Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


vraagje....heeft iemand van jullie ervaring met anti-depressiva? Of iets dergelijks, misschien op natuurlijke basis. Ik ben mezelf aan het verliezen. Ik zit in een hele negatieve spiraal. Man probeert me wel te helpen maar ik heb het gevoel dat ik hier niet uit kom. Met therapeut over gehad en zij zegt dat ik zoveel mogelijk afleiding moet zoeken....makkelijk gezegd maar wat ik ook doe ik heb mij hoofd natuurlijk wel altijd bij me en blijf dus maar nadenken...

Ja, ik heb een periode AD geslikt in de heftigste periode. En een licht slaapmiddel. Soms is dat nodig om die negatieve spiraal om te buigen. Of om gewoon overeind te blijven…
Beide heb ik via de huisarts gekregen en heb ik tijdelijk gebruikt. Ik ben er toen het beter ging zonder problemen weer mee gestopt. Ik zou je dus aanraden om het met de ha te bespreken.

Overigens heb ik wel ook een slechte ervaring met AD, toen ik wat sterkers nodig had. Ik kreeg toen een ander middel waar ik heel erg heftig op reageerde. Dus ik wil zeker niet zeggen dat het zonder risico’s is, het is vaak een kwestie van proberen tot je iets gevonden hebt waar jij het goed op doet. Maar daar kan de ha bij helpen.

Anna Cara

Anna Cara

09-04-2023 om 07:20 Topicstarter

Nee, geen ervaring mee. Wel heb ik in het begin een maandje een sterk slaapmiddel genomen omdat ik amper sliep. Ik wilde mijn hoofd ook uitzetten. Het klopt wel wat je therapeut zegt. Afleiding is het belangrijkste om te gaan doen. Je hersenen vinden het alleen een heerlijk onderwerp om op door te sudderen. Het helpt je alleen niet. Besef goed dat het een rouwproces is na een  traumatische ervaring. Het wordt echt beter tzt. 

Wat mij hielp was bewust beslissen dat ik elke dag of x keer in de week (op vaste tijd of tijden) vol aan het vg mocht denken. Boos of verdrietig mocht zijn. Wat zijn jouw 3 dingen waar je steeds weer en weer aan denkt? Meestal komen bepaalde dingen steeds terug in je hoofd. Spreek dat bewust uit. Ik heb vooral last van 1, 2 en 3. Schrijf het op. Dan is het uit je hoofd. Waar je aan denkt. Wat voor emotie je daar bij voelt. Je kunt dit ook delen met je partner. 

En daarna mijzelf dwong om met iets anders bezig te zijn. Ik ruimde de zolder giga op, schilderde meubels, sprak af met vriendinnen en sportte veel etc. En snachts telde ik oneindig terug van 777 naar 0. Dwaalde ik af begon ik opnieuw. Keer op keer. Als je terugtelt heb je geen tijd om te denken namelijk. Kan ook overdag van een willekeurig getal naar 0 gaan tellen. 

Waar heb jij het meeste last van? Welke gedachte in je hoofd?

Heb je wel eens Sint Janskruid geprobeerd? Ik ken meerdere mensen die hier baat bij hebben.

tja welke gedachten.....eigenlijk voornamelijk de hotel overnachting. Hij zou met "oud collega's " gaan eten en dan in een hotel blijven slapen. Maar hij ging dus met haar... Ik ben nog mee naar de auto gelopen en hem "veel plezier" gewenst.. (zo stom..) toen is hij weggereden en heeft haar opgehaald en zijn ze als een echtpaar/stel naar het hotel gereden. Dat vind ik ook zo verschrikkelijk, dat zij in onze auto op mijn plaats heeft gezeten en dat hij het hotel onder onze naam geboekt had. Ik krijg die beelden niet uit mijn hoofd. Toen hij de dag erna 's middags thuis kwam en ik vroeg.. Vertel eens, hoe was het? Vertelde hij een heel verhaal waar ze gegeten hadden en wat gedronken en zo. Terwijl hij met haar alleen maar op de hotelkamer geweest was. Hij heeft me gewoon aangekeken en glashard tegen me gelogen, zonder moeite. Dus het hele hotel gedoe en alles erom heen vind ik het verschrikkelijkst. Hij weet dat ook, de therapeut ook. Als het ergens op strandt dan is het op dit. Pffff
Sint Janskruid heb ik nog nooit gebruikt. Heb wel iets van Vogel met Passieflora maar daar merk ik niks van.
 

