Relaties
Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
Stresskipje
23-01-2025 om 21:12
Pennestreek schreef op 23-01-2025 om 20:23:
[..]
Dat is lief! Intussen is kind 25 en worstelt nog steeds met het leven. Waren wij uit elkaar gegaan, dan weet ik niet hoe het er nu voor had gestaan. Als ouders samen vullen we elkaar goed aan, maar dat komt ook omdat onze lijntjes kort zijn natuurlijk. Dat was veel ingewikkelder geweest als we niet meer samen waren geweest...
Ik hoop ook voor jou dat je man binnenkort 'wakker' wordt en ziet wat hij dreigt kwijt te raken. Knap dat jij hem de ruimte geeft. Ik weet niet of ik dat had gekund als ik had geweten dat hij met iemand anders samen was. Achteraf is het wel een zegen dat ik het niet wist.
Wat naar om aan te moeten zien als ouders. Ik ben ook zo iemand, en mn hart zou breken als mn kind dat ook zou hebben. Helaas heb ik er wel 1 met depressieve neigingen, maar gelukkig nog nooit diep gezeten. Ik hou wel mn hart vast. Wel fijn dat je er nu ook echt samen met je man voor je kind kunt zijn.
Die ruimte geven valt me sinds valentijnsdag in beeld komt opeens wel zwaar hoor. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet. Met hem bespreken denk ik.
Birdy24
23-01-2025 om 22:22
Pennestreek schreef op 23-01-2025 om 20:33:
[..]
Ja, zoals is al schreef is zijn gevoel voor mij weer helemaal teruggekomen. Hij heeft daar met de relatietherapeut heel actief aan gewerkt. Veel muziek geluisterd uit onze jonge, verliefde jaren (hij is heel muzikaal, heeft liedjes met en voor me geschreven en voor hem is muziek dus het middel om zijn gevoel te uiten, maar ook heel erg verbonden met gevoel en herinneringen) en hij heeft veel tijd besteed aan foto's kijken van vroeger. Hij beweerde dat hij nooit van me gehouden had, toen hij de bom dropte voor de eerste keer. Auw, dat kwam hard aan! Maar ik ben daar niet ingetrapt, ik zag meteen dat dat zijn manier was om voor zichzelf die scheiding te rechtvaardigen. En daarin heeft hij me uiteindelijk ook gelijk gegeven. Ik vond dat zo'n trap onder de gordel, je vrouw, je maatje voor bijna 30 jaar, de moeder van je kinderen, zeggen dat je wil scheiden is 1 ding, maar dan ook nog even die hele 30 jaar als een soort leugen van tafel vegen vond ik wel echt onnodig hard. En zo ken(de) ik hem niet, vandaar dat ik meteen zag hoe de vork in de steel zat.
Maar ja, na verloop van tijd sleet het liefdesverdriet (cold turkey gestopt met haar, en haar overal geblokkeerd. Wat lastig was want ze hadden een gezamenlijk hobby, muziek, waar ook anderen bij betrokken waren, maar dat heeft hij wel gedaan) en kwam langzaam zijn gevoel voor mij terug. Of beter: hij kon daar toen weer bij.
Intimiteit was heel ingewikkeld, maar dat was het de voorgaande 2 jaar al. We waren nog altijd regelmatig intiem met elkaar in die periode. Dat maakte ook dat ik niet echt geloofde dat er niks meer tussen ons was. Ook bij man is fysiek intiem zijn namelijk heel erg verbonden met geestelijk intiem zijn en verbinding. Dat was dus ook een mindfuck (pun intented van jewelste al die tijd. Toen ik er achter kwam dat hij een tijdlang een ander had was intiem zijn ineens heel moeilijk voor mij. 'Zij' zat voor mijn idee altijd op de rand van het bed bij wijze van spreken. Ik had visioenen van hun samen. Dat komt je lust tot vrijen ook niet ten goede natuurlijk. We hebben dat heel langzaam opgebouwd. Man gaf me daar ook alle ruimte voor. Maar ik heb wat keren huilend de vrijpartij afgebroken hoor... Dan hadden we in plaats daarvan een goed gesprek. Wat ook verbindend was.
