Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Die van mij is ook een leuke, maar of dat andere dames dat ook zien? Geen idee! Beauty is in the eye of the beholder, nietwaar?

Anna Cara

Anna Cara

19-02-2022 om 20:49 Topicstarter

Gek genoeg dacht ik mijn man wel alleen te hebben. Nooit zag ik een vrouw als concurrentie. Zeker Truus niet (wat een vergissing maar voor sex gedachtes (en het gaan doen) hoeven het duidelijk geen knappe vrouwen te zijn). Mijn man is in voor een geintje of flirtende (compliment) opmerking naar vrouwen. Categorie als een vriendin een nieuwe auto had gekocht: "Ziet er goed uit. Die auto trouwens ook." Ook hij werd regelmatig ongevraagd benaderd. Nu vind ik dat niet meer zo leuk. Tja...

Flanagan schreef op 18-02-2022 om 10:32:

[.Maar Truus bedanken? , dacht het niet..

Dat zei mijn therapeut eens. Wellicht ben je haar ooit nog eens dankbaar. Is nog niet gebeurd hier. Blijf het een naaistreek vinden wat zij heeft gedaan. Mijn vriendin spelen om mijn man te kunnen zien. Ik denk echt dat ze op deze manier probeerde al een plek in mijn gezin te krijgen, bij de kinderen, zodat ze haar al leuk zouden vinden als zij en hun papa sameb verder gingen. Om te kotsen.

Anna Cara schreef op 19-02-2022 om 20:49:

Gek genoeg dacht ik mijn man wel alleen te hebben. Nooit zag ik een vrouw als concurrentie. Zeker Truus niet (wat een vergissing maar voor sex gedachtes (en het gaan doen) hoeven het duidelijk geen knappe vrouwen te zijn). Mijn man is in voor een geintje of flirtende (compliment) opmerking naar vrouwen. Categorie als een vriendin een nieuwe auto had gekocht: "Ziet er goed uit. Die auto trouwens ook." Ook hij werd regelmatig ongevraagd benaderd. Nu vind ik dat niet meer zo leuk. Tja...

Je man heeft duidelijk laten merken aan de vrouwen in zijn omgeving dat hij wel in is/was voor seks. Hij zal niet ongevraagd benaderd zijn waarschijnlijk sprak zijn blik naar de dames boekdelen. Voor hem een way of life en jij zag het niet.

Je bent de enige niet, ik zie het vaker van die mannen die getrouwd zijn met een keurige lieve vrouw en die dan altijd net als moeders de vrouw met iets bezig is je 'de blik' geven.

MRI

MRI

20-02-2022 om 10:18

Bolmieke schreef op 20-02-2022 om 09:48:

[..]

Je man heeft duidelijk laten merken aan de vrouwen in zijn omgeving dat hij wel in is/was voor seks. Hij zal niet ongevraagd benaderd zijn waarschijnlijk sprak zijn blik naar de dames boekdelen. Voor hem een way of life en jij zag het niet

Ja die man was proactief.

Je bent de enige niet, ik zie het vaker van die mannen die getrouwd zijn met een keurige lieve vrouw en die dan altijd net als moeders de vrouw met iets bezig is je 'de blik' geven.

Ja dat gebeurt ook veel. Ikzelf vond het, toen ik jong en mooi was, zo genant voor de vrouw in kwestie als de man mij uit zat te checken of flirterige grapjes maakt. Ik dacht ook altijd ´die vrouw moet dat toch ook merken, waarom pikt ze dat?´ Waarschijnlijk omdat ze dacht dat het onschuldig was. Ik vind het echter een red flag.

In dat verband heeft mijn man wel eens gezegd dat flirten onschuldig was. Het doet me deugd dat jullie ook van mening zijn dat dat een eerste verkeerde stap is.

MRI schreef op 18-02-2022 om 14:19:

[..]