Anna Cara

Anna Cara

10-04-2023 om 05:17 Topicstarter

Boogschutter, je ziet de film dus keer op keer voor je? Heb je helder waar je het meeste last van hebt? Is dat het liegen? Het stelletje spelen? De sex? Dat jij onwetend was en hem veel plezier wenste? Dat hij dit jou aandoet? Dat hij niet te vertrouwen was? Dat hij dat wilde? Of alleen jouw gevoel erbij? Of ???

Zoom daar eens op in. Krijg helder wat je het meest triggert hierin. Ga vervolgens hier eens boven hangen. En ontleed het met zinnen zoals: wat ik het aller ergste vind aan zijn bezoek aan dat hotel is xxxx. Omdat xxxxx. 

Besef bewust dat jouw partner en jij het verleden niet kunnen veranderen, ook niet dat wat jou het meeste dwars zit in deze gedachte. Het is een gedachte.  Over iets uit het verleden. En een gedachte die jou nu nog pijn doet. Dat slijt echt. Geef het tijd. Het wordt steeds meer verder verleden tijd. 

Xxx
 

MRI

MRI

10-04-2023 om 10:23

Boogschutter schreef op 10-04-2023 om 03:09:

tja welke gedachten.....eigenlijk voornamelijk de hotel overnachting. Hij zou met "oud collega's " gaan eten en dan in een hotel blijven slapen. Maar hij ging dus met haar... Ik ben nog mee naar de auto gelopen en hem "veel plezier" gewenst.. (zo stom..) toen is hij weggereden en heeft haar opgehaald en zijn ze als een echtpaar/stel naar het hotel gereden. Dat vind ik ook zo verschrikkelijk, dat zij in onze auto op mijn plaats heeft gezeten en dat hij het hotel onder onze naam geboekt had. Ik krijg die beelden niet uit mijn hoofd. Toen hij de dag erna 's middags thuis kwam en ik vroeg.. Vertel eens, hoe was het? Vertelde hij een heel verhaal waar ze gegeten hadden en wat gedronken en zo. Terwijl hij met haar alleen maar op de hotelkamer geweest was. Hij heeft me gewoon aangekeken en glashard tegen me gelogen, zonder moeite. Dus het hele hotel gedoe en alles erom heen vind ik het verschrikkelijkst. Hij weet dat ook, de therapeut ook. Als het ergens op strandt dan is het op dit. Pffff
Sint Janskruid heb ik nog nooit gebruikt. Heb wel iets van Vogel met Passieflora maar daar merk ik niks van.

Twee dingen: pas op met st Janskruid, ik bleek daar allergisch voor en heb daar een hele nare reactie op gehad. 2. voor dat hotelgebeuren is misschien een EMDR sessie wel goed. Om de pijn ervan af te halen. Wat ik kan me zooo voorstellen dat je hier het meest mee zit. sterkte

Bij mij werd verteld dat EMDR vooral bedoeld is voor mensen die zelf dingen hebben ervaren en zichzelf vervolgens uit die situatie leren te plaatsen. Ik ben zelf logischerwijs niet aanwezig geweest bij het vreemdgaan. De beelden die ik in m'n hoofd zie rondvliegen heb ik zelf 'bedacht' aan de hand van wat m'n vrouw me heeft verteld over wat er allemaal is gebeurd. M'n psycholoog zou op zoek gaan naar iets wat mij dan wel kon helpen... In de tussentijd kreeg ik ook maar te horen dat ik afleiding moest zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan. 

