Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Izza schreef op 20-01-2025 om 23:30:

Onbegrijpelijk dat er dit soort taal uit mensen komt die gelovig zouden moeten zijn? Zoveel agressie en veroordeling van anderen.
Uiteindelijk heeft die vrouw niets met jou te maken. Ze hoeft jou geen berouw of excuses te maken. Dat hoeft er maar een. De persoon die met jou afspraken had. Maar die zag blijkbaar langdurig toch heel veel leuke kanten van haar. Gewoon een mens dus.

Dat bedoelde ik ook met loslaten en vergeving. Als je nog steeds zo blijft hangen in de minnares en hoe vreselijk ze was of is en hoe haar huwelijk wel niet is. Dat kan ze net zo goed van jou zeggen. Het doet er gewoon niet toe. En is afleiding van waar het werkelijk omgaat. Namelijk je eigen relatie en herstel.

Daar verschillen we van mening over. Het was een vriendin. Zo behandel je een vriendin niet! Dus ik had alles met haar te maken. 

Hoe moeten volgens jou gelovigen de bedriegers die geen berouw hebben behandelen? Alles met de mantel der liefde bedekken? 

MRI

MRI

21-01-2025 om 00:31

LifeEvent! schreef op 21-01-2025 om 00:13:

[..]

Daar verschillen we van mening over. Het was een vriendin. Zo behandel je een vriendin niet! Dus ik had alles met haar te maken.

Hoe moeten volgens jou gelovigen de bedriegers die geen berouw hebben behandelen? Alles met de mantel der liefde bedekken?

Niet sidetracken hoor, het gaat er om dat je hoog van de kansel roept dat vergeving zo iets moois is, maar dat geldt alleen maar mensen waar jij belang bij hebt. Nou kan ik begrijpen dat iemand die je vriendin was en die je dit flikt dat je kwaad bent en haar nooit meer hoeft te zien. Maar hetzelfde geldt voor je man, waarom hem wel vergeven en haar niet? En waarom is er berouw nodig om te kunnen vergeven? Klinkt voorwaardelijk en met twee maten meten. Dat komt hypocriet over. Daar en over het feit hoe haatvol jij over haar schrijft, vallen mensen over. Want van mij hoef je haar niet te vergeven hoor, maar waarom zo lelijk doen over iemand?

'Nou dan lees je het toch niet' is een weinig inhoudelijk tegenargument imho.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.