Heeft hij die keuze om te volledig te stoppen zelf gemaakt of is dat gekomen na therapie? Hier is man nl wel volledig gestopt met het contact dat ze hadden. Enkel nog op het werk noodzakelijk contact (waar ik het erg moeilijk mee heb). Omdat zij op zoek gaat naar een nieuwe baan is dit voor nu nog even aankijken hoe lang dit de situatie is en of hij evt bereid is om dit zelf te doen als zij toch de stap niet zet of het te lang duurt. Hij kan alleen bijvoorbeeld haar app nog niet verwijderen en ik weet dat hij hier regelmatig nog in terugleest. Verder hebben zij geen gezamenlijke activiteiten of andere dingen samen dus daarin kan hij niet meer doen dan wat het nu is.
ik zou graag willen dat hij ‘actief’ op zoek gaat naar wat er tussen ons was alleen hij lijkt op dit moment vooral te kampen met het gevoel dat hij wel voor haar heeft en door haar krijgt en wat hij dus niet bij mij denkt te hebben gehad en heeft. Misschien is dat ook nog te vroeg na 5 weken maar vindt het zo lastig om te beoordelen wat ‘goed’ is en welke stappen hij nu (al) zou moeten zetten om te zien of wij ook daadwerkelijk een kans krijgen.
het stuk over intimiteit herken ik ook, het gaat bij ons enerzijds automatisch, andere kant vind ik het lastig door dat mijn gedachten ook continu naar haar gaan. Hij vindt het op zijn beurt ook lastig doordat hij bang is mij daardoor nog meer pijn te doen omdat hij uitspreekt dat z’n gevoel er niet is maar dat dan wel zou willen
Pffff… wordt zo gek van alle hersenspinsels en gedachten die de hele dag door door je hoofd gaan. Wilde dat ik soms het even uit kon zetten. Helemaal wanneer ik denk aan zijn gevoel voor haar. Dat vind ik het meest nare idee op dit moment.
volgende week hebben we onze eerste afspraak bij een therapeut en ik hoop zo dat het ons wat gaat brengen.
Max88
23-01-2025 om 22:32
Buitenspel2024 schreef op 23-01-2025 om 18:51:
Vandaag door man weer een werk-Truus-gerelateerde grens overschreden. Zo lijkt de tijd die ik het probeer te geven, snel in te korten.
Net wat statistieken gelezen mbt scheiden (bedankt Instagram algoritme) en hoeveel mensen daarna nog gelukkig worden met een ander, of last hebben van (financiële) problemen en dan kan er voor mijn gevoel wel weer wat tijd bij.
Wat blijft dat toch lastig.
Hoeveel tijd totdat ik weer wat 'geluk' mag voelen op dit vlak, linksom of rechtsom..
Hoe kwam je daar achter en hoe heb je daar op gereageerd? En hoe reageerde hij?
Wees in elk geval niet bang om te scheiden. Het hoeft niet, maar als het ( ooit) zover komt, dan lukt het je gewoon.
Informeer jezelf zodat, als de tijd zou komen, dat je dan niet in de stress en korte tijd het wiel hoeft uit te vinden.
Buitenspel2024
24-01-2025 om 08:59
Max88 schreef op 23-01-2025 om 22:32:
[..]
Hoe kwam je daar achter en hoe heb je daar op gereageerd? En hoe reageerde hij?
Wees in elk geval niet bang om te scheiden. Het hoeft niet, maar als het ( ooit) zover komt, dan lukt het je gewoon.
Informeer jezelf zodat, als de tijd zou komen, dat je dan niet in de stress en korte tijd het wiel hoeft uit te vinden.
Hij had eerder in december al aangeveven dat er iets qua werk moest waarvan hij wist dat ik dat ingewikkeld zou vinden. Toen wist ik nog niet alles en dacht ik, even afwachten hoe dat vorm krijgt en het zou nog 'maanden' gaan duren zei hij. Toen heb ik wel aangegeven dat niet te willen, maar dacht ik ergens, als het nog maanden duurt, dan zijn we tegen die tijd in therapie en kunnen we dat soort zaken daar bespreken.
In januari, toen ik alles wist, heb ik aangegeven dat dit dus geen issue meer zou zijn omdat ik er nu écht niet meer oke mee was dat ze samen bleven werken.
