Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Elpisto schreef op 14-09-2024 om 11:57:

[..]

Nou dit ja. De vorige van mijn vrouw was geen relatie materiaal. Mijn vrouw heeft gelukkig de kids voor op staan daarin, en die wou ze echt niet bij de kinderen in de buurt hebben.

Deze is ook weer niet echt relatie materiaal, maar goed: als hij straks maar goed voor mijn kinderen is, dan vind ik dat prima.

Kindjes vandaag voor het eerst weer gezien gelukkig. Vrouw dus ook. Dat was wel even een dingetje.

Vindt zij het geen relatiemateriaal of jij? 

Ja, heftig kan ik mij herinneren als ik hem zag bij de overdracht van de kinderen. Dat wilde ik daarom ook een aantal maanden niet meer. Toen de ergste boosheid gezakt was, kon het weer gelukkig. 

MRI schreef op 14-09-2024 om 15:27:

[..]

Als mijn vent zoiets over een vrouw zou zeggen, zou hij meteen voor altijd kunnen vertrekken. Hij heeft haar dus gebruikt. Dit zegt zoveel over hem.

Dit zegt mij idd veel over hem. Het is het antwoord waar hij naar op zoek was met zijn psychologen en onze relatietherapeut waarom hij dit heeft gedaan. Hij kwam door de therapie langzaam tot inzicht dat het dat is geweest want er was geen liefde. 

En op je vraag of hij haar ook aan de kant had gezet als hij wel geschikt materiaal was geweest, is het antwoord :ja

Hij heeft meteen haar geappt dat zijn "oogkleppen eindelijk af waren", hij er een puinhoop van had gemaakt en dat hij per direct het contact verbrak wat hij nooit had moeten aangaan. Zij antwoordde dat contact voorlopig idd niet gepast was. En dat ze "zouden zien waar het allemaal toe ging leiden" Ze wilde excuses naar mij maken maar ze wist niet goed "waar de bal lag" 

Later heeft ze hem nog om een gesprek gevraagd om "af te kunnen sluiten en hoe nu verder..." maar dat heeft hij geweigerd. 

En ja, ik ben vergevingsgezind maar dat moet mij wel oprecht gevraagd worden. 

Haar schoonouders verbaasden het niets dat ze al snel weer over ging tot de orde van de dag en daar hoorde ook weer zoals ze al jaren deed, het vernederen en belachelijk maken van hun zoon bij. Ze vinden het vreselijk dat hun zoon bij haar blijft en zichzelf de schuld geeft. 

RoodVruchtje schreef op 14-09-2024 om 11:30:

[..]

Zij hebben elkaar gebruikt of had jouw man jou wél verlaten als hij voor haar relatiemateriaal was geweest?

Het is gewoon niet terecht haar een hoer te noemen, want wat maakt dat jouw man dan, een slachtoffer?

Lijkt me helder: een hoereloper

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 16:12:

[..]

Dit zegt mij idd veel over hem. Het is het antwoord waar hij naar op zoek was met zijn psychologen en onze relatietherapeut waarom hij dit heeft gedaan. Hij kwam door de therapie langzaam tot inzicht dat het dat is geweest want er was geen liefde.

En op je vraag of hij haar ook aan de kant had gezet als hij wel geschikt materiaal was geweest, is het antwoord :ja

Hij heeft meteen haar geappt dat zijn "oogkleppen eindelijk af waren", hij er een puinhoop van had gemaakt en dat hij per direct het contact verbrak wat hij nooit had moeten aangaan. Zij antwoordde dat contact voorlopig idd niet gepast was. En dat ze "zouden zien waar het allemaal toe ging leiden" Ze wilde excuses naar mij maken maar ze wist niet goed "waar de bal lag"

Later heeft ze hem nog om een gesprek gevraagd om "af te kunnen sluiten en hoe nu verder..." maar dat heeft hij geweigerd.

En ja, ik ben vergevingsgezind maar dat moet mij wel oprecht gevraagd worden.

Haar schoonouders verbaasden het niets dat ze al snel weer over ging tot de orde van de dag en daar hoorde ook weer zoals ze al jaren deed, het vernederen en belachelijk maken van hun zoon bij. Ze vinden het vreselijk dat hun zoon bij haar blijft en zichzelf de schuld geeft.

Waarom blijf je haar afvallen?  Zij heeft hetzelfde "misdaan" als jouw man. Waarom mag zij ook niet gelukkig zijn met haar man? Jij en je man zijn toch ook nog samen?

MRI

MRI

14-09-2024 om 17:16

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 16:12:

[..]

Dit zegt mij idd veel over hem. Het is het antwoord waar hij naar op zoek was met zijn psychologen en onze relatietherapeut waarom hij dit heeft gedaan. Hij kwam door de therapie langzaam tot inzicht dat het dat is geweest want er was geen liefde.

