Relaties
Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
Buitenspel2024
01-02-2025 om 18:29
Voor mij ziet dat eruit als in dat hij zelf gewoon zou delen als hij Truus spreekt of een berichtje moet sturen. Of dat hij zou aangeven als hij haar een dag niet spreekt. Maar man en Truus werken samen dus er moet contact zijn.. als Truus uit beeld is dan is dat wellicht anders, dan zou er geen contact zijn en dus niks te delen, lijkt me.
Maar goed, ik krijg niks te horen dus van transparantie is hier geen sprake 😕
Ik zou het liefste nog zien dat hij gewoon een screenshot stuurt als er mailcontact is bijv. Dat komt misschien raar over, maar als hij zoiets uit zichzelf zou sturen, zou ik daar wat van vertrouwen uit kunnen halen misschien, dat hij uit zichzelf iets doet..
Buitenspel2024
01-02-2025 om 18:32
Stresskipje schreef op 01-02-2025 om 17:45:
Ik heb het even te kwaad. Gisteren met man besproken dat hij definitieve eigen woonruimte gaat zoeken. Legde dit bij mij, of dat was wat ik wilde. Ja, als hij met haar blijft omgaan wel. Ik vond het wel moeilijk om uit te spreken. Hij accepteerde dat direct, alsof dat was wat hij even wilde horen, waardoor ik zeker wist dat het goed is zo.
Maar sinds vanmiddag, van het ene op het andere moment ben ik zo verdrietig en mis ik hem zo! Ik moet op mn handen zitten om hem niet te vragen langs te komen. Het is dat ik weet dat hij met haar is (cursusavond), dus hij zou toch niet komen, maar anders zou hij wel komen.
Ik wil dat helemaal niet willen, maar de drang is zo sterk. Ik word er gek van. Hopelijk zakt het snel weer af, anders vrees ik dat ik hem echt ga vragen terug te komen, al weet ik dat dat dom is. Bah... ik moest het even kwijt.
Als hij alleen komt als Truus niet beschikbaar is, zou ik proberen om op je handen te blijven zitten.. Hopelijk komt hij uit zichzelf terug om je weer voor zich te winnen (als je daar nog voor open staat). Dan weet je zeker dat hij voor jou komt.
Maar goed, advies van iemand die het ook niet geregeld krijgt, maar dat zou ik hopen voor je in elk geval.
Buitenspel2024
01-02-2025 om 18:37
Degene die ik op de hoogte hou als zijnde mijn 'wijze vertrouwenspersoon', is toch echt grote voorstander van dat ik man probeer aan het praten te krijgen alvorens ik een consequentie verbind aan het niet voldoen aan mijn grenzen.
Maar zo raar is het toch niet om na 4 weken iets van beweging/inzet te verwachten van man?
Ik zal uiteraard niet zomaar de consequentie gaan melden, zal natuurlijk het proberen als gesprek te doen, checken of hij wilt delen waarom hij de grenzen weer overschrijdt, maar daarna is een consequentie toch prima?
Stresskipje
01-02-2025 om 18:51
Maar goed, advies van iemand die het ook niet geregeld krijgt,
Haha, toch bedankt 😉
Maar je hebt gelijk. Ik moet het ook niet doen/willen.
Het is niet zozeer dat hij alleen komt als Truus niet beschikbaar is, maar hun uitjes laat hij niet schieten. Hoewel hij laatst wel aanbood op een cursusavond eerder thuis te komen als kind van werk gehaald moest worden ,en binnenkort heb ik op zaterdagavond iets en zou hij ook wel thuis blijven? Waar dat dan vandaan komt snap ik niet. Misschien goodwill tonen ofzo. Ik weet het ook niet. Maar wat hij aanbied neem ik wel aan. Alleen vragen wil ik niet meer. Maar dat vind ik soms, zoals nu, verrekte moeilijk.
