Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Titiv schreef op 13-09-2024 om 11:00:

[..]

Dit gedrag is ook heel vervelend voor jou want je wilt nu door en afsluiten. Maar als die ander je konstant “nodig” lijkt te hebben kun jij ook niet door. Mijn man doet dit ook en ook al ben ik er echt klaar mee t raakt je toch wanneer hij oprecht spijt lijkt te hebben, of zichzelf verliest en zn leven loopt te verkloten. Dat raakt je toch wel. Ook is t dan moeilijk om samen gescheiden normaal verder te gaan en dat is zo jammer ook voor de kinderen. Ik hou me vast aan t feit dat ik niks fout heb gedaan en er alles aan heb gedaan en ik wil gewoon terug gelukkig worden en hij kan mij niet gelukkig maken. Nooit meer, er is teveel schade. Als ik jou was zou ik haar zoiezo loslaten en altijd kalm reageren en meer kun je niet doen.

Oh ik denk niet dat ze me nodig heeft in die zin hoor. Ze heeft immers die ander al en heeft besloten dat ik nu persona non grata ben.

Het is meer het niet begrijpen dat ze dit voor zichzelf zo ridiculiseert. Waarom zou je nou zeggen dat de hele relatie kut was, dat ik nooit van haar gehouden heb, dat mijn woorden loos zijn. Dat het zo super goed met der gaat. Ik snap die muur niet zo. Maar goed, ik zit anders in elkaar.

Oh ik laat haar ook los hoor. Het is goed zo. Het begroot me, maar het is wat het is. 

Anna Cara

Anna Cara

13-09-2024 om 13:28 Topicstarter

Elpisto,

Ze wil je raken. En dat lukt dus ook. Rn met dergelijke zinnen probeert ze haar eigen ellende in te dammen. Door maar hard te roepen dat het fantastisch met haar gaat houdt ze zichzelf even voor de gek. Daarom huilt ze morgen weer. Beetje manisch. Ze verwerkt nog niet schat ik in. 

Xxx

Anna Cara schreef op 13-09-2024 om 13:28:

Elpisto,

Ze wil je raken. En dat lukt dus ook. Rn met dergelijke zinnen probeert ze haar eigen ellende in te dammen. Door maar hard te roepen dat het fantastisch met haar gaat houdt ze zichzelf even voor de gek. Daarom huilt ze morgen weer. Beetje manisch. Ze verwerkt nog niet schat ik in.

Xxx

Ja ze wil me zeker raken. Dat deed ze de vorige keer ook. En de vorige keer ging ik er nog we een beetje in geloven ook. Als iemand maar vaak genoeg zegt hoe kut de relatie was, dan ga je bij jezelf toch op een gegeven moment nadenken: Was het dan inderdaad niet zo best? Heb ik dan de signalen gemist? Heb ik een te rooskleurig beeld van ons?

Nu weet ik wel beter natuurlijk. Dit is haar manier van verwerken. Het verloopt precies zoals de vorige keer. Eerst komt het redden wat er te redden valt, we moeten wel goed met elkaar blijven om gaan, we zijn maatjes. Daarna de boosheid over het gebroken gezin, het verdriet van de kinderen. Die projecteert ze op mij. En dan komt het berouw. Ik ben niet zo, wat heb ik gedaan. 

Nee, ze stopt het weg. En dan is het makkelijker om jezelf boos te maken, dan dat het is om echt te voelen wat je voelt. Dat begrijp ik heel goed. Het moment dat ik erachter kwam dat ze ergens anders sliep, voelde ik door de boosheid ook niks meer.

Maar ik kies er zelf wel voor om vast te houden aan al het goede. Ik denk dat dat misschien op de lange termijn voor meer verdriet zorgt, maar uiteindelijk wel goed zal zijn voor onze band. Als ik nu ook uit de bocht vlieg en er vol tegen in ga, dan houd het fatsoenlijk praten heel snel op ben ik bang.

Dus het is aanhoren, zeggen dat ik het vervelend voor haar vind dat ze er zo in staat, en proberen de gesprekken over de kinderen te laten gaan. Dan zal hopelijk voor haar de boosheid vanzelf wat zakken. 

Elpisto schreef op 13-09-2024 om 13:02:

[..]
Het is meer het niet begrijpen dat ze dit voor zichzelf zo ridiculiseert. Waarom zou je nou zeggen dat de hele relatie kut was, dat ik nooit van haar gehouden heb, dat mijn woorden loos zijn. Dat het zo super goed met der gaat. Ik snap die muur niet zo. Maar goed, ik zit anders in elkaar.

Oh ik laat haar ook los hoor. Het is goed zo. Het begroot me, maar het is wat het is.

Ach ik lees net het AD staat die Rob Kemps met het verhaal over dat hij nu met de liefde van zijn leven gaat trouwen. Oh wat was zijn vorige vriendin dan waar die een kind mee heeft?

