Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI

MRI

09-12-2023 om 13:09

GekkeHenkie100 schreef op 09-12-2023 om 12:46:

Het forum is niet van mij of wie dan ook. Maar… het topic heet ‘verder na ontrouw’. Als ik me goed herinner was er eens iemand op het topic die als vreemdganger een brief schreef aan de vrouw van haar minnaar. Dat vond ik een mooie bijdrage gericht op ‘verder na ontrouw’.

Als Astrid behoefte heeft aan begrip, erkenning, advies mbt haar positie als minnares - prima. Doe het in een ander topic en ik doe met genoegen mee. In het besef dat haar positie en dilemma’s heel zwaar kunnen zijn. Maar op deze plek voelt het ongepast om begrip te moeten opbrengen voor een rol in het bedrog wat voor veel van ons het leven tekent. Lang verhaal kort: het is gewoon off topic.

Niet mee eens, het gaat niet over begrip op moeten brengen. Het gaat om inzicht krijgen in hoe een bepaalde dynamiek werkt. Als verbreding van je inzichten hierin bedreigend is, dan is imho je eigen verhaal toch wat strak en dogmatisch

Mensen komen steeds met 'het draadje heet 'verder na ontrouw' en dat wordt geclaimd door mensen die bij een ontrouwe partner zijn gebleven. Als je bent weggegaan mag je ook al bijna niet mee doen. Dus laat staan als je zelf ontrouw was. Ik vind dat onterecht, dit draadje bestaat al jaren en kan niet geclaimd worden door hen die bleven bij een ontrouwe partner. En ja, ik vind het daardoor ook wat kortzichtig: ieder verhaal heeft veel kanten, de ene truus zal een veile stoker zijn, de andere iemand die een klotehuwelijk had, verliefd werd en door de getrouwde partner van alles werd voorgehouden en beloofd. 

Misschien moet er juist een draadje komen dat heet: 'verder met je (ooit) ontrouwe partner'. Dat garandeert denk ik eerder  dat er alleen mensen posten die er precies hetzelfde instaan. 

Maar het coute que coute willen beschermen van het eigen narratief vind ik persoonlijk niet zo passend voor een forum en op den duur wellicht schadelijker dan je mind open houden voor de ontstaansgeschiedenis van het vreemdgaan, ook door het eens van een hele andere kant dan de eigen partner te horen.  Maar goed, Astrid is denk al weggejaagd, en ik moet het hier denk ik maar weer eens bij laten. 

Tja, ik vind het ook ongepast, mogelijk pijnlijk en offtopic. Daarnaast kan in dezelfde rubriek een eigen topic aangemaakt worden en komen er vast andere reacties dan hier. Dat wordt zo vaak geschreven, zo erg is dat niet toch. Dit topic is aangemaakt vanuit verdriet, verlies en rouw vanuit een bepaalde situatie en dient daarmee een doel. Ik vind niet dat je het kunt maken om dat doel omver te halen terwijl er genoeg ruimte en aandacht is op het forum om een eigen topic te starten. 

MRI

MRI

09-12-2023 om 13:58

Max88 schreef op 09-12-2023 om 13:45:

Tja, ik vind het ook ongepast, mogelijk pijnlijk en offtopic. Daarnaast kan in dezelfde rubriek een eigen topic aangemaakt worden en komen er vast andere reacties dan hier. Dat wordt zo vaak geschreven, zo erg is dat niet toch. Dit topic is aangemaakt vanuit verdriet, verlies en rouw vanuit een bepaalde situatie en dient daarmee een doel. Ik vind niet dat je het kunt maken om dat doel omver te halen terwijl er genoeg ruimte en aandacht is op het forum om een eigen topic te starten.

Ik vind juist uiterst on topic. Ik schrijf al negen jaar mee in dit topic en ja de mensen hebben pijn en verdriet. Maar dat betekent niet dat het doel is elkaar alleen maar te bevestigen in hun pijn, toch? Een doel kan ook zijn meer inzicht te krijgen in het ontstaan van het vreemdgaan. 

