Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Anna Cara

Anna Cara

29-08-2023 om 08:01 Topicstarter

Het blijkt erg moeilijk voor vreemdganger om tegen zijn vrouw te zeggen dat hij zijn minnares heel leuk/geil/sexy vindt. Of vond. Of dat de sex spetterend was. Ze willen hun partner niet nog meer pijn doen. Mijn man draaide er ook omheen. Maar natuurlijk vond hij bij de start haar leuk, sexy, aantrekkelijk. Dat moet wel als je je relatie op het spel zet voor sex met die ander. Nu heeft die van mij jarenlang doorgepunnikt met Truus en vond hij het niet meer heel bijzonder. Wel lekker. 

Ik las een keer in het minnaressen topic elders dat het blijkbaar te gek kan zijn. Weekendjes. Zelfs stiekem weekje weg. Veel lol. Zich op en top vrouw of man voelen. Optutten voor een geile avond en het gevoel daarbij is leuk. Beste sex etc. Dat heeft mijn man ook ervaren. Gewild zijn. Er naar uit kijken. De sex. Zij die hem geweldig vond. Maar hun partner zeiden ze achteraf vooral dat het sexuele spanning was die onhoudbaar werd. Mijne zei het was puur sex. Leuk bedacht maar lulkoek. Mijn man kijkt nu wel anders terug. Ook uit schaamte. En schuldgevoel. Net als dat mijn beeld van hem en onze relatie over die tijd is veranderd, is zijn beeld ook veranderd. Spijt komt na de zonde. Het was het niet waard.

Afijn, blijkbaar is de minnares uiteindelijk niet leuk of sexy genoeg om een relatie te willen. Tenminste bij degenen hier in dit topic. 

 

Anna Cara schreef op 29-08-2023 om 08:01:

Het blijkt erg moeilijk voor vreemdganger om tegen zijn vrouw te zeggen dat hij zijn minnares heel leuk/geil/sexy vindt. Of vond. Of dat de sex spetterend was. Ze willen hun partner niet nog meer pijn doen. 

Afijn, blijkbaar is de minnares uiteindelijk niet leuk of sexy genoeg om een relatie te willen. Tenminste bij degenen hier in dit topic.

Ik denk dat het een groot misverstand is dat iedere minnaar of minnares uiteindelijk een relatie wil. Er zijn er genoeg die hun eigen relatie willen behouden. Of die bewust single zijn en dit alleen doen voor de seks en intimiteit. En waarvoor de ander een geweldige sekspartner maar geen relatiemateriaal is. Kijk ook eens naar andere culturen waarin een bijvrouw heel normaal is. Die mensen weten heel goed dat het altijd hierbij zal blijven en zijn daar volkomen akkoord mee. In veel gevallen zal de spetterende seks en opwinding toch verdwijnen als je iemand opeens onbeperkt kunt zien, de zorg hebt voor kinderen of de vuilnis moet buiten zetten. 

En dat eerste klopt ook volkomen. Als jij door wilt met je partner ga je afzwakken, ontkennen of verzwijgen. Natuurlijk. Je wilt je leven doorzetten. Dus zijn schuld en schaamte echt? Je zult het nooit weten vrees ik. Je zegt alles wat de ander wil horen om de schade te beperken.

Izza denk je dat er twee soorten mannen zijn, vreemdgaande mannen, een groep die wel echt spijt krijgt en een groep die geen echt spijt krijgt? 

Anna Cara schreef op 29-08-2023 om 08:01:



Afijn, blijkbaar is de minnares uiteindelijk niet leuk of sexy genoeg om een relatie te willen. Tenminste bij degenen hier in dit topic.

Izza schreef op 29-08-2023 om 09:19:

[..]

Ik denk dat het een groot misverstand is dat iedere minnaar of minnares uiteindelijk een relatie wil. Er zijn er genoeg die hun eigen relatie willen behouden. Of die bewust single zijn en dit alleen doen voor de seks en intimiteit. En waarvoor de ander een geweldige sekspartner maar geen relatiemateriaal is.

Dit inderdaad! Ook ik heb jaren dat draadje op het andere forum gevolgd en diverse malen gelezen dat desbetreffende vrouwen hun minnaar geen relatiemateriaal vonden en hij er enkel was voor de seks en intimiteit. Al begrijp ik ook dat de bedrogene liever zegt of denkt dat hij/zij uiteindelijk niet leuk of sexy genoeg was.

Thera schreef op 29-08-2023 om 12:41:

Izza denk je dat er twee soorten mannen zijn, vreemdgaande mannen, een groep die wel echt spijt krijgt en een groep die geen echt spijt krijgt?

Weet niet of het zo zwart/wit in 2 groepen in te delen is Thera. Natuurlijk zal er (vaak?) schuldgevoel meespelen, maar niet genoeg om de affaire te stoppen. Echt spijt komt volgens mij pas na het uitkomen en dan vraag ik me wel af of het oprechte spijt is of spijt omdát het is uitgekomen?!

MRI

MRI

29-08-2023 om 13:54

RoodVruchtje schreef op 29-08-2023 om 13:18:

[..]

