Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 18:05:

[..]

Het is geen schelden. Aan de reacties op dat woord te zien is het nogal heftig. Dat zal door de manier komen hoe ik het opgeschreven heb.

Dus nog een poging.... De psychologen hebben het zelf nl ook zo genoemd. Dus zij is geen hoer en hij noemt haar ook geen hoer!! De affaire was ALSOF zij een hoer was en hij de hoerenloper en andersom want voor een mannelijke hoer bestaat ook vast een naam. En het woord gratis komt omdat er geen geld aan te pas kwam.


Zeer vreemde psycholoog om het daarmee te vergelijken. Een mannelijke hoer is een gigolo. En met beide beroepen is werkelijk niets mis. Talloze mannen en vrouwen maken daar gebruik van. Het is een vorm van dienstverlening waarbij een financiële component een belangrijke rol speelt. Een transactie dus. Daar was in jullie geval geen sprake van. 

Wat jouw partner heeft gedaan was gewoon een parallelle relatie met een andere persoon naast die van jullie. Geen geld, geen beroepsmatig persoon. 

Elpisto schreef op 14-09-2024 om 17:38:

[..]

Oh daar zal zij wel anders over denken ja, mag ik aannemen.

Die man is zelf nogal een vreemdgaander ook. 2 kapotte huwelijken daardoor, 4 kinderen. Zit nog verwikkeld in rechtzaken omtrent zijn scheiding, had alweer een nieuwe vriendin, die heeft die weeer aan de kant gezet voor mijn vrouw ( weer vreemd gegaan).

Ach aan de andere kant hebben ze dan blijkbaar wel dezelfde hobby. En nogmaals: als die straks goed is voor mijn kids vind ik het allemaal wel best.

Ik begrijp heel goed dat jij misschien denkt "wat een kansloze man die heeft al zoveel foute dingen gedaan". Maar laat die man los. Hij is niet DE reden voor jullie scheiding. Jouw partner was niet meer gelukkig (met zichzelf, met jou, met de relatie. Wie zal het zeggen?)

Natuurlijk is de kans groot dat het ook met hem niet al te serieus is. Richt je op jezelf en de afhandeling. 

MRI

MRI

14-09-2024 om 18:21

Als een psycholoog het over een gratis hoer zou hebben, zou ik daar ook weg zijn. 

Izza schreef op 14-09-2024 om 18:21:

[..]


Natuurlijk is de kans groot dat het ook met hem niet al te serieus is. 

@Elpisto,

Gequote zin, dat zou inderdaad goed kunnen en dat de kans dan aanwezig is dat ze op hangende pootjes bij je terugkomt, althans, het gaat proberen. Maar goed, ik ken jouw vrouw natuurlijk niet en ga af op hetgeen ik hier lees.

Anna Cara schreef op 14-09-2024 om 18:07:

[..]

Wat was het dingetje? Oprechte vraag.

Nou, ongemakkelijk ofzo denk ik. Dit is de eerste keer dat ik mijn vrouw zag dat de afstand in die zin echt voelbaar was.

Ze heeft een tijd nog veel intensief contact gezocht met me die laatste 2 week, knuffelen, kus. Noem het maar op. En dat is nu natuurlijk wel voorbij. Ik vond dat moeilijk en gek. Alsof je naar een vreemde staat te kijken, terwijl je eigenlijk alles van elkaar weet. 


RoodVruchtje schreef op 14-09-2024 om 18:27:

[..]

@Elpisto,

Gequote zin, dat zou inderdaad goed kunnen en dat de kans dan aanwezig is dat ze op hangende pootjes bij je terugkomt, althans, het gaat proberen. Maar goed, ik ken jouw vrouw natuurlijk niet en ga af op hetgeen ik hier lees.

Ik denk niet dat ze op hangende pootjes terug komt en ik wil dat eerlijk gezegd ook niet meer. Echt niet. 

Daarvoor zit er toch teveel pijn. Ze roept nu vooral tegen iedereen die het horen wil dat ze eigenlijk al 6 jaar lang op en af ongelukkig is. 

