Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Nina0011 schreef op 23-06-2024 om 20:43:

Schoonvader is zelf ook verslaafd (alcohol en gokprobleem). En denkt niet na. Mijn man had afgelopen zaterdag onze dochter aan de telefoon en schoonvader begint er binnen een minuut alweer doorheen te praten tegen mijn man op de achtergrond. Dit was de eerste keer in dagen dat ze hem zelf wilde bellen om hem iets te vertellen.

Ik denk echt wel dat schoonvader het goed bedoelt, natuurlijk, hij wil zijn zoon behoeden en vindt het verschrikkelijk om zijn zoon met pijn te zien. Pijn waarvan hij zelf weet hoe het voelt. Maar deze man denkt niet na over de dingen die hij zegt en doet. In alles. Gooit er altijd vanalles uit. Hij vindt het gezellig dat mijn man er nu is. Dus het is een combinatie van eigen pijn projecteren, bezorgdheid, eenzaamheid en niet nadenken.

Ik heb mijn man gevraagd thuis te blijven vandaag. Maar hij kan het niet opbrengen. Hij kan niet omgaan met het gevoel en hier blijven ziet hij als zichzelf kwellen.

Ik persoonlijk vind het allemaal nogal toxisch klinken hoor Nina. Of je schoonvader het nu wel of niet goed bedoeld, hij heeft zich gewoon niet te bemoeien met jullie relatie. Hij heeft zo te lezen genoeg redenen om met zichzelf aan de slag te gaan, jammer dat je man dit zelf ook niet doorziet. En dat hij zich ook zo ontzettend laat “verwennen” door zn vader die hem in alles ontlast, vind je dit zelf nu ook niet ontzettend onvolwassen klinken, zo afknapperig vooral.


Neem daarnaast zijn drugsgebruik en hoe hij zijn eigen fouten maar niet kan zien, dat schept voor mij wel een bepaald beeld en dat is niet erg positief helaas. Ik denk dat je je nu vooral op jezelf en je kinderen moet gaan richten en vooral ook je grenzen bewaken. Hij klinkt niet als een man waarop je écht kan bouwen als het leven even niet meezit, kijk maar naar zijn reactie toen jij heel diep zat na de geboorte van jullie kind. Hij is een vluchter, of in de drugs of in andere vrouwen……


Je bent echt echt meer waard dan dat hoor!

Brand schreef op 24-06-2024 om 12:26:

Nu is het bij ons ruim een jaar geleden (april 2023) dat het uit kwam dat mijn vrouw een ander had, is nooit echt naar buiten gekomen binnen ons dorp dus best rustig.

De laatste tijd merkte ik al wel op dat ze weer heel geheimzinnig deed met haar telefoon, een andere code op haar gsm had gezet en veel alleen wilde zijn.

Word ik zojuist gebeld door mijn vrouw dat er op dit moment (opnieuw) een gerucht rond gaat dat ze een ander heeft, dit heeft ze via-via gehoord.

Dat had ze me niet hoeven te vertellen maar toch gedaan. Tevens heeft ze gevraagd bij de persoon dit dit tegen haar gezegd heeft welke signalen er dan zijn en wat er bedoeld wordt, dat wilt ze weten.
Ze vertelt het mij wel en ze wil antwoorden. Is dat een goed teken of moet ik me toch weer druk maken.

Dit lijkt mij ook een rode vlag. Geheimzinnig? Andere code? Dat ze vertelt dat er een gerucht gaat komt op mij ook als een rode vlag over. Zo van "ik doe eerlijk maar ik ben het niet" omdat ze iets te verbergen heeft? Wij hebben iig afgesproken dat ik altijd in zijn telefoon mag kijken FB Insta en email. Volgen via Life 360 etc en ik weet dat er dan nog manieren zijn om dingen te verbergen. Ik had achteraf gezien tijdens die jaren van zijn affaire altijd een bepaalde achterdocht. Ik mocht toen ook wel in zijn telefoon en mail maar dan wilde hij meekijken. Ook zat dat ding aan zijn lijf geplakt en als hij hem vergat was er een soort paniek. En die locatie wilde hij absoluut niet. Vond dat een blijk van wantrouwen 🤨. 

Nu heb ik dat wantrouw gevoel helemaal niet meer.

Wel de pijn van zijn en mijn "vriendin" 's verraad 😢

Brand, ik weet het niet ...ik vind jouw verhaal wel raar klinken en gezien haar geheimzinnige gedrag van de laatste tijd met haar telefoon. Ik zou het er direct over hebben met haar. Ik verbaas mij sowieso een beetje over het feit dat het lijkt alsof je dat niet snel doet: haar direct vragen stellen over haar gedrag. Of klopt dat niet?

