Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Nieuwe vriend van 61 jaar flirt openlijk met buurvrouw van 32 jaar. Ik baal!


MRI

MRI

13-12-2021 om 19:47

hm ik weet niet wat ik nou vind van  alle goede raad om niet zo onzeker te zijn. Het is een waarheid als een koe dat onzekerheid niet aantrekkelijk is, maar eerlijk... Je wordt natuurlijk ook onzeker als je minnaar met veel jongere vrouwen flirt. Zeggen dat het dan aan haar ligt, gaat ietwat blaming the victim kant uit.
En daarbij wat voor rolmodellen zijn er nou boven de zestig voor vrouwen? Voor mannen zijn er de talrijke grey foxes, tot laat in de zeventig nog aantrekkelijk voor vrouwen en gays.  Voor vrouwen is er anderhalve actrice/fotomodel die een strakke maat 36 heeft behouden of volgespoten is met botox. For real, wanneer zie je nou een vrouwelijk rolmodel van boven de zestig op tv? Die ook sexy is?
En daarbij men kijkt men voor het liefdesleven toch echt anders aan tegen een vrouw van boven de zestig dan tegen een man van boven de zestig. En voor hen die zeggen: goh maar ik ben 55 dat is maar zeven jaar van 62 af: het is een oplopende reeks, dus met 55 word je bv 3% ouder, met 56 5%, met 57 8% enzovoort. Sommigen zullen door hun genen het wat langer kunnen rekken maar het blijft zo dat het van mannen veel meer normaal gevonden wordt om met jongere vrouwen te flirten (ook door die vrouwen zelf) dan voor vrouwen om met jongere mannen te flirten (ook door beiden). En ja, dan is het dus niet gek als oudere vrouwen daar onzeker van worden. En daar helpt dus echt geen plaatje van Jane Fonda tegen hoor

Leene

Leene

13-12-2021 om 20:32

Sorry MRI. Maar volgens mij zegt niemand dat het aan haar ligt. Ook al is ze onzeker dan nog geeft dat haar vriend geen recht om zich zo te gedragen. Het kan wel zo zijn dat als je meer zelfvertrouwen hebt je gewoon niet aan dit soort types blijft hangen. ( Als hij tenminste zo hansworst is als TO dit beschrijft en dat lijkt er helaas wel op).
Natuurlijk word je onzeker als je vriend met iemand flirt van 30 jaar jonger! Maar de vraag is of je dit moet accepteren om maar een vriend te hebben..
Verder ben ik het zo vreselijk oneens met wat je schrijft... Zo als jij dat beschrijft 
.. waarom zou je in vredesnaam sexy willen zijn of volgespoten moeten worden met botox of maat 36 hebben om aantrekkelijk gevonden te worden. Als je er zo naar kijkt ... Ja dan ben je op je 50e oud en afgeschreven. En dan snap ik dat je onzeker wordt.
Misschien moet je minder naar tv kijken dan. Het gaat toch niet alleen over uiterlijk? Ik kijk wel eens naar de insta van Yasmina Rossi. Oké die heeft een belachelijk goed figuur voor haar 65 jaar maar heeft echt niets aan haar gezicht laten doen en is heel sterk. Verder las ik laatst een artikel over een oudere vrouw uit Roemenië. Geen geld en oude kleding. Maar ze wil haar levenservaring inzetten om jonge vrouwen te coachen. Oude jurk aan, sjaaltje om haar hoofd maar wat een geweldige uitstraling. Haar man vertelde hoe hij haar respecteert. 
Dat rijtje wat jij opnoemt: met 55 wordt je 3 procent ouder etc   nooit van gehoord. Waar maak je je druk om?? Sorry maar misschien kijken jullie op de verkeerde plaatsen naar rolmodellen. Of kijk van mijn part niet naar rolmodellen maar ga wat doen wat je leuk vindt.  Ik weet dat het makkelijk klinkt maar dat is het niet, dat weet ik. Ouderdom wordt niet gewaardeerd of in ieder geval niet genoeg.Maar ik word een beetje zat van... " Ja nou ik heb geen kans meer, ik ben een oud wijf, ik tel niet meer mee. Dan ga je toch mee met de huidige tendens van ouderen afschrijven? Daar heb ik geen zin in. 

O en als laatste... Denk jij niet dat mannen onzeker zijn? Hoeveel echte goed uitziende Grey Foxes zie je nu echt. Dan zijn er ook maar een paar hoor. 