Ergens weet ik best dat dat niet zo is. En toch blijf ik me dan afvragen wie ik voor me heb gehad de afgelopen jaren... 

Maar goed, het is goed zo. We gaan "vriendschappelijk" met elkaar om, ik heb vanaf morgen lekker de kids en voor je het weet zijn we weer een week verder. Het komt allemaal wel goed. Heeft wat tijd nodig. 

Izza schreef op 14-09-2024 om 18:21:

[..]

Ik begrijp heel goed dat jij misschien denkt "wat een kansloze man die heeft al zoveel foute dingen gedaan". Maar laat die man los. Hij is niet DE reden voor jullie scheiding. Jouw partner was niet meer gelukkig (met zichzelf, met jou, met de relatie. Wie zal het zeggen?)

Natuurlijk is de kans groot dat het ook met hem niet al te serieus is. Richt je op jezelf en de afhandeling.

Ik ben het er niet mee eens dat je altijd iemand moet leiden naar het: richt je op jezelf en houdt je niet bezig met wat de ander bezield. 

Een scheiding als deze en het gedrag van zijn vrouw is zo bevreemdend dat je er wel over na mòet denken als het je overkomt. Juist als je er niet over nadenkt, is het moeilijker om jezelf er van los te maken. 

Een relatie is voor een deel een symbiose denk ik, dat kan niet anders en is denk ik ook de bedoeling. Niet alleen maar twee individuen die het voor zolang als het duurt het fijn hebben met elkaar en zich daarna met wat focussen op zichzelf weer voort kunnen. Je zult jezelf moeten terugvinden juist ook door je te bezinnen op wat er met je is gebeurt en met de andere en met jullie samen. Het kan wel zonder als het moet, maar dan snij je eigenlijk een stuk van je geschiedenis af en daarmee ook een stuk van jezelf. 

En bovendien, we hebben hier te maken met een vrouw die het verhaal sterker dan normaal haar kant op fantaseert. Dat gebeurt. Iedereen doet het een beetje, maar het komt voor dat het zo absurd wordt gedaan dat je dat beter maar geconstateerd kan worden. Ik vind het zo moderne (maar misschien wel achterhaalde inmiddels) ach, iedereen heeft z'n eigen waarheid in veel situaties niet zo gepast en helpend. Ik vind dat Elpisto liefdevol het pijnlijke proces aangaat van zichzelf hervinden door te proberen om de werkelijkheid onder ogen te komen. Dat is onder andere dat hij machteloos is naar dit verraad van de liefde en ook verraad van haarzelf aan haar vroegere zelf, zoals dat in ieder geval leek. Het bittere wat er soms in doorklinkt, dat kan niet anders denk. Juist omdat er liefde geweest is en hij ervoor kiest om niet te gaan haten of onverschillig te worden. 

RoodVruchtje schreef op 14-09-2024 om 18:13:

[..]

[..]

[..]


Wat is het nou??

Helemaal prima als jij en je man haar die term willen toebedelen, maar besef dan ook dat je daar reacties op kunt krijgen. Om het daarna te verzwakken en te doen alsof de psychologen deze woorden hebben gebruikt (wat is overigens zeer betwijfel) maakt het niet geloofwaardiger.

Helemaal mee eens , en wie het ook gezegd heeft, jij zet het hier neer op het forum 

Tja ik en de vrouw waar mijn man mij mee bedroog zal nooit mijn beste vriendin worden maar neem haar echt niets kwalijk. Tuurlijk was ik boos op haar in t begin want ik wist van niks en je voelt je gewoon bedrogen door iedereen op dat moment. Uiteindelijk bleek dat hij haar had wijsgemaakt dat hij en ik gescheiden waren maar wel nog samen woonde, dus tja ook zij is goed voor de gek gehouden en bedrogen. T enige wat ik haar kwalijk neem is dat ze wel wist dat hij en ik sex hadden want ja dat hadden we ook duh we waren getrouwd maar hij liet t lijken alsof we friends with benefits waren. Maar goed dat zegt ook iets over haar, ze was niet heel serieus met hem bleek ook achteraf. Ik ben blij dat ze mij nooit heeft lastig gevallen, dat ze met mij heeft gesproken op een volwassen manier en hem ook meteen heeft losgelaten toen alles uitkwam. Ik denk dat je t woord hoer gewoon moet vervangen voor iets als een flirt want uiteindelijk was t dat, niet meer niet minder.

