Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Mijn man had afgelopen zaterdag onze dochter aan de telefoon en schoonvader begint er binnen een minuut alweer doorheen te praten tegen mijn man op de achtergrond. Dit was de eerste keer in dagen dat ze hem zelf wilde bellen om hem iets te vertellen. 

Ik denk echt wel dat schoonvader het goed bedoelt, natuurlijk, hij wil zijn zoon behoeden en vindt het verschrikkelijk om zijn zoon met pijn te zien. Pijn waarvan hij zelf weet hoe het voelt. Maar deze man denkt niet na over de dingen die hij zegt en doet. In alles. Gooit er altijd vanalles uit. Hij vindt het gezellig dat mijn man er nu is. Dus het is een combinatie van eigen pijn projecteren, bezorgdheid, eenzaamheid en niet nadenken. 

Ik heb mijn man gevraagd thuis te blijven vandaag. Maar hij kan het niet opbrengen. Hij kan niet omgaan met het gevoel en hier blijven ziet hij als zichzelf kwellen. 

MRI

MRI

23-06-2024 om 21:12

Nina: we kunnen vinden wat we ervan vinden, van je mans gedrag: misschien is het manipulatief, misschien is een dubbele moraal. Maar uiteindelijk geldt: stel dit blijft zo, hij kan hier echt niet mee uit de voeten. Hij blijft het je voor de voeten werpen en het lukt hem niet genoeg naar zijn eigen aandeel te kijken. Wil je hem dan nog wel? 

Voor nu denk ik dat je nog steeds te veel aan hem trekt. Misschien niet met woorden, maar hij voelt natuurlijk haarfijn dat jij smacht naar het goedmaken en verder gaan. Laat de man even een tijdje...
En opper dat hij misschien ergens anders kan gaan zitten in zijn eentje. Een vakantie huisje of op mensen hun huis passen (holidaylink). Zijn vader is een stokiebrand. Dat doet jullie geen goed. 

To ik zou niet in gesprek willen met iemand die onder invloed is. Die zichzelf alleen onder controle kan houden als hij daarvoor middelen moet gebruiken. En zo iemand zou ik zeker niet in die toestand bij mijn kinderen willen hebben. Je spreekt op dat moment niet met hem maar met zijn verslaving. Daarnaast gaat hij in gedrag en emoties op dit moment alle kanten op. Leer een grens te trekken voor je eigen welzijn. Geef duidelijk aan dat jullie weer in gesprek kunnen gaan als hij niet onder invloed is. 

Verder laat jij echt volledig over je heenlopen om hem maar terug te krijgen. Gaat letterlijk door het stof en laat je van alles beschuldigen. Heb jij zelf ook hulp? En waar is jouw eigenwaarde? Ik zie aan zijn kant alleen maar negatief gedrag
- verslaafd
- jou in de steek laten na een postnatale depressie 
- je gebruiken voor seks en daarna aan de kant gooien
- 2x vreemdgaan over verschillende periodes 
- en dat alles zo weten te draaien dat het jouw schuld is....

Ok.... jij bent ook wat waard als mens he?? 

Ik heb even jullie advies nodig.

Een aantal weken geleden heb ik hier geplaatst dat mijn partner een ONS en affaire heeft gehad. Dit heb ik ontdekt en we zijn hard aan het werk om ons huwelijk een tweede kans te geven. Onder andere door relatie therapie en persoonlijke reflectie. Het laatste met name door mij.

De laatste 2 weken zaten we in de lift. We hebben geen ruzie en het vertrouwen bij mij kwam weer een beetje terug.

Er is echter een gebeurtenis waarvan ik twijfel om haar hiermee te confronteren. Ik ben er achter gekomen dat ze dit weekend op social media gezocht heeft op hem. Voor mij is dit een signaal dat ze toch nog aan hem denkt en benieuwd is hoe het met hem is. Is dit een red flag? hoort dit er bij? moet ik dit bespreken tijdens de relatie therapie of is het iets kleins?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen hier inzicht in te krijgen.

Sander2k24 schreef op 24-06-2024 om 11:03:

Ik heb even jullie advies nodig.

