Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Bolmieke schreef op 28-06-2024 om 08:22:

Maar waarom waren je schoonouders daar bij aanwezig?

We bespraken de roddel die rond ging en dat hadden mijn schoonouders opgevangen en vanuit daar liep het verder wat uiteindelijk in dit gesprek eindigde

Anna Cara

Anna Cara

28-06-2024 om 09:36 Topicstarter

Heerlijk als iets oplucht. Maar wat precies luchtte op?


Ik begrijp verder niet helemaal je bericht. Je bedoelt dat de schoonouders nu ook weten van het gebeuren? 


En wat bedoel je met voor haar is het 2 voor 12? 

Anna Cara schreef op 28-06-2024 om 09:36:

Heerlijk als iets oplucht. Maar wat precies luchtte op?


Ik begrijp verder niet helemaal je bericht. Je bedoelt dat de schoonouders nu ook weten van het gebeuren?


En wat bedoel je met voor haar is het 2 voor 12?

Het luchtte op om toch eens te zeggen wat ik er nu precies van vindt. En dat alles nu van 1 kant komt. Ik heb haar nu nog 1 kans gegeven om te laten zien wat ze nu wilt, dus geen stiekem geapp meer, geen code aanpassen op je gsm, gewoon doen.

Mijn schoonouders wisten alles al vanaf vorig jaar en dit is nooit echt rond gegaan in ons dorp. Nu bijna 15 maanden later is er "ineens" een roddel ontstaan die bij mijn schoonvader was terecht gekomen dat mijn vrouw een ander heeft (gehad).

Waarom nu en via wie was de vraag.

Dat werd gister besproken omdat mijn schoonvader navraag gedaan had bij degene waar hij het van gehoord had.

Mijn leven is inmiddels alweer een stuk verbeterd. De tijd doet zijn werk om het een plek te geven en te verwerken.

Een vraag aan jullie, wanneer stonden jullie open om met je partner weer een grote uitgave te doen? 
Dit vereist toch een stuk vertrouwen in de ander en ook het geloof in een gelukkige toekomst samen. 
Ikzelf heb aangegeven extra tijd nodig te hebben voordat ik de handtekening zet onder deze offerte. Hoe lang ik nodig heb is onzeker, als ik er klaar voor ben kijken we verder.

Om eerlijk te zijn heb ik heel lang gewacht met grote uitgaven of zaken als een verbouwing. Veel mensen zien dat als nieuwe energie en alles gaat weer goed. Terwijl je eerst op rekatievlak weer goed moet zitten. 

Ik heb grote uitgaven geparkeerd. Met duidelijke reden dat eerst stabiliteit in de relatie nodig is. Wel uitgaven gedaan waarvan ik dacht dat wil ik houden als het alsnog ontspoort. Dus geen verbouwing. Wel een nieuwe bank. Het lastige vond ik wel om te bepalen wanneer het moment wel daar was voor investeringen. 

Hoi allemaal, begin vorige week zijn we bij relatietherapie geweest. Hij was ontzettend boos op me en zo heeft hij zich de hele sessie opgesteld. Er zijn een aantal afspraken uitgekomen:  
- Afspraken maken over wanneer we elkaar zien, vooral rond de kinderen
- Hij duidelijk zijn wat je wilt van mij. Spreek uit wat je wilt
- vaste momenten afspreken om even te zitten en te praten

Uit de sessie kwam vooral dat hij nu bepaalt en de regie heeft. Omdat hij degene is die weg is gegaan. We hebben afspraken gemaakt: hij zou 2 avonden in de week komen eten/kinderen naar bed brengen en de weekenden wil hij samen doen.

De eerste avond (donderdag) nadat we de kinderen naar bed hebben gebracht wilde hij weer met me naar bed. Ik heb gezegd dat ik dat niet op deze manier kan en wil. Zaterdagochtend kwam hij naar huis, we hebben een fijn weekend gehad, vond hij ook zei hij. En ja, toch ook intiem geweest. Zondagmiddag had hij een vriendenmiddag, savonds kwam hij dronken thuis en is volledig uit zijn plaat gegaan en heeft hele lelijke dingen gezegd. Ik MOET en hij MAG. Dat is wat hij uit de relatietherapiesessie heeft begrepen. Hij heeft seks met me omdat hij me een mooie vrouw vindt en het lekker vindt, maar niet omdat er gevoel achter zit. Hij wil scheiden en zou de dag erop een mediator inschakelen. Na een ruzie is hij weggegaan. 10 minuten later stond hij weer aan de deur, volledig gebroken en verdrietig. Ik heb hem nog nooit zo zien huilen. Ik heb hem getroost en daarna is hij weer weggegaan naar zn pa.

