Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Anoniemvoornu schreef op 11-09-2024 om 19:32:

[..]

Alsjeblieft maak me niet voor leugenaar uit. Jouw instelling zal mischien andere regels hebben gehanteerd maar bij ons was het zeker verplicht.

Dan ben je voorgelogen! In Nederland was het niet verplicht al voelde het wel zo! Werkte je in de gehandicapte zorg? Daarvan hoorde ik wel dat managers deden alsof het verplicht was. Wij hadden een brief gestuurd naar onze raad van bestuur welke stelling zij in zouden nemen als 1 of 2 G verplicht werd. Gelukkig waren er collega's die wel geprikt waren maar ook zeiden hun werk neer te leggen als wij gedwongen zouden worden. 

LifeEvent! schreef op 11-09-2024 om 20:12:

[..]

Dan ben je voorgelogen! In Nederland was het niet verplicht al voelde het wel zo! Werkte je in de gehandicapte zorg? Daarvan hoorde ik wel dat managers deden alsof het verplicht was. Wij hadden een brief gestuurd naar onze raad van bestuur welke stelling zij in zouden nemen als 1 of 2 G verplicht werd. Gelukkig waren er collega's die wel geprikt waren maar ook zeiden hun werk neer te leggen als wij gedwongen zouden worden.

Bedankt voor het antwoord, het lijkt me niet het topic voor deze discussie

Anoniemvoornu schreef op 11-09-2024 om 21:07:

[..]

Bedankt voor het antwoord, het lijkt me niet het topic voor deze discussie

Klopt! Wat ik idd hiervoor ook schreef. 

LifeEvent! schreef op 11-09-2024 om 23:15:

[..]

Klopt! Wat ik idd hiervoor ook schreef.

En daarna maakte je me voor leugenaar uit en ging los over liegende managers, maar ik snap nu waarom je jezelf een corona wappie noemde eerder in dit topic en ik vind het oprecht vervelend voor je dat je de maatregelen zo ervaren hebt , zelf heb ik veel moeite (gehad) met de  verschrikkelijke lijdensweg van de zieken , soms nog nachtmerries waarin ik mensen zie stikken. 

Titiv schreef op 11-09-2024 om 15:47:

elpisto, t feit alleen al dat ze omgaat met een vent die gewoon bekend is bij mensen waar JIJ mee sport… ik weet dat t niks uitmaakt waar ze die vent gevonden heeft en wie wie kent maar kom op! En dat achter jouw rug, t gaat hier niet eens meer om vreemdgaan maar om puur onrespectvol gedrag, ze heeft gewoon dikke schijt aan jou en kent duidelijk geen schaamte. Mijn man precies zo, en ook 2 gezichten, vriendinnen zeiden mij ach joh laat hem toch een paar keer per jaar losgaan op reisjes en feestjes, de rest van t jaar is hij toch een voorbeeldige echtgenoot?! Sorry dat gaat er bij mij niet in, ik heb t geprobeerd trust me, nee, t klopt, hij kan geweldig zijn, maar is dat dan toneel of echt ga je op den duur denken. De slechte dingen die hij doet verpesten de goede dingen. En 1 keer ok maar na meerdere keren kun je zo iemand niet meer vertrouwen en je kan jezelf niet zijn. Dat is t niet waard dus ook hier echt klaar hoor. Maar idd, je kan snel weer vallen voor haar leugens dat ze alles wilt aanpakken om te veranderen, ik zelf ben er zo vaak ingetrapt t afg jaar weer. Het is dus eigenlijk gewoon fijn dat zij nu gewoon doorgaat. Dan kan jij namelijk ook door. Mijn man blijft liegen, dat hij echt gaat veranderen blabla, terwijl ik zoiets heb van ga gewoon, zet dit snel door en dan kunnen we verder zonder mekaar maar hij wil er niks van weten maar gaat wel weer op vakantie volgende week. Eerste keer dat ik blij ben dat ie een paar dagen weggaat!

Nou ja dat zowiezo natuurlijk. Als je 13 jaar samen bent en je doet dit voor de 2e keer, dan heb je geen enkel respect voor een ander. Dat steekt ergens wel. Je vraagt je af wat 13 jaar dan betekend. 

Maar goed, zij heeft het voor zichzelf verantwoord. Dus prima. Ik moet ook gewoon verder nu. Nog 2 dagen en dan zie ik in elk geval mijn kindjes weer terug. Daar ben ik heel erg blij om. 

Anoniemvoornu schreef op 12-09-2024 om 08:15:

[..]

En daarna maakte je me voor leugenaar uit en ging los over liegende managers, maar ik snap nu waarom je jezelf een corona wappie noemde eerder in dit topic en ik vind het oprecht vervelend voor je dat je de maatregelen zo ervaren hebt , zelf heb ik veel moeite (gehad) met de verschrikkelijke lijdensweg van de zieken , soms nog nachtmerries waarin ik mensen zie stikken.

