Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

ik kan minnaressen echt niet als p's zien. Echt niet. Ik zie ze als mensen van vlees en bloed, met gevoelens en emoties. Ondanks dat we de Truus 'haten, of hoe moet ik het noemen'.
Een prostituee die het vrijwillig doet, haar keus. Maar ondanks dat ik echt walg, walg walg van prostitutie heb ik wel te doen met vrouwenhandel. Ik heb hem ook gezegd dat dit vrouwenhandel was en uitgelegd waarom. Hij stond daar niet bij stil, en vindt vrouwenhandel ook niet ok. Hij gaf me dan ook gelijk als ik zei waarom ik dit ook slachtoffers waren, en dat zo'n bezoekjes dit ook in stand houden. Enkel de pooiers worden er rijk van.
 Zo ben ik dus he, altijd bezig met gevoelens van anderen. Kompassie met de p's die mijn man bezocht....

Wat ben ik eigenlijk een oen hé.

Breiertje schreef op 20-01-2025 om 19:37:

ik kan minnaressen echt niet als p's zien. Echt niet. Ik zie ze als mensen van vlees en bloed, met gevoelens en emoties. Ondanks dat we de Truus 'haten, of hoe moet ik het noemen'.
Een prostituee die het vrijwillig doet, haar keus. Maar ondanks dat ik echt walg, walg walg van prostitutie heb ik wel te doen met vrouwenhandel. Ik heb hem ook gezegd dat dit vrouwenhandel was en uitgelegd waarom. Hij stond daar niet bij stil, en vindt vrouwenhandel ook niet ok. Hij gaf me dan ook gelijk als ik zei waarom ik dit ook slachtoffers waren, en dat zo'n bezoekjes dit ook in stand houden. Enkel de pooiers worden er rijk van.
Zo ben ik dus he, altijd bezig met gevoelens van anderen. Kompassie met de p's die mijn man bezocht....

Hoeren zijn ook mensen van vlees en bloed, gevoelens, emoties en verlangens. Dat is toch prettiger dan een opblaaspop te penetreren. En ja het houdt mensenhandel in stand (ondanks dat er natuurlijk ook hoeren zijn die het als werk zien en het leuk vinden) maar dat zien de meeste mensen niet die daar naar toe gaan. Ze worden gedreven door egoisme

LifeEvent! schreef op 20-01-2025 om 19:44:

[..]

Hoeren zijn ook mensen van vlees en bloed, gevoelens, emoties en verlangens. Dat is toch prettiger dan een opblaaspop te penetreren. En je houdt mensenhandel in stand (ondanks dat er natuurlijk ook hoeren zijn die het als werk zien en het leuk vinden)

Ja maar als het vrouwenhandel is hebben ze geen keus. Als het geen vrouwenhandel is vaak ook niet, noodzaak kan ook een reden zijn.

Als het echt hun job is en ze vinden het leuk, is het hun vrije keus.

Als het hun job is is het een transactie. Ze doen hun job.

Een Truus vind ik wel persoonlijker. Je moet die ergens ook het hof maken. Er moet aantrekking zijn. Er zal een andere vorm van communicatie zijn. Persoonlijker, elkaar verleiden, lachen met elkaar, elkaar teasen, ...

Bij een p is dit anders. Je wil dit, hoeveel kost dit, waar, wat geile klap, niet je echte naam misschien, ook zij hebben een alias...

Niet elke Truus zal met een oude dikke  man willen, een prostituee doet haar job.

Ik zie het toch anders.

En ik hoor niet graag het woord hoer. Want zoals je schrijft, het zijn ook mensen.

LifeEvent! schreef op 20-01-2025 om 19:20:

[..]

Begrijp je zorg. Ik heb ook red flags benoemd, in therapie gegaan omdat ik dacht dat het aan mij lag, we hebben 1, 5 jaar relatie therapie op zijn verzoek gehad omdat hij mij niet kwijt wilde zei hij maar onrust en wantrouwen bleef de kop opsteken, dacht dat DAT aan mij lag. Niet dus en dat bedoel ik! Mijn intuïtie klopte wel degelijk. En als ik daar weer in kom laat ik het niet meer los. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt door hem en die heb ik weer gevonden.

Zijn de gesprekken die jullie nu hebben over rode vlaggen dan anders dan eerst, dat je daar een ander gevoel aan overhoudt zeg maar? 

Misschien is dat dan wel het antwoord op mijn zorgen, bij rode vlaggen waarbij mijn intuïtie blijft aangeven dat het niet oké is, dat je zo de echte rode vlaggen kan onderscheiden van de 'neppe'. Ik had ook steeds het gevoel dat het niet klopte, ook als we er een soort van goed gesprek over hadden gehad, bleef ik toch die onrust voelen. 

