Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Astrid1982 schreef op 08-12-2023 om 19:59:

Wat als de man (vreemdgaander) contact wil blijven houden met de minnares, omdat hij gek op haar is maar wel voor de vrouw (bedrogen partner) kiest.....
Deze stemt uiteindelijk in, op haar voorwaarde en in haar tempo

Dan is de liefde voor zijn vrouw niet echt toch? Hij blijft bij haar vanwege een soort verplichting en verantwoordelijkheid. De minnares krijgt de liefde, aandacht en leuke tijd. Zielig voor allebei natuurlijk maar vaak haakt de minnares af en daarmee is de relatie met bedrogen partner niet hersteld. Het kan ook leiden naar nog meer ontrouw, bedrogen partner blijft toch. Een man die echt van zijn vrouw houdt en voldoening haalt uit de relatie gaat niet vreemd! 

Astrid1982 schreef op 08-12-2023 om 19:59:

Wat als de man (vreemdgaander) contact wil blijven houden met de minnares, omdat hij gek op haar is maar wel voor de vrouw (bedrogen partner) kiest.....
Deze stemt uiteindelijk in, op haar voorwaarde en in haar tempo

Ik begrijp die man wel. Het beste van 2 werelden. Een vrouw voor de praktische zaken en een ander voor de leuke dingen. De vraag is natuurlijk of die vrouwen dat zouden willen. En ik ben zeker voor openheid in relaties maar dan wel voor iedereen! Vraag mij af of die man er ook mee accoord gaat dat zijn vrouw dan een ONS of FWB heeft... Of dat zijn minnares haar eigen leven heeft naast hem. Open relaties werken alleen als alle partijen dat zelf willen en niet vanuit druk of angst vanuit een ander...

Maar Liefde voor meerdere mensen is heel normaal. En relaties kunnen er in tal van vormen zijn. 

Donna! schreef op 08-12-2023 om 20:55:

[..]

Dan is de liefde voor zijn vrouw niet echt toch? Hij blijft bij haar vanwege een soort verplichting en verantwoordelijkheid. De minnares krijgt de liefde, aandacht en leuke tijd. Zielig voor allebei natuurlijk maar vaak haakt de minnares af en daarmee is de relatie met bedrogen partner niet hersteld. Het kan ook leiden naar nog meer ontrouw, bedrogen partner blijft toch. Een man die echt van zijn vrouw houdt en voldoening haalt uit de relatie gaat niet vreemd!

Niet iedere minarres wil de ander als partner! Echt een groot misverstand. Genoeg mensen willen helemaal niet weg bij hun vaste partner maar alleen iemand voor erbij. Of zijn single en hebben daarnaast een minnaar (of meer). En als de vrouw het weet kan ze haar eigen keuze maken. Wellicht wil ze geen intimiteit meer maar wel andere aspecten van de relatie? 

@Donna, om deze vraag te beantwoorden is het belangrijk is om te weten waarom de vrouw instemt?

Maar de man houd van de minarres (van mij) en andersom. Er is geen sprake meer van zoenen of seks, alleen een beetje knuffelen heel af en toe in gestolen moment. En het is zeker geen leuke tijd want er is bijna geen tijd (behalve op het werk). Ik zou met de gevoelens die ik heb best minarres kunnen zijn, alles om hem vast te kunnen blijven houden, maar dat is het nu ook niet, ik weet niet wat het is. Ik heb er veel over gelezen en ik voel mij totaal niet schuldig t.o. de bedrogen partner want ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen (naar mijn eigen partner toe, altijd) en hij had die van hem moeten nemen. Ik ben eerlijk geweest en ben nu gescheiden en alleenstaande moeder met 2 kinderen (6 en 10 jaar) mijn ex-man kon mijn verdriet niet aanzien. En hij die oneerlijk is geweest is nog getrouwd (3 Kids 15-16-18) bijzondere wending???

