Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


RoodVruchtje schreef op 14-09-2023 om 22:17:

[..]

Denk dat je dat best zelf wel weet, zo denigrerend op vele vlakken. Ik vind dat best triest, maar ook dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Wat vind je denigrerend? Ik mag niet boos zijn of het mijne denken van de act van vreemdgaan? Als je weet hoeveel leed en pijn dat veroorzaakt, dan wil ik best eens een spiegel voorhouden aan de liegende vreemdgangers, een spiegel waar ze niet graag in kijken. Het is ook denigrerend om belogen en bedrogen te worden. Aan Titiv … dit gaat enkel over de act van vreemdgaan waar ik inderdaad altijd boos zal over blijven. Het gaat niet over de hele man. Ik ben niet meer boos op mijn man, wel op wat hij gedaan heeft. Ik uit dat nooit meer naar hem omdat hij dat nu wel al weet. @Roodvruchtje Dat wereldje van al die gebonden mannen die op allerlei platformen en andere manieren op zoek zijn naar seks buiten de deur terwijl ze hun partner bedriegen, ken ik. Ik zag er vroeger ook niet zoveel graten in. Nu wel. Ik word inderdaad boos als ik aan het bedrog terugdenk en dat mag. Het is en was niet OK. Zoals je rouwt om verlies van een geliefde, verdriet dat elke dag draaglijker wordt, maar in volle kracht terugkomt in gedachten als je aan het graf staat. Dat is waar je moet mee leven. En daar kan ik mee leven. Maar ik denk toch dat dit hier een platform waar je die gevoelens mag uiten? Ik veroordeel zogezegd mijn man, maar jullie veroordelen mij en gaan voorbij aan mijn diep verdriet, waar die vlagen van boosheid eigenlijk een uiting zijn. Jullie zien mij niet. Ik probeer, denk ik, gewoon het evenwicht te herstellen. Ik mag kwaad zijn bij vlagen. Zeker hier. En mijn stijl van schrijven is nogal beeldend. Overdrijven om duidelijk te maken waar het over gaat. Ik zou nooit in het echte leven iemand letterlijk behandelen zoals ik het hier neerpen. “Hier” is een uitlaatklep. En dankzij “hier” kan ik stoom aflaten. Dus wees ook niet te hard voor mij en toon evenveel mededogen aan mij als aan mijn man. Dank. 

Het is ook zo beklemmend als je nergens stoom kan afblazen.

Theekannetje schreef op 15-09-2023 om 09:06:

[..]

Het gaat niet over de hele man. Ik ben niet meer boos op mijn man, wel op wat hij gedaan heeft. Ik uit dat nooit meer naar hem omdat hij dat nu wel al weet.

Tuurlijk ben je nog wel boos op je man anders ben je niet actief in dit topic. Denk dat RV wil aangeven dat jij jezelf verstopt. Wat ik lees doe je ook beter je best in bed omdat je nu vrij bent zeg je. Maar is dat niet omdat je haar wil overtreffen zodat je denkt (diep van binnen) dat je man dan nooit meer vreemd gaat. Soms spelen mensen verstoppertje want willen de echte pijn niet aan. Al die verhalen van vreemdgaanders, al die excuses. Wat een bull shit. Ik begin steeds meer de neiging te krijgen (ondanks eerdere berichten) dat je het nooit iemand kan vergeven.

ruud, het is ook echt onvergeeflijk en wat ik geleerd heb is dat boos blijven en je "best" doen gewoonweg een trek en duw spel is. Het beste leun je achterover, want we weten allemaal dat we het niet kunnen wissen, we kunnen ook de vreemdganger niet veranderen, die kan dat enkel zelf. En de vreemdganger is niet voor niks een vreemdganger, er zit een steekje los zoiezo en die geniet onbewust gwn van dat trek en duw spel. 

Theekannetje schreef op 15-09-2023 om 09:06:

[..]