Nu kwam hij met de vraag om dit weekend te werken omdat er dus datgene moest gaan gebeuren. Na doorvragen bleek hij dus gewoon in gang te hebben gezet wat ik niet wil (of iig, dus niet tegen heeft gehouden, want mijn inziens was dit op meerdere manieren tegen te houden). Dus per komende week zal hij extra veel met Truus te maken hebben en dat blijft dan dus eeuwig zo, tenzij er eentje weggaat. Hij deelde het, na doorvragen, mee via de app en deelde daarna mee een overleg in te gaan (als in, ons gesprek dus klaar).
(Probeer er omwille van herkenbaarheid een soort omheen te praten, maar dat is best lastig soms 😅)
Wat zijn de ervaringen hier met het laten informeren over en scheidingsproces? Deden jullie dat zelf al tijdig of toch gewacht totdat je wist dat het daar wel echt naartoe ging? En hoe hebben jullie de informatie ingewonnen?
Het is niet mijn voorkeursroute, maar als man zo doorgaat, weet ik het anders ook niet.
Elpisto
24-01-2025 om 15:00
Buitenspel2024 schreef op 24-01-2025 om 08:59:
[..]
Hij had eerder in december al aangeveven dat er iets qua werk moest waarvan hij wist dat ik dat ingewikkeld zou vinden. Toen wist ik nog niet alles en dacht ik, even afwachten hoe dat vorm krijgt en het zou nog 'maanden' gaan duren zei hij. Toen heb ik wel aangegeven dat niet te willen, maar dacht ik ergens, als het nog maanden duurt, dan zijn we tegen die tijd in therapie en kunnen we dat soort zaken daar bespreken.
In januari, toen ik alles wist, heb ik aangegeven dat dit dus geen issue meer zou zijn omdat ik er nu écht niet meer oke mee was dat ze samen bleven werken.
Nu kwam hij met de vraag om dit weekend te werken omdat er dus datgene moest gaan gebeuren. Na doorvragen bleek hij dus gewoon in gang te hebben gezet wat ik niet wil (of iig, dus niet tegen heeft gehouden, want mijn inziens was dit op meerdere manieren tegen te houden). Dus per komende week zal hij extra veel met Truus te maken hebben en dat blijft dan dus eeuwig zo, tenzij er eentje weggaat. Hij deelde het, na doorvragen, mee via de app en deelde daarna mee een overleg in te gaan (als in, ons gesprek dus klaar).
(Probeer er omwille van herkenbaarheid een soort omheen te praten, maar dat is best lastig soms 😅)
Wat zijn de ervaringen hier met het laten informeren over en scheidingsproces? Deden jullie dat zelf al tijdig of toch gewacht totdat je wist dat het daar wel echt naartoe ging? En hoe hebben jullie de informatie ingewonnen?
Het is niet mijn voorkeursroute, maar als man zo doorgaat, weet ik het anders ook niet.
Advocaat opbellen en als je enigzins goed met elkaar bent, een gezamenlijke scheiding aanvragen. Scheelt je klauwen vol met geld.
Izza
24-01-2025 om 16:13
Begin met een gesprek met jullie financieel adviseur. Uiteindelijk gaat het om geld. En een advocaat heeft geen verstand van hypotheken. Je kunt online een taxatie laten uitvoeren (zonder zijn toestemming). Komt gewoon in de mail. En jullie adviseur kan dan wellicht ter plekke uitrekenen wat jij kunt qua uitkopen of zelf iets kopen of huren.
Natuurlijk is het ingewikkelder als jullie een bedrijf hebben, schulden of juist vermogen. Heb jij een eigen baan en vermogen?
Laat je ook zsm inschrijven bij de woningbouw voor de zekerheid.
Indien mogelijk een mediator en hem erbij betrekken. Kijk of hij gaat vechten voor jullie relatie. Of dat hij het wel prima vind en de scheiding aangaat. Dat is ook een duidelijk teken voor jou he?
Stresskipje
24-01-2025 om 17:44
Buitenspel2024 schreef op 24-01-2025 omWat zijn de ervaringen hier met het laten informeren over en scheidingsproces? Deden jullie dat zelf al tijdig of toch gewacht totdat je wist dat het daar wel echt naartoe ging? En hoe hebben jullie de informatie ingewonnen?
