Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Als je je partner hebt bedrogen en vervolgens geheimzinnig doet, de code verandert op je telefoon en je vaker terugtrekt zonder daarover in gesprek te gaan, dan is dat op z’n minst heel erg ongevoelig naar de partner toe die zo lijdt onder jouw keuzes. En dat op zichzelf is in mijn ogen een hele rode vlag. Het is haast alsof ze kijkt hoe ver ze kan gaan.

Haaika schreef op 26-06-2024 om 14:27:

[..]

En daarbij; als je alle rode vlaggen maar moet negeren, hoe kom je er dan achter dat je er nogmaals in tuint? Als er rode vlaggen zijn, is de wil om de relatie te herstellen ook niet zo heel erg aanwezig bij de vreemdganger, anders zouden kwesties rondom rode vlaggen wel worden opgehelderd.

Naja dat is inderdaad een beetje mijn punt. En hoewel dat in die zin ook niks zegt, inmiddels ben ik er wel achter, zo naïef als ik was, dat als je het verbergen wilt, koste wat kost, het in principe heel erg weinig moeite kost om alles achter slot en grendel te gooien, zonder dat je partner het in de gaten heeft. 

Ik heb overigens 0,0 behoefte meer om mijn vrouw haar telefoon in de gaten te houden, of om er stiekem in te gaan, maar de gedachte dat ik er gewoon in kan, omdat ik de code heb, is in die zin wel gerust stellend. Ook al weet ik dat het prima zo kan zijn dat er appjes zijn die vermomd zijn als bijvoorbeeld rekenmachine, waar je van alles in kunt verbergen.

Het feit dat mijn partner van de een op andere dag de code veranderde, was voor mij absoluut 1 vd grote pijlers dat er iets niet in de haak was. Want die hele discussie over privacy, gaat niet op als je al 10 jaar lang elkaars code van de telefoon hebt, elkaars wachtwoorden van mail, noem het maar op. Dat veranderd niet ineens na 10 jaar, want privacy. 

Ik denk dat je bij grote mate van onzekerheid sneller rode vlaggen ziet.

Flanagan schreef op 26-06-2024 om 20:50:

Ik denk dat je bij grote mate van onzekerheid sneller rode vlaggen ziet.

Dat sowieso

Alles is een vraag maar als betrapte vreemdganger doe je toch je uiterste om deze rode vlaggen weg te laten en zekerheid te geven

Brand schreef op 26-06-2024 om 21:11:

[..]

Dat sowieso

Alles is een vraag maar als betrapte vreemdganger doe je toch je uiterste om deze rode vlaggen weg te laten en zekerheid te geven

Maar net als de uitleg in de dikke van Dale ; vreemdgaan staat voor fysieke contact, kan een vreemdganger van mening zijn dat ie niets verkeerd doet zolang het maar niet fysiek is. Een vreemdganger kan vinden dat ie wel herstellend bezig is omdat ie niet in contact is met een ander of wel vindt dat ie rekening houdt met de gevoelens van de partner. De vrees  voor herhaling zit in dat geval bij de gekwetste tussen de oren. Dit is niet denigrerend bedoeld; eerder geval beren op de weg, los van feiten, wel beschadigend voor vertrouwen.

De tijd die de vreemdganger nodig heeft zijn of haar Truus los te komen, is de tijd die de vreemdganger nodig heeft om zijn geliefde weer beter te leren kennen.
Ik wilde dat mijn man mij weer ging zien zoals hij voorheen mij zag; zorgzaam eerlijk etc. Ik wilde dat hij uit zichzelf voor mij koos en niet meer zich liet inpalmen door valse praatjes. Maar het was wel aan hem om dat te gaan beseffen; dat hij verantwoordelijker was voor zijn keuzes.

Flanagan schreef op 26-06-2024 om 21:27:

[..]

Maar net als de uitleg in de dikke van Dale ; vreemdgaan staat voor fysieke contact, kan een vreemdganger van mening zijn dat ie niets verkeerd doet zolang het maar niet fysiek is. Een vreemdganger kan vinden dat ie wel herstellend bezig is omdat ie niet in contact is met een ander of wel vindt dat ie rekening houdt met de gevoelens van de partner. De vrees voor herhaling zit in dat geval bij de gekwetste tussen de oren. Dit is niet denigrerend bedoeld; eerder geval beren op de weg, los van feiten, wel beschadigend voor vertrouwen.