Titiv schreef op 14-09-2024 om 20:44:

Tja ik en de vrouw waar mijn man mij mee bedroog zal nooit mijn beste vriendin worden maar neem haar echt niets kwalijk. Tuurlijk was ik boos op haar in t begin want ik wist van niks en je voelt je gewoon bedrogen door iedereen op dat moment. Uiteindelijk bleek dat hij haar had wijsgemaakt dat hij en ik gescheiden waren maar wel nog samen woonde, dus tja ook zij is goed voor de gek gehouden en bedrogen. T enige wat ik haar kwalijk neem is dat ze wel wist dat hij en ik sex hadden want ja dat hadden we ook duh we waren getrouwd maar hij liet t lijken alsof we friends with benefits waren. Maar goed dat zegt ook iets over haar, ze was niet heel serieus met hem bleek ook achteraf. Ik ben blij dat ze mij nooit heeft lastig gevallen, dat ze met mij heeft gesproken op een volwassen manier en hem ook meteen heeft losgelaten toen alles uitkwam. Ik denk dat je t woord hoer gewoon moet vervangen voor iets als een flirt want uiteindelijk was t dat, niet meer niet minder.

Met een hoer heb je seks. Geen flirt. En het was jarenlang mijn vriendin.. Dus ze is mij zeker wat verschuldigd....

En wat is het nou wordt er gevraagd.. Als hij er met psychologen achter komt wat voor soort affaire het is geweest (3 om precies te zijn,(psycholoog van hem, van mij en relatie psycholoog) want hij wilde weten waarom hij tot zoiets afschuwelijks in staat is geweest en waarom hij dit gedaan heeft terwijl hij niet verliefd was) en hij herhaalt die woorden tijdens onze gesprekken, als ik weet eens vastloopt in de "waarom vraag" is het idd dat hij die woorden ook heeft gebruikt. 

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 21:27:

[..]

Met een hoer heb je seks. Geen flirt. En het was jarenlang mijn vriendin.. Dus ze is mij zeker wat verschuldigd....

En wat is het nou wordt er gevraagd.. Als hij er met psychologen achter komt wat voor soort affaire het is geweest (3 om precies te zijn,(psycholoog van hem, van mij en relatie psycholoog) want hij wilde weten waarom hij tot zoiets afschuwelijks in staat is geweest en waarom hij dit gedaan heeft terwijl hij niet verliefd was) en hij herhaalt die woorden tijdens onze gesprekken, als ik weet eens vastloopt in de "waarom vraag" is het idd dat hij die woorden ook heeft gebruikt.

Herhaalt hij dan dat hij een gratis hoer is? Want anders is het geen verklaring voor zijn gedrag toch? Dan neemt hij toch geen verantwoordelijkheid, legt de schuld bij een ander en jij gaat erin mee

MRI

MRI

15-09-2024 om 00:25

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 21:27:

[..]

Met een hoer heb je seks. Geen flirt. En het was jarenlang mijn vriendin.. Dus ze is mij zeker wat verschuldigd....

En wat is het nou wordt er gevraagd.. Als hij er met psychologen achter komt wat voor soort affaire het is geweest (3 om precies te zijn,(psycholoog van hem, van mij en relatie psycholoog) want hij wilde weten waarom hij tot zoiets afschuwelijks in staat is geweest en waarom hij dit gedaan heeft terwijl hij niet verliefd was) en hij herhaalt die woorden tijdens onze gesprekken, als ik weet eens vastloopt in de "waarom vraag" is het idd dat hij die woorden ook heeft gebruikt.

Wat een gedraai om de hete brij heen. Eerst zei je man het, toen kwam de mediator in het verhaal toen de psychologen toen herhaalde je man het weer... Dat zal allemaal wel, Maar het is al eerder gezegd: jij zet het hier op het forum en in dat bericht kwam het over of je het denigrerend bedoelde

Anoniemvoornu schreef op 14-09-2024 om 22:10:

[..]