Pippeltje schreef op 24-06-2024 om 17:40:

Brand, ik weet het niet ...ik vind jouw verhaal wel raar klinken en gezien haar geheimzinnige gedrag van de laatste tijd met haar telefoon. Ik zou het er direct over hebben met haar. Ik verbaas mij sowieso een beetje over het feit dat het lijkt alsof je dat niet snel doet: haar direct vragen stellen over haar gedrag. Of klopt dat niet?

Als ik er iets van zeg is het gelijk oorlog

We zitten op dit moment met een nieuwbouw project waardoor scheiden heel lastig is zeker toekomst gericht

Het klinkt mss vreemd maar de situatie is verre van ideaal met 2 jonge tieners er bij  

MRI

MRI

24-06-2024 om 21:44

Brand schreef op 24-06-2024 om 20:58:

[..]

Als ik er iets van zeg is het gelijk oorlog


Eh, nou en? Waar zit je kwaadheid man? Laat je niet op je kop zitten joh.  

MRI schreef op 24-06-2024 om 21:44:

[..]

Eh, nou en? Waar zit je kwaadheid man? Laat je niet op je kop zitten joh.

Kwaadheid genoeg

Wraakgevoelens

Maar niet met 2 kinderen

Brand schreef op 24-06-2024 om 20:58:

[..]

Als ik er iets van zeg is het gelijk oorlog

We zitten op dit moment met een nieuwbouw project waardoor scheiden heel lastig is zeker toekomst gericht

Het klinkt mss vreemd maar de situatie is verre van ideaal met 2 jonge tieners er bij

In een goede relatie is alles bespreekbaar. Op normale wijze! Het feit dat jij geen twijfels kunt bespreken zegt al dat jullie relatie niet goed is. 

Brand schreef op 24-06-2024 om 22:26:

[..]

Kwaadheid genoeg

Wraakgevoelens

Maar niet met 2 kinderen

Hoor eens Brand; dat is net zo goed haar verantwoordelijkheid. Je verzint smoezen zoals een nieuwbouwproject en de kinderen terwijl je blijkbaar gewoon niet goed tegen haar op durft te staan.  Je hoeft je niet te laten ringeloren. Heb je ook wel eens beseft dat je helemaal niet aantrekkelijk bent als je je zo in de hoek laat zetten?  Ga eens goed bij je zelf na waarom je dat zo moeilijk vindt.

Izza schreef op 24-06-2024 om 22:53:

[..]

In een goede relatie is alles bespreekbaar. Op normale wijze! Het feit dat jij geen twijfels kunt bespreken zegt al dat jullie relatie niet goed is.

Ik weet het Izza dat onze relatie ongezond is, het feit is wel dat heel deels mijn schuld is en ik altijd de onderdanige ben geweest, daar kon ik vrij goed met leven omdat we dat allebei gewoon accepteerden, nu er na ruim 20 jaar een 3de in het spel komt en ik anders in de relatie wil gaan staan is dat niet onmogelijk maar wel lastig.

Nu pas gaan mijn ogen open dat het al die jaren mss niet geweest was zoals het had moeten zijn. En op dit moment wordt alle schuld naar mijn kant geschoven.

Ik weet dat ik echt niet de enige man ben die zo in een relatie staat. 95% op dit forum doet anoniem zijn/haar verhaal, wss weet niemand 100% alles van een ander wat er achter schuilt, is ook zo bij mij het geval. 

En ik ben heel rancuneus ingesteld, dat is ook uit mijn persoonlijke therapie gekomen.

Wat zou er gebeuren als iedereen op dit forum nu mocht schrijven at hij/zij zou willen en je hoeft nergens naar te kijken. Wat zou jouw oplossing dan ?

Die van mij :

Terug naar de trouwkerk, opnieuw de trouwbeloften aanhoren, daarna de film/het verhaal van het vreemdgaan tonen, de pijn, het verdriet van het gezin laten zien en iedereen van familie en vrienden mogen hierbij aanwezig zijn. 

Pippeltje schreef op 25-06-2024 om 00:00:

[..]

Hoor eens Brand; dat is net zo goed haar verantwoordelijkheid. Je verzint smoezen zoals een nieuwbouwproject en de kinderen terwijl je blijkbaar gewoon niet goed tegen haar op durft te staan. Je hoeft je niet te laten ringeloren. Heb je ook wel eens beseft dat je helemaal niet aantrekkelijk bent als je je zo in de hoek laat zetten? Ga eens goed bij je zelf na waarom je dat zo moeilijk vindt.

Dat is een persoonlijke mening. Is prima he, als jij dat niet aantrekkelijk vindt, geen probleem. ieder zijn ding.

En smoezen vind ik ook wel een aanname.