Breiertje schreef op 20-01-2025 om 20:03:

[..]

Ja maar als het vrouwenhandel is hebben ze geen keus. Als het geen vrouwenhandel is vaak ook niet, noodzaak kan ook een reden zijn.

Een Truus vind ik wel persoonlijker. Je moet die ergens ook het hof maken. Er moet aantrekking zijn. Er zal een andere vorm van communicatie zijn. Persoonlijker, elkaar verleiden, lachen met elkaar, elkaar teasen, ...

Bij een p is dit anders. Je wil dit, hoeveel kost dit, waar, wat geile klap, niet je echte naam misschien, ook zij hebben een alias...

Niet elke Truus zal met een oude dikke man willen, een prostituee doet haar job.

Ik zie het toch anders.

En ik hoor niet graag het woord hoer. Want zoals je schrijft, het zijn ook mensen.

Het is ook wel anders in die zin, band opbouwen, investeren in elkaar (qua tijd en aandacht maar ook cadeautjes etc).. daar zit meer gevoel bij ook als de basis misschien niet verliefdheid is. Maar voor degene die bedrogen wordt, net zo zwaar. Vertrouwen is kapot.. 

MRI

MRI

20-01-2025 om 20:14

LifeEvent! schreef op 20-01-2025 om 19:30:

[..]

Dat kan dat het je tegen staat. Maar zoals jij eerder ook al eens schreef als men het niet met je eens was, dit is een openbaar forum dus iedereen mag daarop zijn of haar verhaal kwijt. En je hoeft het niet te lezen hè. En je kan mij ook negeren.

Ja ik vind het enorm haatvol hoe jij praat over haar en ik mag mijn mening geven en die is dat je al je pogingen tot vergeving ook eens mag toepassen op mensen waar je geen belang bij hebt. Je geeft zo hoog op over dat het maar een verslaving voor je man was en dat je hem daarom vergeeft. Nou dat kan het voor haar ook geweest zijn, we weten niet wat hij haar voorgespiegeld heeft. 

Het komt ook over of je haar als kop van Jut gebruikt  om de kwaadheid op te projecteren die in feite bij je man thuishoort.

Breiertje schreef op 20-01-2025 om 19:37:

En ik vind je geen oen. Want voor veel vrouwen zal het geen baan zijn omdat er zoveel te kiezen was en ze dit gingen doen omdat het zo leuk is. De p's die je man bezocht hadden ook niet als 'doel' jou en/of je gezin te kwetsen. En hoewel ik niet per se denk dat mijn Truus dat als doel had, ze weet wel degelijk dat dat een heeeeeel groot risico is/was. 

MRI

MRI

20-01-2025 om 20:24

Buitenspel2024 schreef op 20-01-2025 om 20:16:

[..]

En ik vind je geen oen. Want voor veel vrouwen zal het geen baan zijn omdat er zoveel te kiezen was en ze dit gingen doen omdat het zo leuk is. De p's die je man bezocht hadden ook niet als 'doel' jou en/of je gezin te kwetsen. En hoewel ik niet per se denk dat mijn Truus dat als doel had, ze weet wel degelijk dat dat een heeeeeel groot risico is/was.

Ja een nog even afgezien van de walgelijke vrouwenhandel of het kiezen voor sekswerk omdat je niet veel andere keuzes hebt, hebben veel sekswerkers toch ook een verleden van misbruik. 

Buitenspel2024 schreef op 20-01-2025 om 20:16:

[..]

Nee dat klopt. Hun doel is geld verdienen. (Als het een vrijwillige keuze is, of noodzakelijk kwaad. )

De enige die ons gezin kapot gerukt heeft (wat een woordspeling hier) is hij. Hij zette alles op het spel. Hij dacht enkel aan zichzelf. Maar ik moet beslissen of de relatie stopt of niet. Die verantwoordelijkheid ligt bij mij, want hij wil niet stoppen. Dat is zo oneerlijk.

Ik ben niet boos op p's, voel daar geen haat over. De enige waar ik boos moet op zijn is hij, en hij alleen.

Ik moet op niemand projecteren. Enkel op hem.

Maar door deze discussie gaat mijn hulpvraag hierboven wat verloren, jammergenoeg.

Breiertje schreef op 20-01-2025 om 20:03:

[..]

Niet elke Truus zal met een oude dikke man willen, een prostituee doet haar job.

Ik zie het toch anders.

Ik noem het niet verzachtend prostituees. Het is en blijven hoeren. Dat is een volkomen gangbare naam. 