Zie op Facebook ook leuke memes van onze humor, die ik altijd met hem deelde. Zou ik zo graag nog doen 🥲
MRI
01-02-2025 om 19:37
Buitenspel2024 schreef op 01-02-2025 om 18:37:
Degene die ik op de hoogte hou als zijnde mijn 'wijze vertrouwenspersoon', is toch echt grote voorstander van dat ik man probeer aan het praten te krijgen alvorens ik een consequentie verbind aan het niet voldoen aan mijn grenzen.
Maar zo raar is het toch niet om na 4 weken iets van beweging/inzet te verwachten van man?
Ik zal uiteraard niet zomaar de consequentie gaan melden, zal natuurlijk het proberen als gesprek te doen, checken of hij wilt delen waarom hij de grenzen weer overschrijdt, maar daarna is een consequentie toch prima?
bold: waarom?
Ik kan me iets voorstellen bij: 'kijk of hij uit zichzelf komt'. Want dan zie welke effort de ander er in wil steken. Maar waarom moet jíj hem aan het praten krijgen? Je hebt al genoeg op je bordje. Het mag toch best van hem komen? En als dat niet gebeurt, zegt dat genoeg.
Buitenspel2024
01-02-2025 om 20:53
Volgens diegene heeft man wat dingen onlangs benoemd waar we over zouden moeten/kunnen praten. Dat zal wel zo zijn, alleen man geeft goed sociaal wenselijke antwoorden maar pakt vervolgens niet door met wenselijke acties. Dat heb ik ook wel gezegd, maar is voor anderen lastiger goed te beoordelen wellicht. Man kan het best goed aan elkaar praten totdat 'ie daadwerkelijk daad bij het woord moet voegen..
Ik vind inmiddels dat man mij best een eind tegemoet had kunnen komen tav mijn grenzen, omdat hij alleen al dmv transparantie er iets in zou kunnen doen - en dat vereist niet eens verandering in dit moment, alleen het eerlijk delen van de feitelijke zaken. Eerlijkheid is toch echt geen discussiepunt... Dat mag hij dan voelen als verantwoording (want zo ervaart 'ie dat in zijn woorden), maar hij heeft toch ook wel wat verantwoording af te leggen.
Dank voor jouw reactie, die sterkt mij wel in mijn gedachten.
Stresskipje
01-02-2025 om 22:27
o ja, die kreeg ik ook te horen op het laatst, dat hij het gevoel had verantwoording af te moeten leggen. Wat moet je erop zeggen he? Als communiceren om in verbinding te blijven met je vrouw als verantwoording afleggen voelt, ga je die verbinding dus uit de weg. Of omdat je die verbinding, en dus relatie, niet meer wil, of als vlucht omdat je iets niet kan laten wat voor je partner niet acceptabel is. In beide gevallen ben je dan niet eerlijk bezig als je geen keuze maakt.
Pippeltje
01-02-2025 om 22:47
Buitenspel2024 schreef op 01-02-2025 om 18:37:
Nee, je verwacht echt geen buitensporige zaken: in tegendeel, je schijnt engelengeduld met hem te hebben. Maar grenzen stellen en consequenties eraan verbinden is echt wat je moet gaan doen.
Izza
02-02-2025 om 08:17
Tja als je vreemdgaat moet je inderdaad verantwoording afleggen. Je hebt immers de afspraken geschonden die golden voor deze relatie. Wil iemand dat niet dan is het aan de ander om te bepalen wat hij nog met de relatie en partner wil. En hoeveel tijd jij het nog aan wilt zien.
Anna Cara
02-02-2025 om 11:17
Mijn advies is om (opnieuw) aan je partner je grenzen duidelijk te stellen én het gevolg te communiceren bij niet willen of kunnen nakomen.
Maar ... kom dan wel je belofte na. Ik maakte de fout door dat niet te doen.
Net als bij kinderen. Eerst vertellen wat je wil en ook gevolg al vertellen...
Izza
02-02-2025 om 16:04
Anna Cara schreef op 02-02-2025 om 11:17:
Mijn advies is om (opnieuw) aan je partner je grenzen duidelijk te stellen én het gevolg te communiceren bij niet willen of kunnen nakomen.
