Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Hoi Peritau,

Ik kwam er pas na 8 jaar achter nadat hij vorig jaar verliefd werd op iemand anders en ik hem de deur uit heb gezet. Toen ging de beerput open zeg maar. Maar wij zijn nog bij elkaar nu. Niet zonder heel veel tranen, gesprekken en vele uren relatietherapie. Maar ik had niet willen scheiden zonder uit te zoeken wat er nog was en waarom het er toen niet was. Sterkte met alle gevoelens die nu zo aanwezig zijn. En hier kun je altijd je hart luchten. 

Lieve allemaal, eigenlijk hoopte ik nooit hier iets te hoeven plaatsen, maar het is niet anders.

Bijna 25 jaar ben ik samen met mijn partner, samen hebben we twee tienerzonen, een goed huishouden en financieel niets te klagen.
In 2018 kwam ik er achter dat mijn man al een half jaar een vaste 'relatie' met een prostituee had. Hij zag haar zeer regelmatig en had haar huisadres zelfs.
Nadat ik er achter ben gekomen (het valt op als je aan de ontbijttafel hartjes stuurt naar iemand die niet je partner is) zijn we in relatietherapie gegaan en een tijdje ging het goed. Hij zou het noooooit meer doen. 
Tot ik een aantal maanden daarna (ongeveer een half jaar) foto's op zijn mobiel vond, waarin hij dus met hoer nummer 2 aan de gang was. Dit was op een vakantie in een ver land, dus zag hij haar hier niet meer, maar goed. Hij gaat vaker op reis dus ik zag de bui alweer hangen.
Wéér relatietherapie, ik mocht niemand iets zeggen over onze problemen etc. etc. 

En nu? Nu kom ik er afgelopen week achter, dat hij wéér naar de hoeren gaat, wéér steeds 1 specifieke en de sukkel laat ook nog foto's van zich maken.
Wat zegt hij? Ik mis de spanning in onze relatie, je bent onaantrekkelijk maar je zorgt zo goed voor mij en de kinderen, ik zal ermee stoppen, ik ga het nooit meer doen. Ik wil het nog een keer proberen..... 
En ik? Ik val tussen wal en schip, ben goed genoeg als huisbediende denk ik, maar niet als volwaardige partner, want de spanning en sex haalt hij ergens anders.

Ik voel me vies, bedrogen en ondergewaardeerd. 

Ach Cunos,

Laat je nooit aanpraten dat je onaantrekkelijk bent! Want dat ben je niet. Geen enkele man is het waard om je zo naar beneden te laten halen. Het is voor je man een patroon aan het worden en geen eenmalige foute beslissing met enorme gevolgen. 

Wat zegt je hart je nu? Luister er naar. Maar geef je boosheid en verdriet de ruimte. Die mag/moet er zijn. 

Mamame, deze keer was ik er gewoon al zeker van voordat ik in zijn Ipad keek. Hij gaf mij niet voor niets zijn codes niet en bewaakte zijn Ipad met zijn leven. Dan weet je al genoeg als partner.
Het verbaasde mij hoe koel ik dit keer naar hem toegegaan ben en heb gevraagd of hij wat uit te leggen had, ik noemde hem bij zijn schuilnaam (dus die hij bij de hoeren gebruikt). 

Hij heeft idd echt een patroon wat hij aan het volgen is, ik weet nog niet wat ik nu ga doen, maar als hij het nog 1x flikt dan ben ik er sowieso klaar mee.
En ik ben niet zo dom als hij is, ik heb foto's gemaakt van zijn mails, van zijn foto's en reken maar dat ik die tegen hem ga gebruiken als dat nodig zal zijn.
*dus ik heb toch een beetje last van ingehouden woede*

Anna Cara

Anna Cara

14-02-2022 om 17:20 Topicstarter

Cunos, wat erg. Waarom zou je hem nog een kans geven? Waarom zou het nu anders zijn? 

Ik vrees dat je net als ik grenzeloos bent geworden. Je man verwacht eigenlijk steeds weer vergiffenis. Steeds weer andere betaalde dames is echt niet okay. Tenminste niet als je monogamie afspreekt. 

Wat houdt je tegen om te zeggen ga maar? Ga maar uitzoeken waarom je hoeren bezoekt. En je afspraken met mij niet na komt keer op keer. Jou de schuld geven qua lichaam is ridicuul!!!! Excuusc zoeken noem ik dat. Deze man is duidelijk verslaafd en zoekt dus iets buiten de deur en dat gaat niet opgelost worden helaas. 

Doe eens iets anders dan tot nu toe! 

Misschien dat je hem dan daarna of ooit weer als partner wil. Maar hij beseft niet echt dat jouw grens bereikt is. Misschien tijd voor kiezen voor jezelf? Hoe verdrietig ook. 

