Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Beaver1984

Beaver1984

24-06-2023 om 17:33 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 24-06-2023 om 16:42:

[..]

En dat is prima, toch? Jullie zijn geen geliefden meer, maar er is ook geen haat en dat is heel fijn voor jullie kinderen.

Voel me soms gewoon gebruikt. Maar goed tijd zal het leren. Als je voor elkaar gemaakt bent kom je uiteindelijk toch weer bij elkaar.

Beaver1984 schreef op 24-06-2023 om 17:33:

[..]

Voel me soms gewoon gebruikt. Maar goed tijd zal het leren. Als je voor elkaar gemaakt bent kom je uiteindelijk toch weer bij elkaar.

Met vetgedrukte, daar ben je dus zelf bij en heb je helemaal in eigen hand. Niet het één blijven doen en vervolgens op die ander blijven steken als in ‘zij gebruikte mij’.

En je laatste zin, ach, klinkt leuk, maar geloof ik niet zo in. Ik ben meer voor je eigen leven sturen ipv het op ‘het universum’ laten uitdraaien. Er bestaat niet zoiets als 1 “ware” liefde namelijk en hoe lang ga je dan je eigen leven ‘on-hold’ zetten? Leef je leven, je krijgt er maar 1!


Beaver1984

Beaver1984

24-06-2023 om 18:22 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 24-06-2023 om 17:40:

[..]

Met vetgedrukte, daar ben je dus zelf bij en heb je helemaal in eigen hand. Niet het één blijven doen en vervolgens op die ander blijven steken als in ‘zij gebruikte mij’.

En je laatste zin, ach, klinkt leuk, maar geloof ik niet zo in. Ik ben meer voor je eigen leven sturen ipv het op ‘het universum’ laten uitdraaien. Er bestaat niet zoiets als 1 “ware” liefde namelijk en hoe lang ga je dan je eigen leven ‘on-hold’ zetten? Leef je leven, je krijgt er maar 1!


Ze ziet nou gewoon alleen de negatieve kanten die ik had. We waren echt soulmates. We deden alles samen. Nooit iets los van elkaar. Het enige dat miste was communicatie. Het belangrijkste. Enige waar we over discussieerden was over andere mensen. In plaats van over ons zelf. En natuurlijk gaf ik haar soms te weinig liefde. Gingen zelden samen naar bed. Zij keek haar series. Ik deed mijn ding. Dan was ik weer werken. Uiteindelijk niet hierover gecommuniceerd of het opgelost en dan loopt ze tegen een nieuwe liefde aan die misschien op dat moment natuurlijk het tegenovergestelde is. Maar goed maakt niet meer uit. We hadden onze energie in onze relatie moeten steken in plaats van praten over andere mensen. 

Beaver1984 schreef op 24-06-2023 om 18:22:

[..]

Ze ziet nou gewoon alleen de negatieve kanten die ik had. We waren echt soulmates. We deden alles samen. Nooit iets los van elkaar. Het enige dat miste was communicatie. Het belangrijkste. Enige waar we over discussieerden was over andere mensen. In plaats van over ons zelf. En natuurlijk gaf ik haar soms te weinig liefde. Gingen zelden samen naar bed. Zij keek haar series. Ik deed mijn ding. Dan was ik weer werken. Uiteindelijk niet hierover gecommuniceerd of het opgelost en dan loopt ze tegen een nieuwe liefde aan die misschien op dat moment natuurlijk het tegenovergestelde is. Maar goed maakt niet meer uit. We hadden onze energie in onze relatie moeten steken in plaats van praten over andere mensen.

Met alle respect Beaver, maar lees dit hele topic eens terug en denk daarnaast ook eens 18 jaar terug, niet 2 jaar. Zou je vetgedrukte dan nog steeds met droge ogen durven beweren?


Ik mis toch wel een stuk zelfreflectie, zelfkennis en bewustzijn bij jou hoor en dit alles op hetgeen je hier in dit topic hebt geschreven.

Zouden jouw kinderen ook zeggen dat pa en ma een team waren, soulmates en alles samen deden denk je?

Beaver1984 schreef op 24-06-2023 om 12:30:

[..]

Overgang denk ik niet. Misschien midlife crisis? Ik kan gewoon totaal geen touw eraan vastknopen. Ze kan zo lief en emotioneel zijn en de andere dag weer keihard. Denk dat de enige optie nog is om idd eens 30 dagen no contact te hebben alleen voor de kids. Zoals Ruud al aangaf. En dan gewoon een deadline stellen om dan definitieve knopen door te hakken. Dan kan ik in de tussentijd aan mezelf werken en haar uit mijn hoofd zetten. Moet zeggen dat lukte na 10 dagen al aardig totdat ik weer langs ging.

Als de baarmoeder wordt verwijderd icm de eierstokken kom je meteen in de overgang. Ook als de eierstokken blijven zitten kun je overgangsklachten krijgen. Ik denk dat je dit onderschat.

