je toch besluit het niet te doen. Ik heb daar in elk geval wel mee geworsteld. 

Anna Cara

Anna Cara

27-05-2023 om 08:29 Topicstarter

Beste allemaal, wat brengt het toch veel gevoel met zich mee hè, dat vreemdgaan van onze partners. Ik merk dat ik momenteel veel in mijn hoofd bezig ben met Truus. Ze was een vriendin, daardoor zijn de beelden in mijn hoofd van haar levensecht. Gisteren voerde ik een gesprek met haar en mijn man. In mijn hoofd. Een gesprek dat nooit echt plaatsvond. Het was niet echt en ik had  er niet aan en toch merkte ik boze gevoelens op bij deze gedachte. 

Ik vind het knap dat een aantal van jullie het goed uit het hoofd kunnen weren. Ik struggle er helaas best regelmatig nog  mee. 

Xxx

ja Anna Cara. Wat een emoties brengt dit teweeg hé.  En het is ook nog eens zo dat je je dat pas beseft als je er zelf mee te maken hebt of hebt gehad. Voorheen was het voor mij altijd een verhaal. Wel mensen in mijnn omgeving die het meemaakte of zelfs zelf vreemdganger waren.
Ja die gesprekken in je hoofd herken ik ook zeer zeker. Hele dialogen. 
Wat ik zo bijzonder vind is dat sommige emoties zo herkenbaar zijn. Dat dat blijkbaar toch zo werkt in de psyche van een mens. We lijken allemaal wel hetzelfde door te maken.

Ik merk aan mezelf dat ik nu eindelijk kan zeggen dat het goed gaat met me...het lijkt erop dat ik het achter me gelaten heb en ook meer vooruit kijk. De boosheid heb ik niet meer. Een daardoor is er meer ruimte voor de liefde die ik voel. Ik voel me lichter en vrijer.Ik denk persoonlijk dat het voor mij wel makkelijk is. Er is maar 1 keer sex geweest. Na een feest met veel alcohol. 
Als er een vriendin is die je dit nog eens aandoet. Je voelt je dubbel verraden denk ik zo. Lijkt me heel lastig om te verwerken.

Sterkte xx

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.