Maar goed misschien is het verschil van mijn visie en van hen die het draadje claimen als alleen voor mensen die blijven bij de vreemdgaande partner inderdaad wel dat ik het iets meer achter me gelaten heb en dat het daardoor minder bedreigend is om ook andere geluiden te horen. 

Die claimers kunnen ook een draadje beginnen: "als je doorgaat na vreemdgaan van je partner". 

MRI schreef op 09-12-2023 om 13:58:

[..]

Ik vind juist uiterst on topic. Ik schrijf al negen jaar mee in dit topic en ja de mensen hebben pijn en verdriet. Maar dat betekent niet dat het doel is elkaar alleen maar te bevestigen in hun pijn, toch? Een doel kan ook zijn meer inzicht te krijgen in het ontstaan van het vreemdgaan.

Maar goed misschien is het verschil van mijn visie en van hen die het draadje claimen als alleen voor mensen die blijven bij de vreemdgaande partner inderdaad wel dat ik het iets meer achter me gelaten heb en dat het daardoor minder bedreigend is om ook andere geluiden te horen.

Die claimers kunnen ook een draadje beginnen: "als je doorgaat na vreemdgaan van je partner".

Het is de toon die de muziek maakt toch? Dus om nou te schrijven dat je jezelf totaal niet schuldig voelt tegenover de bedrogen partij zal in een topic vol met mensen die bedonderd zijn, wellicht niet zo lekker vallen . 

MRI

MRI

09-12-2023 om 14:19

Nick90 schreef op 09-12-2023 om 14:08:

[..]

Het is de toon die de muziek maakt toch? Dus om nou te schrijven dat je jezelf totaal niet schuldig voelt tegenover de bedrogen partij zal in een topic vol met mensen die bedonderd zijn, wellicht niet zo lekker vallen .

Nee dat begrijp ik hoor. Maar die toon hoorde ik niet bij Astrid. Maar inderdaad, als iemand gaat zeggen "ja ik ben met een lekkere meid en het kan me niks schelen wat mijn vrouw ervan vindt en jullie zijn suckers dat je hem vertrouwt" ja dan kan ik ook begrijpen dat het niet lekker valt. 

Maar als iemand zegt 'ja ik viel voor die man, achteraf gezien is het stom misschien maar ik probeerde al jaren mijn eigen man te bereiken maar dat lukte niet. En de nieuwe man hield me voor dat zijn huwelijk eigenlijk al jaren over was en dat hij met me verder wilde... nu ben ik gescheiden en hij blijft bij haar maar houdt mij op de reservebank, wat moet ik daar nou mee?" Dan vind ik niet dat ze weggejaagd moeten worden. 

Sterker nog, ik vind het interessant: wat dacht ze dan op het moment dat ze met hem in zee ging? Dat hij echt zijn vrouw zou verlaten? Kende ze niet de verhalen van de vele minnaressen die alleen achter bleven? hoe werkt dat?

@mri ik snap je probleem niet, jij kunt toch een topic aanmaken met dit onderwerp. Forumlezers kunnen in meerdere topics meeschrijven gerelateerd aan het onderwerp van het topic. 

Het is ook interessant om antwoorden te krijgen op de vragen die je stelt. 

Astrid is voor mij van harte welkom op het forum. Ik zit niet vast aan een narratief en vanaf het begin hebben zowel begrip als boosheid en verdriet naast elkaar gestaan. En nogmaals, ik vond de bijdrage van de vrouw die een affaire was aangegaan waar ik naar verwees heel mooi en verrijkend. Zij gaf inzage in haar proces waarvan ze zich achteraf afvroeg hoe dat heeft kunnen gebeuren. Dat is anders dan ‘ik voel me niet schuldig’.

Ik heb de 2 berichten van Astrid nog eens gelezen en ik zie hier geen aanvullend perspectief in. Ik denk te lezen dat iemand worstelt met de verhouding met de minnaar. Ergens een verlangen naar is. En dat van daaruit zij hier een aantal vragen neerlegt die ik in dit forum ongepast vind. Prima, ik zal er alleen geen begripvolle reactie op geven. Wens Astrid alle sterkte bij wat er op haar bord ligt, maar voel mij in dit forum niet aangesproken er begrip voor te hebben.

