Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2021 om 23:19
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
05-02-2025 om 22:31
LifeEvent! schreef op 05-02-2025 om 18:50:
[..]
Dat zeiden vrienden ook tegen mij dat ik niets MOEST en vooral moest doen wat goed voelde. Maar de consequentie van een andere weg gaan dan zij vonden, resulteerde voor mij in 10! verbroken vriendschappen.
Ik heb geen echte vrienden, dus makkelijk praten, maar een oprechte vraag: zou je het achteraf gezien anders gedaan hebben omwille van die vriendschappen?
06-02-2025 om 00:20
Peet52! schreef op 05-02-2025 om 20:16:
[..]
Sterkte ...en herken je gevoel van bevrijding. Het vrij zijn en gewoon rust in je hoofd.
Wonen jullie ook al apart?
Wij zijn nu 4 maanden uit elkaar. En ook ik was boos, verdrietig..voelde me de eerste dagen echt geamputeerd. maar nu..ik voel geen boosheid meer. En ik hoef ook geen antwoorden meer. Af en toe verdriet is er zeker. Zoals van de week een videocall met de advocaat..tja..gaat toch om 32 jaar samen die je hebt doorgemaakt. Maar dat verdriet mag er zijn. En morgen wordt er een verzoek ingediend bij de rechtbank. Ik die dacht oud te worden met man. En we gaan nu supergoed met elkaar om..alleen het vreemdgaan..heb ik afgesloten. Wat jij zegt. Je hoeft er nu niets meer mee.
Maar die rust in je hoofd en regie over je eigen leven. Zoveel meer energie .
We leven nu apart. Oa ivm de kinderen hebben we ervoor gekozen om het huis aan te houden tot de jongste 18 is. Wij verhuizen om de week. Dit geeft hen rust en deze manier past bij ons.
Het belangrijkste voor mij is gewoon de rust in mijn hoofd die ik nu ervaar. Als je er middenin zit denk je dat het wel meevalt maar zie nu hoeveel tijd ik kwijt was met constant hiermee bezig te zijn. Tijd die ik nu aan mijzelf, kids en werk kan gaan besteden 😊