Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


titiv, heel veel sterkte deze tijd. Wat en hoe je het ook gaat doen. 
Natuurlijk heb je niet zomaar even een ander onderkomen. Ga eerst inderdaad goed nadenken wat je nodig hebt en ga je eigen grenzen steeds weer bewaken. Wat ik eerder al zei.
Kijk fouten maken is echt menselijk, maar blijven liegen is een no go en keus die hij maakt. 
Voor mij ligt daar ook echt een grens en mijn man weet dat ook. Als ik er achter kom dat iets niet klopt over waar hij geweest is is dat een duidelijke grens, het feit dat hij steeds blijft liegen is heel ongezond. 
Ik vind het zo verdrietig voor je.. wat zul je je alleen voelen. 
Kom hier alsjeblieft spuien zodat je er niet alleen mee rond blijft lopen. 

MRI

MRI

25-06-2023 om 22:38

miss1984 schreef op 25-06-2023 om 22:30:

titiv, heel veel sterkte deze tijd. Wat en hoe je het ook gaat doen.
Natuurlijk heb je niet zomaar even een ander onderkomen. Ga eerst inderdaad goed nadenken wat je nodig hebt en ga je eigen grenzen steeds weer bewaken. Wat ik eerder al zei.
Kijk fouten maken is echt menselijk, maar blijven liegen is een no go en keus die hij maakt.
Voor mij ligt daar ook echt een grens en mijn man weet dat ook. Als ik er achter kom dat iets niet klopt over waar hij geweest is is dat een duidelijke grens, het feit dat hij steeds blijft liegen is heel ongezond.
Ik vind het zo verdrietig voor je.. wat zul je je alleen voelen.
Kom hier alsjeblieft spuien zodat je er niet alleen mee rond blijft lopen.

Ja houd vol titiv!

wat ik niet begrijp is dat iemand die echt geweldig was op alle vlakken zo kan veranderen... je zou denken als je 20 bent dan maak je nog domme keuzes enz maar hier staan we 20 jaar later en bezig met op stap gaan, andere vrouwen... maar wel zich in allerlei bochten wringen om mij maar te "houden"... dan denk ik oke ga je uit leven, geniet ervan, het is ieders recht om daarvoor te kiezen maar telkens kreeg ik te horen nee zo ben ik niet (meer) dat was gewoon een periode, ik beloof dat t nu beter word, ik ben terug mezelf, hield nooit zoveel van je als nu... en dan blijkt dat allemaal gelogen keer op keer. Ik kan best begrijpen dat je van iemand houd en toch wil exploren om t zo maar even te noemen maar ja dat kan natuurlijk niet, niet met mij igg, dan moet hij iemand zoeken die een open relatie wil. Ik denk echt dat hij een probleem heeft met zichzelf, hij vertoond alle symptonen van gaslighting, is enorm onzeker denk ik en dat uitgaan en vrouwen geeft hem een boost ofzo... maar neeee hoor hij zegt van niet. Ik denk oprecht dat hij vrij moet zijn en hij komt vast iemand tegen die hem mss wel terug kan veranderen naar wie hij ooit was, ik ben igg niet die vrouw. 

Ik voel me idd best alleen, ik heb niet die grote vrienden groep die hij heeft, ik heb amper familie, hij heeft een hele grote familie, hij heeft een goedlopende zaak, ik heb dat allemaal niet en dat is wel eng. Maar ik ben liever alleen en dat ik op mn centen moet letten dan zo verder gaan. 

Allez… eerst altijd maar zeggen dat Titiv haar grenzen moet stellen en nu “legt ze hem aan de leiband”. Als haar man naar een club wilde gaan, moest hij dat gewoon gezegd hebben, desnoods ruzie over gemaakt hebben, of gewoon gegaan zijn, maar NIET achter haar rug om en er daarna nog over liegen ook. Hij moest haar gerust gesteld hebben 🤮 Het is zwak en laf. En onbetrouwbaar. Hij bevestigt gewoon dat hij een leugenaar is. 

Hi Titiv,

Hoe gaat het nu met je?