Herhaalt hij dan dat hij een gratis hoer is? Want anders is het geen verklaring voor zijn gedrag toch? Dan neemt hij toch geen verantwoordelijkheid, legt de schuld bij een ander en jij gaat erin mee

Ja dat herhaalt hij. Hij neemt zeker zijn verantwoordelijkheid nu. Dat hele proces is te veel omvattend om op te schrijven en kan bovendien weer verkeerd begrepen worden. Alleen mensen hier op dit forum met vergelijkbare situatie of die zich NIET laten leiden door hun emoties (door eigen ervaringen) begrijpen wat ik bedoel. 

Wel sterk trouwens dan dat we 3 waardeloze psychologen getroffen hebben 🤔

LifeEvent! schreef op 15-09-2024 om 01:21:

[..]

Ja dat herhaalt hij. Hij neemt zeker zijn verantwoordelijkheid nu. Dat hele proces is te veel omvattend om op te schrijven en kan bovendien weer verkeerd begrepen worden. Alleen mensen hier op dit forum met vergelijkbare situatie of die zich NIET laten leiden door hun emoties (door eigen ervaringen) begrijpen wat ik bedoel.

Wel sterk trouwens dan dat we 3 waardeloze psychologen getroffen hebben 🤔

Net zo sterk als 3 psychologen treffen die niet weten dat hoer een beroep is en geen scheldwoord , die zich dus schuldig maken aan slutshaming

MRI

MRI

15-09-2024 om 09:55

LifeEvent! schreef op 15-09-2024 om 01:21:

[..]

Ja dat herhaalt hij. Hij neemt zeker zijn verantwoordelijkheid nu. Dat hele proces is te veel omvattend om op te schrijven en kan bovendien weer verkeerd begrepen worden. Alleen mensen hier op dit forum met vergelijkbare situatie of die zich NIET laten leiden door hun emoties (door eigen ervaringen) begrijpen wat ik bedoel.

Wel sterk trouwens dan dat we 3 waardeloze psychologen getroffen hebben 🤔

Denk jij nou echt dat er hier geen mensen zijn die begrijpen dat het om een seksverslaving ging bij je man? En dat vandaaruit die term gemaakt werd? Ja dat is een aanname van mij gebaseerd op jouw informatie die blijkbaar te exclusief en ingewikkeld is om te delen. Maar er zijn echt meer mensen met dit soort verhalen hier hoor. En mocht het inderdaad om een seksverslaving gaan, ik heb dat ook meegemaakt bij een partner en ik zou nooit een andere vrouw een gratis hoer noemen. 

Niemand heeft jouw psychologen waardeloos genoemd, hoewel het heel goed mogelijk is dat ze dat waren. ( Wat ik heb meegemaakt aan psychologen en wat ik zo zie aan gedrag in mijn omgeving daarvan (ook veel vreemdgaan en  seksverslaving) doet mij nou niet voetstoots aannemen dat zij vrijgesteld zijn van menselijk gedrag. Ik begrijp ook dat op het schild hijsen van die beroepsgroep steeds minder. In ieder geval zijn ze niet per se uitgesloten van seksistisch gedrag en opmerkingen. Dus dat zij gewag maken van een proces in termen van 'gratis hoer' wordt nog niet goed gemaakt door het feit dat ze wat boeken hebben doorgeploegd.

Maar dat is allemaal beside the point: het gaat erom dat jij het hier gebruikt om de minnares van je man te typeren. En vervolgens je man, de mediator, 3 (drie)  psychologen en haar karakter, gedrag en schoonouders erbij haalt om het goed te praten. Maar jij zei het, en je weet natuurlijk dat het een denigrerende term is. En hoe je het gebruik van die term verder verdedigt geeft er blijk van dat je het denigrerend bedoelt. Ik zou zeggen: own it. Geef gewoon toe dat je haar in jouw beleving een greppeldel vindt. En pak de consequenties als anderen daar wat van vinden zonder de halve wereld erbij te halen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.