Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Van mij mag iedereen doen wat ie wil, maar erover liegen tegen diegene die jou vertrouwt is een ongelooflijke kutdaad.

  1. Ik heb daar met mijn man over gesproken… ik stelde een open relatie voor of zelfs op een vriendschappelijke manier uit elkaar gaan … paniek was het antwoord. Hij wil absoluut een monogame relatie, ziet dat nog steeds als zijn ideaal. (Nou, als die mij nog eens in het geniep bedriegt, zal hij gaan als een trein). 
    Ik vroeg hem ook hoe hij zich zou voelen moest ik zo’n prachtige buitenechtelijke relatie beleven met alles erop en eraan? Hij zei dat hij dat niet zou kunnen verteren. Hij zei dat hij ook zeer boos zou zijn “omdat ik nu weet hoeveel pijn dat doet” 😂 Niet te geloven. Daar hebben we ook een hartig woordje over gebabbeld. 😛 Maar soit, hij vindt monogamie dus belangrijk. En ik denk dat hij dat meent. Veel over gebabbeld. 

Over dat bedriegers-gen … dat bestaat. Mensen die voorbestemd zijn om kicks te zoeken en avontuur. Die impulsiever zijn dan anderen. We zijn allemaal op vele vlakken voorbestemd voor veel verschillende zaken op gezondheids-, slimheids, katakterieel enz… gebied. Maar een mens is meer dan dat. Opvoeding, omgeving, omstandigheden, leerervaringen… zullen bepalen waar we uiteindelijk uitkomen. We zijn geen willoze slaven van onze genen. Kicks en avontuur, waardering … kun je ook langs andere wegen vinden dan overspel of sex.  Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. 😄

Theekannetje schreef op 07-06-2023 om 21:14:

Van mij mag iedereen doen wat ie wil, maar erover liegen tegen diegene die jou vertrouwt is een ongelooflijke kutdaad.

  1. Ik heb daar met mijn man over gesproken… ik stelde een open relatie voor of zelfs op een vriendschappelijke manier uit elkaar gaan … paniek was het antwoord. Hij wil absoluut een monogame relatie, ziet dat nog steeds als zijn ideaal. (Nou, als die mij nog eens in het geniep bedriegt, zal hij gaan als een trein).
    Ik vroeg hem ook hoe hij zich zou voelen moest ik zo’n prachtige buitenechtelijke relatie beleven met alles erop en eraan? Hij zei dat hij dat niet zou kunnen verteren. Hij zei dat hij ook zeer boos zou zijn “omdat ik nu weet hoeveel pijn dat doet” 😂 Niet te geloven. Daar hebben we ook een hartig woordje over gebabbeld. 😛 Maar soit, hij vindt monogamie dus belangrijk. En ik denk dat hij dat meent. Veel over gebabbeld.

Over dat bedriegers-gen … dat bestaat. Mensen die voorbestemd zijn om kicks te zoeken en avontuur. Die impulsiever zijn dan anderen. We zijn allemaal op vele vlakken voorbestemd voor veel verschillende zaken op gezondheids-, slimheids, katakterieel enz… gebied. Maar een mens is meer dan dat. Opvoeding, omgeving, omstandigheden, leerervaringen… zullen bepalen waar we uiteindelijk uitkomen. We zijn geen willoze slaven van onze genen. Kicks en avontuur, waardering … kun je ook langs andere wegen vinden dan overspel of sex. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. 😄

Het stomme daar aan vind ik, dat ik er geen keuze in heb gehad. En dat klinkt dan weer vrij banaal en obvious. Maar ik ben nou niet bepaald een gesloten persoon. Alles is bespreekbaar. En partner hier was altijd zo recht door zo. Zwart/wit. Ik snap het wel. De zucjt naar spanning. De zucht naar avontuur. Maar dit was eenzijdig. 

Vandaar ook mijn eerdere discussie over dat minnaars topic: ik snap het echt wel. Maar je dient wel je partner die keuze te stellen. Nu maak je een keuze, omdat je zelf niet geloofd in monogamie. Dat kan. Maar dat is vrij egoïstisch. Misschien geloofd je partner er ook wel niet zo in. 

