Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Nieuwe vriend van 61 jaar flirt openlijk met buurvrouw van 32 jaar. Ik baal!


Leene

Leene

14-12-2021 om 09:38

MRI schreef op 13-12-2021 om 22:11:

wacht maar tot je 65 bent

sorry MRI ik kan hier niets mee. Ik snap het een beetje ( een klein beetje). Maar in feite ga jij mee in de opinie dat je niets meer voorstelt zodra je als vrouw ouder bent dan 60. Een soort van self fulfilling prophecy. Als wij als vrouwen daar continue in meegaan en boos/verongelijkt worden op de maatschappij die vrouwen afschrijft of alleen maar beoordeelt op hun leeftijd dan wordt het toch nooit beter. Ik wil dat gewoon niet. Ook niet voor mijn jonge mooie dochter ( en ja ik zie soms oudere mannen naar mijn puberdochter kijken en dan denk ik ook "belachelijk belachelijk") maar als je gaat zeggen: "oei zie je wel zij kijken niet meer naar mij, ik ben altijd de mindere"  dat schiet toch niet op en dan stralen we toch naar andere vrouwen uit dat het dús wel belangrijk is hoe je er uit ziet en hoe oud je bent. Dan geef je toch de boodschap mee aan jongere vrouwen: " probeer zo lang mogelijk jong te blijven want ach arme als je straks 60 bent is je leven over en uit en kijkt er geen man meer naar je" 

Ken je Ari Seth Cohen?  Google er maar eens op en kijk maar eens op zijn blog "advanced style" En deze Ari Seth Cohen is jong! hij vindt die oudere vrouwen wel mooi. Echt oudere ( en jongere) mannen zijn niet alleen maar rotkerels die persé het liefst een 20 jaar jongere vrouw willen. Dan doe je hen ook tekort.

MRI

MRI

14-12-2021 om 09:49

Kersje schreef op 13-12-2021 om 21:32:

[..]

Misschien projecteer jij je angst iets teveel op TO?!

kijk het feit dat jij het angst noemt betekent dus dat jij er bang voor bent, niet ik. Ik ben namelijk ouder dan ts dus het is geleefde ervaring. 

MRI

MRI

14-12-2021 om 10:02

Leene schreef op 14-12-2021 om 09:38:

[..]

sorry MRI ik kan hier niets mee. Ik snap het een beetje ( een klein beetje). Maar in feite ga jij mee in de opinie dat je niets meer voorstelt zodra je als vrouw ouder bent dan 60. Een soort van self fulfilling prophecy. Als wij als vrouwen daar continue in meegaan en boos/verongelijkt worden op de maatschappij die vrouwen afschrijft of alleen maar beoordeelt op hun leeftijd dan wordt het toch nooit beter. Ik wil dat gewoon niet. Ook niet voor mijn jonge mooie dochter ( en ja ik zie soms oudere mannen naar mijn puberdochter kijken en dan denk ik ook "belachelijk belachelijk") maar als je gaat zeggen: "oei zie je wel zij kijken niet meer naar mij, ik ben altijd de mindere" dat schiet toch niet op en dan stralen we toch naar andere vrouwen uit dat het dús wel belangrijk is hoe je er uit ziet en hoe oud je bent. Dan geef je toch de boodschap mee aan jongere vrouwen: " probeer zo lang mogelijk jong te blijven want ach arme als je straks 60 bent is je leven over en uit en kijkt er geen man meer naar je"

Ken je Ari Seth Cohen? Google er maar eens op en kijk maar eens op zijn blog "advanced style" En deze Ari Seth Cohen is jong! hij vindt die oudere vrouwen wel mooi. Echt oudere ( en jongere) mannen zijn niet alleen maar rotkerels die persé het liefst een 20 jaar jongere vrouw willen. Dan doe je hen ook tekort.