Sommige mensen zijn zo of zijn (of willen) het verleden vergeten. Je bent nog wat ik begrijp teveel met haar bezig. Wat meerdere hier net zeiden tegen je dat je geen antwoordt gaat krijgen. Ze gaat woorden gebruiken over jullie relatie dat je saai bent, geen echte man, claimerig enz enz. Voorlopig niet meer vragen hoe het met haar gaat. Laat haar eens echt los en ga lekker sporten. 

Renate46 schreef op 13-09-2024 om 13:42:

[..]

Ach ik lees net het AD staat die Rob Kemps met het verhaal over dat hij nu met de liefde van zijn leven gaat trouwen. Oh wat was zijn vorige vriendin dan waar die een kind mee heeft?

Sommige mensen zijn zo of zijn (of willen) het verleden vergeten. Je bent nog wat ik begrijp teveel met haar bezig. Wat meerdere hier net zeiden tegen je dat je geen antwoordt gaat krijgen. Ze gaat woorden gebruiken over jullie relatie dat je saai bent, geen echte man, claimerig enz enz. Voorlopig niet meer vragen hoe het met haar gaat. Laat haar eens echt los en ga lekker sporten.

Toevallig doe ik dat al ja. Sporten, veel weg wezen.

Ik ben absoluut met haar bezig ja. Dit is wachten op de trein die ontspoort. En dan zit ik straks weer in hetzelfde schuitje: Kids geen moeder die er voor ze is. En ik kon dat destijds opvangen. Door alles op me te nemen. Maar ik ben nu weg he. 

Ik hoef ook geen antwoorden. Die zijn ook helemaal niet nodig: We gaan scheiden. Wel wil ik gewoon dat we om tafel komen voor het regelen van onze zaken. En dat weigert ze gewoon. 

Persephone schreef op 13-09-2024 om 08:43:

De vreemdganger die de ander de schuld geeft van de scheiding: zeer herkenbaar. Deed mijn ex-man ook. Ik vroeg de scheiding aan toen ik erachter kwam dat hij al anderhalf jaar een relatie naast ons huwelijk had, en tot op de dag van vandaag (14 jaar na dato) houdt hij vol dat IK het huwelijk opgeblazen heb.

Tja. Ik vermoed dat hij dat nodig had om zichzelf een soort excuus te geven voor de ellende die hij met name zijn kinderen aandeed. De schuld van zijn vreemdgaan lag namelijk ook al bij mij (hij voelde zich geen man meer bij mij), en de scheiding was ook mijn schuld en hem trof geen enkele blaam.

Er komt een moment, Elpisto, dat het jou niet meer kan schelen wat haar perspectief op de werkelijke gang van zaken is. Tot die tijd is het gewoon ellendig en zaak je schouders recht te houden om alles zo stabiel mogelijk voor je kinderen te houden. Die stabiliteit gaat namelijk niet van je ex-vrouw komen.

Je schreef op 5 oktober 2018 dat je man vertrok naar zijn nieuwe liefje met wie hij jou bedrogen had en niet meer naar jullie 4 kinderen omkeek. Een scheiding lijkt mij in dat geval onvermijdelijk. Immers je hebt geen partner meer die voor jou en je kinderen wil vechten als hij naar zijn minnares vertrekt dus hoef je ook niet het proces in van mogelijk herstel. Als mijn man voor zijn gratis hoer had gekozen was het voor mij ook een hele andere situatie geweest. Nu lijkt het alsof je stelt dat het logisch is dat iemand wil scheiden als je erachter komt dat je bedrogen bent. Maar hieruit blijkt maar weer dat geen enkele affaire hetzelfde is. 


MRI

MRI

14-09-2024 om 09:36

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 08:53:

[..]

Je schreef op 5 oktober 2018 dat je man vertrok naar zijn nieuwe liefje met wie hij jou bedrogen had en niet meer naar jullie 4 kinderen omkeek. Een scheiding lijkt mij in dat geval onvermijdelijk. Immers je hebt geen partner meer die voor jou en je kinderen wil vechten als hij naar zijn minnares vertrekt dus hoef je ook niet het proces in van mogelijk herstel. Als mijn man voor zijn gratis hoer had gekozen was het voor mij ook een hele andere situatie geweest. Nu lijkt het alsof je stelt dat het logisch is dat iemand wil scheiden als je erachter komt dat je bedrogen bent. Maar hieruit blijkt maar weer dat geen enkele affaire hetzelfde is.


Wat een nare kwalificatie. Niet dat ik iets tegen sekswerkers heb, en ik ken de situatie van je man niet, maar vanuit jou is het duidelijk denigrerend bedoeld. En misschien had die vrouw wel hele mooie gevoelens voor je man. 

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 08:53:

[..]

Je schreef op 5 oktober 2018 dat je man vertrok naar zijn nieuwe liefje met wie hij jou bedrogen had en niet meer naar jullie 4 kinderen omkeek. Een scheiding lijkt mij in dat geval onvermijdelijk. Immers je hebt geen partner meer die voor jou en je kinderen wil vechten als hij naar zijn minnares vertrekt dus hoef je ook niet het proces in van mogelijk herstel. Als mijn man voor zijn gratis hoer had gekozen was het voor mij ook een hele andere situatie geweest. Nu lijkt het alsof je stelt dat het logisch is dat iemand wil scheiden als je erachter komt dat je bedrogen bent. Maar hieruit blijkt maar weer dat geen enkele affaire hetzelfde is.