@Ennei, is je man een onzekere man? Onzeker van zichzelf omdat hij onvruchtbaar is? Ben jij een daadkrachtige vrouw die niet bij de pakken ging zitten na de scheiding om dat je van nature veerkrachtig bent? Een zelfbewuste vrouw itt die minnares die graag kinderen wilt en voor hem klaar staat? Het kan zijn dat hij het prettig vond als hij zich zo belangrijk kon voelen, nodig en daarom haar bleef ontmoeten om zo de onzekerheid te verstoppen.
Lastig; aan de ene kant een minnares  die op hem leunt en aan de andere kant een sterke en opgewekte vrouw met kinderen zodat hij naast zijn bewondering voor haar, ook nog de vaderrol kan uitvoeren.

Denk je dat het zin heeft haar te te spreken? Ik denk dat het antwoord op je vraag eerder bij je man ligt. Misschien weet hij niet eens dat de onvruchtbaarheid een rol speelt in zijn handelen, denkt hij dat hij het geaccepteerd heeft en vindt hij zichzelf helemaal niet onzeker. Maar als buitenstaander, viel mij dit op. Mogelijk dat de therapeut het aspect vaderschap  en belangrijk zijn oppakt.

Elpisto schreef op 07-06-2023 om 22:41:

[..]

Het stomme daar aan vind ik, dat ik er geen keuze in heb gehad. En dat klinkt dan weer vrij banaal en obvious. Maar ik ben nou niet bepaald een gesloten persoon. Alles is bespreekbaar. En partner hier was altijd zo recht door zo. Zwart/wit. Ik snap het wel. De zucjt naar spanning. De zucht naar avontuur. Maar dit was eenzijdig. 


Ik kan het volgens jou ook zwart/wit zien maar heb geleerd naar de feiten te kijken en niet altijd meer te luisteren naar woorden. Heb alle respect voor je en ook je "intense" verhalen om een reden te bedenken waardoor het mis gegaan is voor haar en hoe jij er mee omgaat. Feit blijft je bent bedonderd. Je vertrouwt haar toch ook niet meer. Ze moet van je afstand houden van haar ex/andere mannen en eigenlijk diep in je hart wil je haar nu in een hokje. Dat gaat toch nooit goed komen. Soms heb ik idee dat je dit doet om het goed te praten in je hoofd. Ik denk dat het je uiteindelijk gaat opbreken.

MRI

MRI

08-06-2023 om 10:38

Flanagan schreef op 08-06-2023 om 08:24:

@Ennei, is je man een onzekere man? Onzeker van zichzelf omdat hij onvruchtbaar is? Ben jij een daadkrachtige vrouw die niet bij de pakken ging zitten na de scheiding om dat je van nature veerkrachtig bent? Een zelfbewuste vrouw itt die minnares die graag kinderen wilt en voor hem klaar staat? Het kan zijn dat hij het prettig vond als hij zich zo belangrijk kon voelen, nodig en daarom haar bleef ontmoeten om zo de onzekerheid te verstoppen.
Lastig; aan de ene kant een minnares die op hem leunt en aan de andere kant een sterke en opgewekte vrouw met kinderen zodat hij naast zijn bewondering voor haar, ook nog de vaderrol kan uitvoeren.

Denk je dat het zin heeft haar te te spreken? Ik denk dat het antwoord op je vraag eerder bij je man ligt. Misschien weet hij niet eens dat de onvruchtbaarheid een rol speelt in zijn handelen, denkt hij dat hij het geaccepteerd heeft en vindt hij zichzelf helemaal niet onzeker. Maar als buitenstaander, viel mij dit op. Mogelijk dat de therapeut het aspect vaderschap en belangrijk zijn oppakt.

Flanagan: waarom de vermeende onzekerheid van de 10 jaar vreemdgaande man erbij halen? Wat doet het ertoe? Ik zie zo vaak vervelende dingen die mensen anderen aandoen, verklaard worden met "ah ja maar misschien is hij onzeker..." Ja dat kan wel, maar laat dan zien dat je onzeker bent in plaats van zowel je vrouw als minnares te gebruiken en tien jaar lang te liegen en bedriegen om je zelf heel wat te vinden. 