Kijk daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens. Ik meet mijn eigenwaarde niet af aan het feit of ik aantrekkelijk ben voor een man. Integendeel. Je bent juist alles waard als je je maar niet afmeet aan die mannelijke norm. Wat ik  over het voetlicht wil krijgen, is dat een realiteit is dat de meeste mannen naar jong vlees blijven kijken, terwijl je als seksueel wezen als vrouw na een bepaalde leeftijd niet meer bestaat voor de buitenwereld en zelfs vaak voor de eigen partner niet meer. Dat hoeft geen punt te zijn als je dat accepteert en je eigen leven zinvol vorm kan geven als alleenstaande (zoals ik mijn leven). Ik zie echter veel vrouwen er onder blijven lijden omdat ze bang zijn alleen te zijn en het maar te pikken dat een man zo handelt als de partner van ts. Want dan hebben ze ten minste een man, zijn ze niet alleen. Ik zou ook een man kunnen hebben als ik dit gedrag zou tolereren maar dat doe ik dus niet. Ik heb liever een rijk leven alleen dan de armoede van naast een man te zitten die naar jouw puberdochters zit te loeren. 

Ts de boodschap mee geven dat zij aan haar eigenwaarde zou moeten werken waar die ondermijnt wordt door media, maatschappij (ja een enkele uitzondering die de regel bevestigt daargelaten) en eigen partner vind ik foute framing. Om haar aan te raden maar positieve rolmodellen te zoeken terwijl zij op haar hart getrapt wordt door haar verse minnaar vind ik een gotspe. 

Geef dochters (en vrouwen in het algemeen dus ts ook) mee dat ze dit soort dingen niet pikken, dat een man ze als koningin behandelt zodat zij hem ook als koning kunnen behandelen. Dat ze juist opkomen voor zelfrespect 'beyond'  hun uiterlijk. En dat ze dat respect ook eisen van hun partner. En zo niet, dan niet.

MRI schreef op 14-12-2021 om 09:49:

[..]

kijk het feit dat jij het angst noemt betekent dus dat jij er bang voor bent, niet ik. Ik ben namelijk ouder dan ts dus het is geleefde ervaring.

Je kunt er niet verder naastzitten MRI, maar ook dat zul je waarschijnlijk niet willen aannemen en dat is prima hoor. Ik sta gewoon heel anders in het leven dan jij blijkbaar.

MRI

MRI

14-12-2021 om 11:36

Kersje schreef op 14-12-2021 om 11:31:

[..]

Je kunt er niet verder naastzitten MRI, maar ook dat zul je waarschijnlijk niet willen aannemen en dat is prima hoor. Ik sta gewoon heel anders in het leven dan jij blijkbaar.

Je begrijpt het niet.  Ik zeg dat het feit dat jij mij beticht van angst voor iets in de toekomst meer zegt over jou dan over mij. Je gaat niet in op het feit dat je  abusievelijk hebt aangenomen dat mijn wereldbeeld gebaseerd zou zijn op iets wat zou kunnen gebeuren. En dat heb je fout. Ik weet niets van jouw leven, en dat hoeft ook niet, ik baseer me op je aannames over mij hier en het feit dat je blijkbaar jonger bent dus een bepaalde realiteit nog niet hebt kunnen ervaren. Van mij hoef je ook niet bang te zijn voor de toekomst hoor, op elke visie zijn er uitzonderingen. Maar ik zou genieten van je huidige leeftijd want ik kan me zo indenken dat je later ooit aan me terug zult denken...

MRI

MRI

14-12-2021 om 12:44

MRI schreef op 14-12-2021 om 11:36:

[..]

 Maar ik zou genieten van je huidige leeftijd want ik kan me zo indenken dat je later ooit aan me terug zult denken...

Maar het zou natuurlijk kunnen dat het voor jongere generaties minder geldt. Dat hoop ik ten zeerste voor de generatie vrouwen en meisjes die na mij komen en ik denk dat een opvoeding van 'geen shit pikken maar jezelf respecteren'  misschien kan helpen

Leene

Leene

14-12-2021 om 13:31

MRI schreef op 14-12-2021 om 10:02:

[..]

Kijk daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens. Ik meet mijn eigenwaarde niet af aan het feit of ik aantrekkelijk ben voor een man. Integendeel. Je bent juist alles waard als je je maar niet afmeet aan die mannelijke norm. Wat ik over het voetlicht wil krijgen, is dat een realiteit is dat de meeste mannen naar jong vlees blijven kijken, terwijl je als seksueel wezen als vrouw na een bepaalde leeftijd niet meer bestaat voor de buitenwereld en zelfs vaak voor de eigen partner niet meer. Dat hoeft geen punt te zijn als je dat accepteert en je eigen leven zinvol vorm kan geven als alleenstaande (zoals ik mijn leven). Ik zie echter veel vrouwen er onder blijven lijden omdat ze bang zijn alleen te zijn en het maar te pikken dat een man zo handelt als de partner van ts. Want dan hebben ze ten minste een man, zijn ze niet alleen. Ik zou ook een man kunnen hebben als ik dit gedrag zou tolereren maar dat doe ik dus niet. Ik heb liever een rijk leven alleen dan de armoede van naast een man te zitten die naar jouw puberdochters zit te loeren.