Astrid1982 schreef op 09-12-2023 om 07:41:

Maar de man houd van de minarres (van mij) en andersom. Er is geen sprake meer van zoenen of seks, alleen een beetje knuffelen heel af en toe in gestolen moment. En het is zeker geen leuke tijd want er is bijna geen tijd (behalve op het werk). Ik zou met de gevoelens die ik heb best minarres kunnen zijn, alles om hem vast te kunnen blijven houden, maar dat is het nu ook niet, ik weet niet wat het is. Ik heb er veel over gelezen en ik voel mij totaal niet schuldig t.o. de bedrogen partner want ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen (naar mijn eigen partner toe, altijd) en hij had die van hem moeten nemen. Ik ben eerlijk geweest en ben nu gescheiden en alleenstaande moeder met 2 kinderen (6 en 10 jaar) mijn ex-man kon mijn verdriet niet aanzien. En hij die oneerlijk is geweest is nog getrouwd (3 Kids 15-16-18) bijzondere wending???

Ik zou zeggen dat het een wijze les voor je is. 

Anna Cara

Anna Cara

09-12-2023 om 10:17 Topicstarter

Tjonge Astrid, het mag duidelijk zijn. Als minnares die zielig gaat doen over haar lopende affaire, zit je hier heel erg verkeerd. Ga aub naar het Viva forum, daar vind je een minaressen topic. 

@ Astrid, ik begrijp nu dat je eerdere vraag vanuit een ander standpunt gesteld is. Mijn reactie hierop was "waarom de vrouw ingestemd had" maar deze kun jij niet beantwoorden vermoed ik, of je moet haar gesproken hebben?

Als jij vragen hebt vanuit de positie waarin jij zit, raad ik je aan een nieuw topic te starten om daar je antwoorden te krijgen. Een nieuw topic kan ook op dit forum. 

MRI

MRI

09-12-2023 om 11:52

Anna Cara schreef op 09-12-2023 om 10:17:

Tjonge Astrid, het mag duidelijk zijn. Als minnares die zielig gaat doen over haar lopende affaire, zit je hier heel erg verkeerd. Ga aub naar het Viva forum, daar vind je een minaressen topic.

Nee hoor Astrid, laat je niet weg jagen. Ik ben benieuwd naar je verhaal. En ik kan me voorstellen dat het ook iets kan betekenen voor mensen als ze niet meteen met hun oordeel klaar staan dat jij de Grote Slechterik bent. Je schrijft: "En hij die oneerlijk is geweest is nog getrouwd (3 Kids 15-16-18) bijzondere wending???"
Bedoel je dat hij oneerlijk was tegen haar? Dat hij loog over dat hij iets met jou had? En vervolgens toch bij haar bleef? Had hij jou iets beloofd? Had hij iets gezegd over dat zij er mee instemde? Hoe was de situatie?
Veel mensen hier in dit draadje zijn bedrogen maar gaan door met die partner, en ze zijn nog vaak boos en gekwetst en wantrouwend, wat heel logisch is. En vandaar uit zijn ze vaak ook boos op de minnares, wat ook logisch is. Ik denk dat er altijd verschillende kanten aan een verhaal zitten dus ik ben oprecht benieuwd naar jouw kant. 

Anna Cara

Anna Cara

09-12-2023 om 12:09 Topicstarter

MRI, het verhaal van deze minnares in lopende stieme affaire hoort niet hier in dit topic. De suggestie om een eigen topic te openen lijkt mij heel passend. Jij kan daar dan haar verhaal uitdiepen. 

het boos zijn komt veel voor in de verwerking en daar heeft Astrid niets aan. Het is niet mijn bedoeling om Astrid weg te jagen maar denk wel dat haar vraag beter in een ander topic past gezien de titel van dit topic en daar ook meer de antwoorden krijgt waar ze wat mee kan. 

MRI

MRI

09-12-2023 om 12:33

Anna Cara schreef op 09-12-2023 om 12:09:

MRI, het verhaal van deze minnares in lopende stieme affaire hoort niet hier in dit topic. De suggestie om een eigen topic te openen lijkt mij heel passend. Jij kan daar dan haar verhaal uitdiepen.