Weet niet of het zo zwart/wit in 2 groepen in te delen is Thera. Natuurlijk zal er (vaak?) schuldgevoel meespelen, maar niet genoeg om de affaire te stoppen. Echt spijt komt volgens mij pas na het uitkomen en dan vraag ik me wel af of het oprechte spijt is of spijt omdát het is uitgekomen?!

Ja dat wilde ik ook net antwoorden. Mijn ex vond alleen de consequenties van het vreemdgaan vervelend, was mijn gevoel. En dat werd bevestigd toen ik een keer zei "ja dat vreemdgaan heeft alle onschuld en vertrouwen bij ons weggehaald" en hij direct er op antwoordde: "ja maar ík was jou toen meteen kwijt" (ik had een tijd afstand genomen). 

Ja duh? Ben jij nu het slachtoffer? Kom op zeg. fijne vent. Nou ja, het is niet voor niks een ex

Maar jullie (Izza, RoodVruchtje en MRI) zeggen dus dat in ieder geval een deel van de vreemdgaande mannen, misschien ook wel een groot deel, geen oprechte spijt heeft. En voor het andere deel benadrukken jullie dat het nog maar de vraag is. Vinden jullie dit inherent aan man zijn? 
Denken jullie dat jezelf als je vreemdgegaan zou zijn, wel oprechte spijt naar je man toe en naar jezelf kunt hebben? En zo ja, maakt het dat makkelijker om meer ruimte te geven aan de mogelijkheid dat een aantal vrouwen hier zich niet vergissen als ze denken te weten dat hun man oprechte spijt heeft? 
Erkennen dat je het ook fijn vond hoeft volgens mij niet tegen te spreken dat je spijt hebt, dat je het niet had willen doen. Zou ook wat zijn als je spijt alleen echt was als je zou zeggen, nou zo fijn was het niet hoor (alsof je dan eigenlijk zegt, als het wel fijn geweest was, zou ik nu niet voor jou gekozen hebben). 

Mooie reflectie Thera. Dit komt op een stuk waar ik mij als bedrogen partner geen voorstelling bij kan maken. Natuurlijk kan het: iets hebben gedaan wat op dat moment leuk/spannend/opwindend was en achteraf toch willen dat je het niet had gedaan. Ik heb dat vooral met eten 😁. Dus: het harde is dat de ervaring die mijn vrouw heeft gehad op dat moment op een manier fijn was, dat dat enorm vervormd is door hoe ze het nu ziet en dat ze het maar wat graag niet had gedaan (voor mij en voor zichzelf). Maar als bedrogen partner blijft het voor mij ergens onveilig hoe dat bij mijn vrouw in haar gevoel, herinnering zit. Ik kan inmiddels geloven dat er geen verlangen terug is naar wat ze heeft gedaan of dat het een herinnering die ze koestert. En dat is voor mij denk ik het belangrijkst.

Ik geloof zeker dat er partners zijn die oprecht spijt hebben. Punt is dat je dat nooit echt zult weten. Je moet het doen met wat de ander zegt. Die heeft er natuurlijk echt alle belang bij om te zeggen wat jij maar wilt horen. En als je samen verder wilt moet je je daarbij neerleggen en dat geloven. En natuurlijk wil je dat graag. Zo werkt het gewoon. Net als verhalen dat jij net zo goed (nee beter) in bed bent, het niets te betekenen had, de ander geen relatiemateriaal was etc etc. 

Punt is dat een echte affaire ook positieve punten heeft gehad. Anders zou je het nooit doen. Feit dat het ontdekt is (voor mij een enorm verschil met zelf stoppen en opbiechten!) maakt de affaire op zich niet minder vervelend. Alleen zitten er meer positieve punten in de bestaande relatie. Genoeg mensen waarbij het gewoon een rationele afweging is. En natuurlijk noem je dat niet naar je partner! En naast die andere belangen kan liefde ook zeker een rol spelen. 

Mijn overwegingen zijn bij mannen en vrouwen gelijk trouwens. Ik geloof in oprechte spijt. Alleen in geval van jarenlange affaires (echte dubbellevens) en meerdere affaires of partners geloof ik er gewoon geen bal van. Wees eerlijk en zeg dat monogamie niets voor jou is. 

RoodVruchtje schreef op 29-08-2023 om 13:09:

[..]

[..]

Dit inderdaad! Ook ik heb jaren dat draadje op het andere forum gevolgd en diverse malen gelezen dat desbetreffende vrouwen hun minnaar geen relatiemateriaal vonden en hij er enkel was voor de seks en intimiteit. Al begrijp ik ook dat de bedrogene liever zegt of denkt dat hij/zij uiteindelijk niet leuk of sexy genoeg was.

Dit zie en hoor ik zo vaak voorbij komen. Voor sommige mensen is het ondenkbaar dat er mannen en vrouwen zijn die het echt alleen om de lusten en niet de lasten gaat. Die het stereotype beeld hebben van een minnares die thuis afwachtend bij de telefoon zit en haar leven op hem afstemt in de eeuwige hoop ooit gekozen te worden. 