Ts de boodschap mee geven dat zij aan haar eigenwaarde zou moeten werken waar die ondermijnt wordt door media, maatschappij (ja een enkele uitzondering die de regel bevestigt daargelaten) en eigen partner vind ik foute framing. Om haar aan te raden maar positieve rolmodellen te zoeken terwijl zij op haar hart getrapt wordt door haar verse minnaar vind ik een gotspe.

Geef dochters (en vrouwen in het algemeen dus ts ook) mee dat ze dit soort dingen niet pikken, dat een man ze als koningin behandelt zodat zij hem ook als koning kunnen behandelen. Dat ze juist opkomen voor zelfrespect 'beyond' hun uiterlijk. En dat ze dat respect ook eisen van hun partner. En zo niet, dan niet.

Volgens mij zijn we het behoorlijk eens hoor met elkaar. 

Maar het verschil is,denk ik, dat ik best wel goede mannen zie ook in mijn omgeving. Mijn eigen man, vader, broer, schoonvader, vrienden ( sommige ook al 60 plus), sommige zwagers etc. En die kijken echt niet alleen maar naar veel jongere vrouwen en al helemaal niet om daar mee getrouwd te zijn/een relatie mee te hebben. Een vriend van mijn schoonvader ( ook een mooie grijze fox) is nadat hij weduwnaar werd "gewoon"  hertrouwd met een vrouw van maar anderhalf jaar jonger. Dus ik vind echt dat je wel heel erg negatief bent en veel mannen afschrijft. Dat gaat echt niet alleen maar over een enkele uitzondering die de regel bevestigd.  En dat bedoel ik ook een beetje met self fulfilling prophecy. Stel je voor dat jij een man zou zijn en je wordt eventjes weg gezet door je nieuwe geliefde met de woorden: "nou ik zit nu wel naast je maar je zit zeker ondertussen mooie modellen te bekijken op het internet en zodra je een jonge blom kan krijgen ben je zeker weg" Zo ongelofelijk negatief. 
En echt ik zie ook wel dat er een batterij aan andere mannen is, die denken dat die jonge vrouwen nog wel op hen wachten etc. en ik ken de maatschappelijke druk. En ik ben het met je eens dat je beter alleen kan zijn dan slecht gedrag van een man accepteren maar iets minder negatief over het andere geslacht kan ook wel.

En ik ben het ook heel erg met je eens dat je dochters en vrouwen in het algemeen moet leren op te komen voor zichzelf beyond hun uiterlijk en ze respect mogen eisen. Absoluut. 

En ik heb al een paar keer in mijn reactie aan TO gezegd dat ze zich niet op haar hart moet laten trappen( in ieder geval niet telkens opnieuw) Opheldering vragen, kijken hoe haar partner reageert etc. En ook dat die overbuurvrouw ongelofelijk respectloos is. ( en soms hoop ik dat er karma is en zij ook zo zou worden behandelt maar goed...) Maar ik vind het nergens op slaan om dan maar mee te gaan huilen met de wolven in het bos. "o, o die mannen hé, ja die zijn alleen maar uit op jonge vrouwtjes, ja wen er maar aan want zo zijn ze allemaal en ja helaas je bent 62, jammer hoor je zult wel altijd alleen blijven je wordt misschien wel 95 en dan ben je nog meer dan 30 jaar alleen, die rot kerels ook nietwaar" 

Misschien bedoel je dat niet zo maar het lijkt er dan toch wel op. Ik zeg niet dat ze alleen naar positieve rolmodellen moet kijken omdat ze dan vast wel een man gaat vinden. Het gaat mij er helemaal niet om dat zij een andere man vindt. Maar in ieder geval dat ze niet meer aan zo'n man blijft hangen die het oké vindt om haar zo op het hart te trappen. En als je dan toch alleen blijft kun je maar beter iets leuks er van maken zoals die dames van de blog "advanced style" 


En iets heel anders, wij moeten onze dochters sterker maken en opvoeden maar ook onze zonen, de mannen van morgen.