MRI

MRI

13-12-2021 om 20:37

Leene: nee ik weet het, het is geen populaire mening. Menige vrouw haalt er van alles bij om de angst voor dit lot te bezweren. Maar we weten allebei dat als jij 65 bent, er niet meer naar je gekeken wordt en dat mannen van 65 wel naar vrouwen van 20 tot 60 kijken. wacht maar af...

Leene

Leene

13-12-2021 om 20:48

Nou dan maar niet. Maar ik weiger om mij alles maar te laten gebeuren omdat ik dan 60 plus ben. Dat geeft iemand die zegt dat hij een relatie met mij wil geen recht om te gaan flirten met iemand van 30 jaar jonger. Graag of glad niet... Zeggen wij thuis.
Maar TO heeft pas een relatie. Dus vriend zal echt wel iets in haar hebben gezien. Dus ik zou dat wel willen weten. Waarom flirt je en doe je mij daar pijn mee? Maar ik zou ophouden mij zo te gedragen zoals 'men' dat blijkbaar verwacht. Namelijk dat je als 60 plus vrouw dankbaar moet zijn als je nog een vriend krijgt en je dan blijkbaar alles maar moet laten wel gevallen. Kom nou...

Je partner zorgt ervoor dat je je onzeker en verdrietig voelt. En dat is niet ok, luister naar wat jouw gevoel je vertelt. Je gevoel zegt je: 'ik wil hier weg' wanneer je samen met je partner en de buurvrouw in die winkel staat. En dat mag je doen, je mag ervoor kiezen om te vertrekken en nooit meer terug te keren. Je mag ervoor kiezen om je tijd te besteden aan mensen waarbij je je écht goed voelt en waar je gewoon rustig jezelf kan zijn.
Persoonlijk vind ik een mannelijke zestiger niet bepaald mooier of aantrekkelijker dan een vrouwelijke zestiger. Ik vind de vrouwen zelfs vaker veel verzorgder en frisser voor de dag komen dan de mannen.
En ik ben er ook van overtuigd dat als een man voor een jongere vrouw kiest, dat niet altijd is voor een jeugdig uiterlijk. Maar vaak ook omdat een jongere vrouw nog meer naïef is en meer in zijn praatjes geloofd en naar hem opkijkt. Lees: het duurt langer voor ze doorheeft wat voor vlees ze in de kuip heeft

MRI

MRI

13-12-2021 om 20:51

Leene schreef op 13-12-2021 om 20:48:

Nou dan maar niet. Maar ik weiger om mij alles maar te laten gebeuren omdat ik dan 60 plus ben. Dat geeft iemand die zegt dat hij een relatie met mij wil geen recht om te gaan flirten met iemand van 30 jaar jonger. Graag of glad niet... Zeggen wij thuis.
Maar TO heeft pas een relatie. Dus vriend zal echt wel iets in haar hebben gezien. Dus ik zou dat wel willen weten. Waarom flirt je en doe je mij daar pijn mee? Maar ik zou ophouden mij zo te gedragen zoals 'men' dat blijkbaar verwacht. Namelijk dat je als 60 plus vrouw dankbaar moet zijn als je nog een vriend krijgt en je dan blijkbaar alles maar moet laten wel gevallen. Kom nou...

oh dat ben ik helemaal met je eens hoor

MRI

MRI

13-12-2021 om 20:52

AliceC schreef op 13-12-2021 om 20:50:


 Ik vind de vrouwen zelfs vaker veel verzorgder en frisser voor de dag komen dan de mannen.
En ik ben er ook van overtuigd dat als een man voor een jongere vrouw kiest, dat niet altijd is voor een jeugdig uiterlijk. Maar vaak ook omdat een jongere vrouw nog meer naïef is en meer in zijn praatjes geloofd en naar hem opkijkt. Lees: het duurt langer voor ze doorheeft wat voor vlees ze in de kuip heeft

ja ook mee eens 

Tja de kans dat je als 60 plus vrouw een vriend vind is vele malen kleiner dan dat een 60 plus man een vriendin vindt. Dat is gewoon een feit maar het mooie is dat je helemaal geen man nodig hebt om gelukkig te worden! Je kunt zelf ook een mooie invulling aan je leven geven met van alles en nog wat. 