Wat vind je denigrerend? Ik mag niet boos zijn of het mijne denken van de act van vreemdgaan? Als je weet hoeveel leed en pijn dat veroorzaakt, dan wil ik best eens een spiegel voorhouden aan de liegende vreemdgangers, een spiegel waar ze niet graag in kijken. Het is ook denigrerend om belogen en bedrogen te worden. Aan Titiv … dit gaat enkel over de act van vreemdgaan waar ik inderdaad altijd boos zal over blijven. Het gaat niet over de hele man. Ik ben niet meer boos op mijn man, wel op wat hij gedaan heeft. Ik uit dat nooit meer naar hem omdat hij dat nu wel al weet. @Roodvruchtje Dat wereldje van al die gebonden mannen die op allerlei platformen en andere manieren op zoek zijn naar seks buiten de deur terwijl ze hun partner bedriegen, ken ik. Ik zag er vroeger ook niet zoveel graten in. Nu wel. Ik word inderdaad boos als ik aan het bedrog terugdenk en dat mag. Het is en was niet OK. Zoals je rouwt om verlies van een geliefde, verdriet dat elke dag draaglijker wordt, maar in volle kracht terugkomt in gedachten als je aan het graf staat. Dat is waar je moet mee leven. En daar kan ik mee leven. Maar ik denk toch dat dit hier een platform waar je die gevoelens mag uiten? Ik veroordeel zogezegd mijn man, maar jullie veroordelen mij en gaan voorbij aan mijn diep verdriet, waar die vlagen van boosheid eigenlijk een uiting zijn. Jullie zien mij niet. Ik probeer, denk ik, gewoon het evenwicht te herstellen. Ik mag kwaad zijn bij vlagen. Zeker hier. En mijn stijl van schrijven is nogal beeldend. Overdrijven om duidelijk te maken waar het over gaat. Ik zou nooit in het echte leven iemand letterlijk behandelen zoals ik het hier neerpen. “Hier” is een uitlaatklep. En dankzij “hier” kan ik stoom aflaten. Dus wees ook niet te hard voor mij en toon evenveel mededogen aan mij als aan mijn man. Dank.

Ik snap je 10000% en tuurlijk wil je hier je boosheid uiten en dat mag ook! Ik doe t ook maar ik merk gwn aan je manier van spreken dat er nog veel woede is, wat ook normaal is. Ik herkende juist mezelf, en wilde gwn aangeven dat ik me ook zo voelde. 

@Theekannetje

Ik vind dat je nu wel heel erg overdreven reageert op hetgeen ik heb geschreven. Je klinkt wel heel erg boos, niet een beetje zelfs.

Jij schrijft iets waarop ik enkel reageer dat ik het een trieste post vind. Je vraagt mij daarna waarom ik het triest vind en ik zeg dan enkel dat er veel denigrerende dingen in staan. 

Waar ergens veroordeel ik jou in deze 2 zinnen? 


Van mij mag jij je man noemen wat je wilt als jou dat oplucht, mij raakt het nl niets, dus prima! Dat je nog boos bent begrijp ik ook, maar de andere denigrerende zaken die je schrijft vind ik persoonlijk kant noch wal raken en ook onnodig. Dát is hetgeen ik triest vind. 

Dit stukje bijvoorbeeld….

“Mensen zijn zo onnozel soms in het najagen van hun genot of wat ze denken dat genot is. Heel dikwijls is het een lege doos. Uitpakken vol verwachting, en teleurgesteld zijn door wat er maar inzit. Er zitten niet veel goede minnaars tussen. Geen wonder dat hun vrouw soms minder enthousiast wordt.”

De vreemdganger vond het blijkbaar geen lege doos en zgn teleurstelling, zgn pas nadat het was uitgekomen, maar niet in die maanden/jaren voorafgaand. En dat jij er niet veel goede minnaars tussen vindt zitten is natuurlijk enkel jouw ervaring, de mijne is namelijk totaal anders. En vooral die laatste zin is erg denigrerend, want je kunt het ook omdraaien: “veel vrouwen liggen in bed enkel nog te zeesterren, geen wonder dat hun mannen het soms elders gaan zoeken”. Hiermee schrijf ik eigenlijk hetzelfde, maar klinkt het opeens een stuk anders. 

Maar hoe gaan dit soort uitspraken jou helpen, wat maakt dat je het nodig hebt dit soort dingen te schrijven in een vlaag van boosheid? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, wat daarvan de toegevoegde waarde is?

RoodVruchtje schreef op 15-09-2023 om 10:20:

 En vooral die laatste zin is erg denigrerend, want je kunt het ook omdraaien: “veel vrouwen liggen in bed enkel nog te zeesterren, geen wonder dat hun mannen het soms elders gaan zoeken”. Hiermee schrijf ik eigenlijk hetzelfde, maar klinkt het opeens een stuk anders.

Maar hoe gaan dit soort uitspraken jou helpen, wat maakt dat je het nodig hebt dit soort dingen te schrijven in een vlaag van boosheid? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, wat daarvan de toegevoegde waarde is?

Wilde dit al eerder typen maar dan had ik hier wat reacties had gekregen van vrouw onvriendelijk enz enz. Het werkt vaak wel zo. Man zoekt weer een vrouw die spannend is en de vrouw leert iemand kennen waarbij ze meer gaat doen dan liggen. En wat lees je dan o de seks was zo fijn. Nog nooit zo lekker gehad. Tijdschriften staan er vol mee.

Ruud1971! schreef op 15-09-2023 om 09:36:

[..]