Wow , ga je lekker.. hoe is deze reactie steunend voor iemand welke keuze ze ook maken?

MRI schreef op 14-09-2024 om 09:36:

[..]

Wat een nare kwalificatie. Niet dat ik iets tegen sekswerkers heb, en ik ken de situatie van je man niet, maar vanuit jou is het duidelijk denigrerend bedoeld. En misschien had die vrouw wel hele mooie gevoelens voor je man.

Nee die had ze niet. Ze heeft hem gebruikt zegt ze, om haar saaie huwelijk "op te leuken" en hem daarom verteld dat ze verliefd was geworden maar vond hem niet geschikt voor een duurzame relatie. Ze vond het daarbij de schuld van haar man dat ze een affaire is begonnen. Hij ziet het ook zo dus na de wake up call melden ze de mensen om hen heen dat ze nog nooit zo gelukkig zijn geweest. 

Anoniemvoornu schreef op 14-09-2024 om 10:10:

[..]

Wow , ga je lekker.. hoe is deze reactie steunend voor iemand welke keuze ze ook maken?

Eerlijk zijn in je eigen verhaal om iemand hier te steunen is belangrijk!

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 11:17:

[..]

Nee die had ze niet. Ze heeft hem gebruikt zegt ze, om haar saaie huwelijk "op te leuken" en hem daarom verteld dat ze verliefd was geworden maar vond hem niet geschikt voor een duurzame relatie. Ze vond het daarbij de schuld van haar man dat ze een affaire is begonnen. Hij ziet het ook zo dus na de wake up call melden ze de mensen om hen heen dat ze nog nooit zo gelukkig zijn geweest.

Zij hebben elkaar gebruikt of had jouw man jou wél verlaten als hij voor haar relatiemateriaal was geweest? 

Het is gewoon niet terecht haar een hoer te noemen, want wat maakt dat jouw man dan, een slachtoffer?

MRI

MRI

14-09-2024 om 11:34

RoodVruchtje schreef op 14-09-2024 om 11:30:

[..]

Zij hebben elkaar gebruikt of had jouw man jou wél verlaten als hij voor haar relatiemateriaal was geweest?

Het is gewoon niet terecht haar een hoer te noemen, want wat maakt dat jouw man dan, een slachtoffer?

Precies en het staat bepaald niet fraai voor iemand (LE) die herhaaldelijk aangeeft zo vergevend te (willen) zijn. Die vergevingsgezindheid is dan wel selectief en blijkbaar voor ten bate van degene van wie je nog wat te verwachten denkt te hebben.

RoodVruchtje schreef op 14-09-2024 om 11:30:

[..]

Zij hebben elkaar gebruikt of had jouw man jou wél verlaten als hij voor haar relatiemateriaal was geweest?

Het is gewoon niet terecht haar een hoer te noemen, want wat maakt dat jouw man dan, een slachtoffer?

Nou dit ja. De vorige van mijn vrouw was geen relatie materiaal. Mijn vrouw heeft gelukkig de kids voor op staan daarin, en die wou ze echt niet bij de kinderen in de buurt hebben. 

Deze is ook weer niet echt relatie materiaal, maar goed: als hij straks maar goed voor mijn kinderen is, dan vind ik dat prima. 

Kindjes vandaag voor het eerst weer gezien gelukkig. Vrouw dus ook. Dat was wel even een dingetje. 

RoodVruchtje schreef op 14-09-2024 om 11:30:

[..]

Zij hebben elkaar gebruikt of had jouw man jou wél verlaten als hij voor haar relatiemateriaal was geweest?

Het is gewoon niet terecht haar een hoer te noemen, want wat maakt dat jouw man dan, een slachtoffer?

Klopt. Ze hebben elkaar gebruikt. Het is te triest voor woorden. Hij is dus zeker geen slachtoffer! Hij noemde haar een gratis hoer, dus ik gebruik zijn woorden. Als je het van een afstand bekijkt is het ook zo. Van een hoer (desgewenst, iemand die haar lichaam verhuurt) houdt je ook niet en gebruik je voor hooguit een uurtje. Dus geen relatiemateriaal. 

MRI

MRI

14-09-2024 om 15:27

LifeEvent! schreef op 14-09-2024 om 15:24:

[..]

Klopt. Ze hebben elkaar gebruikt. Het is te triest voor woorden. Hij is dus zeker geen slachtofijfer! Hij noemde haar een gratis hoer, dus ik gebruik zijn woorden. Als je het van een afstand bekijkt is het ook zo. Van een hoer (desgewenst, iemand die haar lichaam verhuurt) houdt je ook niet en gebruik je voor hooguit een uurtje. Dus geen relatiemateriaal.

Als mijn vent zoiets over een vrouw zou zeggen, zou hij meteen voor altijd kunnen vertrekken. Hij heeft haar dus gebruikt. Dit zegt zoveel over hem. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.