MRI

MRI

13-12-2021 om 21:06

Bolmieke schreef op 13-12-2021 om 20:53:

Tja de kans dat je als 60 plus vrouw een vriend vind is vele malen kleiner dan dat een 60 plus man een vriendin vindt. Dat is gewoon een feit maar het mooie is dat je helemaal geen man nodig hebt om gelukkig te worden! Je kunt zelf ook een mooie invulling aan je leven geven met van alles en nog wat.

precies en daarom zijn er ook zoveel leuke alleenstaande vrouwen van boven de zestig die geen zin meer hebben in de spelletjes en het zichzelf naar de zin maken. Is niet makkelijk overigens maar dat is zitten naast een (vaak saaie) man die de jongere modelletjes uit aan het checken is, ook niet. Enfin, ja ik draaf door maar dat is mijn nachtmerrie en ik vind het toch ook rot voor ts die haar hart openstelt en een nieuwe vriend heeft die daar overheen loopt. 

MRI schreef op 13-12-2021 om 20:37:

Leene: nee ik weet het, het is geen populaire mening. Menige vrouw haalt er van alles bij om de angst voor dit lot te bezweren. Maar we weten allebei dat als jij 65 bent, er niet meer naar je gekeken wordt en dat mannen van 65 wel naar vrouwen van 20 tot 60 kijken. wacht maar af...

Djesus, ik ben echt een soort van flabbergasted qua sommige reacties?! Wat een ontzettende oppervlakkigheid ten top, alsof het enkel draait om leeftijd en strakheid vwb lichaam 

Ik heb nog zeer regelmatig (jaja, op mijn 55e) dikke sjans met mannen van 30-40 jaar, maar serieus, zij boeien mij helemaal niets! Alsof aantrekkelijkheid leeftijdsgebonden is?! Wat denk je van intelligentie, levenservaring, uitstraling etc? Laat die man lekker flirten, ooit krijgt ie heus wel de deksel op zn neus hoor en beseft dat hij niet meer die casanova van 30 jaar geleden is! 

Bolmieke schreef op 13-12-2021 om 20:53:

Tja de kans dat je als 60 plus vrouw een vriend vind is vele malen kleiner dan dat een 60 plus man een vriendin vindt. Dat is gewoon een feit maar het mooie is dat je helemaal geen man nodig hebt om gelukkig te worden! Je kunt zelf ook een mooie invulling aan je leven geven met van alles en nog wat.

Met vetgedrukte ben ik het dus absoluut niet mee eens, hoe kom je erbij? Ik ben er nog steeds van overtuigd dat vrouwen vele malen liever alleen zijn (en kunnen zijn) dan mannen, juist keus genoeg als vrouw! Ben het dan zeker wel eens met de rest van je post, dat je geen man nodig hebt om gelukkig te zijn, gelukkig zijn zit namelijk helemaal in jezelf!

Kersje schreef op 13-12-2021 om 21:24:

[..]

Djesus, ik ben echt een soort van flabbergasted qua reacties sommige reacties?! Wat een ontzettende oppervlakkigheid ten top, alsof het enkel draait om leeftijd en strakheid vwb lichaam

Ik heb nog zeer regelmatig (jaja, op mijn 55e) dikke sjans met mannen van 30-40 jaar, maar serieus, zij boeien mij helemaal niets! Alsof aantrekkelijkheid leeftijdsgebonden is?! Wat denk je van intelligentie, levenservaring, uitstraling etc? Laat die man lekker flirten, ooit krijgt ie heus wel de deksel op zn neus hoor en beseft dat hij niet meer die casanova van 30 jaar geleden is!

Vind ik ook. Er zijn genoeg leuke mannen van boven de 60. En als je vindt dat je die alleen met een vergrootglas kunt vinden, zorg dan dat je een vergrootglas hebt, of maak het leuk in je eentje. Zitten kniezen dat je lelijk en onaantrekkelijk bent wat een rotleven heb je dan. 

MRI schreef op 13-12-2021 om 21:06:

[..]

precies en daarom zijn er ook zoveel leuke alleenstaande vrouwen van boven de zestig die geen zin meer hebben in de spelletjes en het zichzelf naar de zin maken. Is niet makkelijk overigens maar dat is zitten naast een (vaak saaie) man die de jongere modelletjes uit aan het checken is, ook niet. Enfin, ja ik draaf door maar dat is mijn nachtmerrie en ik vind het toch ook rot voor ts die haar hart openstelt en een nieuwe vriend heeft die daar overheen loopt.

Misschien projecteer jij je angst iets teveel op TO?!

MRI

MRI

13-12-2021 om 22:11

wacht maar tot je 65 bent

MRI schreef op 13-12-2021 om 22:11:

wacht maar tot je 65 bent

Leef vooral in negativiteit en angst, serieus, waar ben je nou zo bang voor? 

Of denk je TO nog enige positiviteit en een hart onder de riem te kunnen steken met je opmerkingen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.