Een aantal weken geleden heb ik hier geplaatst dat mijn partner een ONS en affaire heeft gehad. Dit heb ik ontdekt en we zijn hard aan het werk om ons huwelijk een tweede kans te geven. Onder andere door relatie therapie en persoonlijke reflectie. Het laatste met name door mij.

De laatste 2 weken zaten we in de lift. We hebben geen ruzie en het vertrouwen bij mij kwam weer een beetje terug.

Er is echter een gebeurtenis waarvan ik twijfel om haar hiermee te confronteren. Ik ben er achter gekomen dat ze dit weekend op social media gezocht heeft op hem. Voor mij is dit een signaal dat ze toch nog aan hem denkt en benieuwd is hoe het met hem is. Is dit een red flag? hoort dit er bij? moet ik dit bespreken tijdens de relatie therapie of is het iets kleins?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen hier inzicht in te krijgen.

Geef haar de tijd om over die verliefdheid heen te groeien. Verliefdheid is niet pats boem over. Dus negeer haar nieuwsgierige actie op social media. 

Vraagje; waar staat ONS eigenlijk voor? (Die term kom ik hier nauwelijks tegen.)

Oh, je bedoelt one-night stand...

Eens met Flanagan! Je kunt niet verwachten dat ze nooit meer aan die ander denkt, ook dat is een proces dat tijd nodig heeft. Ook ik zou hierover (nog) niets zeggen. 

Dit vond ik een van de meest zware stukken in het proces: onder ogen zien dat mijn vrouw iets voelde voor de man die een rol heeft gespeeld in iets wat zo verwoestend was voor mij. Het pijnlijke is: zij zijn op een manier aan elkaar gehecht. Emotioneel en fysiek. Dat is wat gebeurd als twee mensen dichtbij elkaar komen. Daarom is er ook een proces van onthechting. Die ruimte moet zij krijgen. Maar bespreekpunt is natuurlijk wel hoe je dat doet. En mijn behoefte had ik heel helder: niet opzoeken op social media, alles verwijderen wat aan hem herinnert. Er zijn nog een paar momenten geweest waarop ze actief iets opzocht en dat leidde tot een dip in ons proces. Omdat het voor mij zo zwaar telde dat ze deze afspraak met mij nakwam. Dus: dat zij moet loskomen hoort erbij, maar dat vraagt juist dat zij daar de juiste keuzes in maakt. Wanneer ze dat niet doet geeft dit verschrikkelijk veel druk. En aan jou om te bepalen wat jij nodig hebt in dit proces.

Sander: enorme rode vlag !

Mijn man heeft ook via social media zijn Truus opgezocht. Hij was idd benieuwd naar hoe het met haar ging. En, na tijdje ook via die kanalen haar gecontact en zij hem. Door steeds beelden te bekijken (en stap verder weer contact) blijven de stofjes dwarrelen. De verslaving laat zich hier zien. Erg moeilijk om te weerstaan. Maar wel belangrijk afspraken nakomen hierover. 

Probleem is als je het zegt zorgt je partner dat je het niet meer aantreft. Deed mijne. Daarnaast ziet zij het als controle (mijn man werd daar boos over omdat hij betrapt werd) en zal ze zich schamen (bleek bij mijn man). Wees alert! Ga bijvoorbeeld met haar in gesprek. Mist ze hem? Wat mist ze? Wat verwacht ze? Wat verliest ze als ze weer contact gaat hebben. Maar vooral ook dat het jou blij maakt stijgende lijn te zien. Hoe zij het ziet en maak afspraken over sm.

Sander2k24 schreef op 24-06-2024 om 11:03:

Ik heb even jullie advies nodig.

Een aantal weken geleden heb ik hier geplaatst dat mijn partner een ONS en affaire heeft gehad. Dit heb ik ontdekt en we zijn hard aan het werk om ons huwelijk een tweede kans te geven. Onder andere door relatie therapie en persoonlijke reflectie. Het laatste met name door mij.

De laatste 2 weken zaten we in de lift. We hebben geen ruzie en het vertrouwen bij mij kwam weer een beetje terug.

Er is echter een gebeurtenis waarvan ik twijfel om haar hiermee te confronteren. Ik ben er achter gekomen dat ze dit weekend op social media gezocht heeft op hem. Voor mij is dit een signaal dat ze toch nog aan hem denkt en benieuwd is hoe het met hem is. Is dit een red flag? hoort dit er bij? moet ik dit bespreken tijdens de relatie therapie of is het iets kleins?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen hier inzicht in te krijgen.