Eigenlijk hoeft het niet zo te zijn dat je man "terug gaat veranderen" in hoe hij ooit bij jou was. Misschien is hij wel altijd zo geweest en zie je nu pas in wat hij doet....
Dat is een aanname en gissen ook vanuit mijn eigen bril hoor. Maar heel eerlijk, alle tijd die je in hem blijft steken bevordert niet jou eigen herstel. 


Het steeds jezelf afvragen waarom toch?

Hoorde daar bij mij vooral bij. 

Ik weet bijvoorbeeld van mijzelf nog dat ik daar bijna ander half jaar mee rond liep en ik heb er nooit geen antwoord op gekregen voor mezelf, buitenom: Gewoon omdat het kon.

Ik stond ermee op en ging ermee naar bed....

Het was een sluipmoordenaar.... het steeds bezig zijn met hem.
Uiteindelijk heeft het mij enorm geholpen de focus op mezelf te gaan leggen en moest ik letterlijk afkicken van hem. 
Ik gun jou dat ook. Ik hoop oprecht dat je je draai een beetje beter begint te vinden, je sociale contacten wat uit kan gaan breiden bij clubs of wat dan maar ook. 

Door de hulpverleners, mijn vrijwilligerswerk toen der tijd, de hond die ik toen kreeg waar ik een jaar mee was gaan trainen leerde ik mensen kennen. Ik maakte mij mentaal los van man. 
Dat heeft goed uitgepakt en dat werkt nog steeds door.

Ik heb een vangnet opgebouwd. Ga daarin investeren zodat je je minder alleen gaat voelen is mijn tip.

Goed dat je de regie terug pakt! 
Heb je hobby's en weet je wat je leuk vind?
Heb je werk? Lukt dat ook?

 

MRI

MRI

29-06-2023 om 22:32

miss1984 schreef op 29-06-2023 om 22:24:

Hi Titiv,

Hoe gaat het nu met je?

Eigenlijk hoeft het niet zo te zijn dat je man "terug gaat veranderen" in hoe hij ooit bij jou was. Misschien is hij wel altijd zo geweest en zie je nu pas in wat hij doet....
Dat is een aanname en gissen ook vanuit mijn eigen bril hoor. Maar heel eerlijk, alle tijd die je in hem blijft steken bevordert niet jou eigen herstel.


Het steeds jezelf afvragen waarom toch?

Hoorde daar bij mij vooral bij.

Ik weet bijvoorbeeld van mijzelf nog dat ik daar bijna ander half jaar mee rond liep en ik heb er nooit geen antwoord op gekregen voor mezelf, buitenom: Gewoon omdat het kon.

Ik stond ermee op en ging ermee naar bed....

Het was een sluipmoordenaar.... het steeds bezig zijn met hem.
Uiteindelijk heeft het mij enorm geholpen de focus op mezelf te gaan leggen en moest ik letterlijk afkicken van hem.
Ik gun jou dat ook. Ik hoop oprecht dat je je draai een beetje beter begint te vinden, je sociale contacten wat uit kan gaan breiden bij clubs of wat dan maar ook.

Door de hulpverleners, mijn vrijwilligerswerk toen der tijd, de hond die ik toen kreeg waar ik een jaar mee was gaan trainen leerde ik mensen kennen. Ik maakte mij mentaal los van man.
Dat heeft goed uitgepakt en dat werkt nog steeds door.

Ik heb een vangnet opgebouwd. Ga daarin investeren zodat je je minder alleen gaat voelen is mijn tip.

Goed dat je de regie terug pakt!
Heb je hobby's en weet je wat je leuk vind?
Heb je werk? Lukt dat ook?

mooi hoor Miss

miss1984 schreef op 29-06-2023 om 22:24:

Hi Titiv,

Hoe gaat het nu met je?

Eigenlijk hoeft het niet zo te zijn dat je man "terug gaat veranderen" in hoe hij ooit bij jou was. Misschien is hij wel altijd zo geweest en zie je nu pas in wat hij doet....
Dat is een aanname en gissen ook vanuit mijn eigen bril hoor. Maar heel eerlijk, alle tijd die je in hem blijft steken bevordert niet jou eigen herstel.