En op je vraag of hij haar ook aan de kant had gezet als hij wel geschikt materiaal was geweest, is het antwoord :ja

Hij heeft meteen haar geappt dat zijn "oogkleppen eindelijk af waren", hij er een puinhoop van had gemaakt en dat hij per direct het contact verbrak wat hij nooit had moeten aangaan. Zij antwoordde dat contact voorlopig idd niet gepast was. En dat ze "zouden zien waar het allemaal toe ging leiden" Ze wilde excuses naar mij maken maar ze wist niet goed "waar de bal lag"

Later heeft ze hem nog om een gesprek gevraagd om "af te kunnen sluiten en hoe nu verder..." maar dat heeft hij geweigerd.

En ja, ik ben vergevingsgezind maar dat moet mij wel oprecht gevraagd worden.

Haar schoonouders verbaasden het niets dat ze al snel weer over ging tot de orde van de dag en daar hoorde ook weer zoals ze al jaren deed, het vernederen en belachelijk maken van hun zoon bij. Ze vinden het vreselijk dat hun zoon bij haar blijft en zichzelf de schuld geeft.

vet 1: jeetje had hij daar een therapeut voor nodig?

vet 2: dat heb ik niet gevraagd

vet 3: ik vraag me oprecht af of het moeten vragen van de 'boosdoener' om vergeving de goede basis is voor onvoorwaardelijke vergeving. Lijkt me eerder een machtsspel. 

vet 4: zo fijn om te horen voor jou van haar schoonouders nb dat zij ook fout is. Dan kan jij de goede zijn en zij de foute. (sarcasme uit)


Anoniemvoornu schreef op 14-09-2024 om 16:56:

[..]

Waarom blijf je haar afvallen? Zij heeft hetzelfde "misdaan" als jouw man. Waarom mag zij ook niet gelukkig zijn met haar man? Jij en je man zijn toch ook nog samen?

Ze was en is niet echt gelukkig met hem. Mijn man was niet de eerste die ze heeft verteld hoe geweldig hij was en haar man een loser, slechte vader etc.... Ook die vriendschap is daardoor kapot gegaan omdat zijn vrouw het contact tussen hen verbood wat zij haar heel erg kwalijk nam! (had ik ook moeten doen en waarschuwingen van anderen serieus moeten nemen) Ze leeft van een uitkering omdat ze niet wil werken. Hij heeft zelf gezegd dat scheiden daardoorgrote financiële gevolgen voor hem heeft. Daarbij hoor ik van gezamelijke vrienden van hem en ook van zijn ouders hoe het er bij hen aan toe gaat. Dat heeft niets met "haar afvallen" te maken. 

Pippeltje schreef op 14-09-2024 om 16:36:

[..]

Lijkt me helder: een hoereloper

Klopt!! 

MRI schreef op 14-09-2024 om 15:27:

[..]

Als mijn vent zoiets over een vrouw zou zeggen, zou hij meteen voor altijd kunnen vertrekken. Hij heeft haar dus gebruikt. Dit zegt zoveel over hem.

Meteen vertrekken....

Ik heb het advies van de mediator opgevolgd geen  "meteen actie tot scheiden " te nemen. Hij schaamt zich kapot dat hij haar idd gebruikt heeft. En dat was andersom ook. Hij heeft er ontzettend veel spijt van en zij niet. 

Of hij mij verlaten had voor haar indien wel geschikt materiaal, vroeg idd jij niet maar rood vruchtje. Excuus

Ik was en ben totaal niet bezig met de derde of nieuwe partner van ex. En ik zie de affaire partner ook niet als hoer. Dergelijke woorden zijn alleen maar denigrerend. Tenzij de derde daadwerkelijk beroepsmatig haar diensten verleende. En daar lees ik hier niets over. Mannen die andere vrouwen als hoer kwalificeren willen alleen maar afzwakken hoe fout ze zelf waren. Zij zitten in de relatie. Die ander heeft niets met jullie relatie te maken. Ze schelden de vrouw uit om zichzelf beter te voelen en de ander de beschadigen. Echt enorm fout. 

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 15:27:

[..]

Vindt zij het geen relatiemateriaal of jij?

Ja, heftig kan ik mij herinneren als ik hem zag bij de overdracht van de kinderen. Dat wilde ik daarom ook een aantal maanden niet meer. Toen de ergste boosheid gezakt was, kon het weer gelukkig.

Oh daar zal zij wel anders over denken ja, mag ik aannemen. 

Die man is zelf nogal een vreemdgaander ook. 2 kapotte huwelijken daardoor, 4 kinderen. Zit nog verwikkeld in rechtzaken omtrent zijn scheiding, had alweer een nieuwe vriendin, die heeft die weeer aan de kant gezet voor mijn vrouw ( weer vreemd gegaan). 