Hoi Sander,

Dit heb ik ook ervaren met mijn vrouw destijds. Ze zocht hem digitaal op, las oude apps terug, messenger berichten etc. Blijf met haar in gesprek hier over, en uit je gevoel,dan is het aan haar wat ze er mee doet. Bij ons sleet dat wel maar juist via social media werd er misbruik gemaakt om af te spreken ect. Ik snap je achterdocht, die heb ik ook nog steeds.

Nu is het bij ons ruim een jaar geleden (april 2023) dat het uit kwam dat mijn vrouw een ander had, is nooit echt naar buiten gekomen binnen ons dorp dus best rustig.

De laatste tijd merkte ik al wel op dat ze weer heel geheimzinnig deed met haar telefoon, een andere code op haar gsm had gezet en veel alleen wilde zijn.

Word ik zojuist gebeld door mijn vrouw dat er op dit moment (opnieuw) een gerucht rond gaat dat ze een ander heeft, dit heeft ze via-via gehoord.

Dat had ze me niet hoeven te vertellen maar toch gedaan. Tevens heeft ze gevraagd bij de persoon dit dit tegen haar gezegd heeft welke signalen er dan zijn en wat er bedoeld wordt, dat wilt ze weten.
Ze vertelt het mij wel en ze wil antwoorden. Is dat een goed teken of moet ik me toch weer druk maken.

Brand schreef op 24-06-2024 om 12:20:

[..]

Hoi Sander,

Dit heb ik ook ervaren met mijn vrouw destijds. Ze zocht hem digitaal op, las oude apps terug, messenger berichten etc. Blijf met haar in gesprek hier over, en uit je gevoel,dan is het aan haar wat ze er mee doet. Bij ons sleet dat wel maar juist via social media werd er misbruik gemaakt om af te spreken ect. Ik snap je achterdocht, die heb ik ook nog steeds.

Deze tip vind ik wel goed, want is er in jullie situatie (Sander) ook ruimte voor haar gevoel en emotie richting die ander, hoe moeilijk dit ook is voor jou? Nogmaals, ik snap heus wel hoe lastig en moeilijk dit is, want de antwoorden zijn wellicht té pijnlijk. Wordt er weleens aan haar gevraagd hoe zij nu over die ander denkt en wat haar gevoelens nu voor hem zijn nu zij geen contact meer hebben?

Deze “olifant” bewust vermijden zal vlgs mij eerder leiden tot stiekem gedrag namelijk.

RoodVruchtje schreef op 24-06-2024 om 12:28:

[..]

Deze tip vind ik wel goed, want is er in jullie situatie (Sander) ook ruimte voor haar gevoel en emotie richting die ander, hoe moeilijk dit ook is voor jou? Nogmaals, ik snap heus wel hoe lastig en moeilijk dit is, want de antwoorden zijn wellicht té pijnlijk. Wordt er weleens aan haar gevraagd hoe zij nu over die ander denkt en wat haar gevoelens nu voor hem zijn nu zij geen contact meer hebben?

Deze “olifant” bewust vermijden zal vlgs mij eerder leiden tot stiekem gedrag namelijk.

Ze had via de chat contact en dit had ze abrupt beëindigd na mijn confrontatie. Via dit forum zag ik in dat het in je hoofd natuurlijk niet zo werkt. Daarom heb ik een aantal weken geleden gevraagd of ze nog met hem bezig was. Ze dacht nog wel aan hem, hoe het met hem ging.

In mijn situatie is de andere partij niet geïnteresseerd en nooit geïnteresseerd geweest om elkaar te ontmoeten. Mede omdat deze ver weg woont. Dit maakt het bijna onmogelijk om verder te gaan. Het is dus eenzijdig. Dus ik denk, Alysa, dat het risico op herhaling met hem wel meevalt. Dit vereist dat de ander open staat voor contact, wat ik niet verwacht. Haar confronteren hiermee zal er inderdaad toe leiden dat het allemaal nog geheimzinniger gaat. 

Ik begrijp dat ze af en toe aan hem denkt en ik heb dat ook bespreekbaar gemaakt maar ik vind het lastig om hier empathie voor te tonen. Op een gegeven moment is genoeg genoeg.