De tijd die de vreemdganger nodig heeft zijn of haar Truus los te komen, is de tijd die de vreemdganger nodig heeft om zijn geliefde weer beter te leren kennen.
Ik wilde dat mijn man mij weer ging zien zoals hij voorheen mij zag; zorgzaam eerlijk etc. Ik wilde dat hij uit zichzelf voor mij koos en niet meer zich liet inpalmen door valse praatjes. Maar het was wel aan hem om dat te gaan beseffen; dat hij verantwoordelijker was voor zijn keuzes.

Daar ben ik het niet met eens.

Vreemdgaan is niet alleen fysiek, emotioneel is vaak nog erger. als je in je gedachten liever bij een ander bent ben je totaal niet met je eigen situatie bezig.

Als je echt wilt herstellen en je beste kant laten zien dan maak je een bubbel alleen met je gezin en ga je daar in en aan je relatie werken. Zodra er opnieuw een 3de persoon in het spel komt, ook al is dat niet fysiek maar via social media en je legt daar meer je focus op dan ben je net zo fout. Besef dat het verlangen om bij iemand anders te zijn net zo fout is dan sex op zich.

En ik lees over de tijd die de vreemdganger nodig heeft, nou daar vind ik ook wat van. Ik denk dat de vreemdganger ff moet accepteren hoe het loopt en niet bepaald hoeveel tijd hij/zij nodig heeft. Mijn vrouw gaat mij nooit meer zien zoals voorheen en dat is wederzijds. Deze breuk kan gelijmd worden maar nooit verholpen.

Brand schreef op 27-06-2024 om 08:26:

[..]

Daar ben ik het niet met eens.

Vreemdgaan is niet alleen fysiek, emotioneel is vaak nog erger. als je in je gedachten liever bij een ander bent ben je totaal niet met je eigen situatie bezig.

Als je echt wilt herstellen en je beste kant laten zien dan maak je een bubbel alleen met je gezin en ga je daar in en aan je relatie werken. Zodra er opnieuw een 3de persoon in het spel komt, ook al is dat niet fysiek maar via social media en je legt daar meer je focus op dan ben je net zo fout. Besef dat het verlangen om bij iemand anders te zijn net zo fout is dan sex op zich.

En ik lees over de tijd die de vreemdganger nodig heeft, nou daar vind ik ook wat van. Ik denk dat de vreemdganger ff moet accepteren hoe het loopt en niet bepaald hoeveel tijd hij/zij nodig heeft. Mijn vrouw gaat mij nooit meer zien zoals voorheen en dat is wederzijds. Deze breuk kan gelijmd worden maar nooit verholpen.

Die kordaatheid die ik nu in je bericht hoor: straal die nu eens uit naar je vrouw!!!

Pippeltje schreef op 27-06-2024 om 08:28:

[..]

Die kordaatheid die ik nu in je bericht hoor: straal die nu eens uit naar je vrouw!!!

Op zich heb je wel een punt maar de manier van je antwoorden vind ik byzonder. Het is geen basisschool hier of zo. Je hoeft niet altijd de strenge juf te zijn

Brand schreef op 27-06-2024 om 08:34:

[..]

Op zich heb je wel een punt maar de manier van je antwoorden vind ik byzonder. Het is geen basisschool hier of zo. Je hoeft niet altijd de strenge juf te zijn

Hahaha ik bedoel het bemoedigend hoor. 

Pippeltje schreef op 27-06-2024 om 08:35:

[..]

Hahaha ik bedoel het bemoedigend hoor.

Ja snap ik maar het kwam over als de juf die ik vroeger in de 4de klas basisschool had.

Nee ff zonder gekheid, ik weet ook wel dat je gelijk hebt.

Brand schreef op 27-06-2024 om 08:26:

[..]

Daar ben ik het niet met eens.

Vreemdgaan is niet alleen fysiek, emotioneel is vaak nog erger. als je in je gedachten liever bij een ander bent ben je totaal niet met je eigen situatie bezig.

Als je echt wilt herstellen en je beste kant laten zien dan maak je een bubbel alleen met je gezin en ga je daar in en aan je relatie werken. Zodra er opnieuw een 3de persoon in het spel komt, ook al is dat niet fysiek maar via social media en je legt daar meer je focus op dan ben je net zo fout. Besef dat het verlangen om bij iemand anders te zijn net zo fout is dan sex op zich.