Ik zou ook niet 1 ding aan kunnen wijzen waar ik het meeste mee zit.

- Wekelijks 1,5 uur heen en 1,5 uur terugrijden voor urenlange seks sessies terwijl ze thuis altijd te moe was voor seks.
- Seksuele handelingen uitvoeren met hem die ze niet met mij wilde doen als ik ons doodbloedende seksleven wat leven in probeerde te blazen.
- M'n dochter meenemen maar hem en z'n kinderen voor tripjes naar de speeltuin en de dierentuin.
- Mij vertellen dat ze verkracht was en dat ze gechanteerd werd met filmpjes waarvan ze dacht dat ik die zou gaan zien. Pas na een week kwam de echte waarheid boven tafel.
- Gedurende onze hele relatie en ons hele huwelijk heeft ze in bed altijd gedaan alsof ze klaarkwam waardoor ik nooit het idee had dat daar iets mis zat en dus ook nooit de neiging had om andere dingen te proberen, dat stelde ze zelf ook nooit voor.

Tja, welk van die dingen vind ik het ergst? Ik zou het niet weten.

Anna Cara

Anna Cara

10-04-2023 om 13:34 Topicstarter

Verloren Vader, het gaat met mijn vraag aan Boogschutter erom waar je continue in je hoofd mee bezig bent. Wat komt steeds terug bij jou? Keer op keer weer in je hoofd. Al die dingen die je schrijft? 

Als ik de dingen die je noemt plat sla dan zit er dan misschien (frust/jaloezie?) over 'met hem wel en met mij niet'. En grensoverschrijdend gedrag (liegen, dochter mee) als rode draad? 

boogschutter ik herken t enorm, helaas...
Mijn man ging ook naar een hotel met haar, hij had haar leren kennen in t buitenland de week ervoor maar ze vloog blijkbaar gelijk naar hier voor hem, hij zei dat hij moest werken hier ver vandaan (2 uur rijden) en dat hij maar bleef slapen in een hotel daar. Hij was van vrijdag avonf tot zondag avond in dat hotel. Met haar dus en helemaal niet aan t werk. Ze heeft ook in onze auto gezeten op "mijn" plek, en ik stuurde hem dat wknd nog hey lukt t met werken? Je zal wel moe zijn? 
Idd ZO STOM maar ja ik wist van niks en jij ook niet. Ik heb later de rekening van t wknd hotel gevonden, lag gewoon op tafel tussen papieren en post en ik zag dat t een heel ander hotel was dan t hotel waar hij zei te slapen, maar wel op die data's. Toen ging ik twijfelen en begon de zoektocht en die lul heeft me toen wijsgemaakt dat zijn broer in dat hotel verbleef maar dat hij betaald had, na veel vragen zei hij dat hij t idd was in dat hotel, dat hij ff alleen wilde zijn... oh hij heeft ook zo veel leugens verteld. T achtervolgd je, t triggert je, dit verdriet is oneindig denk ik wel s... hier nu 1,5 jaar geleden maar ik ga er nog steeds dagelijks aan onderdoor, in de ochtend kan ik me goed voelen, savonds opeens heel boos of down... ik heb nu wel geaccepteerd dat t pijn blijft doen, toch kies ik nog steeds voor blijven, en ik hoop dat ik de juiste keus maak maar enkel tijd zal dat zeggen. Ik neem geen medicatie door dit hele gebeuren, wel heb ik een paar jaar terug anti depresiva geslikt, voor een andere reden, wel een hele lichte variant en dan een half pilletje per dag, dit hielp mij super MAARRR ik heb echt moeten strijden om af te bouwen en te stoppen, ik werd er doodziek van maar gelukkig ben ik daar door heen geraakt. Dus conclusie ja t helpt maar besef dat er mee stoppen geen pretje is. 

