Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI

MRI

05-07-2024 om 15:52

Nina0011 schreef op 05-07-2024 om 14:39:

Sinds dinsdag is hij heel resoluut. Ik heb hem vanochtend gevraagd of hij het tijd wil geven, maar we hebben elkaar net telefonisch gesproken en dit wil hij niet. Wat hem betreft komt het niet meer goed. Ik laat het hierbij. Hij weet hoe ik erin sta, maar hij is nu echt heel erg duidelijk geweest. Het is gewoon klaar. Er is geen wil meer om te vechten. Dus ik ga voor mezelf en de meisjes vechten. Iedereen bedankt elke keer voor alle verschillende inzichten, het delen van jullie ervaringen en de tips.

Ik denk dat dit je voor nu ook rust gaat geven. Regel dingen goed, laat zijn kwaadheid bij hem. Veel sterkte 

Anna Cara

Anna Cara

13-07-2024 om 13:00 Topicstarter

En Nina, hoe is het gegaan afgelopen week? 

Xxx

Hoi, lief dat je er naar vraagt. Niet goed. Maar ik wil het hier niet meer allemaal openbaar neer zetten. 

Nina0011 schreef op 13-07-2024 om 18:39:

Hoi, lief dat je er naar vraagt. Niet goed. Maar ik wil het hier niet meer allemaal openbaar neer zetten.

Ach Nina, ik dacht dat je op zn minst nu meer ‘rust’ zou hebben vanwege de duidelijkheid die je had gekregen. Dat het niet goed gaat, dat is begrijpelijk, het is allemaal zo vers en je gaat door het diepste dal op dit moment.

Hoop oprecht dat je veel begrip en steun uit je omgeving krijgt! En mocht je toch even willen spuien of je hart willen luchten, doe dit dan gerust hier of via een pb, luisterende oren genoeg 

Man is er weer op teruggekomen.. tenminste: mediator niet teruggebeld, wil weer intiem zijn, wordt boos en maakt ruzie en zoekt daarna weer toenadering. Maar verandering is er niet. Onderneemt ook 0 actie om hieruit te komen. 

Anna Cara

Anna Cara

14-07-2024 om 09:30 Topicstarter

Hey Nina, heel naar en zo blijf je in een onzekere rollercoaster zitten. Maar voor mij (met eigen ervaring en hier op forum) geen verrassing. Ook geen actie nemen is herkenbaar. Het valt niet mee om hoofd en hart helder te krijgen en rust te geven. Woorden versus daden. Boosheid vanuit onzekerheid, angst, niet weten wat te doen. Wel weer seks willen om verbinding te krijgen. Een snelle oplossing willen. Die niet gevonden wordt. Want de pijn is er. 

Ik vrees dat je sterk moet zijn en zelf rust vinden. In jezelf. Met jezelf. 

Sterkte!

Xxx

MRI

MRI

14-07-2024 om 10:08

Anna Cara schreef op 14-07-2024 om 09:30:

Hey Nina, heel naar en zo blijf je in een onzekere rollercoaster zitten. Maar voor mij (met eigen ervaring en hier op forum) geen verrassing. Ook geen actie nemen is herkenbaar. Het valt niet mee om hoofd en hart helder te krijgen en rust te geven. Woorden versus daden. Boosheid vanuit onzekerheid, angst, niet weten wat te doen. Wel weer seks willen om verbinding te krijgen. Een snelle oplossing willen. Die niet gevonden wordt. Want de pijn is er.

Ik vrees dat je sterk moet zijn en zelf rust vinden. In jezelf. Met jezelf.

Sterkte!

Xxx

hm ik denk dat bedrogen vrouwen (die zelf wel trouw waren) eerder seks aangaan om de verbinding te willen herstellen. Ik kan me zo voorstellen dat er bedrogen mannen zijn (die zelf een scheve schaats reden) seks willen uit een gevoel van wraak en 'een vlag zetten' met andere woorden: hun bezit bevestigen. Het hoeft niet zo te zijn, maar hij zal niet de eerste zijn. Het is aan Nina om aan te voelen welke beweegredenen er bij hem spelen. Is het liefde en intimiteit zoeken, of voelt het anoniemer met trekjes van de kwaadheid van zich af n#$%ken? Bij het laatste vraagt het van haar zonodig begrenzing aan te brengen en maar niet toe te geven omdat ze zo graag de band wil herstellen.

Ik wens Nina veel sterkte. Vrijen met een eigenlijk boze man is niet altijd goed voor jezelf. 


Seks is niet alleen een vorm om verbinding te krijgen hoor. Het kan ook gebruikt of misbruikt worden voor tal van andere zaken. Op fit moment is het echt zeer onverstandig om je door hem te laten gebruiken als seksobject dat vervolgens weer in de hoek wordt gegooid. Jij put er hoop uit terwijl jullie relatie kapot is. Los van de mogelijkheden voor herstel is het nu beschadigen voor jou. En kan jouw vertrouwen in jezelf, je lichaam en je seksualiteit ernstig beschadigd raken. 