En ik lees over de tijd die de vreemdganger nodig heeft, nou daar vind ik ook wat van. Ik denk dat de vreemdganger ff moet accepteren hoe het loopt en niet bepaald hoeveel tijd hij/zij nodig heeft. Mijn vrouw gaat mij nooit meer zien zoals voorheen en dat is wederzijds. Deze breuk kan gelijmd worden maar nooit verholpen.

Ik snap dat je er zo over denkt Brand maar zo werkt het helaas niet. Als je verliefd bent is dat als een verslaving, je maakt allerlei stofjes aan die zorgen voor een 'high'. Het duurt echt wel een tijd voor je die stofjes kwijt bent en al helemaal voordat je niet meer dagelijks naar die 'high' verlangt.

Mijn man heeft er destijds ongeveer een jaar voor nodig gehad om van zijn verliefdheid af te komen en zijn gevoelens voor mij weer terug te laten komen. Dat is voor mij best moeilijk geweest, maar aan de andere kant: dat ik hem kon troosten in zijn verdriet heeft ons wel dichter bij elkaar gebracht, en zorgde er ook voor dat hij op zijn beurt mij kon troosten. En dat wederzijds troosten en steunen was heel fijn en helend.

Maar...dat kon alleen omdat hij ervoor koos om cold turkey met die relatie te stoppen en zich 200% te focussen op mij en zijn gevoel voor mij. Hij heeft haar direct uit ons leven geschrapt (was een vriendin) en haar overal geblokkeerd. Dat is echt wel een voorwaarde. Wat wel hielp was dat zij nooit serieus relatiemateriaal geweest is voor hem. Dus het was niet dat hij van plan was met haar een nieuw leven op te bouwen. En man is heel rationeel, omdat hij snapte dat hij vol voor onze relatie moest gaan wilde die een kans van slagen hebben kon hij die knop ook omzetten. Maar gevoel laat zich echt niet dwingen, dus het wegebben van die verliefdheid heeft wel lang geduurd.

Mijn situatie is anders dan de jouwe, ik kan mijn man gelukkig nog steeds zien als voorheen. Het heeft wel opgeleverd dat hij mij nu veel meer waardeert en dat laat hij nog dagelijks weten en voelen. Bij ons is het inmiddels alweer heel wat jaren geleden (2016), dus de pijn en het verdriet zijn hier inmiddels wel gesleten. Vergeten doe je het nooit, maar uiteindelijk zijn wij er beter uitgekomen. De breuk is echt geheeld. Er zit nog een litteken, maar ik voel het niet meer. Als ik het zie, kan ik nog wel voelen hoe het toen was, hoeveel pijn, verdriet en wanhoop ik heb gevoeld, maar ik zie vooral hoe goed we het nu hebben. En dat is echt omdat we elkaar de tijd hebben gegeven om alles te verwerken. Tijd is in je voordeel!

Pennestreek schreef op 27-06-2024 om 10:59:

[..]

 De breuk is echt geheeld. Er zit nog een litteken, maar ik voel het niet meer. Als ik het zie, kan ik nog wel voelen hoe het toen was, hoeveel pijn, verdriet en wanhoop ik heb gevoeld, maar ik zie vooral hoe goed we het nu hebben. En dat is echt omdat we elkaar de tijd hebben gegeven om alles te verwerken. Tijd is in je voordeel!



De tijd? ja deels, maar ik ben van mening dat het vooral gaat om de bereidheid van je partner om je pijn te erkennen en je op de eerste plaats te zetten. Als de partner daarin echt oprecht is, en daar zit m denk ik vaak de crux,  zal dat de duur van het herstel enorm kunnen verkorten.  Als die oprechtheid er niet is, dan zal dat, al had je alle tijd van de wereld, het niet echt op gaan lossen.

Zeker, er moet 200%^ commitment zijn van de vreemdganger (en natuurlijk van de andere partner), dat schreef ik ook al. Maar zelfs als dat er is, duurt het gewoon lang.

Pippeltje schreef op 27-06-2024 om 08:28:

[..]

Die kordaatheid die ik nu in je bericht hoor: straal die nu eens uit naar je vrouw!!!

Heb toch je raad opgevolgd Pippeltje.

Gisteravond een zeer pittig gesprek gehad waarbij ook mijn schoonouders aanwezig waren. Alles op tafel gegooid.

Het is nu echt 5 voor 12, het moment van alles of niks ligt er nu voor haar. Dus we gaan het zien. Het lucht iig wel op

Maar waarom waren je schoonouders daar bij aanwezig?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.