Ik zeg ook niet dat de man niet de schuld krijgt, ik zeg dat truus de schuld geven een manier is om de man niet 100% verantwoordelijk te houden. Want dat is hij. 100% verantwoordelijk. Zij niet. Je blamet de slijter ook niet dat er alcoholisten zijn. Je blamet prostituees ook niet dat mannen naar de hoeren gaan. Waarom moet een loslopende vrouw zich verantwoordelijk voelen voor jouw gele bandje? Hij is verantwoordelijk voor zijn relatie. Ik heb trouwens de indruk dat als een vrouw vreemd gaat, het haar wordt verweten, niet de minnaar. een enkele uitzondering daargelaten.

Maar afgezien daarvan; ik denk dat het niet slim is als bedrogen vrouw de verantwoordelijkheid voor je relatie voor een deel buiten je relatie te leggen. Zo ook met elkaar afvallen: juist doordat vrouwen die andere vrouw niet als mens zien maar of als slet of als saaie huismus, ze tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden.

En nog eens ten overvloede: ik zou niet iets aangaan met een gebonden man.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Natuurlijk is de man 100% verantwoordelijk. Ik denk dat het woord blamen hier niet het goede woord is. We geven Truus niet de schuld, maar wat ze doet vinden we met zijn allen toch hopelijk wel verwerpelijk. Medeplichtig is een beter woord denk ik. Zo noemen we het tenslotte ook bij criminaliteit. Er is één pleger, maar er zijn wellicht wel medeplichtigen. In verschillende gradaties. Zo is de buurman of -vrouw of vriend of vriendin die weet had van het vreemdgaan maar het niet vertelde ook medeplichtig. In veel mindere mate natuurlijk, maar hij of zij deed ook niks om het te stoppen. Voor zover ik weet is het in criminele zaken zelfs strafbaar als je iets weet en het niet zegt (in het geval van overspel ligt dat heel anders, wat ik zelf niet begrijp overigens. Ik zou zoiets nooit voor me kunnen en willen houden - maar dat is een andere discussie).

In mijn geval was Truus een vriendin, iemand die ik in een voor haar moeilijke periode verwelkomde in mijn huis en gezin. Dat het tussen man en mij al flink rommelde had niet uit moeten maken, hij was nog steeds mijn man en zij mijn vriendin. Onze kinderen speelden samen. Ze heeft het nota bene gepresteerd om tijdens het kerstdiner, in mijn huis, mijn keuken, met mij en onze kinderen aan tafel, met haar tengels aan mijn man te zitten. Ik zat er met mijn rug naar toe, maar de kinderen hadden vol zicht. Leg dat maar eens uit... Ik heb een jaar nadat man de affaire heeft beëindigd een brief van haar gekregen waarin ze haar verontschuldigingen aanbood. Dat deed me wel goed moet ik zeggen.

Maar dat ik pislink was op haar, om haar verraad, wil niet zeggen dat ik man voor minder dan 100% verantwoordelijk hield en houd. Voor mij kan dat prima naast elkaar bestaan, het is geen optelsom tot 100%, maar twee verschillende misdrijven, als je het zo wil noemen.

Puinhoop schreef op 21-02-2022 om 12:08:

In dat verband heeft mijn man wel eens gezegd dat flirten onschuldig was. Het doet me deugd dat jullie ook van mening zijn dat dat een eerste verkeerde stap is.

Dat is heel subjectief. Ik flirt ook, en ik weet van mezelf dat daar niets achter steekt. Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven sinds ik met man samen ben, al 34 jaar (vanaf mijn 17e) serieus naar een andere man gekeken, of ook maar vlinders of wat dan ook van een ander gekregen. Man is altijd een enorme flirt geweest, had ook al flink wat  kortstondige relaties gehad toen wij wat kregen samen. Ik denk dat je hem wel een player kunt noemen, in die tijd. Dat flirten hoort bij hem. En dat heeft nooit tot meer geleid. Tot onze crisis dus. Ik vind dus niet per definitie dat flirten niet kan of mag. Ik zou zelf het leven ook een stuk saaier vinden als ik dat niet meer zou mogen doen. En ik zou het Spaans benauwd krijgen als ik van man die ruimte niet zou krijgen. 