Ach aan de andere kant hebben ze dan blijkbaar wel dezelfde hobby. En nogmaals: als die straks goed is voor mijn kids vind ik het allemaal wel best. 

MRI

MRI

14-09-2024 om 17:39

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 17:30:

[..]

Meteen vertrekken....

Ik heb het advies van de mediator opgevolgd geen "meteen actie tot scheiden " te nemen. Hij schaamt zich kapot dat hij haar idd gebruikt heeft. En dat was andersom ook. Hij heeft er ontzettend veel spijt van en zij niet.

Of hij mij verlaten had voor haar indien wel geschikt materiaal, vroeg idd jij niet maar rood vruchtje. Excuus

Ja als een mediator het zegt, moet je dat opvolgen natuurlijk (in de omgekeerde wereld voor mij dan) Nee, ik het zegt zo veel als een man over een vrouw zegt dat ze een gratis hoer was, dat zou ik nooit kunnen vergeten. Dan is er voor mij iets fundamenteels mis met je basishouding ten opzichte van vrouwen. Laat staan dat ik dan nog hier zou gaan zitten herhalen over haar alsof het een waarheid over haar is. Maar goed dat ben ik, als het voor jou werkt dan is dat aan jou. 

Izza schreef op 14-09-2024 om 17:35:

Ik was en ben totaal niet bezig met de derde of nieuwe partner van ex. En ik zie de affaire partner ook niet als hoer. Dergelijke woorden zijn alleen maar denigrerend. Tenzij de derde daadwerkelijk beroepsmatig haar diensten verleende. En daar lees ik hier niets over. Mannen die andere vrouwen als hoer kwalificeren willen alleen maar afzwakken hoe fout ze zelf waren. Zij zitten in de relatie. Die ander heeft niets met jullie relatie te maken. Ze schelden de vrouw uit om zichzelf beter te voelen en de ander de beschadigen. Echt enorm fout.

Het is geen schelden. Aan de reacties op dat woord te zien is het nogal heftig. Dat zal door de manier komen hoe ik het opgeschreven heb. 

Dus nog een poging.... De psychologen hebben het zelf nl ook zo genoemd. Dus zij is geen hoer en hij noemt haar ook geen hoer!! De affaire was ALSOF zij een hoer was en hij de hoerenloper en andersom want voor een mannelijke hoer bestaat ook vast een naam. En het woord gratis komt omdat er geen geld aan te pas kwam. 


Anna Cara

Anna Cara

14-09-2024 om 18:07 Topicstarter

Elpisto schreef op 14-09-2024 om 11:57:

[..]

Kindjes vandaag voor het eerst weer gezien gelukkig. Vrouw dus ook. Dat was wel even een dingetje.

Wat was het dingetje? Oprechte vraag. 

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 15:24:

[..]

Klopt. Ze hebben elkaar gebruikt. Het is te triest voor woorden. Hij is dus zeker geen slachtoffer! Hij noemde haar een gratis hoer, dus ik gebruik zijn woorden. Als je het van een afstand bekijkt is het ook zo. Van een hoer (desgewenst, iemand die haar lichaam verhuurt) houdt je ook niet en gebruik je voor hooguit een uurtje. Dus geen relatiemateriaal.

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 18:05:

[..]

Het is geen schelden. Aan de reacties op dat woord te zien is het nogal heftig. Dat zal door de manier komen hoe ik het opgeschreven heb.

Dus nog een poging.... De psychologen hebben het zelf nl ook zo genoemd. Dus zij is geen hoer en hij noemt haar ook geen hoer!! De affaire was ALSOF zij een hoer was en hij de hoerenloper en andersom want voor een mannelijke hoer bestaat ook vast een naam. En het woord gratis komt omdat er geen geld aan te pas kwam.


Wat is het nou??

Helemaal prima als jij en je man haar die term willen toebedelen, maar besef dan ook dat je daar reacties op kunt krijgen. Om het daarna te verzwakken en te doen alsof de psychologen deze woorden hebben gebruikt (wat is overigens zeer betwijfel) maakt het niet geloofwaardiger.

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 18:05:

[..]

Het is geen schelden. Aan de reacties op dat woord te zien is het nogal heftig. Dat zal door de manier komen hoe ik het opgeschreven heb.

Dus nog een poging.... De psychologen hebben het zelf nl ook zo genoemd. Dus zij is geen hoer en hij noemt haar ook geen hoer!! De affaire was ALSOF zij een hoer was en hij de hoerenloper en andersom want voor een mannelijke hoer bestaat ook vast een naam. En het woord gratis komt omdat er geen geld aan te pas kwam.


Hij noemde haar een gratis hoer, dus ik gebruik zijn woorden.

Jouw woorden . . 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.