Ik noemde mijzelf geen corona wappie. Dat vonden anderen. Ik heb verteld dat ik, doordat ik het afgelopen jaar mijzelf verdiept heb in het complexe brein van de mens, verklaringen zie hoe men tot staat is in slechte dingen te doen! Dat heeft er toe geleidt dat ik milder in mijn oordelen ben geworden en het minder zwart/wit zie. 

Ik vind het oprecht vervelend voor je dat je nachtmerries heb van mensen die je zag stikken.  Ik heb de afgelopen 32 jaar door mijn werk het veel mensen benauwd zien hebben en overlijden door verschillende ziekten waarvan covid er 1 was. Zo zie je dat dezelfde situatie verschillend beleefd kan worden. Ik had daar geen oog voor, zag het alleen door mijn bril. 

Ik begrijp nu dat mensen door zoiets als angst tot hele nare dingen in staat zijn en dat zelf niet zo zien. Maar ook dat ze het niet willen zien en dat goed praten voor zichzelf zoals leugens en bedrog tot zelfs verraad. 

LifeEvent! schreef op 12-09-2024 om 09:02:

[..]

Ik noemde mijzelf geen corona wappie. Ik heb verteld dat ik, doordat ik het afgelopen jaar mijzelf verdiept heb in het complexe brein van de mens, verklaringen zie hoe men tot staat is in slechte dingen te doen! Dat heeft er toe geleidt dat ik milder in mijn oordelen ben geworden en het minder zwart/wit zie.

Ik vind het oprecht vervelend voor je dat je nachtmerries heb van mensen die je zag stikken. Ik heb de afgelopen 32 jaar door mijn werk het veel mensen benauwd zien hebben en overlijden door verschillende ziekten waarvan covid er 1 was. Zo zie je dat dezelfde situatie verschillend beleefd kan worden. Ik had daar geen oog voor, zag het alleen door mijn bril.

Ik begrijp nu dat mensen door zoiets als angst tot hele nare dingen in staat zijn en dat zelf niet zo zien. Maar ook dat ze het niet willen zien en dat goed praten voor zichzelf zoals leugens en bedrog tot zelfs verraad.

ze keken tegen hem op of ze hadden met hem te doen met zo'n vrouw die in Covidtijd in een wappie veranderde.

Jouw tekst in een van je eerdere berichten, wel fijn dat je milder bent geworden 

Nou laat ik dan maar wat posten wat wel met het topic te maken heeft. Stop aub met deze discussie.

Gisteren gesprek bij de hypotheekadviseur gehad. Ik schat het redelijk kansloos in. Bij een waarde van 450k krijg ik het rond. Dan moet ex-vrouw 80k mee hebben. Dat past allemaal net, als we creatief zijn. En ook mijn maandlast blijft dan enigszins behapbaar. 

Daar boven, en ik ben bang dat het er absoluut boven gaat, is het redelijk kansloos. Ik schat zelf in dat we ergens rond de 550k zitten. Nog los van het feit dat dat niet zonder trucjes rond te krijgen is, zit ik dan op een onaanvaardbaar hoge hypotheeklast. 

Dus zoals het er nu op lijkt moet de woning verkocht worden. Daar schrok ex-vrouw wel van. Was direct stil en timide.

En daar komt nog een probleem bij ( Tsja, niet langer mijn probleem natuurlijk): Ex-vrouw kan niks weer kopen. Die zit met 80k aan eigen geld, en een max hypotheek van 150k, aan een woning van 215k ongeveer. Daar staan er op dit moment 29 van te koop bij ons in de buurt, in de meest achterlijke achterbuurten. Schrok ze ook wel even van. 

Elpisto schreef op 12-09-2024 om 08:52:

[..]

Nou ja dat zowiezo natuurlijk. Als je 13 jaar samen bent en je doet dit voor de 2e keer, dan heb je geen enkel respect voor een ander. Dat steekt ergens wel. Je vraagt je af wat 13 jaar dan betekend.

Maar goed, zij heeft het voor zichzelf verantwoord. Dus prima. Ik moet ook gewoon verder nu. Nog 2 dagen en dan zie ik in elk geval mijn kindjes weer terug. Daar ben ik heel erg blij om.

Ja ik vraag me hetzelfde af hoor, en ook, wat deed hij al die jaren voor dit gedrag uitkwam… maar goed, zullen altijd onbeantwoorde vragen blijven. Ik wens je veel sterkte en geniet van je kinderen dit wknd! 

Hoe kan dat dan, Elpisto, dat jouw vrouw veel minder hypotheek kan krijgen dan jij? Ik meen me te herinneren dat je zei dat jullie op een paar tientjes na hetzelfde verdienden.

Persephone schreef op 12-09-2024 om 09:36:

Hoe kan dat dan, Elpisto, dat jouw vrouw veel minder hypotheek kan krijgen dan jij? Ik meen me te herinneren dat je zei dat jullie op een paar tientjes na hetzelfde verdienden.