Beaver1984

Beaver1984

25-06-2023 om 00:12 Topicstarter

S.ndra schreef op 24-06-2023 om 23:51:

[..]

Als de baarmoeder wordt verwijderd icm de eierstokken kom je meteen in de overgang. Ook als de eierstokken blijven zitten kun je overgangsklachten krijgen. Ik denk dat je dit onderschat.

1 eierstok is blijven zitten

Beaver1984

Beaver1984

25-06-2023 om 00:14 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 24-06-2023 om 18:35:

[..]

Met alle respect Beaver, maar lees dit hele topic eens terug en denk daarnaast ook eens 18 jaar terug, niet 2 jaar. Zou je vetgedrukte dan nog steeds met droge ogen durven beweren?


Ik mis toch wel een stuk zelfreflectie, zelfkennis en bewustzijn bij jou hoor en dit alles op hetgeen je hier in dit topic hebt geschreven.

Zouden jouw kinderen ook zeggen dat pa en ma een team waren, soulmates en alles samen deden denk je?

Tja de kinderen zijn ook gehersenspoeld. Ze gaan zelfs al met moeder en haar nieuwe lover naar de bioscoop. Echt ongelofelijk waar ze mee bezig is. Snap dat dit er toch van komt. Maar de oudste 2 willen al niet eens meer naar me toe. Kan niks meer goed doen.

Beaver1984 schreef op 25-06-2023 om 00:14:

[..]

Tja de kinderen zijn ook gehersenspoeld. Ze gaan zelfs al met moeder en haar nieuwe lover naar de bioscoop. Echt ongelofelijk waar ze mee bezig is. Snap dat dit er toch van komt. Maar de oudste 2 willen al niet eens meer naar me toe. Kan niks meer goed doen.

Nou Beaver, ik snap dat het allemaal heel pijnlijk en zwaar is, maar dit vind ik echt niet eerlijk. 
In andere draadje schrijf je dat de kinderen je zien als scheldende vader. Voor hen zal dit echt niet mals zijn allemaal. 
Ik vind dat je je wel erg als slachtoffer opstelt. 
Je hebt echt heel wat goed te maken naar je kinderen. 

Beaver1984 schreef op 25-06-2023 om 00:14:

[..]

Tja de kinderen zijn ook gehersenspoeld. Ze gaan zelfs al met moeder en haar nieuwe lover naar de bioscoop. Echt ongelofelijk waar ze mee bezig is. Snap dat dit er toch van komt. Maar de oudste 2 willen al niet eens meer naar me toe. Kan niks meer goed doen.

Schrijf het vandaag eens op wat jou de afgelopen 2 jaar is aangedaan door je vrouw. Probeer zoveel details op te schrijven en ga dit eens analyseren. Je bent jezelf echt kwijt geraakt en emotioneel gemanipuleerd. Is je (ex)vrouw dan nog steeds leuk na 2 verschrikkelijke jaren? Ik vind je echt wel goed bezig om naar je "fouten" te kijken. Je vrouw doet dit niet. Die blijft je manipuleren om haar gedrag goed te praten.

Je moet er nu zijn voor je kinderen. Tegen je kinderen niks meer over je partner(hun moeder) zeggen. Later gaan je kinderen een volwassen oordeel vellen en hun moeder op de "weegschaal" leggen. Je zal alleen nu geduld moeten hebben en niet naar hun met emotie handelen. Dus stop met schelden. Ze komen ooit weer bij je terug. Ja en over je ex heb ik en andere genoeg gezegd. Ga nu eens uit je slachtofferrol krijg je echt meer respect ook van je kinderen. Ga zsm scheiden (is maar een papiertje), laat het los in liefde, geen contact meer met haar en verwen je zelf eens want dat verdien je na deze ellende. Kom op schouders eronder. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die dit is overkomen.

Beaver1984 schreef op 25-06-2023 om 00:12:

[..]

1 eierstok is blijven zitten

Dat zal, maar dan nog kan dat wel gebeuren. Want doordat er een heel orgaan is weggehaald verandert de bloedtoevoer daar nogal en je weet niet wat het effect daarvan is. Ook als het geen overgangsklachten volgens het boekje zijn, dan nog is het een grote operatie en een grote verandering lichamelijk en psychisch. Ik zou het allemaal eerst maar eens een beetje rust gunnen, haar en jouzelf. Als er bij haar geen touw aan vast te knopen is, richt je dan op jezelf.

Beaver1984

Beaver1984

25-06-2023 om 08:49 Topicstarter

Pinokkio schreef op 25-06-2023 om 00:49:

[..]

Nou Beaver, ik snap dat het allemaal heel pijnlijk en zwaar is, maar dit vind ik echt niet eerlijk.
In andere draadje schrijf je dat de kinderen je zien als scheldende vader. Voor hen zal dit echt niet mals zijn allemaal.
Ik vind dat je je wel erg als slachtoffer opstelt.
Je hebt echt heel wat goed te maken naar je kinderen.