MRI schreef op 14-12-2021 om 11:36:

[..]

Je begrijpt het niet. Ik zeg dat het feit dat jij mij beticht van angst voor iets in de toekomst meer zegt over jou dan over mij. Je gaat niet in op het feit dat je abusievelijk hebt aangenomen dat mijn wereldbeeld gebaseerd zou zijn op iets wat zou kunnen gebeuren. En dat heb je fout. Ik weet niets van jouw leven, en dat hoeft ook niet, ik baseer me op je aannames over mij hier en het feit dat je blijkbaar jonger bent dus een bepaalde realiteit nog niet hebt kunnen ervaren. Van mij hoef je ook niet bang te zijn voor de toekomst hoor, op elke visie zijn er uitzonderingen. Maar ik zou genieten van je huidige leeftijd want ik kan me zo indenken dat je later ooit aan me terug zult denken...

Ik vind inderdaad dat je je erg negatief uitlaat over 60+ ers, zoals Leene al schreef, maar dat is jouw belevingswereld en ervaring. Je hebt gelijk, ik heb die leeftijd nog niet, dus in zoverre kan ik er inderdaad niet over meepraten, dat is een feit! 

Ben al zowat 19 jaar bewust single, heb geen partner aan mijn zijde nodig om me ‘compleet’ te voelen of bevestiging van mijn vrouw-zijn van te krijgen. Sommigen zien 45+ al als oud en anderen pas 70+, dát is wat ik bedoel te zeggen, want iedereen spreekt vanuit zijn/haar eigen ervaring nietwaar? Ook al ben ik nog geen 60 wil dat nog niet zeggen dat iemand niet al heel veel levenservaring heeft opgedaan en belangrijker nog, daar ook de vruchten van plukt. Leeftijd is maar een getal namelijk en zegt helemaal niets over hoe iemand in de maatschappij staat of gezien wordt door anderen.


En over vetgedrukte tekst: vind het nogal belerend en deels neerbuigend overkomen. Ik heb helaas 2 jaar geleden de diagnose gehad dat ik ongeneeslijk ziek ben en waarschijnlijk de 60 niet eens gá halen. Geloof me, pas dát geeft je een overtreffende trap van die ‘bepaalde realiteitszin ervaren’ waarover jij spreekt! Maar goed, we gaan het waarschijnlijk niet eens worden, maar dat hoeft ook niet 😃

Mooie post Leene, helemaal met je eens!

MRI

MRI

14-12-2021 om 14:01

Ja maar dit : 

'Stel je voor dat jij een man zou zijn en je wordt eventjes weg gezet door je nieuwe geliefde met de woorden: "nou ik zit nu wel naast je maar je zit zeker ondertussen mooie modellen te bekijken op het internet en zodra je een jonge blom kan krijgen ben je zeker weg" Zo ongelofelijk negatief."  

is toch echt een aanname van hoe ik ermee om zou gaan. Wie zegt dat ik dat zou zeggen tegen een date? dat maak jij er van en dat is bezijden de waarheid. Het is wel een red flag als ik het opmerk op dates inderdaad: dan wordt iemand al niet mijn geliefde. Maar ik date wel en vaak ook best leuk en genoeglijk.  Ik vind mannen namelijk ook leuke wezens maar ik kan gewoon slecht tegen objectivering van vrouwen en meisjes. Toen ik zelf jong en mooi was, vond ik het ook al heel genant voor een vrouw als haar man naast haar naar me zat te gluren. 
 Maar ik geef iemand altijd het voordeel van de twijfel en ga ervan uit dat er ook edele mannen zijn, of niet eens edel maar gewoon beleefd. Ik vind het ook niet leuk als ik met een vriendin ben die de hele tijd aan het kijken is of ze wel in de smaak valt bij mannen.  Ik denk ook niet dat mannen van boven de zestig weggaan voor een jongere vrouw, ik heb meer het gevoel dat ze eye candy willen of aandacht en dat dat okay is 'want alle mannen doen het toch?'(zo vaak gehoord)
Ja ik zie en vooral hoor het veel van vrouwen. 