Er zijn ook mannen die steeds naar dezelfde hoer gaan hoor.

En nee het is bij hen geen teasen of cadeautjes geven geweest. Ze hebben allebei gezegd dat er geen gevoelens bij kwamen in de zin van een relatie willen. Ik heb een brief van haar gehad dat het nu eenmaal zo gelopen is en misschien andere keuzes had moeten maken, geen berouw, geen spijt, dat ze mij sterkte wenst en Gods licht op mijn pad. Hoe ze zich nu naar mij en de omgeving gedraagt is ook verre van berouw vol en verkondigt dat mijn man haar saaie huwelijk had opgeleukt en dat haar man eindelijk inzag wat hij haar tekort liet komen. Ze heeft het welbewust zo gepland. Mijn man was daarbij ook niet de eerste die ze verleid had. 

Vergeven is pas aan de orde als er berouw is. En dat is 0,0 het geval. Zelfs haar schoonouders hadden gehoopt dat hun zoon eindelijk eens zou gaan scheiden. 

Buitenspel2024 schreef op 20-01-2025 om 20:10:

[..]

Zijn de gesprekken die jullie nu hebben over rode vlaggen dan anders dan eerst, dat je daar een ander gevoel aan overhoudt zeg maar?

Misschien is dat dan wel het antwoord op mijn zorgen, bij rode vlaggen waarbij mijn intuïtie blijft aangeven dat het niet oké is, dat je zo de echte rode vlaggen kan onderscheiden van de 'neppe'. Ik had ook steeds het gevoel dat het niet klopte, ook als we er een soort van goed gesprek over hadden gehad, bleef ik toch die onrust voelen.

Jazeker. Hij ging dan in de aanval verdediging omdraaien boos worden.

Nu totaal niet. Hij begrijpt het en benadrukt dat het goed is dat ik mijn vragen stel als ik opeens weer twijfels heb bv over iets wat ik op FB voorbij zag komen. En dan is het ook oké. Het is precies wat je aangeeft, de onrust die bleef hangen, dat was je intuïtie! 

LifeEvent! schreef op 20-01-2025 om 20:38:

[..]

Ik noem het niet verzachtend prostituees. Het is en blijven hoeren. Dat is een volkomen gangbare naam.

Er zijn ook mannen die steeds naar dezelfde hoer gaan hoor.

En nee het is bij hen geen teasen of cadeautjes geven geweest. Ze hebben allebei gezegd dat er geen gevoelens bij kwamen in de zin van een relatie willen. Ik heb een brief van haar gehad dat het nu eenmaal zo gelopen is en misschien andere keuzes had moeten maken, geen berouw, geen spijt, dat ze mij sterkte wenst en Gods licht op mijn pad. Hoe ze zich nu naar mij en de omgeving gedraagt is ook verre van berouw vol en verkondigt dat mijn man haar saaie huwelijk had opgeleukt en dat haar man eindelijk inzag wat hij haar tekort liet komen. Ze heeft het welbewust zo gepland. Mijn man was daarbij ook niet de eerste die ze verleid had.

Vergeven is pas aan de orde als er berouw is. En dat is 0,0 het geval. Zelfs haar schoonouders hadden gehoopt dat hun zoon eindelijk eens zou gaan scheiden.

Uiteraard spreken we beiden vanuit onze eigen ervaring. Klopt dat ze een vaste p kunnen hebben. Maar dat was bij de mijne niet het geval. Vandaar dat mijn perceptie dan ook anders is dan moest dit wel het geval zijn geweest. Ik wil niet veralgemenen of vergelijken met jouw situatie. Voel dit niet persoonlijk aan.

Ik ben er wel van overtuigd dat er een grote kans is dat ze ergens de waarheid vertellen die misschien niet strookt met de werkelijkheid. Een beetje hun aandeel minimaliseren om je niet meer te kwetsen? Verbloemen?

Mijn man ging naar p's. Maar hij was wel respectvol met hen, en praat niet denigrerend over hen. Hoe jij beschrijft dat jouw man gewoon op haar spoot kwak kwijt en weg, zo praat hij niet. En ik zou dit ook niet geloven moest hij dit zo zeggen. Iemand die zo met vrouwen omgaat, al zijn het p's, wel zo iemand zou ik niet willen. Wel goed genoeg voor het kwakje maar behandelen als vuil, dat vind ik onmenselijk, zo ga je niet met mensen om, al is het een p.

En bij een p is het kwakje kwijt en weg. Maar dat is niet kwakje uit broek aan en weg. Dat is echt heel onrespectvol. Ik weet dat hij ook daar respectvol zal geweest zijn achteraf. En hoe pijnlijk dat ook was toen ik dit wist (het brak me), dat is hoe hij is, respectvol.