Ik heb 1x gescholden waar mijn dochter bij was en 1x mijn 2e zoon. Voor de rest ben ik nooit zo geweest. Dat was uit emotie in het begin. De 2 jongste komen vaker naar pappa maar de 2 oudste zijn wat meer afstandelijk. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Ze zegt wel altijd ik ben niet bezig met het manipuleren van de kinderen, maar om nu al een nieuwe vriend te presenteren terwijl we definitief nog niks geregeld hebben gaat me te ver

Beaver1984 schreef op 25-06-2023 om 08:49:

[..]

Ik heb 1x gescholden waar mijn dochter bij was en 1x mijn 2e zoon. Voor de rest ben ik nooit zo geweest. Dat was uit emotie in het begin. De 2 jongste komen vaker naar pappa maar de 2 oudste zijn wat meer afstandelijk. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Ze zegt wel altijd ik ben niet bezig met het manipuleren van de kinderen, maar om nu al een nieuwe vriend te presenteren terwijl we definitief nog niks geregeld hebben gaat me te ver

Dat gaat ook heel ver, dat ben ik met je eens. Maar weet dat kinderen altijd loyaal zijn naar beide ouders. Dus als jij negatieve dingen zegt over haar of haar keuzes, dan willen ze dat niet horen. Ze houden ook niet van slachtoffergedoe.

Verder denk ik dat oudere kinderen niet meer per se naar jou toekomen na een scheiding, zeker als je nog geen huis hebt. Dus ga samen dingen doen. Als ze een hobby hebben, ga dan kijken of ga het samen doen. Wees hun chauffeur voor sport en andere activiteiten. Wees betrokken als vader, zonder dat je verwacht dat ze naar jou komen.

Beaver1984 schreef op 25-06-2023 om 08:49:

[..]

Ik heb 1x gescholden waar mijn dochter bij was en 1x mijn 2e zoon. Voor de rest ben ik nooit zo geweest. Dat was uit emotie in het begin. De 2 jongste komen vaker naar pappa maar de 2 oudste zijn wat meer afstandelijk. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Ze zegt wel altijd ik ben niet bezig met het manipuleren van de kinderen, maar om nu al een nieuwe vriend te presenteren terwijl we definitief nog niks geregeld hebben gaat me te ver

Ik ken jouw kinderen natuurlijk niet, maar 1x schelden kan enorme impact hebben. 
Natuurlijk is het invoelbaar (voor mij) dat je dat deed, maar dat wil niet zeggen dat dat voor je kinderen ook zo is. En het wil ook zeker niet zeggen dat zij er geen last van hebben en dat hun beeld van jou er niet door gekleurd is. 
Vertrouwen in jou kan behoorlijke deuk hebben gekregen en het kost heel wat om dat te herstellen. En dat voor hen bovenop een scheiding en ziekte van moeder. 
Dat ze minder negatieve gevoelens naar haar hebben lijkt me ook niet zo gek in deze situatie, ze ervaren haar natuurlijk al een hele poos als ziek en dus kwetsbaar. 

Hoe dan ook hoop ik dat je je als een vader kunt opstellen en minder bezig kunt zijn met hoe alles voor jou is en meer met hoe alles voor hen is. Ze hebben je nu hard nodig. Voor jezelf zal het ook beter voelen. 

Dag Beaver, 

het wispelturige gedrag van je (ex)vrouw lijkt me het gedrag van iemand die afhankelijk is van hulp van een man, en op dit ogenblik op twee paarden aan het wedden is. Haar gedrag zou evengoed verklaard kunnen worden door de derde partij. Het lijkt er op dat die nog niet 100% heeft toegezegd. Zou zo’n type kunnen zijn die alleen komt voor de lusten. Voor de lasten doet ze beroep op jou. Zo komt het bij mij over. Misschien dat dit je hoop geeft, maar ik denk niet terecht. Het is duidelijk dat ze liever de ander zou hebben, maar die laat blijkbaar ook alles blauwblauw. Een zeer ongezonde liefdesdriehoek waar alleen verliezers zullen uitkomen. Zo schat ik het in. Ik zou ook echt afstand nemen. Dringend. Sterkte. 

Beaver1984

Beaver1984

25-06-2023 om 17:32 Topicstarter

Vandaag langsgeweest ivm verjaardag van mijn zoon. Ze gaf deze keer wel dingen toe. Ook weer emotioneel geworden omdat ze zo weinig hulpt heeft. Ik heb dan de kleren van de kids etc gewassen om hun een beetje te helpen. Ze gaf ook toe dat ze in de knoop zit. Dat is ook voor het eerst. Ook zei ze ik zit misschien in een ontkenningsfase. Wat dat moet betekenen weet ik ook niet. Maar goed ben nu weer thuis en na goed contact is het voor mij ook iets eenvoudiger loskomen. Gisteravond ben ik weggegaan met een vriend. Zij wist dat. Eerste wat ze me vroeg vanmorgen is waar ik was geweest

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.