Ruud1971! schreef op 08-06-2023 om 10:17:

[..]


Ik kan het volgens jou ook zwart/wit zien maar heb geleerd naar de feiten te kijken en niet altijd meer te luisteren naar woorden. Heb alle respect voor je en ook je "intense" verhalen om een reden te bedenken waardoor het mis gegaan is voor haar en hoe jij er mee omgaat. Feit blijft je bent bedonderd. Je vertrouwt haar toch ook niet meer. Ze moet van je afstand houden van haar ex/andere mannen en eigenlijk diep in je hart wil je haar nu in een hokje. Dat gaat toch nooit goed komen. Soms heb ik idee dat je dit doet om het goed te praten in je hoofd. Ik denk dat het je uiteindelijk gaat opbreken.

Aldus de man die 100% zeker wist dat er geen derde partij was, er toch een derde partij bleek te zijn, die zou niet langskomen, kwam toch langs, 2 dagen later een topic start om een nieuwe partner/maatje te vinden, daarna een topic over relatietherapie. En ja, dit is even express een opmerking op dezelfde manier hoe jij redeneert steeds in diverse ontrouw topics. 

Met alle respect Ruud: Je hebt de wijsheid net zo min in pacht als ik dat heb. Vandaar mijn opmerking over het zwart/wit gedeelte: Enkel omdat jij iets vindt of denkt, wil nog niet zeggen dat het zo IS. 

De rest van je opmerking, ik kan er niet zoveel mee. Ik vraag me oprecht af of er iets mis is met je analyserend vermogen, dat je adhv mijn posts tot deze conclusie komt, of dat je me verward met iemand anders. Zeker die laatste twee zinnen: Ik snap werkelijk waar niet waar je die informatie hebt opgedaan.


Elpisto schreef op 07-06-2023 om 22:41:

[..]

Het stomme daar aan vind ik, dat ik er geen keuze in heb gehad. En dat klinkt dan weer vrij banaal en obvious. Maar ik ben nou niet bepaald een gesloten persoon. Alles is bespreekbaar. En partner hier was altijd zo recht door zo. Zwart/wit. Ik snap het wel. De zucjt naar spanning. De zucht naar avontuur. Maar dit was eenzijdig.

Vandaar ook mijn eerdere discussie over dat minnaars topic: ik snap het echt wel. Maar je dient wel je partner die keuze te stellen. Nu maak je een keuze, omdat je zelf niet geloofd in monogamie. Dat kan. Maar dat is vrij egoïstisch. Misschien geloofd je partner er ook wel niet zo in.

Klinkt zeker niet stom want ik denk er hetzelfde over. Ik wil niet dat dat eenzijdig beslist wordt. Daarom ook dat ik dat goed bespreekbaar heb gemaakt. Hij blijft zeggen dat monogamie belangrijk voor hem is. Ik vind dat iedereen een tweede kans verdient, iedereen die oprecht berouw heeft. Maar zeker geen derde kans. De eerste keer kun je nog zeggen dat het je “overkomen” is omdat je niet goed voorbereid was en de gevolgen niet goed hebt ingeschat (en daar geloof ik echt in, dat dat kan bij minder ervaring), de tweede keer gaat dat echt niet meer op. Enfin, zo sta ik er in. Op dit moment. Is daarom niet geldend voor iedereen 😊 Ik zal wel zien wat de toekomst brengt. En ook ik ben nu niet meer zo naïef en onvoorbereid, ik zal de tweede keer ook anders en kordater reageren. 

MRI schreef op 08-06-2023 om 10:38:

[..]

Flanagan: waarom de vermeende onzekerheid van de 10 jaar vreemdgaande man erbij halen? Wat doet het ertoe? Ik zie zo vaak vervelende dingen die mensen anderen aandoen, verklaard worden met "ah ja maar misschien is hij onzeker..." Ja dat kan wel, maar laat dan zien dat je onzeker bent in plaats van zowel je vrouw als minnares te gebruiken en tien jaar lang te liegen en bedriegen om je zelf heel wat te vinden.