Ik heb me ingelezen op internet. Zorgzaam scheiden vind ik een interessante site, en daar kun je ook een mediator vinden daar kun je eventueel een gratis adviesgesprek aanvragen . En ik ben begonnen het scheiden van de rekeningen en met het verzamelen van documenten. Huwelijksakte, uitreksels geboorteregister kinderen, mijn contract, loonstrook en jaaropgave. Kopie id. Dat heb ik in een map,huurcontract. Elke keer als ik weer wat bedenk stop ik dat erbij. Als ik het ooit nodig heb kan ik het zo pakken. Afspraak bij de mediator is me nog een stap te ver, maar ik weet wel alvast waar ik terecht kan en wat het gaat kosten.
Izza
24-01-2025 om 19:28
stresskipje, die documenten zijn maar beperkt geldig. En bij het indienen van de aanvraag mogen ze maar 3 tot 6 maanden oud zijn. Afhankelijk van het soort document. En voor je zover bent dat je gaat indienen ben je zo tijd verder.
Buitenspel2024
24-01-2025 om 19:28
Izza schreef op 24-01-2025 om 16:13:
Begin met een gesprek met jullie financieel adviseur. Uiteindelijk gaat het om geld. En een advocaat heeft geen verstand van hypotheken. Je kunt online een taxatie laten uitvoeren (zonder zijn toestemming). Komt gewoon in de mail. En jullie adviseur kan dan wellicht ter plekke uitrekenen wat jij kunt qua uitkopen of zelf iets kopen of huren.
Natuurlijk is het ingewikkelder als jullie een bedrijf hebben, schulden of juist vermogen. Heb jij een eigen baan en vermogen?
Laat je ook zsm inschrijven bij de woningbouw voor de zekerheid.
Indien mogelijk een mediator en hem erbij betrekken. Kijk of hij gaat vechten voor jullie relatie. Of dat hij het wel prima vind en de scheiding aangaat. Dat is ook een duidelijk teken voor jou he?
Dat zou zeker een duidelijk teken zijn. Het is me nog net een klein stapje te ver om een mediator al te bellen, maar het is goed de andere zaken op orde te hebben en in een map te gaan doen.
Uitkopen zal niet meevallen, dat zou ik graag willen maar een dergelijke hypotheek zal ik niet krijgen denk ik op 1 salaris en de huizen zijn enorm gestegen in waarde inmiddels. Ik heb wel een baan en wat spaargeld, maar we hebben beide onze rekeningen gescheiden en eigen spaarrekeningen.
Ook alvast aan het denken qua omgangsregelingen. Wat een droevige ideeën wel, maar misschien wel nodig dus goed om over na te gaan denken.
Hoop ergens natuurlijk dat man op tijd 'wakker wordt', maar moet zeggen dat het idee van het ergens te gaan vergeven, ook heel zwaar voelt en ik niet meer zo zie of dat me gaat lukken inmiddels.. maar oke, daar zou therapie icm inzet man nog wel bij kunnen helpen.
Izza
24-01-2025 om 19:39
Ik weet een situatie waarin alles rond was. Moest alleen nog ingediend bij de rechtbank. En dat is weer goedgekomen. Met veel therapie en een van beiden moest echt het leven omgooien (andere baan dichtbij huis). En er is een maandelijkse date night waarbij de kinderen gaan logeren.
Andere situatie is ook weer op het laatste moment goedgekomen. Vrouw heeft hem vergeven. Maar die let nu gewoon wat beter op hoorde ik...
Stresskipje
24-01-2025 om 19:52
Izza schreef op 24-01-2025 om 19:28:
stresskipje, die documenten zijn maar beperkt geldig. En bij het indienen van de aanvraag mogen ze maar 3 tot 6 maanden oud zijn. Afhankelijk van het soort document. En voor je zover bent dat je gaat indienen ben je zo tijd verder.
Klopt! Niet allemaal, maar uitreksel persoonsregister wel idd, kwam ik helaas te laat achter. Nouja, kostte maar 4,88. En het gaf me een goed gevoel 😅.
Bij de andere documenten ga ik er idd beter op letten.