Flirten hoeft ook niet erg te zijn, maar er zitten echt wel grenzen aan. En door alles wat er gebeurd is heb ik er nog geen vertrouwen in dat flirten enkel onschuldig zal zijn.

MRI

MRI

21-02-2022 om 21:01

Pennestreek schreef op 21-02-2022 om 16:45:

[..]

I

In mijn geval was Truus een vriendin, iemand die ik in een voor haar moeilijke periode verwelkomde in mijn huis en gezin. 

Nee maar dat is voor mij ook duidelijk een uitzondering, zij is verantwoordelijk voor jullie vriendschap en die heeft ze verraden. Logisch dat je pissig bent daar om. 

MRI

MRI

21-02-2022 om 21:04

Pennestreek schreef op 21-02-2022 om 16:51:

[..]

Dat is heel subjectief. Ik flirt ook, en ik weet van mezelf dat daar niets achter steekt. Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven sinds ik met man samen ben, al 34 jaar (vanaf mijn 17e) serieus naar een andere man gekeken, of ook maar vlinders of wat dan ook van een ander gekregen. Man is altijd een enorme flirt geweest, had ook al flink wat kortstondige relaties gehad toen wij wat kregen samen. Ik denk dat je hem wel een player kunt noemen, in die tijd. Dat flirten hoort bij hem. En dat heeft nooit tot meer geleid. Tot onze crisis dus. Ik vind dus niet per definitie dat flirten niet kan of mag. Ik zou zelf het leven ook een stuk saaier vinden als ik dat niet meer zou mogen doen. En ik zou het Spaans benauwd krijgen als ik van man die ruimte niet zou krijgen.

ja maar jij kent je grenzen blijkbaar. het ging overigens over flirten waar de partner naast zit. ik vind dat nogal red flag

MRI schreef op 21-02-2022 om 21:01:

[..]

Nee maar dat is voor mij ook duidelijk een uitzondering, zij is verantwoordelijk voor jullie vriendschap en die heeft ze verraden. Logisch dat je pissig bent daar om.

Dat dus. Truus durfde zelfs nog even lekker te beginnen over haar relatie, zat in sleur, geen sex, geen waardering meer bla bla bla. En dan horen dat ze al maanden met mijn man zat te appen, afspreken etc. Ik was woest.

En andersom? Hoe heeft jouw man zich opgesteld naar haar man na het uitkomen? 

MRI schreef op 21-02-2022 om 21:01:

[..]

Nee maar dat is voor mij ook duidelijk een uitzondering, zij is verantwoordelijk voor jullie vriendschap en die heeft ze verraden. Logisch dat je pissig bent daar om.

Waarom is het in zo'n geval wel een uitzondering, maar in het geval van

 "Waarom moet een loslopende vrouw zich verantwoordelijk voelen voor jouw gele bandje?" 

niet?

Ook een 'loslopende vrouw (of man)' dient dat "gele bandje", al dan niet zichtbaar,  gewoon te respecteren. Heel vaak weet zo'n 'loslopende vrouw/man' heus wel of de man/vrouw in kwestie getrouwd is of niet, zeker als ze elkaar door werk hebben leren kennen. Ook al flirt de persoon in kwestie met jou (omdat hij/zij nou eenmaal een grote flirt is). 

Ik vind dat een andere vrouw niet je vriendin hoeft te zijn om van mening te zijn dat ze met haar tengels van je man af dient te blijven. Van een gebonden persoon blijf je af, of je nou bevriend bent met de partner van of niet. En als gebonden persoon ga je je relatie ook niet op het spel zetten door toe te geven aan de verleiding die een 'loslopende' ander (moedwillig) op je loslaat. Maar dit is mijn mening. En daar hoeft een ander het niet mee eens te zijn.

MRI

MRI

22-02-2022 om 09:43

LaBelladonna schreef op 22-02-2022 om 07:28:

[..]


Ook een 'loslopende vrouw (of man)' dient dat "gele bandje", al dan niet zichtbaar, gewoon te respecteren. 

Maar waarom?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.