Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


RoodVruchtje schreef op 30-06-2023 om 18:30:

[..]

Dat jouw man loog vwb wederom contact met Truus vind ik heel wat anders dan liegen omdat je in een openbare gelegenheid (club) bent geweest. Het is beide liegen, maar wel van een hele andere orde.

Mbt Titiv: ik begrijp heel goed dat zij er nu helemaal mee klaar is hoor, vind nl dat hij haar grenzen al vele malen meer dan overschreden had, dus top dat Titiv nu eindelijk haar grens heeft getrokken!

Wel blijf ik het heel erg vreemd vinden waarom haar man zou moeten liegen in een club te zijn geweest? Ik ben heel wat jaren ouder en kom ook nog in kroegen of clubs, niets om je over te hoeven schamen lijkt mij. Deze manier van liegen vind ik anders, misschien nog wel erger zelfs!

Het is echt niet zo moeilijk: omdat zij een geschreven of ongeschreven regel hadden dat ze dat niet zouden doen.

Daarnaast nogmaals: Het erge was vooral dat hij loog en stomweg ontkende dat hij dat was. Alsof Titiv zo gek is alles te geloven.

Pippeltje schreef op 30-06-2023 om 19:15:

[..]

Het is echt niet zo moeilijk: omdat zij een geschreven of ongeschreven regel hadden dat ze dat niet zouden doen.

Daarnaast nogmaals: Het erge was vooral dat hij loog en stomweg ontkende dat hij dat was. Alsof Titiv zo gek is alles te geloven.

Dat zeg ik toch, dat ik over zoiets liegen mss nog wel erger vind?!

RoodVruchtje schreef op 30-06-2023 om 19:29:

[..]

Dat zeg ik toch, dat ik over zoiets liegen mss nog wel erger vind?!

Ja en je zegt toch ook dat je het zo vreemd blijft vinden???

Pippeltje schreef op 30-06-2023 om 19:50:

[..]

Ja en je zegt toch ook dat je het zo vreemd blijft vinden???

Ik ga dit topic niet vervuilen met een discussie hierover, want wij bedoelen hetzelfde. Mocht je een uitgebreidere uitleg willen, wil ik die best geven, maar dan in een pb.

Ja Titiv en Anna, 
En weet je wat het is, het is zo ontzettend vernederend dat je keer op keer voorgelogen word. 

Het maakt iets diepgeworteld steeds los... keer op keer dat zelfde... dat deed het bij mij. Het heeft mij veranderd, net wat je zegt je gelooft nog in de goedheid.. maar.....

Ik trek dat ook echt niet meer. Geen enkele leugen of praatjes. Praatjes vullen geen gaatjes Titiv... zo is het.

Laat hem idd maar met daden komen. 
Maar eerst jij en de kinderen.  

♥️

Hoi Roodvruchtje, is jou partner wel eens vreemd gegaan? 

Gewoon pure interesse 

miss1984 schreef op 01-07-2023 om 08:37:

Hoi Roodvruchtje, is jou partner wel eens vreemd gegaan?

Gewoon pure interesse

In het verleden heb ik inderdaad te maken gehad met een partner die is vreemdgegaan. Vanwaar deze vraag? 

Ik vroeg het mij gewoon zomaar af omdat je mee schrijft, verder geen bijbedoelingen.

Wat deed het met jou?

miss1984 schreef op 01-07-2023 om 14:39:

Ik vroeg het mij gewoon zomaar af omdat je mee schrijft, verder geen bijbedoelingen.

Wat deed het met jou?

Ik was vooral teleurgesteld dat hij het niet eerlijk zelf ter sprake had gebracht en ik het zelf had moeten ontdekken, juist omdat wij hierover vaak mooie gesprekken hadden gehad, althans, over monogamie op zich. Overigens was het vreemdgaan niet de reden van onze relatiebreuk destijds.

RoodVruchtje schreef op 01-07-2023 om 16:11:

[..]

Ik was vooral teleurgesteld dat hij het niet eerlijk zelf ter sprake had gebracht en ik het zelf had moeten ontdekken, juist omdat wij hierover vaak mooie gesprekken hadden gehad, althans, over monogamie op zich. Overigens was het vreemdgaan niet de reden van onze relatiebreuk destijds.

Dat herken ik zo goed! Wij hadden ook regelmatig besproken dat twijfels en/of gevoelens voor anderen éérst met de andere partner besproken zouden worden. Maar dat kon mijn man zich niet herinneren… en dus kreeg ik voor mij compleet onverwacht de mededeling dat hij het niet meer zag zitten, dat hij niet meer ‘op die manier’ van me hield. Dat nam ik hem nog het allermeeste kwalijk, dat hij me daardoor ook nooit de kans had gegeven om er iets aan te doen.

Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen en hebben we er beiden veel van geleerd.

Titiv...wat een ontzettend moedige beslissing heb je genomen. Na al dat harde werken en proberen het vertrouwen weer op te bouwen.
In al je verhalen was te lezen hoe graag je dit wilde.
Maar zoals je zelf nu denk ook wel weet en voelt. Er zijn er 2 voor nodig. 2 mensen die na zo'n crissis hard aan het werk moeten.
Wens je veel sterkte de aankomende tijd. Hoop dat je het een plekje kan geven. 😘

Even nieuwsgierig.

In hoeverre laten jullie je partner weer helemaal vrij nadat hij of zij is vreemdgegaan.
Kun je iemand wel weer helemaal vrij laten?

Peet52! schreef op 04-07-2023 om 11:56:

Even nieuwsgierig.

In hoeverre laten jullie je partner weer helemaal vrij nadat hij of zij is vreemdgegaan.
Kun je iemand wel weer helemaal vrij laten?

Je partner is niet je eigendom dus het lijkt mij logisch dat hij zijn vrijheid heeft. Je kunt afspraken maken over bepaalde zaken (dus geen omgang met de ander). Maar verder moet je er op vertrouwen dat hij zich zal gedragen (of niet). En dat weet je gewoon echt nooit zeker. Hoeveel afspraken je ook maakt. Het is immers al eens gebeurd en zeker bij langdurig vreemdgaan waren daar ook redenen voor om het te laten voortbestaan. Als die problemen niet zijn opgelost kan het dus opnieuw gebeuren. 

Je partner gaan verbieden om uit te gaan, te controleren of zelf zaken te ondernemen is niet ok wat mij betreft. 

Mee eens..maar een vreemdganger gaat ook verder met een bedrogen partner. Dus ga ervan uit dat die ook wel het besef heeft dat het vreemdgaan consequenties heeft ten aan zien van vrijheid in de relatie. Het is mijn keuze om verder tegaan maar ook die van hem.

Even ter verduidelijking. Ik liet mijn man altijd vrij...heel erg vrij. En hij mij. 
Maar dat is toch wel veranderd met hoe het vroeger was. Nu wordt alles van tevoren besproken. Ook al was onze relatie achteraf helemaal niet zo leuk dat stukje mis ik wel. Dat onbevangen vertrouwen in de ander.

Peet52! schreef op 04-07-2023 om 11:56:

Even nieuwsgierig.

In hoeverre laten jullie je partner weer helemaal vrij nadat hij of zij is vreemdgegaan.
Kun je iemand wel weer helemaal vrij laten?

Net zo vrij als voor het drama, eerlijk gezegd. Met daarbij dan wel de kanttekening dat 1. het contact met lul de behanger afgelopen moest zijn en 2. ik geen leugens meer tolereer, hoe klein en onbenullig ze misschien ook lijken.

Ik geloof ook niet zo in iemand restricties opleggen ofzo. Dat kan toch ook helemaal niet? Dat lijkt me geen gezonde basis om een relatie verder voort te zetten. 

Ik doe het op gevoel. Waar voel ik me wel goed bij en waar voel ik me niet goed bij? En dat bespreek ik dan met haar. 

Oke, dat is misschien niet helemaal waar als ik er zo over nadenk. Ik heb haar wel wat verboden. Die vriendin komt bij mij de deur niet meer in. Of ze er nog mee wil afspreken of op de koffie wil gaan, dat moet ze zelf weten. Maar ik wil die mevrouw niet meer in mijn huis hebben. En daar was ze het zelf wel mee eens. En wat ik vermoedde dat gebeurde, gebeurde ook: Inmiddels is die vriendschap redelijk verwaterd.

Maar verder geloof ik niet echt in iemand iets verbieden of niet vrij laten. Kijk, zit het in iemand. Ben je echt iemand die leeft van de kick van vreemdgaan, of uberhaupt niet zoveel op heeft met monogamie, dan gaat diegene toch wel vreemd. Of je dan dingen wel of niet verbied, dat heeft helemaal geen invloed. En het lijkt me voor je gemoedstoestand ook niet lekker. Mijn vrouw weet dondersgoed wat de grenzen en randen zijn in onze relatie. En ze weet dat als ze die nog een keer betreed ( en ik daar achter kom) dat het voor mij klaar is. Waarom zou ik haar dan "constant" aan die grenzen en randen moeten herinneren? Dat hoefde de voorgaande 10 jaar toch ook niet?

Kortom: Hoe we daar in staan is niet veranderd. Maar dat er af en toe wat meer communicatie benodigd is, dat lijkt me wel redelijk vanzelfsprekend. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.