Toi toi

Cunos, jeetje wat een verhaal. Ik ben ook wel benieuwd waarom je hem dit keer wel zal vergeven maar een volgende keer niet meer.
En ik vind het ook heel laag dat hij aangeeft dat hij jou niet meer aantrekkelijk vindt. 
Kunnen jullie er goed over praten? Heeft hij spijt? Belooft hij beterschap? Gaat hij aan zijn eigen probleem werken? Wat hij heeft een probleem, niet jij.

Hij legt het probleem bij mij neer: wij doen geen leuke dingen meer samen, daar moet ik iets aan gaan doen.
Ik ben in zijn ogen niet meer aantrekkelijk, met andere woorden: als je niet afvalt, dan wil ik je niet meer. 
We hebben het net tegen de kinderen verteld en die zeggen ook dat hun vader gewoon moet stoppen met naar de hoeren gaan. Dat hij mij heeft.
Hij heeft geen spijt van de daad zelf, hij heeft vooral spijt dat ik het ontdekt heb en daar schaamt hij zich voor. Dus dat is zeker een punt wat ik nog wil bespreken, ook over hoe onze jongens erop reageerden. 

Maar eigenlijk zegt hij: jij moet alles weer leuk en spannend maken, want anders ga ik de fout in.

Heel krom.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Fijn om hier ervaringen te lezen met een goede afloop. 
Mijn man gaf aan niet met dit geheim te kunnen leven. Hij heeft mij nooit de schuld gegeven van wat hij heeft gedaan. 
Qua communicatie kan het beter bij ons. Maar meeste van de tijd is de sfeer in huis heel goed. We hebben leuke dingen in het vooruitzicht als dat allemaal door kan gaan voor wat betreft Corona.

De Truus ( ) woont hier niet in de buurt. Ik zou het heel moeilijk vinden haar tegen te moeten komen. 
Ik vind het wel heel moeilijk om haar geen bericht ofzo te sturen. Met hoe ik over haar denk. Ik weet dat het waarschijnlijk geen goed zal doen. Maar soms is die behoefte echt heel groot.

Wat een lef heeft jouw man Conus! Ik zou hem goed duidelijk maken dat er 1 persoon een probleem heeft en dat is hij zelf. 
Heb je de (financiële) mogelijkheden om te gaan scheiden of tijdelijk apart te gaan wonen?

En wat wil jij zelf? Volgens mij ben jij nu aan zet en heeft hij niet zoveel te willen. Of maakt het hem niets uit als jij hem er uit zet?

Anna Cara

Anna Cara

14-02-2022 om 19:33 Topicstarter

Peritau schreef op 14-02-2022 om 19:11:

Bedankt voor jullie lieve reacties. Fijn om hier ervaringen te lezen met een goede afloop.
Mijn man gaf aan niet met dit geheim te kunnen leven. Hij heeft mij nooit de schuld gegeven van wat hij heeft gedaan.
Qua communicatie kan het beter bij ons. Maar meeste van de tijd is de sfeer in huis heel goed. We hebben leuke dingen in het vooruitzicht als dat allemaal door kan gaan voor wat betreft Corona.

De Truus ( ) woont hier niet in de buurt. Ik zou het heel moeilijk vinden haar tegen te moeten komen.
Ik vind het wel heel moeilijk om haar geen bericht ofzo te sturen. Met hoe ik over haar denk. Ik weet dat het waarschijnlijk geen goed zal doen. Maar soms is die behoefte echt heel groot.

Ik zou het niet doen, deze Truus gaat namelijk terug kunnen communiceren ! En details wil je niet. Ook niet haar verdriet of boosheid. 


Cunos,
Wat maakt dat het niet anders is dan de vorige keer? 
En je nog een keer over je eigen grenzen laat gaan?

Ik denk oprecht zonder oordeel dat deze vraag heel erg belangrijk is om je sleutel te vinden in waarom je nog éénmaal een kans geeft en door gaat met hem.
Je man is duidelijk verslaafd. 
En helaas ben ik ervaringsdeskundige hierin. Zonder hulp zal het extreem moeilijk worden om zijn patroon te veranderen.
Heel veel sterkte ex

Peritau,
Ik kwam er na 15 jaar achter dat man meerdere affaires etc etc etc heeft gehad.
Laat ik voorop stellen door mijn ervaring de afgelopen jaren heen, na de uitkomst,  het echt heel veel tijd kost om over dit ongeloof, de teleurstelling en het verdriet heen te komen kost. Ondanks dat mijn intuïtie het me altijd vertelde.
Oh wat voelde ik me een lange tijd dom.
Vreselijk dom.