Het steeds jezelf afvragen waarom toch?

Hoorde daar bij mij vooral bij.

Ik weet bijvoorbeeld van mijzelf nog dat ik daar bijna ander half jaar mee rond liep en ik heb er nooit geen antwoord op gekregen voor mezelf, buitenom: Gewoon omdat het kon.

Ik stond ermee op en ging ermee naar bed....

Het was een sluipmoordenaar.... het steeds bezig zijn met hem.
Uiteindelijk heeft het mij enorm geholpen de focus op mezelf te gaan leggen en moest ik letterlijk afkicken van hem.
Ik gun jou dat ook. Ik hoop oprecht dat je je draai een beetje beter begint te vinden, je sociale contacten wat uit kan gaan breiden bij clubs of wat dan maar ook.

Door de hulpverleners, mijn vrijwilligerswerk toen der tijd, de hond die ik toen kreeg waar ik een jaar mee was gaan trainen leerde ik mensen kennen. Ik maakte mij mentaal los van man.
Dat heeft goed uitgepakt en dat werkt nog steeds door.

Ik heb een vangnet opgebouwd. Ga daarin investeren zodat je je minder alleen gaat voelen is mijn tip.

Goed dat je de regie terug pakt!
Heb je hobby's en weet je wat je leuk vind?
Heb je werk? Lukt dat ook?

Dankjewel miss voor je mooie woorden

Dat is dus ook idd waar ik nu naar streef... en wat de toekomst dan brengt zien we wel. Ik heb gelukkig wel een paar goede vriendinnen en ik heb 2 huisdieren waar ik idd veel liefde uit haal. Ik werk ook parttime en daar ben ik gelukkig ook op mn plek. Op dit moment hebben wij besloten dat man vertrekt, hij kan voorlopig in een leegstaand appartement wonen van een oom. Hij weigert echter om te scheiden, hij laat mij niet los waren zijn woorden en hij hoopt dat als we apart wonen dat t mss toch langzaam aan weer goed komt. Ik heb hem duidelijk gezegd dat hij daar niet op moet hopen. Toch laat ik t voorlopig even zo, gewoon omdat ik nu eerst zelf tot rust wil komen en ik wil de kinderen ook niet opeens met al dit verdriet opzadelen. We hebben de kids verteld dat papa voor werk ergens anders moet wonen maar dat ze hem kunnen zien wanneer ze maar willen, het is tenslotte ook niet ver weg waar hij gaat wonen. Ik denk dat dit een eerste juiste stap is, ik wilde hem eik zsm uit dit huis hebben omdat ik nu echt door wil. Tuurlijk doet t me ook verdriet, maar de wil om weer gelukkig te worden overstemd dat gelukkig wel. Hij en ik hebben wel een paar avonden gepraat, over ons, t verleden, alles... hij werd erg emotioneel, ik zei hem werk aan jezelf zodat we igg niet falen als ouders. En dat meen ik ook echt. Hoe t nu verder gaat weet ik nu even niet. Eerst maar uit mekaar en dan zien hoe dat gaat. Maar of er een kans is dat t toch nog goed komt tussen ons nee daar denk ik niet aan en hoop ik ook niet meer op. Ik wil nu vooral zoals jij zegt los komen van hem, mijn eigen geluk weer terugvinden en vooral rust, dat ik me idd niets meer moet afvragen ed... ik wil gewoon rust nu.

Dankjewel mri ♥️

Titiv  wat ontzettend goed. Dan ga je nu ook niet vanuit emotie handelen ! 

Fijn je te horen dat je buiten hem om ook mensen hebt die er voor je zijn. 
Jaaa huisdieren zijn alles, voor mij ook!  
Hopelijk heb je snel wat meer rust in je hoofd.

Anna Cara

Anna Cara

30-06-2023 om 08:44 Topicstarter

Tivit, je klinkt sterk meid. Jouw man accepteert niet dat je uit elkaar wil schrijf je. Waarom niet? Snapt hij niet wat hij heeft gedaan? Heeft hij ook  gesproken over waarom liegen over de club? 