(ik citeer even mijzelf uit een ander draadje)
Vriendin van mij heeft een latrelatie met een man van 70. Ze staat hem uit te zwaaien bij de deur maar hij kijkt niet om, hij kijkt uitgebreid naar binnen bij de buurvrouw verderop, een vrouw van 30. een vrouw waarvan hij tegen vriendin gezegd heeft dat 'ze zo intrigerend is'. Hij kijkt sowieso naar elke jonge meid en als hij alleen gaat wandelen knoopt hij gesprekken met ze aan. Vriendin is zwaar gekwetst en voelt zich onzeker. Heeft het er elke keer over met vriendinnen: hoe hij de hele tijd kijkt of gesprekjes buiten aanknoopt met vrouwen


Andere vriendin heeft iets met een gepensioneerde leraar van over de zestig. Elke keer als ze bij de albert heijn oid afrekenen zegt hij "heb ik jou niet in de klas gehad?" tegen het meisje achter de kassa dat hem verbaasd en geërgerd aankijkt. 

Derde vriendin ook over de zestig heeft ook een vriend van over de 70 die altijd naar jonge meisjes kijkt. Zijn (en haar) tekst: ja ze heeft zo'n mooi figuur en jij (ik) ben(t) te dik. Zelf is hij een grumpy old man met een buik die zichzelf verwaarloosd heeft door te veel alcohol en geen 30 meter kan lopen zonder buiten adem te zijn.

Die vrouwen balen ervan en spreken hun grieven uit in gesprekken met mij. Maar hun gemeenschappelijke deler is dat ze het nooit met die man aangaan. Waarom niet? Om hetzelfde wat hier in het draadje gebeurt imho: bang zijn onzeker en jaloers genoemd te worden, bang zijn dat het ontkend wordt en bang zijn dat er wordt gerefereerd aan een mannelijk privilege 'maar alle mannen doen het toch?" Laatste is voor een groot deel waar, ik zie het veel oudere mannen doen, maar ik zie ook heel veel vrouwen hun mond erover houden. 

En daar komt het punt waar wij het eens zijn: jongens moet ook opgevoed worden hierin. Ook door hun vader trouwens, die het goede voorbeeld moet geven. Want een moeder kan nog zoveel zeggen, als vaders vrouwen als object behandelen zullen zonen dat over nemen. 




MRI

MRI

14-12-2021 om 14:09

Kersje schreef op 14-12-2021 om 13:47:

[..]



En over vetgedrukte tekst: vind het nogal belerend en deels neerbuigend overkomen. Ik heb helaas 2 jaar geleden de diagnose gehad dat ik ongeneeslijk ziek ben en waarschijnlijk de 60 niet eens gá halen. Geloof me, pas dát geeft je een overtreffende trap van die ‘bepaalde realiteitszin ervaren’ waarover jij spreekt! Maar goed, we gaan het waarschijnlijk niet eens worden, maar dat hoeft ook niet 😃

Ik heb het helemaal niet over dat je een bepaalde realiteitszin zou ontberen, ik zeg dat je een bepaalde realiteit niet hebt ervaren. Dat is iets anders. Het is voor mij ook een hellend vlak om over/voor bijvoorbeeld zwarte mensen te praten want ik ben wit.  
Ja ik wil je natuurlijk niet  kwetsen natuurlijk maar weet niets van jouw ziekte (en jij niet van de mijne) en ik vind dat heel naar voor je maar ik ga me geen verwijt aantrekken over iets wat ik niet kon weten. Jij weet ook niets van wat ik in mijn leven heb meegemaakt en ik ga dat dan ook niet als verwijt naar jou brengen als dat je minder belerend naar mij zou moeten zijn.  Nee we worden het niet eens. Maar ik wil je evengoed heel veel sterkte en plezier wensen in de tijd die je rest. 

MRI schreef op 14-12-2021 om 14:09:

[..]

Ja ik wil je niet kwetsen natuurlijk maar weet niets van jouw ziekte (en jij niet van de mijne) en ik vind dat heel naar voor je maar ik ga me geen verwijt aantrekken over iets wat ik niet kon weten. Jij weet ook niets van wat ik in mijn leven heb meegemaakt en ik ga dat dan ook niet als verwijt naar jou brengen als dat je minder belerend naar mij zou moeten zijn. Nee we worden het niet eens. Maar ik wil je evengoed heel veel sterkte en plezier wensen in de tijd die je rest.

Je hoeft ook niet alles over iemand te weten om bepaalde uitspraken te doen. Realiteitszin heeft namelijk niets met leeftijd te maken, zo ook dus jouw uitspraak dat iemand ooit aan jouw woorden terugdenkt eens die leeftijd behaald te hebben. Dat is mijn boodschap.