Maar weet je het heeft zelden iets met ons te maken maar met de persoon zelf die het doet. 

MRI

MRI

14-02-2022 om 20:09

Cunos schreef op 14-02-2022 om 19:07:

Hij legt het probleem bij mij neer: wij doen geen leuke dingen meer samen, daar moet ik iets aan gaan doen.
Ik ben in zijn ogen niet meer aantrekkelijk, met andere woorden: als je niet afvalt, dan wil ik je niet meer.
We hebben het net tegen de kinderen verteld en die zeggen ook dat hun vader gewoon moet stoppen met naar de hoeren gaan. Dat hij mij heeft.
Hij heeft geen spijt van de daad zelf, hij heeft vooral spijt dat ik het ontdekt heb en daar schaamt hij zich voor. Dus dat is zeker een punt wat ik nog wil bespreken, ook over hoe onze jongens erop reageerden.

Maar eigenlijk zegt hij: jij moet alles weer leuk en spannend maken, want anders ga ik de fout in.

Heel krom.

Maar... met zo'n man is toch niet te 'werken' (in de zin van samen werken aan op gelijkwaardige voet verder)? 

Zolang hij niet inziet dat hij een probleem heeft en eblijft vinden dat hij recht heeft op een spannende vrouw met een bepaald uiterlijk, komen jullie nergens. Hij heeft een probleem kies alsjeblieft voor jezelf en heb niet te veel geduld. Als hij niet inziet dat hij een probleem heeft, zal het ten koste gaan van jou en wordt jouw geduld zijn macht en is de kans op herhaling levensgroot. 

Ik begrijp alleen niet dat jullie dit aan de kinderen vertellen. Waarom? Hoe oud zijn ze?

Anna Cara

Anna Cara

14-02-2022 om 20:16 Topicstarter

Cunos schreef op 14-02-2022 om 19:07:

Hij legt het probleem bij mij neer: wij doen geen leuke dingen meer samen, daar moet ik iets aan gaan doen.
Ik ben in zijn ogen niet meer aantrekkelijk, met andere woorden: als je niet afvalt, dan wil ik je niet meer.
We hebben het net tegen de kinderen verteld en die zeggen ook dat hun vader gewoon moet stoppen met naar de hoeren gaan. Dat hij mij heeft.
Hij heeft geen spijt van de daad zelf, hij heeft vooral spijt dat ik het ontdekt heb en daar schaamt hij zich voor. Dus dat is zeker een punt wat ik nog wil bespreken, ook over hoe onze jongens erop reageerden.

Maar eigenlijk zegt hij: jij moet alles weer leuk en spannend maken, want anders ga ik de fout in.

Heel krom.

Jeetje tegen de kinderen verteld. Natuurlijk vinden kinderen dat een papa genoeg moet hebben aan hun moeder. 

Het lijkt of je duidelijk helder hebt dat hij geen verandering wil ondergaan. Jij moet veranderen. Dat impliceert inderdaad dat het hopeloos gaat zijn  de schuld bij ander leggen. Wie is de boef. Wie is schuldig. Daar komt nooit een oplossing voor in deze stijl van communicatie. Hoe kijk je daarnaar dat het aan jou ligt volgens hem? 

Het slaat natuurlijk nergens op dat het aan mij zou liggen. Op hem heeft de zwaartekracht ook zijn werking en hij is echt niet meer de jonge god die hij ooit was. Maar je houd toch van iemand zijn innerlijk en accepteert toch dat de tijd vooruit gaat?

Ja, we hebben het de kinderen verteld, de vorige keer ben ik totaal uit mijn plaat gegaan en heb ik met dingen lopen gooien en hem letterlijk het huis uit gegooid, maar dat was een 'in the heat of the moment' ding.

Onze jongens weten echt wel wat er aan de hand is en ik kan niet lopen liegen als mijn zoon van 16 de hele tijd aan me vraagt waarom ik zo sip ben. 
Het huis is van hem, ik betaal hier niet aan mee, de reden daarvan is ingewikkeld, met erfenissen etc dus dat is geen optie.
Hij is geen prater en hij reageerde er niet zo heel goed op, dat ik zei dat hij misschien therapie moest overwegen.

Cunos 
Natuurlijk wil hij geen therapie, het ligt toch aan jou?
Zie je wat een verslaafde doet?
Het ligt altijd aan een ander maar nooit aan hun zelf.
Eens met mri, pas op dat hij de controle niet behoudt. Maar volgens mij zit je daar al erg diep in als ik je zo lees.

Als hij niet aan zijn patronen wil werken. Wat wil jij dan echt? Vanuit je hart en niet vanuit veiligheid?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.