Anna Cara schreef op 30-06-2023 om 08:44:

Tivit, je klinkt sterk meid. Jouw man accepteert niet dat je uit elkaar wil schrijf je. Waarom niet? Snapt hij niet wat hij heeft gedaan? Heeft hij ook gesproken over waarom liegen over de club?

Omdat hij mij niet wil verliezen zegt hij. Tja...

Ja hij gaf toe dat hij dat was, zoals altijd een dag later... en weer hetzelfde excuus, bang voor mijn reaktie dus drm had hij niet verteld dat hij daar naartoe was gegaan, zijn vriend stond idd te praten met een vrouw, volgens mijn man een collega die hij tegen kwam. Kan allemaal best maar door hem geloof ik helemaal niks meer. Dat begreep hij wel zei hij en hij ging er nu alles aan doen om echt eens te veranderen... ook dat geloof ik niet meer. Hij had gewoonweg nooit moeten vreemdgaan. Het heeft ons kapot gemaakt punt uit. Ik ben echt wel iemand die 2de kansen geeft en t goede in mensen zie maar ik ga niet jaren wachten tot iemand zijn shit weer bijmekaar heeft geraapt. 

miss1984 schreef op 30-06-2023 om 07:49:

Dankjewel mri ♥️

Titiv wat ontzettend goed. Dan ga je nu ook niet vanuit emotie handelen !

Fijn je te horen dat je buiten hem om ook mensen hebt die er voor je zijn.
Jaaa huisdieren zijn alles, voor mij ook!
Hopelijk heb je snel wat meer rust in je hoofd.

Ik hoop t ook! ❤️

MRI

MRI

30-06-2023 om 11:20

Titiv schreef op 30-06-2023 om 11:08:

[..]

Omdat hij mij niet wil verliezen zegt hij. Tja...

Ja hij gaf toe dat hij dat was, zoals altijd een dag later... en weer hetzelfde excuus, bang voor mijn reaktie dus drm had hij niet verteld dat hij daar naartoe was gegaan, zijn vriend stond idd te praten met een vrouw, volgens mijn man een collega die hij tegen kwam. Kan allemaal best maar door hem geloof ik helemaal niks meer. Dat begreep hij wel zei hij en hij ging er nu alles aan doen om echt eens te veranderen... ook dat geloof ik niet meer. Hij had gewoonweg nooit moeten vreemdgaan. Het heeft ons kapot gemaakt punt uit. Ik ben echt wel iemand die 2de kansen geeft en t goede in mensen zie maar ik ga niet jaren wachten tot iemand zijn shit weer bijmekaar heeft geraapt.

Het voelt echt wel of je deze keer op je strepen wil gaan staan. Wat betreft zijn belofte nu echt te gaan veranderen: ik zou mijzelf daar een tijd voor geven (zeg een half jaar of een jaar) intussen uitvoeren wat ik van plan was en het aanzien. Er niet over in gesprek gaan met hem, gewoon observeren. Dan kan je altijd nog zien mocht hij echt een draai maken. Ergens heb ik daar een hard hoofd in bij mensen die dat vaak hebben gezegd en het weer eens gaan zeggen als er nu echt consequenties aan hun gedrag worden verbonden. Het kan ook dat iemand veel ineens veel moeite doet om vervolgens in het oude gedrag terug te vallen zodra hij/ zij denkt dat hij/zij je weer heeft. De ingezette verandering is sowieso niet intrinsiek gemotiveerd: diegene doet het niet omdat hij denkt 'ja dit klopt echt niet, zo iemand wil ik niet zijn' maar om iets van een ander (terug) te krijgen. Ik vermoed dat dat geen sterke motivatie is. 

 Mijn two pence is dus: kijk of beloftes op de veel langere duur stand houden. 

veel sterkte, je klinkt krachtig

MRI schreef op 30-06-2023 om 11:20:

[..]