Maar ... kom dan wel je belofte na. Ik maakte de fout door dat niet te doen.
Net als bij kinderen. Eerst vertellen wat je wil en ook gevolg al vertellen...
Die grens is al lang en breed overschreden toch (door vreemd te gaan). Daarnaast meerdere pogingen om nog tot herstel, inzicht en berouw te komen. Waarom zou iemand zich daar nog wat van aantrekken? Ik zou daar wel een keer klaar mee zijn. Maar sommige mensen blijven bezig en maar hopen dat hij toch voor jou kiest. Terwijl partner heel andere prioriteiten heeft.
Anna Cara
02-02-2025 om 16:23
Izza schreef op 02-02-2025 om 16:04:
[..]
Die grens is al lang en breed overschreden toch (door vreemd te gaan). Daarnaast meerdere pogingen om nog tot herstel, inzicht en berouw te komen. Waarom zou iemand zich daar nog wat van aantrekken? Ik zou daar wel een keer klaar mee zijn. Maar sommige mensen blijven bezig en maar hopen dat hij toch voor jou kiest. Terwijl partner heel andere prioriteiten heeft.
Nee, als iemand liefst verder zou gaan met zijn of haar partner, dan staat dat iemand vrij. Dat jij daar wel een keer klaar mee zou zijn is jouw keuze. Maar er is ook een keuze van herstarten. Als iemand voor verder gaan kiest maar dit wel met (nieuwe) grenzen wil doen is een nieuw 'vaststellen van grenzen of voorwaarden' gesprek prima om te doen. Scheiden kan altijd nog.
LifeEvent!
02-02-2025 om 16:32
precies!
Niemand is hetzelfde, dus ook de grenzen niet. Soms is er genoeg om te blijven en soms is het genoeg en is het tijd om te vertrekken.
Maar je kunt dat niet bepalen voor de ander!
Izza
02-02-2025 om 19:29
Anna Cara schreef op 02-02-2025 om 16:23:
[..]
Nee, als iemand liefst verder zou gaan met zijn of haar partner, dan staat dat iemand vrij. Dat jij daar wel een keer klaar mee zou zijn is jouw keuze. Maar er is ook een keuze van herstarten. Als iemand voor verder gaan kiest maar dit wel met (nieuwe) grenzen wil doen is een nieuw 'vaststellen van grenzen of voorwaarden' gesprek prima om te doen. Scheiden kan altijd nog.
Wat ik bedoel is dat je na het uitkomen zo'n gesprek hebt met de bedrieger. De mensen hier willen immers proberen verder te gaan. Dan spreek je daar dus over. Waar het hier om gaat is dat iemand niets laat zien naar zijn partner toe. Geen inzet, doorgaan met de affaire partner, niet praten met de eigen partner en ik lees zelfs vervelend gedrag. Dat zou ik dus niet accepteren. Je hebt als iemand bedrogen en nu laat je ook nog eens Geen inzet of berouw zien.
Uiteindelijk bestaat er ook nog zoiets als eigenwaarde. En mag een bedrieger enorm blij zijn met zo'n tweede kans. Dan moet je het ook waarmaken. Die voorbeelden zie ik hier ook. Maar voor sommigen lijkt het trekken aan een dood paard.
Ik vind overigens scheiden kan altijd nog niet altijd opgaan. Sommige mensen gaan veel te lang door. Waardoor onderlinge verhoudingen totaal verzuurd raken. Beter heb je nog een goede onderlinge verstandhouding dan dat je elkaar volledig zat bent (of erger).
Breiertje
02-02-2025 om 20:08
voor diegene die kozen voor herstel.
Hoe gaan jullie om als de beelden van het overspel door je hoofd spoken? Afblokken of laten doorkomen?
Ik loop soms tegen het volgende aan. Ik zie hem met momenten zoals ik hem altijd zag, brave lieve man die niet 'zo'' is, en dat moet ik mezelf wakker schudden door te zeggen, opgelet, hij is 'zo' wel ....
Help je me even hoe jullie hiermee om gingen?