Jouw man wou niet penetreren omdat dit een stap te ver was. Wel, de mijne zegt ook niet gepenetreerd te hebben omdat er een drempel was, dat ging hem te ver.

Daar geloof ik geen hol van. Dat zegt hij volgens mij om me te sparen. Te minimaliseren. Hij beweert dit bij hoog en laag, maar dat geloof ik niet. Ik denk als ze geil zijn all the way gaan. Wat wel zo is, als hij zegt niet te willen penetreren bij een p, ik niet denk dat ze (de p) bv bij een blow job er dan toch zullen op aandringen om ze zo of zo te nemen. Hoe sneller ze hun klant afwerken, hoe rapper ze ervan af zijn. Ze doen het niet uit lust. Dat is bij ren minnares die zelf een broek vol goesting heeft anders. Die wil ook aan haar trekken komen, en het wat rekken voor eigen plezier. Daar komt van het een het ander, of een keer zo en dan de rollen omdraaien...

Wat er gebeurde, zal ik nooit weten. Dat weten enkel zij 2. En dat vind ik enorm lastig. Dat ik enkel kan weten wat hij wil zeggen. Is er meer? Of niet? Geloof ik hem? Of niet?

Feit is dat hij jaren loog en bedroog. Loog in mijn gezicht en ik zag het niet. Ik zal nooit alle details weten. Het enige wat ik zeker weet, is dat hij kan liegen en je er niets van zal merken. Niet ik, niet de therapeut, niet zijn familie. Liegen is in een verslaving een tweede natuur.

Ik zal het nooit meer doen, wil je niet kwetsen. Wil je niet kwijt. Ik wil ervan af. Mijn geest is vrij, het is eruit. Het zit niet meer in mijn kop. Dwazerik. Hij ziet niet in dat de verslaving ooit wel weer zal getriggerd worden. Zal hij dan sterk genoeg zijn om eraan te weerstaan?

en zal ik dan de rode vlaggen herkennen?

LifeEvent! schreef op 20-01-2025 om 20:48:

[..]

Jazeker. Hij ging dan in de aanval verdediging omdraaien boos worden.

Nu totaal niet. Hij begrijpt het en benadrukt dat het goed is dat ik mijn vragen stel als ik opeens weer twijfels heb bv over iets wat ik op FB voorbij zag komen. En dan is het ook oké. Het is precies wat je aangeeft, de onrust die bleef hangen, dat was je intuïtie!

Herkenbaar!!!

Breiertje schreef op 20-01-2025 om 17:40:

[..]

Ik vind p bezoek anders dan een Truus. Ik zie een Truus niet als hoer maar als mens met een keuze. Er is bij een Truus, zelfs zonder verliefdheid wel menselijk contact, communicatie.

Een prostituee is niet altijd vrijwillig. En er is minder menselijk contact. Minder connectie. Je maakt afspraak, hebt de sex die jij wil, en weg.

Bij een Truus zal de sex wel ergens zijn wat je beiden wil.

Dat er verslaving bij een Truus kan zijn, en enkel sex om de sex, dat klopt.

Ik maak de vergelijking vaak, dat klopt. Maar als er verliefdheid is, ergens is dit menselijk. Verliefd worden kan gebeuren. Wat je ermee doet, dat is een keuze. Je kan ertegen vechten, of eraan toegeven. Dit van hem vind ik moeilijker te begrijpen. Hij had niets tekort. Om dit op zo'n manier te zoeken... Integendeel, hij deed mij tekort.

Eens de verliefdheid van een Truus wegvalt is dat ook een stap vooruit. Een verslaving is levenslang. 1 trigger, een moeilijke periode in zijn leven kan leiden tot herval en vluchtgedrag. Het is beide ontrouw maar ik vind er toch verschil in. Ik kan verkeerd zijn hoor, dat is mijn ervaring/perceptie.

Wat je zegt over genieten vind ik voor mezelf heel waardevol. Hier kan ik iets mee, bedankt.

Grappige is dat hij na een p bezoek inderdaad een pak suiker voor mij ging halen bij de ah.. hoe kon jij dit weten? Hahaha.

Vooraleerst heb ik moeite met de naam hoeren, het zijn gewoon vrouwen zoals wij die om wat voor reden dan ook dit (vak) uitoefenen. Veelal zelfstandig (thuis) of in een club waar ze een ruimte huren en er komt geen pooier bij kijken. De mijne heeft jarenlang P-bezoek gedaan en het waren meestal jong meiden die het naast de studie deden omdat het meer en sneller verdiende dan ‘vakken vullen’ in de supermarkt of achter de bar staan.