Maandag gedroeg hij zich alsof dit nooit is gebeurd en toen brak ik. Hij is maandagavond gekomen en ik heb alles eruit gegooid, dat ie me maar hoop blijft geven en ik hier aan onderdoor ga op deze manier. Dat hij de mediation in mag schakelen en ik mee zal werken, als dat is wat hij wil. Hij belde me gistermiddag om te vertellen dat hij terug naar huis komt omdat hij ziet dat ik eraan onderdoor ga en de kinderen hier dan ook last van hebben. Hij zegt dat we moeten praten en zag in dat dat op deze manier (hij bij zn pa) niet ging gebeuren.

Sinds gisteravond is hij dus weer thuis. Hij voelt zich hier niet fijn. Hij vertrouwt me gewoon niet meer zegt hij. Hij gaat nu met me om als een kennis, geen aanraking, knuffel of kus meer, want hij wil mij geen hoop meer geven. Hij is hier voor de kinderen. Zijn gedachten en gevoel gaan nog steeds alle kanten op zegt hij. Ik begrijp dat. Ik heb hem gevraagd wel open en eerlijk tegen me te zijn: als hij de keuze heeft gemaakt en er nee wil stoppen, om me dit dan te vertellen.

@Nina, blijf bij je eigen normen en waarde, wat hij ook roept.
Hij is in gevecht met zichzelf, maak het niet jouw gevecht; hou eerst een gezonde afstand om te voorkomen dat je je grenzen weer gaat verleggen. De tijd zal leren of er nog wel sprake is van een gezin of dat het beter is uit elkaar te gaan. Wees voorbereid en schrijf je in bij een woningbouwvereniging etc. Houdt regie in eigen hand, je kan niet geloven dat hij het eerlijk speelt.

Sterkte

Dankjewel voor je reactie, Flanagan. Wat bedoel je met een gezonde afstand? Emotioneel? 

Het is echt niet handig om intiem met hem te zijn. Je ziet dat jullie daar allebei eigenlijk van in de war raken.
Ik denk ook dat het helemaal niet zo handig is dat hij weer bij je in huis is. Volgens mij hebben jullie even rust, tijd en afstand nodig. Allebei.

Nina0011 schreef op 03-07-2024 om 15:03:

Dankjewel voor je reactie, Flanagan. Wat bedoel je met een gezonde afstand? Emotioneel?

Denk aan voorkomen dat je hem gaat pleasen in de hoop dat hij je weer ziet staan en of zich vriendelijker opstelt; eerst meer respect van hem naar jou toe.

MRI

MRI

03-07-2024 om 17:46

Pippeltje schreef op 03-07-2024 om 17:00:

Het is echt niet handig om intiem met hem te zijn. Je ziet dat jullie daar allebei eigenlijk van in de war raken.
Ik denk ook dat het helemaal niet zo handig is dat hij weer bij je in huis is. Volgens mij hebben jullie even rust, tijd en afstand nodig. Allebei.

Nee dat denk ik ook. Vooral omdat het voor hem veel meer los van zijn gevoelsleven staat dan voor jou. Het maakt zaken nodeloos ingewikkeld terwijl het voor jou een hechting kan verdiepen die ook nog eens misschien op omvallen staat. 

Geen intimiteit. Het zorgt voor complete verwarring omdat jullie gevoelens niet op 1 lijn zitten. Jij wilt die verbinding. Hij lijkt gewoon even seks te willen. Laat je niet gebruiken op die manier. 

Haal Geen troost uit iemand die jou pijn doet. Haal troost bij anderen die je kunt vertrouwen. 

Het woord is eruit, hij is gisteravond ook weer weggegaan. Hij wil niet meer, kan me nooit meer zien zoals hij me eerder zag en hij kan het niet meer opbrengen. We gaan in gesprek met een mediator. 

Anna Cara

Anna Cara

04-07-2024 om 09:13 Topicstarter

Nina0011 schreef op 04-07-2024 om 08:52:

Het woord is eruit, hij is gisteravond ook weer weggegaan. Hij wil niet meer, kan me nooit meer zien zoals hij me eerder zag en hij kan het niet meer opbrengen. We gaan in gesprek met een mediator.

Heel verdrietig. Wees niet verbaast als hij weer erop terugkomt binnenkort. Ik raad je aan om dan niet meer mee te gaan in zijn moodswings. Kies voor rust voor jezelf en zet het door. Anders blijf je jojo-en. Je kan hooguit blijven aangeven dat je van hem houdt en hoopt dat jullie elkaar weer vinden nadat jullie gescheiden zijn. 

Sterkte.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.