Als dit speelt, is het iets om mee te nemen in de gesprekken bij een therapeut. De gedachte dat hij dat alleen maar deed om gratis extra sex te vangen als een super egoïstische man, een eerste klas leugenaar, is m.i. moeilijker verwerken als je verder met iemand wilt.

Schaamte is meer geaccepteerd dan ronduit liegen.

Ruud1971! schreef op 08-06-2023 om 10:17:

[..]


Ik kan het volgens jou ook zwart/wit zien maar heb geleerd naar de feiten te kijken en niet altijd meer te luisteren naar woorden. Heb alle respect voor je en ook je "intense" verhalen om een reden te bedenken waardoor het mis gegaan is voor haar en hoe jij er mee omgaat. Feit blijft je bent bedonderd. Je vertrouwt haar toch ook niet meer. Ze moet van je afstand houden van haar ex/andere mannen en eigenlijk diep in je hart wil je haar nu in een hokje. Dat gaat toch nooit goed komen. Soms heb ik idee dat je dit doet om het goed te praten in je hoofd. Ik denk dat het je uiteindelijk gaat opbreken.

Ik wil hier eigenlijk nog wel even op terug komen, omdat ik merk dat het me ergens irriteert hoe jij denkt je eigen situatie te moeten reflecteren op die van mij.

Tuurlijk ben ik bedonderd. En tuurlijk vertrouw ik mijn vrouw niet meer blindelings. Het zou toch wat zijn als je na dit alles je partner op zijn/haar woord geloofd. Als gebleken is dat dat woord niks waard is, zeker niet de eerste maanden. Dus tot zover, heb je inderdaad gelijk: Ik ben bedonderd en geloof mijn vrouw niet meer op haar blauwe ogen.


Maar waar haal je de rest weg? "Ze moet afstand houden van haar ex". Ze moet van mij helemaal niks, behalve vooral doen waar zij zich lekker bij voelt. Ik ben haar man, niet haar werkgever. Ik heb haar niks te verbieden. Als zij het een heel goed idee vind om weer contact op te nemen met haar ex of met andere mannen, dan moet ze dat vooral doen. Echter, daar hangen voor haar dan wel consequenties aan: Een volgende keer ga ik geen moeite doen om het achter me te laten en ben ik weg. Als dat is wat ze wil, feel free to do so. Wat wil je dat ik zeg? Dat ik dat tegen kan houden? schei uit zeg. 


Je reacties beginnen me echt mateloos te irriteren. Nu is het richting mij, maar al weken ben jij "zogenaamd" boven water en spuw je je, laten we het netjes zeggen, nogal vreemde zienswijze op zaken op een manier die niet echt constructief is. Ik dacht dat je daar inmiddels al wel achter was, er is in meerdere topics al wat over gezegd, maar blijkbaar komt dat niet binnen.

Elpisto schreef op 08-06-2023 om 14:04:

[..]



Maar waar haal je de rest weg? "Ze moet afstand houden van haar ex". Ze moet van mij helemaal niks, behalve vooral doen waar zij zich lekker bij voelt. Ik ben haar man, niet haar werkgever. Ik heb haar niks te verbieden. Als zij het een heel goed idee vind om weer contact op te nemen met haar ex of met andere mannen, dan moet ze dat vooral doen. Echter, daar hangen voor haar dan wel consequenties aan: Een volgende keer ga ik geen moeite doen om het achter me te laten en ben ik weg. Als dat is wat ze wil, feel free to do so. Wat wil je dat ik zeg? Dat ik dat tegen kan houden? schei uit zeg.


Je reacties beginnen me echt mateloos te irriteren. Nu is het richting mij, maar al weken ben jij "zogenaamd" boven water en spuw je je, laten we het netjes zeggen, nogal vreemde zienswijze op zaken op een manier die niet echt constructief is. Ik dacht dat je daar inmiddels al wel achter was, er is in meerdere topics al wat over gezegd, maar blijkbaar komt dat niet binnen.

Een tijd geleden ging het over als je partner verliefd is dan wel vreemd gaat met een collega dat deze maar een andere baan moet gaan zoeken. Jij vond stellig dat ze maar een andere baan moest zoeken. Dan ben je toch dingen aan het verbieden/opleggen terwijl het misschien wel haar droombaan is. Dus ja je spreekt jezelf tegen.