En waar even mijn broek van afzakt: Izza schrijft keer op keer dat de derde er niet toe doet, dat je je op je partner moet richten. Waarom moeten we nu dan ineens een perspectief van de derde zien als verrijkend perspectief? Voor mij is het alsof ik op een Ajax forum begrip ga zoeken als Feyenoord verloren heeft 😁

MRI

MRI

09-12-2023 om 14:27

Safia schreef op 09-12-2023 om 14:21:

@mri ik snap je probleem niet, jij kunt toch een topic aanmaken met dit onderwerp. Forumlezers kunnen in meerdere topics meeschrijven gerelateerd aan het onderwerp van het topic.

Waarom zou ik een een ander topic aan moeten maken? Astrid kan toch hier schrijven? Ik vind het namelijk prima dat ze hier schrijft. Het draadje is van niemand. 

MRI schreef op 09-12-2023 om 14:19:

[..]

Nee dat begrijp ik hoor. Maar die toon hoorde ik niet bij Astrid. Maar inderdaad, als iemand gaat zeggen "ja ik ben met een lekkere meid en het kan me niks schelen wat mijn vrouw ervan vindt en jullie zijn suckers dat je hem vertrouwt" ja dan kan ik ook begrijpen dat het niet lekker valt.

Maar als iemand zegt 'ja ik viel voor die man, achteraf gezien is het stom misschien maar ik probeerde al jaren mijn eigen man te bereiken maar dat lukte niet. En de nieuwe man hield me voor dat zijn huwelijk eigenlijk al jaren over was en dat hij met me verder wilde... nu ben ik gescheiden en hij blijft bij haar maar houdt mij op de reservebank, wat moet ik daar nou mee?" Dan vind ik niet dat ze weggejaagd moeten worden.

Sterker nog, ik vind het interessant: wat dacht ze dan op het moment dat ze met hem in zee ging? Dat hij echt zijn vrouw zou verlaten? Kende ze niet de verhalen van de vele minnaressen die alleen achter bleven? hoe werkt dat?

Ja interessant wel hoe zoiets dan werkt in iemands hoofd. Het is in elk geval een wijze les voor haar. 

@mri het gaat niet om eigenaarschap van draadje, dat is openbaar. Het gaat om het onderwerp en de antwoorden die je zoekt. Dat is toch je doel?

MRI

MRI

09-12-2023 om 14:38

Safia schreef op 09-12-2023 om 14:34:

@mri het gaat niet om eigenaarschap van draadje, dat is openbaar. Het gaat om het onderwerp en de antwoorden die je zoekt. Dat is toch je doel?

ja en dat kan toch prima hier? Nou kunnen we weer gaan herhalen waarom wel of waarom niet, maar dan kom je toch uit op eigenaarschap van het draadje en dat het hier niet mag om iets anders aan te geven dan moeilijkheden nadat je door bent gegaan met je vreemdgaande partner. 

 Ik laat het hierbij. Mijn mening is duidelijk. Ik ga wat leuks doen. Fijne dag allemaal. 

Sommige mensen claimen de draad enorm voor soortgelijke verhalen. Maar zo groot is dit topic nu ook weer niet. En als je grotendeels dezelfde mensen hebt bestaat de kans dat je gevangen raakt in slachtofferschap. En dat het draadje erg eenzijdig en daardoor minder interessant gaat worden. Ook omdat mensen gaan afhaken. Ik denk dat je juist een open discussie krijgt als verschillende inzichten mee kunnen doen. 

Er is genoeg ruimte voor pijn en verdriet. Maar laten we het daartoe niet beperken. 

En de volgende discussie is gestart... zo jammer... sorry maar ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die wat beginnen met getrouwde mensen.. of zelf getrouwd zijn en hun gezin dit aandoen... en daar moeten we hier dan over gaan praten? Verliefd worden kan altijd... eens... wat je ermee doet is 2... jammer dat het forum wederom een hele andere wending krijgt   

zelfde als je in een forum gaat vertellen dat je zwanger bent waar andere mensen niet zwanger kunnen worden... waarom zout in wonden strooien? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.