>95% hier is anoniem, doet anoniem zijn/haar verhaal, je zal nooit de volle 100% weten. De reden dat ik het er zo op zetten is niet om mezelf voor lul te laten zetten maar laten zien hoe het er aan toe gaat.

Brand schreef op 24-06-2024 om 20:58:

[..]

Als ik er iets van zeg is het gelijk oorlog

We zitten op dit moment met een nieuwbouw project waardoor scheiden heel lastig is zeker toekomst gericht

Het klinkt mss vreemd maar de situatie is verre van ideaal met 2 jonge tieners er bij

Dat is wederom een hele grote rode vlag, want waarom zou ze boos worden, als ze niks te verbergen heeft?

Vrouwlief werd hier ook altijd witheet. En wat deed die toen? Juist, vreemdgaan. Het een soort van mechanisme: Ze kunnen de waarheid niet vertellen en liegen is ook moeilijk, dus dan maar boos worden, in de hoop dat je dimt.


En dat doe je, dus heeft ze je precies waar ze je hebben wil.

Elpisto schreef op 25-06-2024 om 08:30:

[..]

Dat is wederom een hele grote rode vlag, want waarom zou ze boos worden, als ze niks te verbergen heeft?

Vrouwlief werd hier ook altijd witheet. En wat deed die toen? Juist, vreemdgaan. Het een soort van mechanisme: Ze kunnen de waarheid niet vertellen en liegen is ook moeilijk, dus dan maar boos worden, in de hoop dat je dimt.


En dat doe je, dus heeft ze je precies waar ze je hebben wil.

En hoe reageerde jij op je vrouw als ze boos werd ?

Brand schreef op 25-06-2024 om 08:47:

[..]

En hoe reageerde jij op je vrouw als ze boos werd ?

Proberen de lieve vrede te bewaren in het begin. Net zoals jij doet. Je voelt je kut en probeert toch op de een of andere manier dan je partner te pleasen. 

En dat is precies waarom ze boos worden. Later toen ik echt wist dat het niet goed zat, werd ik ook boos. En nog later negeerde ik het gewoon. Je kunt er niks mee. 

Mensen kunnen ook witheet worden als hun partner hen door een wantrouwige opmerking meent te moeten herinneren aan hun fouten uit het verleden.
Als partner zo bang bent voor herhaling; waar werken ze dan beiden aan…

Het herstelproces verloopt in verschillende tempo’s, afhankelijk van karakter etc. Iemand die onzeker is zal meer tijd nodig hebben dan degene die makkelijker iets kan los laten omdat die de visie gericht houdt op bv gezin of gezondheid, los van wie van de twee is vreemd gegaan. Eén buitenstaander, bv therapeut, heeft daar meer oog voor dan de twee ‘kemphanen’ tijdens de sessies. Gaat de ene te hard, haalt de therapeut er de snelheid uit om te voorkomen dat de ander zich ondergesneeuwd voelt. 

Herstel gaat met luisteren naar elkaar. Oud zeer oprakelen is niet goed voor herstel.

MRI

MRI

25-06-2024 om 10:45

Brand schreef op 24-06-2024 om 22:26:

[..]

Kwaadheid genoeg

Wraakgevoelens

Maar niet met 2 kinderen

Hoezo mag jouw kwaadheid er niet zijn omdat er twee kinderen zijn? Ik vind deze tekst zo veelbetekend. Jij zet je eigen gevoelens opzij met als reden dat je dat voor de kinderen doet. Nou ben ik het met je eens dat je geen hoogoplopende ruzie voor de ogen van de kinderen moet gaan maken. 

Maar ik koop het niet dat je niet op je strepen mag gaan staan als je merkt dat je partner zich niet houdt aan haar beloftes. Gebruik niet de kinderen als excuus om niet voor je eigenheid op te komen, alsjeblieft. 

Het feit dat het oorlog is als jij haar op haar beloftebreuk wijst en jij dat niet durft te adresseren legt voor mij een veel destructief patroon bloot dat erger is dan het hele vreemdgaan van je vrouw. Het zegt dat jullie totaal niet gelijkwaardig zijn. 

Zoek hier alsjeblieft hulp bij (misschien heb je dat al en heb ik er over heen gelezen) voor jezelf. Het komt me voor dat dit een groter ding in je leven is.

Er staan voor jezelf is ook een heel mooi voorbeeld dat je je kinderen kunt geven. 

edit: oh ik zie nu dat je dit schrijft "k ben heel rancuneus ingesteld, dat is ook uit mijn persoonlijke therapie gekomen" Je hebt dus therapie. Is daar grotere assertiviteit een hulpvraag vanjou? Dat je heel rancuneus bent zegt alleen maar dat je de  kwaadheid naar binnen toe opslaat. Dat is niet goed voor een mens hoor. Daar wordt je imho depri van. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.