Ten tweede bij een tegenwoord/reactie van mij hoeft je niet gelijk te gaan irriteren hoor. Komt misschien hard over terwijl ik het zo niet bedoel. @Roodvruchtje doet dat bij mij bijvoorbeeld. Is gewoon een verschil van mening/ op een andere manier de dingen bekijken dus je hoeft niet geïrriteerd te doen hoor. Geniet van de zon...


MRI

MRI

08-06-2023 om 15:26

Flanagan schreef op 08-06-2023 om 14:00:

[..]

Als dit speelt, is het iets om mee te nemen in de gesprekken bij een therapeut. De gedachte dat hij dat alleen maar deed om gratis extra sex te vangen als een super egoïstische man, een eerste klas leugenaar, is m.i. moeilijker verwerken als je verder met iemand wilt.

Schaamte is meer geaccepteerd dan ronduit liegen.

Hè maar dan ben je jezelf toch voor de gek aan het houden? Je wilt verder en daarom zeg je maar dat zijn egoístische gedrag voortkomt uit onzekerheid. Deze redenering zie ik heel veel ter vergoeilijking van nare zaken die mensen doen: a: "hij behandelt me slecht" b/c/d: "ah... misschien is hij onzeker". 

Dit wordt heel vaak tegen vrouwen gezegd om wandaden van mannen maar te pikken. Maar het is geen excuus. Werk dan aan je onzekerheid. Gebruik mensen niet. 

 Ja inderdaad dan zou therapie helpen maar dan zou hij in zijn eentje het inzicht moeten hebben dat hij mensen gebruikt uit onzekerheid en dat hij daar aan wil werken en ook in zijn eentje daarvoor in therapie moeten gaan. Zie ik bij weinig mensen die anderen gebruiken gebeuren hoor. 

Ruud1971! schreef op 08-06-2023 om 14:46:

[..]

Een tijd geleden ging het over als je partner verliefd is dan wel vreemd gaat met een collega dat deze maar een andere baan moet gaan zoeken. Jij vond stellig dat ze maar een andere baan moest zoeken. Dan ben je toch dingen aan het verbieden/opleggen terwijl het misschien wel haar droombaan is. Dus ja je spreekt jezelf tegen.

Ten tweede bij een tegenwoord/reactie van mij hoeft je niet gelijk te gaan irriteren hoor. Komt misschien hard over terwijl ik het zo niet bedoel. @Roodvruchtje doet dat bij mij bijvoorbeeld. Is gewoon een verschil van mening/ op een andere manier de dingen bekijken dus je hoeft niet geïrriteerd te doen hoor. Geniet van de zon...


Meen je dit serieus? Nog even los van het feit dat het dus NIET om mijn situatie ging, maar om een reactie op iemand anders haar/zijn situatie, is dat dus absoluut niet wat er in mijn posts stond. Dus ben ik die discussie even gaan opzoeken, gewoon omdat ik graag de boel feitelijk hou. Ik citeer:

"Omdat het een redelijk breed gedragen perceptie is dat de vreemdganger zich niet over zijn/haar verliefdheid/gevoelens heen kan zetten, als er nog contact is met de affaire. Anna Cara heeft daar al meermaals, dacht ik, artikelen over gelinkt en opmerkingen over gemaakt: Er is gewoon geen enkele andere mogelijkheid om verder te gaan met de wederopbouw van je relatie, als de andere kant van de affaire nog in beeld is. Op wat voor manier dan ook. Hoewel we het als "slachtoffers" misschien niet altijd willen horen, zijn er ook bepaalde zaken die onze partners moeten verwerken. En die verwerking kan niet starten als je dagelijks nog geconfronteerd wordt met je affaire.

Overigens kwam die opmerking van mij dus niet weg uit "vertrouwens oogpunt". Ik ben de eerste die hier zal toegeven dat dat überhaupt een soort van schijnveiligheid is. Iemand die vreemd wil gaan, gaat vreemd. Daar zijn ze niet een collega voor nodig, of zeeën van tijd, of momenten waarvan je achteraf denkt: die en die dag. Niets van dat alles."