Talloze mensen die er niet aan moeten denken hem te krijgen. Waarom zouden ze? Dat neemt de spanning en het avontuur weg. Vergelijk het met mensen die bewust latten, die swingen, die een one night stand of friends with benefits hebben. Die willen allemaal een deel van iemand en zijn daarmee tevreden. Sterker nog ze moeten er niet aan denken een volledige relatie te hebben. Die willen ze niet of hebben ze al.

Ik heb veel vragen sorry. Dat komt denk omdat het jij het brengt met een soort van ‘zo zit het natuurlijk nou eenmaal’.. 

Zijn de vragen die een bedrogene zich moet blijven stellen bij wat een partner tegen haar zegt over echte spijt bijvoorbeeld van dezelfde orde als een minnares zich moet stellen als haar minaar zegt bij zijn partner iets te missen?
En vind jij een vreemdgaande man die tegen zijn vrouw zegt dat hij spijt heeft een stuk geloofwaardiger als hij dingen zegt die zij niet wil horen? Dus zegt, ik vond het wel leuk, ik verlang er wel eens naar (wat ze dus niet wil horen) maar ik blijf vanaf nu voor jou kiezen want dat is wat ik ten diepste wil?

Anna Cara

Anna Cara

29-08-2023 om 16:13 Topicstarter

Izza schreef op 29-08-2023 om 16:04:

[..]

Dit zie en hoor ik zo vaak voorbij komen. Voor sommige mensen is het ondenkbaar dat er mannen en vrouwen zijn die het echt alleen om de lusten en niet de lasten gaat. Die het stereotype beeld hebben van een minnares die thuis afwachtend bij de telefoon zit en haar leven op hem afstemt in de eeuwige hoop ooit gekozen te worden.

Talloze mensen die er niet aan moeten denken hem te krijgen. Waarom zouden ze? Dat neemt de spanning en het avontuur weg. Vergelijk het met mensen die bewust latten, die swingen, die een one night stand of friends with benefits hebben. Die willen allemaal een deel van iemand en zijn daarmee tevreden. Sterker nog ze moeten er niet aan denken een volledige relatie te hebben. Die willen ze niet of hebben ze al.

Sommige hebben vooroordeel ja. Sommigen ook niet. Ook minnaressen hebben ieder een eigen verhaal. Ik zie overigens ook veel aannames of oordeel over bedrogen vrouwen. Ook daarvan is elk verhaal anders. Ieder kijkt met zijn eigen bril. Jij ook. 

ik denk wel dat een vreemdganger, man en vrouw, spijt heeft maar t ook zsm wil vergeten en zal dus ook maar kort echte spijt voelen volgens mij en ik denk ook dat t grootste deel vd spijt, spijt is dat t is uitgekomen. Mijn man heeft bv echt een paar keer gezegd had ik t maar nooit verteld, en dat zei hij vaker dan had ik t maar nooit gedaan. We kunnen t mooi praten voor ons zelf maar feit blijft dat iemand die vreemdgaat het hart niet op de juiste plek heeft zitten ook al is er spijt.

mijn man heeft mij trouwens wel gezegd dat t leuk was om van 2 vrouwen aandacht te krijgen, de sex luktte met haar niet , dit weet ik zeker want zij zei mij dat ook, maar de klik met haar en t feit dat ze hem wilde dat wond hem wel op. Wij hadden in die periode ook echt niet normaal veel sex en hij gaf toe dat dat kwam omdat t hem opwond, t idee van 2 vrouwen tja, eerlijk, welke man word daar niet happy van toch? Maar hij zei ook dat t veel stress gaf en verdriet bij hem, het liegen en stiekem doen. Mijn man is een lopmpe boer als t aankomt op praten en spijt tonen maar hij is wel heel eerlijk geweest nadat hij t zelf opbiechtte. Ook gaf hij aan dat hij juist weer verliefd werd op mij doordat zij er ook was... hier duurde t ook maar 4 maanden... ik ga eerlijk zijn, 10 jaar of meerdere affaires duid niet meer op iemand die spijt kan hebben. 

Izza schreef op 29-08-2023 om 16:04:

[..]

Dit zie en hoor ik zo vaak voorbij komen. Voor sommige mensen is het ondenkbaar dat er mannen en vrouwen zijn die het echt alleen om de lusten en niet de lasten gaat. Die het stereotype beeld hebben van een minnares die thuis afwachtend bij de telefoon zit en haar leven op hem afstemt in de eeuwige hoop ooit gekozen te worden.

Talloze mensen die er niet aan moeten denken hem te krijgen. Waarom zouden ze? Dat neemt de spanning en het avontuur weg. Vergelijk het met mensen die bewust latten, die swingen, die een one night stand of friends with benefits hebben. Die willen allemaal een deel van iemand en zijn daarmee tevreden. Sterker nog ze moeten er niet aan denken een volledige relatie te hebben. Die willen ze niet of hebben ze al.

Eens Izza, overigens ook met je andere post!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.