Tuurlijk ben je nog wel boos op je man anders ben je niet actief in dit topic. Denk dat RV wil aangeven dat jij jezelf verstopt. Wat ik lees doe je ook beter je best in bed omdat je nu vrij bent zeg je. Maar is dat niet omdat je haar wil overtreffen zodat je denkt (diep van binnen) dat je man dan nooit meer vreemd gaat. Soms spelen mensen verstoppertje want willen de echte pijn niet aan. Al die verhalen van vreemdgaanders, al die excuses. Wat een bull shit. Ik begin steeds meer de neiging te krijgen (ondanks eerdere berichten) dat je het nooit iemand kan vergeven.

Je maakt veel veronderstellingen. Ik doe niet meer mijn best in bed voor hem, ik denk meer aan mijn eigen behoeften. Dat schreef ik en dat bedoel ik en niets anders. En ik moet niemand overtreffen die er niet meer is. Bovendien ben ik veel onafhankelijker geworden en meen ik ook dat ik weg ben als ik nog eens voorgelogen word. Verstoppertje spelen omdat ik vlucht voor de diepe pijn … dat is zo niet wie ik ben. Ik heb de afgelopen jaren elk aspect van de pijn bewust doorvoeld en onderzocht. En vandaar ook dat ik boos mag blijven op de daad van vreemdgaan en blijven afkeuren. Echter,  mijn man is meer dan zijn fout. Veel meer. Het goede van hem in balans met die fout, overweegt ruimschoots. Dat mij hier drijfveren worden toegedicht en ik in de verdediging gedrongen word is wel vreemd. Ja, ik ben hier op dit forum. Ik blijf geïnteresseerd. Toch ook niet raar? 

RoodVruchtje schreef op 15-09-2023 om 10:20:

@Theekannetje

Ik vind dat je nu wel heel erg overdreven reageert op hetgeen ik heb geschreven. Je klinkt wel heel erg boos, niet een beetje zelfs.

Jij schrijft iets waarop ik enkel reageer dat ik het een trieste post vind. Je vraagt mij daarna waarom ik het triest vind en ik zeg dan enkel dat er veel denigrerende dingen in staan.

Waar ergens veroordeel ik jou in deze 2 zinnen?


Van mij mag jij je man noemen wat je wilt als jou dat oplucht, mij raakt het nl niets, dus prima! Dat je nog boos bent begrijp ik ook, maar de andere denigrerende zaken die je schrijft vind ik persoonlijk kant noch wal raken en ook onnodig. Dát is hetgeen ik triest vind.

Dit stukje bijvoorbeeld….

“Mensen zijn zo onnozel soms in het najagen van hun genot of wat ze denken dat genot is. Heel dikwijls is het een lege doos. Uitpakken vol verwachting, en teleurgesteld zijn door wat er maar inzit. Er zitten niet veel goede minnaars tussen. Geen wonder dat hun vrouw soms minder enthousiast wordt.”

De vreemdganger vond het blijkbaar geen lege doos en zgn teleurstelling, zgn pas nadat het was uitgekomen, maar niet in die maanden/jaren voorafgaand. En dat jij er niet veel goede minnaars tussen vindt zitten is natuurlijk enkel jouw ervaring, de mijne is namelijk totaal anders. En vooral die laatste zin is erg denigrerend, want je kunt het ook omdraaien: “veel vrouwen liggen in bed enkel nog te zeesterren, geen wonder dat hun mannen het soms elders gaan zoeken”. Hiermee schrijf ik eigenlijk hetzelfde, maar klinkt het opeens een stuk anders.

Maar hoe gaan dit soort uitspraken jou helpen, wat maakt dat je het nodig hebt dit soort dingen te schrijven in een vlaag van boosheid? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, wat daarvan de toegevoegde waarde is?

Ik dacht al dat jij je persoonlijk aangevallen voelde. Dat van dat “zeesterren” klinkt niet anders. Dat klinkt juist hetzelfde eigenlijk. Heb jij in het geheim relatie’s met gebonden mannen? En is dat we ze je vertellen? Kan soms kloppen. Is dikwijls ook gewoon bulshit. En dan nog … ze moeten er daarom nog niet over liegen tegen “hun zeester”, ze kunnen ook gewoon voor hun behoeften uitkomen, maar dat durven ze niet, want ze willen hun zeester blijkbaar niet kwijt 😄

Wat de lege dozen betreft: dat is mijn eigen ervaring, met veel van die mannen. Echt veel slechte minnaars op die platformen.

Ik weet heel goed dat mijn man genoten heeft en heb dat ook al meermaals geschreven. Waarom zou hij het anders gedaan hebben? Bij mij gaat het voornamelijk over het bedrog. Het liegen. En ook … de fantastische minnares is wel mogen vertrekken toen het er op aankwam, dus wat zegt dat over de zogenaamde diepte van hun connectie?