Stresskipje
24-01-2025 om 19:55
Buitenspel2024 schreef op 24-01-2025 om 19:28:
[..]
Dat zou zeker een duidelijk teken zijn. Het is me nog net een klein stapje te ver om een mediator al te bellen, maar het is goed de andere zaken op orde te hebben en in een map te gaan doen.
Alleen voor jezelf he. Laat man het lekker zelf uitzoeken.
Izza
25-01-2025 om 08:06
Stresskipje schreef op 24-01-2025 om 19:55:
[..]
Alleen voor jezelf he. Laat man het lekker zelf uitzoeken.
Uiteindelijk moet je samen scheiden he? Je hebt elkaar gewoon nodig in dat proces. Beter ben je beiden geïnformeerd ipv vanaf het begin al strijd te laten ontstaan.
Ik ben juist voor een open communicatie. Dan weet man ook wat de mogelijkheden zijn. En dat dit voor jou dus een reële optie is en dat als hij wat wil hij misschien eens in actie moet komen. Ik zou niet getrouwd blijven met iemand die het prima vind dat we gaan scheiden!
Stresskipje
25-01-2025 om 08:19
Izza schreef op 25-01-2025 om 08:06:
[..]
Uiteindelijk moet je samen scheiden he? Je hebt elkaar gewoon nodig in dat proces. Beter ben je beiden geïnformeerd ipv vanaf het begin al strijd te laten ontstaan.
Ik ben juist voor een open communicatie. Dan weet man ook wat de mogelijkheden zijn. En dat dit voor jou dus een reële optie is en dat als hij wat wil hij misschien eens in actie moet komen. Ik zou niet getrouwd blijven met iemand die het prima vind dat we gaan scheiden!
Ik heb het over het papieren uitzoeken.
Inderdaad, scheiden doe je samen. Dus laat hem zijn eigen papieren uitzoeken
Peet52!
25-01-2025 om 10:48
Wij zitten nog midden in het scheidings proces. Ik ben in eerste instantie informatie gaan inwinnen bij online scheiden.
Het is wel een manier van scheiden waar open communicatie belangrijk is en je zelf ook veel informatie moet inwinnen.
Maar het is een stuk goedkoper.
Ik had wel van te voren heel duidelijk voor mezelf. Ik wil geen vechtscheiding. Dit wilde ik te alle tijden voorkomen. Maar dat is soms in het proces heel lastig. Elk woordje of iets dergelijks kan verkeerd overkomen. Vooral als je nog in de eerste fase zit van je boosheid. Boosheid om alles wat er gebeurd is, om het bedrog en het mislukken van je huwelijk. Maar ook tegen man gezegd...ten alle tijden wil ik voorkomen dat het een vechtscheiding wordt.
In de eerste instantie riep ik ook. Ik op een flat. Jij ook op een flat. Verkopen aan de hoogste bieder. Waardebepaling laten doen.
Ook had ik wat meer haast in verband met het feit dat ik al een huis had en aanvragen van de toeslagen. Ook dat gaf af en toe stress en frustratie. Ik heb wel regelmatig momenten gehad dat ik echt gestresst was..pfff...red ik het allemaal wel straks. Financieel enzo. Ook heel veel verdriet omtrent de kinderen. Dit is niet wat ik wilde.
Maar nu is alles ingediend bij een advocaat.
Deze week een video call met advocaat.
Ik ben inmiddels wel al zover dt a.s. ex mij ook mag uitkopen. Vang ik dan minder. Tja dat zal ik nooit weten. ( in verband met het overbieden)Maar de voordelen voor iedereen zijn voor mij nu belangrijker. Zoals dat de kinderen om de hoek wonen. En ze savonds nog even langs kunnen bij mij of bij man. Dat weegt niet op tegen geld.
Maar wat een geregel is het. Als de kinderen nog jong zijn. Wat willen jullie. Co ouderschap of niet. Er moet verplicht een ouderschapsplan zijn.
Maar goed idd om al wat spaargeld te hebben voor jezelf dat je al een buffer hebt. En al een mapje met papieren..heel goed.
Maar bij verwerken van ontrouw zijn er wel 2 nodig is mijn mening. Sterkte allen weer