Mwoah, Natuurlijk kan het in een ander draadje maar ik vind het toch bijzonder dat zij geweerd moet worden.  Ja het draadje heet verder na ontrouw. Maar de vrouw van haar minnaar denkt ook dat ze verder gaat na ontrouw. Astrid gaat ook verder na ontrouw, ook al pleegde ze die zelf en zij zit nu met de gebakken peren terwijl de minnaar thuis doorgaat. Ik denk dat we er alleen maar van kunnen leren hoe mensen dan denken.  Astrid, werd verliefd op die man, was thuis eerlijk, haar huwelijk brak op, nu houdt ze nog steeds van die man. Die man was niet eerlijk thuis maar gaat nog wel nu met zijn vrouw en  houdt haar achter de hand voor af en toe een knuffel. 

Door Astrid op strenge wijze de deur te wijzen, houd je een dynamiek in stand van 'wij de goeden tegenover zij de slechten' maw de slechteriken die niet in dit draadje mogen. Is dat soms juist bedreigend voor mensen die ook door gegaan zijn met hun partner? Ik vind het namelijk totaal niet bedreigend. Ik denk dat we van elkaar kunnen leren. Of inzicht krijgen hoe dit soort dingen werken. Ook al is het vaak onbegrijpelijk en zijn er keuzes die ik zelf niet zou maken

Het forum is niet van mij of wie dan ook. Maar… het topic heet ‘verder na ontrouw’. Als ik me goed herinner was er eens iemand op het topic die als vreemdganger een brief schreef aan de vrouw van haar minnaar. Dat vond ik een mooie bijdrage gericht op ‘verder na ontrouw’. 

Als Astrid behoefte heeft aan begrip, erkenning, advies mbt haar positie als minnares - prima. Doe het in een ander topic en ik doe met genoegen mee. In het besef dat haar positie en dilemma’s heel zwaar kunnen zijn. Maar op deze plek voelt het ongepast om begrip te moeten opbrengen voor een rol in het bedrog wat voor veel van ons het leven tekent. Lang verhaal kort: het is gewoon off topic. 

Eens MRI. Een affaire is ontstaan omdat er ruimte is gekomen in een relatie. Daar zijn alle partijen onderdeel van en als je daaruit wilt komen moet je ook naar jezelf kijken. Alleen maar wijzen naar de derde is voor mij echt te makkelijk. En dat zie ik vaak gebeuren. Verschillende invalshoeken maken het interessant. 

Astrid1982 schreef op 09-12-2023 om 07:41:

Maar de man houd van de minarres (van mij) en andersom. Er is geen sprake meer van zoenen of seks, alleen een beetje knuffelen heel af en toe in gestolen moment. En het is zeker geen leuke tijd want er is bijna geen tijd (behalve op het werk). Ik zou met de gevoelens die ik heb best minarres kunnen zijn, alles om hem vast te kunnen blijven houden, maar dat is het nu ook niet, ik weet niet wat het is. Ik heb er veel over gelezen en ik voel mij totaal niet schuldig t.o. de bedrogen partner want ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen (naar mijn eigen partner toe, altijd) en hij had die van hem moeten nemen. Ik ben eerlijk geweest en ben nu gescheiden en alleenstaande moeder met 2 kinderen (6 en 10 jaar) mijn ex-man kon mijn verdriet niet aanzien. En hij die oneerlijk is geweest is nog getrouwd (3 Kids 15-16-18) bijzondere wending???

Astrid iemand die er in het geheim iemand bijheeft is in de basis niet eerlijk (uitzonderingen daargelaten). Je kunt dus niet volledig vertrouwen op wat hij zegt. Maar wat heeft hij jou gezegd? Heeft hij daadwerkelijk gezegd te willen scheiden? En wilde hij daarna met jou verder? 

Natuurlijk ook belangrijk om te weten of zijn vrouw op de hoogte is. Je kunt ervoor kiezen haar op de hoogte te brengen maar het risico bestaat dat je hem daarmee niet zult krijgen. 

Misschien goed om je op jezelf te richten en naar de toekomst en andere mannen te kijken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.