Ook meermaals meegemaakt zelf vroeger.  Je bent hun godin, totdat het hen niet meer uitkomt.

Ja, ik ben heftig. Maar dat is blijkbaar nodig soms 😄



WoW Theekannetje, op deze manier valt er zeer weinig constructief te discussiëren natuurlijk, dus ik laat het hier maar bij.

RoodVruchtje schreef op 15-09-2023 om 11:36:

WoW Theekannetje, op deze manier valt er zeer weinig constructief te discussiëren natuurlijk, dus ik laat het hier maar bij.

Ik denk ook dat dat beter is. Want er is niks constructiefs aan liegen en bedriegen. Er zijn enkel verliezers. Het is menselijk en zelfs te begrijpen maar het is niet OK. 

Theekannetje schreef op 15-09-2023 om 12:19:

[..]

Want er is niks constructiefs aan liegen en bedriegen. Er zijn enkel verliezers. Het is menselijk en zelfs te begrijpen maar het is niet OK.

Je leest weer niet goed Theekannetje, ik had het over constructief discussiëren en staat dus totaal los van het onderwerp (liegen en bedriegen). Blijkbaar zit het jou nog allemaal zo hoog dat je berichten niet goed leest, althans, niet begrijpend.

Wat ik vaak lees en ook hoor in het algemeen is dat men zich beter of verheven voelt boven de minnares. Ook logisch als je samen doorgaat. Het geeft je een behoorlijke klap als je (zonder dat je het wist) vervangen bleek door een ander! 

Maar je zult nooit alles weten van hoe het voor je partner echt was. Dat zal hij nooit vertellen of toegeven (logisch ook). Hij wil om tal van redenen met jou door. Liefde kan daar zeker een van zijn. Maar ook andere redenen (religie, schaamte, aanzien, kinderen, financiën). 

En nee ik geloof niet dat je partner in die andere relatie precies hetzelfde was dls bij jou. Andere persoon en situatie maken een andere dynamiek. 

Zelf vraag ik mij wel eens af waarom mensen door jaren van pijn en verdriet gaan. Met een relatie die ongelijkwaardig is (de bedrieger moet zich blijven bewijzen en continu moeite doen. De bedrogene is het slachtoffer). En het echt onvoorwaardelijke vertrouwen is weg. De relatie van eerder komt niet meer terug maar er komt wat nieuws voor terug. 

Izza schreef op 15-09-2023 om 16:04:

Zelf vraag ik mij wel eens af waarom mensen door jaren van pijn en verdriet gaan. Met een relatie die ongelijkwaardig is (de bedrieger moet zich blijven bewijzen en continu moeite doen. De bedrogene is het slachtoffer). En het echt onvoorwaardelijke vertrouwen is weg. De relatie van eerder komt niet meer terug maar er komt wat nieuws voor terug.

Izza en Roodvruchtje, jullie schrijven vanuit jullie standpunt, spellen mij de les, zeggen dat ik verkeerd lees, maar jullie doen nooit aan zelfreflectie. Jullie doen denigrerend naar de bedrogen vrouwen, zo komt dat echt over, zonder dat jullie het  beseffen, omdat jullie ooit een andere keus hebben gemaakt. Jullie zeggen het zelf … je begrijpt niet waarom mensen ondanks het verdriet toch nog voor elkaar kiezen. Inderdaad, jullie begrijpen dat niet. Dat er iets gebroken is, natuurlijk. Dat de bedrieger misschien het gevoel heeft dat hij zich altijd moet blijven bewijzen … dat doet hij alleen als hij daar zelf voor kiest. Ik vraag dat niet. Ik vraag enkel om niet meer te liegen. Dat mag toch nog wel, hoop ik? En voel ik me vergeven boven de minnares … neen … ik zeg dat de vreemdganger ook liegt tegen haar. Dat is de logica zelve. Ook zij hoort wat ze graag wil horen. Ook veel minnaressen voelen zich superieur aan de bedrogen echtgenoten. Ik begrijp dan weer niet dat je als vrouw zulke spelletjes meespeelt. Waarom komen jullie hier alsmaar zout in de wonden strooien eigenlijk? Zeggen van “Maar nee, natuurlijk zullen julie jullie partner nooit kennen, die blijft gegarandeerd liegen. En natuurlijk was hij anders (lees “opener”) naar de minnares”. De minaressen weten het beter.  Het spijt me, maar dat is maar gedeeltelijk waar. Ook zij weten maar een deel. Nogmaals… van mij mag alles met iedereen, maar bedot je geliefde niet. Noch de partner, noch de minnares. Of minnaar. Het is soms verdomd moeilijk om met schrijfsels in een kort bericht iets duidelijk te maken. En ik ben inderdaad soms nogal hevig in mijn schrijven. In het echt zouden jullie horen en zien dat dat nogal meevalt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.