Titiv....o een heel weekend in een hotel, wat erg. Hier was het maar één nacht maar vind ik ook verschrikkelijk. Het was voor het comfort (zijn woorden) om het eens niet in de auto te doen wat ze iedere week deden. (Onze en haar auto) Het hotel heeft hij betaald...ik dus ook.. Was het bij jouw man iets eenmaligs? Of hebben ze zich ook vaker gezien? Mijn man heeft 7 maanden affaire gehad met die collega. Ze moeten nog steeds samen werken...ze is dus nog niet uit beeld. Ik vind dit super moeilijk maar man probeert contact zoveel mogelijk te vermijden. De moed zinkt mij wel af en toe in de schoenen als ik bij iedereen lees hoe lang het verwerken duurt. Weet niet of ik dat aan kan. Ik heb het idee van anti depressiva nog maar even aan de kant geschoven, ik probeer het zo nog maar even. Het is ook nog maar kort dat ik het weet, pas vier maanden.

Boogschutter schreef op 11-04-2023 om 13:22:

Titiv....o een heel weekend in een hotel, wat erg. Hier was het maar één nacht maar vind ik ook verschrikkelijk. Het was voor het comfort (zijn woorden) om het eens niet in de auto te doen wat ze iedere week deden. (Onze en haar auto) Het hotel heeft hij betaald...ik dus ook.. Was het bij jouw man iets eenmaligs? Of hebben ze zich ook vaker gezien? Mijn man heeft 7 maanden affaire gehad met die collega. Ze moeten nog steeds samen werken...ze is dus nog niet uit beeld. Ik vind dit super moeilijk maar man probeert contact zoveel mogelijk te vermijden. De moed zinkt mij wel af en toe in de schoenen als ik bij iedereen lees hoe lang het verwerken duurt. Weet niet of ik dat aan kan. Ik heb het idee van anti depressiva nog maar even aan de kant geschoven, ik probeer het zo nog maar even. Het is ook nog maar kort dat ik het weet, pas vier maanden.

Aan de andere kant, als je er nu voor kiest om weg te gaan of je partner aan de kant te zetten, moet je het ook verwerken. Het is een vaststaand feit, iets wat nooit meer weg gaat. Dus in dat opzicht zit daar niet echt verschil in. Voor mij niet althans. 

Elpisto schreef op 11-04-2023 om 14:32:

[..]

Aan de andere kant, als je er nu voor kiest om weg te gaan of je partner aan de kant te zetten, moet je het ook verwerken. Het is een vaststaand feit, iets wat nooit meer weg gaat. Dus in dat opzicht zit daar niet echt verschil in. Voor mij niet althans.

Ik vind er weldegelijk een heel groot verschil inzitten. Als je hebt besloten hem te verlaten word je ook niet dagelijks/wekelijks meer geconfronteerd met de vraag ‘spreek je wel de waarheid’, toch een wezenlijk groot verschil qua (gemoeds)rust. 

Waarom anders ‘eisen’ dat je partner een andere baan moet zoeken als hij voor zijn vrouw kiest na uitkomen affaire of vreemdgaan met collega?

MRI

MRI

11-04-2023 om 15:02

RoodVruchtje schreef op 11-04-2023 om 14:50:

[..]

Ik vind er weldegelijk een heel groot verschil inzitten. Als je hebt besloten hem te verlaten word je ook niet dagelijks/wekelijks meer geconfronteerd met de vraag ‘spreek je wel de waarheid’, toch een wezenlijk groot verschil qua (gemoeds)rust.

Waarom anders ‘eisen’ dat je partner een andere baan moet zoeken als hij voor zijn vrouw kiest na uitkomen affaire of vreemdgaan met collega?

Ja in die zin kun je het beter afsluiten als je de relatie verbreekt. Aan de andere kant is het nog geen garantie dat je ook geen liefde meer voor diegene voelt. Dat is het hele nare van vreemdgaan: je houdt nog van die persoon maar niet van zijn daden en je weet nooit of hij nog wel te vertrouwen is. 