Dus jij schuift mij nu in de schoenen dat ik "mijn vrouw bij andere mannen/ex weg hou" om bovenstaande? En dat ik dingen goed praat?


 Ik ga dan voor mijn eerste optie: Je analyserend vermogen is echt mokerslecht. 






Elpisto schreef op 08-06-2023 om 15:54:

[..]

Dus jij schuift mij nu in de schoenen dat ik "mijn vrouw bij andere mannen/ex weg hou" om bovenstaande? En dat ik dingen goed praat.

Ik kan hier gaan knippen/plakken maar dat vervuild verder dit topic. Als verder wilt stuur je maar een pb

Ruud1971! schreef op 08-06-2023 om 17:31:

[..]

Ik kan hier gaan knippen/plakken maar dat vervuild verder dit topic. Als verder wilt stuur je maar een pb

Ik ben ook zeker tegen vervuilen van een topic, maar in dit geval voel ik me toch even geroepen hierop te reageren. Je stuurde mij onlangs ook een pb en deze heb ik heel open en eerlijk beantwoord. Echter, ook via pb blijf je mensen in jouw hokjes stoppen en sta je helemaal niet open voor een open discussie. Je blijft enorm verstard vasthouden aan jouw eigen oordelen en zgn feiten, er valt niet eens te discussiëren. Daarom ook liever, wat mij betreft, hier te reageren ipv via een pb. 



Ruud1971! schreef op 08-06-2023 om 14:46:

[..]

Ten tweede bij een tegenwoord/reactie van mij hoeft je niet gelijk te gaan irriteren hoor. Komt misschien hard over terwijl ik het zo niet bedoel. @Roodvruchtje doet dat bij mij bijvoorbeeld. Is gewoon een verschil van mening/ op een andere manier de dingen bekijken dus je hoeft niet geïrriteerd te doen hoor. Geniet van de zon...


Nee, ik laat mij door jou niet zomaar neerzetten als ‘duidelijk zwaar beschadigd persoon’, en als ik daarop reageer (transparant en via dit topic) ga je vervolgens over op pb om zgn ‘dit topic niet te vervuilen’. Maar dat wil of kan jij maar niet begrijpen, want ik ben het echt helemaal eens met Elpisto in deze, terwijl wij in sommige opzichten er ook een hele andere denkwijze op nahouden. Echter wél met respect voor elkaars mening en iemand niet in een hokje te plaatsen!


aanvulling: en waarom dan geen reactie vanuit jouw kant, zowel hier als in pb, op oprecht gestelde vragen?

RoodVruchtje schreef op 08-06-2023 om 18:11:

[..]

Ik ben ook zeker tegen vervuilen van een topic, maar in dit geval voel ik me toch even geroepen hierop te reageren. Je stuurde mij onlangs ook een pb en deze heb ik heel open en eerlijk beantwoord. Echter, ook via pb blijf je mensen in jouw hokjes stoppen en sta je helemaal niet open voor een open discussie. Je blijft enorm verstard vasthouden aan jouw eigen oordelen en zgn feiten, er valt niet eens te discussiëren. Daarom ook liever, wat mij betreft, hier te reageren ipv via een pb.



[..]

Nee, ik laat mij door jou niet zomaar neerzetten als ‘duidelijk zwaar beschadigd persoon’, en als ik daarop reageer (transparant en via dit topic) ga je vervolgens over op pb om zgn ‘dit topic niet te vervuilen’. Maar dat wil of kan jij maar niet begrijpen, want ik ben het echt helemaal eens met Elpisto in deze, terwijl wij in sommige opzichten er ook een hele andere denkwijze op nahouden. Echter wél met respect voor elkaars mening en iemand niet in een hokje te plaatsen!


aanvulling: en waarom dan geen reactie vanuit jouw kant, zowel hier als in pb, op oprecht gestelde vragen?

Ik denk dat het meest verstandige gewoon is om hem te blokkeren. Dan krijg ik ook niet meer de neiging om op hem te reageren. Hij verspeelt in elk geval wel dat er in de toekomst nog mensen zijn die serieus op zijn issues in gaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.