Omdat bij 450k, ik veel soepelere regels krijg in het behouden van de hypotheek, dan een nieuwe hypotheek af te sluiten.

Dat wil zeggen: Ook hypotheekverstrekkers ( in het bijzonder toevallig die van mij) zijn het er mee eens dat het belangrijk is voor de kinderen om een vaste plek te houden. Daarin zijn ze wat ruimer qua regels. Ook is het zo, dat ik niet geheel opnieuw hoef te financieren, maar de huidige hypotheek ( met een rente van 1,5%) kan behouden. En daarnaast dan 80k moet financieren, tegen 4% rente. Ter vergelijking: Normaal gesproken kun je ongeveer 4-4,5 keer je bruto jaarsalaris lenen. Mijn adviseur heeft toevallig net een situatie gehad, waarin ze het voor elkaar gekregen hebben om een hypotheek rond te krijgen van 8x het jaarsalaris. De regels voor dit soort zaken zijn dus in die zin wat ruimer, het gaat dan niet zo zeer meer om je leencapaciteit, maar wel om je betalingscapaciteit. Bij deze cijfers ga ik ongeveer 400 euro meer per maand betalen, bruto. Komt nog een stukje van terug. Dat is ook precies het bedrag wat ik in gedachten had, wat ik maximaal meer betalen wil. Ik wil er naast ook gewoon leven en leuke dingen kunnen doen met de kids. En eerlijk: Doordat ik gedeeltelijk eigenaar ben wordt van het bedrijf waar ik werk, mogen we voor de hypotheek met iets andere inkomsten rekenen dan mijn loon nu. Als je binnen bepaalde tijd een loonsverhoging op papier overeenkomt, of in dit geval een bedrijfsovername, dan mag dat mee genomen worden.

Inderdaad verdienen we niet dermate verschillend van elkaar. Echter heeft mijn vrouw wel een component die niet mee telt voor de hypotheek. Ook niet voor de alimentatieberekening hoor, maar dat gat is wat dat betreft net groot genoeg om geen partneralimentatie te hoeven betalen, maar dat het wel invloed heeft op de hypotheek.

Dus alles bij elkaar kan ze iets van 215k besteden voor een woning, als onze woning 450k waard is. En dan zit ze echt in een gigantische achterbuurt. Zou ik voor mijn kinderen heel vervelend vinden, maar goed: Het is haar keuze he. 

Titiv schreef op 12-09-2024 om 09:15:

[..]

Ja ik vraag me hetzelfde af hoor, en ook, wat deed hij al die jaren voor dit gedrag uitkwam… maar goed, zullen altijd onbeantwoorde vragen blijven. Ik wens je veel sterkte en geniet van je kinderen dit wknd!

Oh ik zit er in die zin niet mee hoor. Ik heb alweer een redelijk goed plaatje van hoe en wat er gebeurd is. En dat is nog grappiger dan de vorige keer. 

Gaat helemaal goed komen hoor. Dankjewel. Jij ook!

Elpisto schreef op 12-09-2024 om 11:21:

[..]

Omdat bij 450k, ik veel soepelere regels krijg in het behouden van de hypotheek, dan een nieuwe hypotheek af te sluiten.

Dat begrijp ik, maar dat geldt dan toch ook voor je vrouw, als zij voor die waarde de hypotheek zou overnemen, nu jullie ongeveer hetzelfde verdienen?

Persephone schreef op 12-09-2024 om 12:33:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat geldt dan toch ook voor je vrouw, als zij voor die waarde de hypotheek zou overnemen, nu jullie ongeveer hetzelfde verdienen?

Nee. Binnen ons huidige loon past dat niet. Vandaar ook dat ik toevoeg: Je mag met een loonsverhoging op papier, dus stel werkgever geeft aan dat je per die en die datum 800 per maand omhoog gaat, rekenen met het in de toekomst vastgelegde loon.

Dat geld ook zo bij een bedrijfsovername. Mijn vrouw krijgt dat bij haar werkgever niet voor elkaar, ik wel. 

Elpisto schreef op 12-09-2024 om 11:21:

[..]


Dus alles bij elkaar kan ze iets van 215k besteden voor een woning, als onze woning 450k waard is. En dan zit ze echt in een gigantische achterbuurt. Zou ik voor mijn kinderen heel vervelend vinden, maar goed: Het is haar keuze he.

Woningen onder 3 ton vind ik hier niet in mijn buurt. Dat is jullie geluk. Overigens die 450k is op basis van schatting. Ze bieden nu ruim over de vraagprijs zelfs tot 100k. Voor je ex zou dat betekenen dat ze 50k meer krijgt. Daar moet je rekening mee houden.

Kan jij dat ook ophoesten? Uiteindelijk gaat het toch echt om geld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.