Boogschutter schreef op 11-04-2023 om 13:22:

Titiv....o een heel weekend in een hotel, wat erg. Hier was het maar één nacht maar vind ik ook verschrikkelijk. Het was voor het comfort (zijn woorden) om het eens niet in de auto te doen wat ze iedere week deden. (Onze en haar auto) Het hotel heeft hij betaald...ik dus ook.. Was het bij jouw man iets eenmaligs? Of hebben ze zich ook vaker gezien? Mijn man heeft 7 maanden affaire gehad met die collega. Ze moeten nog steeds samen werken...ze is dus nog niet uit beeld. Ik vind dit super moeilijk maar man probeert contact zoveel mogelijk te vermijden. De moed zinkt mij wel af en toe in de schoenen als ik bij iedereen lees hoe lang het verwerken duurt. Weet niet of ik dat aan kan. Ik heb het idee van anti depressiva nog maar even aan de kant geschoven, ik probeer het zo nog maar even. Het is ook nog maar kort dat ik het weet, pas vier maanden.

Ja..de moed zakte mij ook meerdere malen in de schoenen..paar weken geleden nog. Iedereen nog bedankt voor de meelevende woorden.

Ik was ervan overtuigd..nu is het voor mijn gevoel genoeg. Maar toch brengen als die heftige emoties je verder in je verwerking. Heb ik het idee.

Het werd door iemand hier op het forum vergeleken met een vulkaan. Nou zo benoem ik het nu ook. Ik ben een vulkaan die borrelt en af en toe een uitbarsting heeft. Het moet er dan uit..lucht wel enorm op.

Maar idd...de dingen die onze partners gedaan hebben. Echt...het is ongelofelijk en toch gebeurt het. Het liegen en daar geen keuze in hebben gehad vond ik het ergste. Weet je..zoals jouw man op weg gaat naar een hotel en je hem uitzwaait. 

Maar dat zegt meer iets over hem. Niet over jou. Ik heb ook wel eens geroepen...wat een dom wicht was ik/ ben ik..iets in die trant. Maar dat is natuurlijk niet zo. Dat mensen zeggen tegen je..maar je was zo naief. Je liet je man zo vrij. Ja en..ik ben nog steeds van mening dat dat niet hoeft te betekenen dat dit hoeft te gebeuren. 

Wat mij enorm heeft geholpen tijdens de verwerking en de moeilijke momenten was om te beseffen dat ons huwelijk verbeterd was/ is na deze crissis. Wij beiden veranderd zijn hoe we met dingen omgaan. Man zei laatst nog...hier had ik vroeger anders op gereageerd.
Had ik zelf ook nog van de week in een situatie op werk. De manier waarop ik daarmee omging dat had ik vroeger nooit gedaan/ gedurfd. Dus voor mij persoonlijk zijn er ook best veel positieve dingen te halen uit wat er gebeurd is. Hoe raar dit ook klinkt.

Ik heb ook heel veel gelezen over verder na vreemdgaan en deze relatie crisis als een kans zien. Lukte me niet altijd hoor😏

Ik heb zelf geen medicatie gebruikt  Maar wel in eerdere situatie valeriaan druppeltjes gebruikt. Helpt om de scherpe kantjes van het piekeren eraf te halen. Werkte bij mij toen wel goed.

En afleiding. Ook in het begin koos ik een onderwerp. Zodra je gedachten de kant van het vreemdgaan opgaan. Aan iets denken wat je je hebt voorgenomen. Ik wilde wat dingen in huis aanpakken en dacht dus daaraan. Helpt op sommige momenten echt wel.

Overigens..pffff..ik zou niet meer in die auto stappen. Die ging meteen weg bij mij.

En...ik ben nu 2 jaar verder. Het slijt echt.  Maar de emoties zijn sterk. Vooral de eerste maanden. Je kan nergens anders aan denken. Maar je hebt dan ook een trauma meegemaakt. 

Sterkte😘

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.