Het voelt echt wel of je deze keer op je strepen wil gaan staan. Wat betreft zijn belofte nu echt te gaan veranderen: ik zou mijzelf daar een tijd voor geven (zeg een half jaar of een jaar) intussen uitvoeren wat ik van plan was en het aanzien. Er niet over in gesprek gaan met hem, gewoon observeren. Dan kan je altijd nog zien mocht hij echt een draai maken. Ergens heb ik daar een hard hoofd in bij mensen die dat vaak hebben gezegd en het weer eens gaan zeggen als er nu echt consequenties aan hun gedrag worden verbonden. Het kan ook dat iemand veel ineens veel moeite doet om vervolgens in het oude gedrag terug te vallen zodra hij/ zij denkt dat hij/zij je weer heeft. De ingezette verandering is sowieso niet intrinsiek gemotiveerd: diegene doet het niet omdat hij denkt 'ja dit klopt echt niet, zo iemand wil ik niet zijn' maar om iets van een ander (terug) te krijgen. Ik vermoed dat dat geen sterke motivatie is.

Mijn two pence is dus: kijk of beloftes op de veel langere duur stand houden.

veel sterkte, je klinkt krachtig

Vetgedrukt, dit dus. Is mijn ervaring. Veel/heel veel keer. 

Anna Cara

Anna Cara

30-06-2023 om 18:19 Topicstarter

Titiv schreef op 30-06-2023 om 11:08:

[..]

Omdat hij mij niet wil verliezen zegt hij. Tja...

Ja hij gaf toe dat hij dat was, zoals altijd een dag later... en weer hetzelfde excuus, bang voor mijn reaktie dus drm had hij niet verteld dat hij daar naartoe was gegaan, zijn vriend stond idd te praten met een vrouw, volgens mijn man een collega die hij tegen kwam. Kan allemaal best maar door hem geloof ik helemaal niks meer. Dat begreep hij wel zei hij en hij ging er nu alles aan doen om echt eens te veranderen... ook dat geloof ik niet meer.

Eerste reactie, wat een lullo. En toen dacht ik wacht eens mijn man deed dat ook. Weer contact hebben met Truus. Naar mij doen of er (volgens mijn eis en grens) nul contact was. En nadat ze betrapt werden en ik vroeg om waarheid, ontkende hij. Later zeggen dat hij mij niet kwijt wilde en daarom ontkende. Uit angst. Dacht ook er wel mee weg te komen. In heb natuurlijk vele leugens gehad in de vreemdgaan jaren. 

Ik vind dat zo onbegrijpelijk. Dat zo veel vreemdgaanders hun partner niet kwijt willen en PRECIES dat doen wat het foutste is: afspraken niet nakomen en daarna erover liegen bij vragen/confrontatie. 

Ik weet nooit meer zeker wanneer ik mijn man kan geloven waar het Truus betreft. En dat is erg heftig om te beseffen. Heel verdrietig ook. Ik begrijp dus volledig Tivit dat je zegt ik geloof hem niet meer, dat snap ik heel goed. 

Anna Cara schreef op 30-06-2023 om 18:19:

[..]


Ik vind dat zo onbegrijpelijk. Dat zo veel vreemdgaanders hun partner niet kwijt willen en PRECIES dat doen wat het foutste is: afspraken niet nakomen en daarna erover liegen bij vragen/confrontatie.

Ik weet nooit meer zeker wanneer ik mijn man kan geloven waar het Truus betreft. En dat is erg heftig om te beseffen. Heel verdrietig ook. Ik begrijp dus volledig Tivit dat je zegt ik geloof hem niet meer, dat snap ik heel goed.

Dat jouw man loog vwb wederom contact met Truus vind ik heel wat anders dan liegen omdat je in een openbare gelegenheid (club) bent geweest. Het is beide liegen, maar wel van een hele andere orde.

Mbt Titiv: ik begrijp heel goed dat zij er nu helemaal mee klaar is hoor, vind nl dat hij haar grenzen al vele malen meer dan overschreden had, dus top dat Titiv nu eindelijk haar grens heeft getrokken!

Wel blijf ik het heel erg vreemd vinden waarom haar man zou moeten liegen in een club te zijn geweest? Ik ben heel wat jaren ouder en kom ook nog in kroegen of clubs, niets om je over te hoeven schamen lijkt mij. Deze manier van liegen vind ik anders, misschien nog wel erger zelfs!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.