Sommige waren goed en gezellig en daar ging hij dan vaker naar toe. Niet verliefd maar wel een soort genegenheid en ‘klik’ die er dan ontstaat. Anderen vielen tegen en dan bleef het iets eenmaligs. Ik vergelijk het maar met een leuke meid oppikken in een bar dan weet je ook niet altijd of het klikt.

Of het minder heftig is dan een ap weet ik niet: het nare gedrag, het stiekeme en de spanning zijn bij beide aanwezig. Het is wel makkelijker te verbergen omdat er verder ‘in principe’ geen tussentijds contact is.

En ja er bestaat in deze wereld vrouwenhandel, dat ontken ik niet, maar dat is voor zover ik heb kunnen ontdekken en onderzocht een net iets ander circuit/categorie waar de mijne zich ‘gelukkig’ niet in bewoog.

Breiertje schreef op 20-01-2025 om 21:10:

[..]

Uiteraard spreken we beiden vanuit onze eigen ervaring. Klopt dat ze een vaste p kunnen hebben. Maar dat was bij de mijne niet het geval. Vandaar dat mijn perceptie dan ook anders is dan moest dit wel het geval zijn geweest. Ik wil niet veralgemenen of vergelijken met jouw situatie. Voel dit niet persoonlijk aan.

Ik ben er wel van overtuigd dat er een grote kans is dat ze ergens de waarheid vertellen die misschien niet strookt met de werkelijkheid. Een beetje hun aandeel minimaliseren om je niet meer te kwetsen? Verbloemen?

Mijn man ging naar p's. Maar hij was wel respectvol met hen, en praat niet denigrerend over hen. Hoe jij beschrijft dat jouw man gewoon op haar spoot kwak kwijt en weg, zo praat hij niet. En ik zou dit ook niet geloven moest hij dit zo zeggen. Iemand die zo met vrouwen omgaat, al zijn het p's, wel zo iemand zou ik niet willen. Wel goed genoeg voor het kwakje maar behandelen als vuil, dat vind ik onmenselijk, zo ga je niet met mensen om, al is het een p.

En bij een p is het kwakje kwijt en weg. Maar dat is niet kwakje uit broek aan en weg. Dat is echt heel onrespectvol. Ik weet dat hij ook daar respectvol zal geweest zijn achteraf. En hoe pijnlijk dat ook was toen ik dit wist (het brak me), dat is hoe hij is, respectvol.

Jouw man wou niet penetreren omdat dit een stap te ver was. Wel, de mijne zegt ook niet gepenetreerd te hebben omdat er een drempel was, dat ging hem te ver.

Daar geloof ik geen hol van. Dat zegt hij volgens mij om me te sparen. Te minimaliseren. Hij beweert dit bij hoog en laag, maar dat geloof ik niet. Ik denk als ze geil zijn all the way gaan. Wat wel zo is, als hij zegt niet te willen penetreren bij een p, ik niet denk dat ze (de p) bv bij een blow job er dan toch zullen op aandringen om ze zo of zo te nemen. Hoe sneller ze hun klant afwerken, hoe rapper ze ervan af zijn. Ze doen het niet uit lust. Dat is bij ren minnares die zelf een broek vol goesting heeft anders. Die wil ook aan haar trekken komen, en het wat rekken voor eigen plezier. Daar komt van het een het ander, of een keer zo en dan de rollen omdraaien...

Wat er gebeurde, zal ik nooit weten. Dat weten enkel zij 2. En dat vind ik enorm lastig. Dat ik enkel kan weten wat hij wil zeggen. Is er meer? Of niet? Geloof ik hem? Of niet?

Feit is dat hij jaren loog en bedroog. Loog in mijn gezicht en ik zag het niet. Ik zal nooit alle details weten. Het enige wat ik zeker weet, is dat hij kan liegen en je er niets van zal merken. Niet ik, niet de therapeut, niet zijn familie. Liegen is in een verslaving een tweede natuur.

Ik zal het nooit meer doen, wil je niet kwetsen. Wil je niet kwijt. Ik wil ervan af. Mijn geest is vrij, het is eruit. Het zit niet meer in mijn kop. Dwazerik. Hij ziet niet in dat de verslaving ooit wel weer zal getriggerd worden. Zal hij dan sterk genoeg zijn om eraan te weerstaan?

en zal ik dan de rode vlaggen herkennen?

Je verwoordt hiermee precies mijn gedachten en de twijfel waar ik momenteel mee worstel!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.