Izza schreef op 14-07-2024 om 20:18:

Seks is niet alleen een vorm om verbinding te krijgen hoor. Het kan ook gebruikt of misbruikt worden voor tal van andere zaken. Op fit moment is het echt zeer onverstandig om je door hem te laten gebruiken als seksobject dat vervolgens weer in de hoek wordt gegooid. Jij put er hoop uit terwijl jullie relatie kapot is. Los van de mogelijkheden voor herstel is het nu beschadigen voor jou. En kan jouw vertrouwen in jezelf, je lichaam en je seksualiteit ernstig beschadigd raken.

Eens met Izza, zie hoe de vorige keer seks hebben afliep, wat zeker op den duur beschadigend is voor Nina! 

Vanochtend hebben we elkaar even gezien en een beetje gepraat. Ging niet te diep, dat gesprek. Hij wilde weer veel knuffelen en we zijn ook weer intiem geweest. Hij heeft mijn hele telefoon weer gecontroleerd. Ik ging even weg en hij maakte zich zorgen wat ik ging doen. Ik denk dan, dan geef je er wel nog om, als het je zoveel doet. Waarom doe je er dan niks voor??

Net aan de telefoon gesproken, toen heb ik wat vragen gesteld.. hoelang dit nog moet duren.. Of hij, als we het wel fijn hebben, op dat moment niet gewoon kan blijven en dan zien we wel. Hij zegt dat wordt toch daarna weer ruzie. Dat hij weer zo intens boos op me wordt. Ja, maar daar moeten we wel door.. Met hulp. Deze afstand helpt ook niet om weer verbinding te krijgen. We lijken wel vreemden soms. Ik heb geen idee wat hij doet en andersom. We delen nog maar weinig. Hij zei weer niet te weten wat hij wil. Ik zei weer dat we nu geen stap verder komen. Zijn vertrouwen is weg en zijn gevoel voor mij is niet meer zoals het was. Bereidheid om ervoor te gaan of iets aan te doen is er nu ook niet. Ik vroeg nu niet of helemaal niet? Hier gaf hij weer vaag antwoord op van niet. Ik heb gezegd dat ik er dan klaar mee ben. Hij zei gelijk: is goed. Alsof ie zat te wachten tot ik de beslissing nam. Dit heb ik hem ook gezegd en toen heb ik de verbinding verbroken. Hij is dronken en stoned. Ik ben boos.

Dubbel gepost

Nina: als ik je één tip mag geven: ga niet (en ook echt nooit) in gesprek met je man als hij dronken en/of stoned is. Zodra je merkt dat dat aan de hand is, meteen het gesprek beëindigen en aangeven dat je pas verder wilt praten als hij helemaal nuchter is.

Oh en toch nog een tip: stop met intiem zijn met hem. Ook hier: geef aan dat je dat pas wilt als hij ook op andere momenten normaal met je om kan gaan. 

Jouw man moet eerst met zichzelf aan de slag. En jij moet jezelf veel meer gaan beschermen tegen dit geweld van hem. 

Nina sorry dat ik het zeg maar waarom laat jii je zo misbruiken? 

Welk recht heeft hij om jouw telefoon te controleren??! Echt... Doe jij dat ook bij hem of is dat zijn recht als zogenaamde bedrogen man? Om jouw daarna te gebruiken voor seks als een object. Want hij is boos en wil jou niet meer. Hij vergeet even dat hij zelf 2x is vreemdgegaan... 

En daarnaast praat je niet met hem maar met zijn verslavingen. Hij verdoofd zichzelf ipv aan zichzelf of jullie te werken. Beëindig jullie contact als hij onder invloed is. Deze man heeft een probleem en jij ook (een verslaving of afhankelijkheid van hem).

Izza schreef op 15-07-2024 om 11:29:

Nina sorry dat ik het zeg maar waarom laat jii je zo misbruiken?

Welk recht heeft hij om jouw telefoon te controleren??! Echt... Doe jij dat ook bij hem of is dat zijn recht als zogenaamde bedrogen man? Om jouw daarna te gebruiken voor seks als een object. Want hij is boos en wil jou niet meer. Hij vergeet even dat hij zelf 2x is vreemdgegaan...

En daarnaast praat je niet met hem maar met zijn verslavingen. Hij verdoofd zichzelf ipv aan zichzelf of jullie te werken. Beëindig jullie contact als hij onder invloed is. Deze man heeft een probleem en jij ook (een verslaving of afhankelijkheid van hem).

Precies dat allemaal! Dronken en stoned, mijn hemel, dat is zooo onbetrouwbaar. 

Nina, helemaal eens met Izza hierboven.

Ook al zou hij wel de relatie in stand willen houden, hoe zie jij dat dan voor je met deze man, zonder enig zelfreflectie en empathie. Hij verwijt jou wat hij zelf meermaals heeft gedaan, gekker moet het niet worden toch?
Jij hebt zo weinig te vertellen en voegt je helemaal naar hem, hoezo zou hij jou niet gewoon weer besodemieteren en weer vreemd gaan, als jullie weer bij elkaar zijn? 

Deze man klinkt als een zeer onbetrouwbaar en onprettig persoon en het feit dat ie te pas en te onpas dronken en stoned is, is ook niet bepaald goed en veilig voor jullie kinderen.
Wat vind je daar zelf van? Laat jij je kinderen met een gerust hart bij hem achter?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.