Ik heb geen ervaring dat mijn man contact met haar wil. Truus heeft samen met haar man via zijn account wel diverse Apps gestuurd naar mijn man om met z'n drieën!!!! (Ik deed er niet toe blijkbaar) te praten. Dit was in de tijd dat ik geen contact had met mijn man. 
Hij heeft dit later laten lezen en ook zijn antwoorden. Nl dat hij er geen interesse inhad. Wel om hem persoonlijk (nogmaals) zijn schuld te betuigen maar daar hoeft zij niet bij te zijn. 
Ze zien elkaar trouwens wel elke week omdat we in hetzelfde dorp en in dezelfde kerk wonen.
Dat vertelt hij altijd! En ook wat hij dan voelt. Nl afschuw! 

Ik kan alleen maar het advies van psychologen geven en dat is DE ANDER AMPUTEREN !!! Ook als de ander nog verliefd is. Géén contact! Ook niet om af te bouwen! 
Verder gaan met je relatie heeft anders geen kans van slagen zeggen de psychologen ! 
De therapie verder na vreemdgaan over het programma S. A. 'M. E. N  waarvan de A staat voor amputeren is een aanrader. Door Ferdinand Bijzet ontwikkeld en inmiddels door meer therapeuten overgenomen. Hij heeft ook podcasts hierover! 
Mijn man had met amputeren geen moeite omdat hij niet verliefd was op haar. Dus ik begrijp dat het makkelijk gezegd is maar is wel een essentieel onderdeel als je samen verder wil! 

LifeEvent! schreef op 24-06-2024 om 13:53:

Ik heb geen ervaring dat mijn man contact met haar wil. Truus heeft samen met haar man via zijn account wel diverse Apps gestuurd naar mijn man om met z'n drieën!!!! (Ik deed er niet toe blijkbaar) te praten. Dit was in de tijd dat ik geen contact had met mijn man.
Hij heeft dit later laten lezen en ook zijn antwoorden. Nl dat hij er geen interesse inhad. Wel om hem persoonlijk (nogmaals) zijn schuld te betuigen maar daar hoeft zij niet bij te zijn.
Ze zien elkaar trouwens wel elke week omdat we in hetzelfde dorp en in dezelfde kerk wonen.
Dat vertelt hij altijd! En ook wat hij dan voelt. Nl afschuw!

Ik kan alleen maar het advies van psychologen geven en dat is DE ANDER AMPUTEREN !!! Ook als de ander nog verliefd is. Géén contact! Ook niet om af te bouwen!
Verder gaan met je relatie heeft anders geen kans van slagen zeggen de psychologen !
De therapie verder na vreemdgaan over het programma S. A. 'M. E. N waarvan de A staat voor amputeren is een aanrader. Door Ferdinand Bijzet ontwikkeld en inmiddels door meer therapeuten overgenomen. Hij heeft ook podcasts hierover!
Mijn man had met amputeren geen moeite omdat hij niet verliefd was op haar. Dus ik begrijp dat het makkelijk gezegd is maar is wel een essentieel onderdeel als je samen verder wil!

Mijn Truus gaat ook geen contact krijgen denk ik. Dat amputeren (contact) is al gebeurd.

Maar aan iemand denken kan ik lastig controleren en verbieden. Opzoeken via Social Media kunnen we het over hebben en afspraken over maken.

Sander2k24 schreef op 24-06-2024 om 14:01:

[..]

Mijn Truus gaat ook geen contact krijgen denk ik. Dat amputeren (contact) is al gebeurd.

Maar aan iemand denken kan ik lastig controleren en verbieden. Opzoeken via Social Media kunnen we het over hebben en afspraken over maken.

Truus staat hier op dit forum voor "de derde" 

Opzoeken via social media is niet AMPUTEREN! Denken kan je niet controleren of verbieden idd. Als het goed is deelt zij wel die gedachten met jou in het kader va nu alles open eerlijk met elkaar delen. Ook als het betekent dat ze dingen verzwijgt om jullie relatie te beschermen. Dat laatste is nl wat vaak gebeurd. Dus uit goede bedoelingen maar er is dan toch weer "een geheim" 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.