En bedankt mbt jouw laatste zin, want ondanks mijn beangstigende toekomst geniet ik gelukkig nog iedere dag van al het moois het leven wél te bieden heeft. Dat is weer het voordeel van ongeneeslijk ziek zijn, zoveel zaken zijn maar futiliteiten 😉

MRI

MRI

14-12-2021 om 14:23

Kersje schreef op 14-12-2021 om 14:17:

[..]

Je hoeft ook niet alles over iemand te weten om bepaalde uitspraken te doen. Realiteitszin heeft namelijk niets met leeftijd te maken, zo ook dus jouw uitspraak dat iemand ooit aan jouw woorden terugdenkt eens die leeftijd behaald te hebben. Dat is mijn boodschap.

En bedankt mbt jouw laatste zin, want ondanks mijn beangstigende toekomst geniet ik gelukkig nog iedere dag van al het moois het leven wél te bieden heeft. Dat is weer het voordeel van ongeneeslijk ziek zijn, zoveel zaken zijn maar futiliteiten 😉

ja maar ik heb het helemaal niet over jouw realiteitszin dus in de door jouw aangehaalde posting. Ik heb het over een situatie die je niet hebt ervaren. dat is iets anders. Nu ik weet van je ziekte, zou ik dat niet zeggen. Maar dat wist ik dus niet. Zo jij ook niets van mij weet

MRI, ik krijg toch het gevoel dat je zelf die norm bevestigt.
Ik mag misschien niet mee praten want ben nog geen 65 maar ik zou niet weten waarom erotiek _perse_geen rol meer zou spelen in het leven van de vrouw van 65+. Er zullen vast mensen zijn die mij op die leeftijd niet (meer) aantrekkelijk vinden. 
Maar wat boeit dat nu? Er zijn maar weinig mensen die ik aantrekkelijk vind, die liggen daar toch ook niet van wakker. 
Het wordt tijd dat we stoppen met ons in overzichtelijke hokjes te laten duwen.(vooral door ons zelf) 

Leene

Leene

14-12-2021 om 16:45

MRI schreef op 14-12-2021 om 14:01:

Ja maar dit :

'Stel je voor dat jij een man zou zijn en je wordt eventjes weg gezet door je nieuwe geliefde met de woorden: "nou ik zit nu wel naast je maar je zit zeker ondertussen mooie modellen te bekijken op het internet en zodra je een jonge blom kan krijgen ben je zeker weg" Zo ongelofelijk negatief."

is toch echt een aanname van hoe ik ermee om zou gaan. Wie zegt dat ik dat zou zeggen tegen een date? dat maak jij er van en dat is bezijden de waarheid. Het is wel een red flag als ik het opmerk op dates inderdaad: dan wordt iemand al niet mijn geliefde. Maar ik date wel en vaak ook best leuk en genoeglijk. Ik vind mannen namelijk ook leuke wezens maar ik kan gewoon slecht tegen objectivering van vrouwen en meisjes. Toen ik zelf jong en mooi was, vond ik het ook al heel genant voor een vrouw als haar man naast haar naar me zat te gluren.
Maar ik geef iemand altijd het voordeel van de twijfel en ga ervan uit dat er ook edele mannen zijn, of niet eens edel maar gewoon beleefd. Ik vind het ook niet leuk als ik met een vriendin ben die de hele tijd aan het kijken is of ze wel in de smaak valt bij mannen. Ik denk ook niet dat mannen van boven de zestig weggaan voor een jongere vrouw, ik heb meer het gevoel dat ze eye candy willen of aandacht en dat dat okay is 'want alle mannen doen het toch?'(zo vaak gehoord)
Ja ik zie en vooral hoor het veel van vrouwen.

(ik citeer even mijzelf uit een ander draadje)
Vriendin van mij heeft een latrelatie met een man van 70. Ze staat hem uit te zwaaien bij de deur maar hij kijkt niet om, hij kijkt uitgebreid naar binnen bij de buurvrouw verderop, een vrouw van 30. een vrouw waarvan hij tegen vriendin gezegd heeft dat 'ze zo intrigerend is'. Hij kijkt sowieso naar elke jonge meid en als hij alleen gaat wandelen knoopt hij gesprekken met ze aan. Vriendin is zwaar gekwetst en voelt zich onzeker. Heeft het er elke keer over met vriendinnen: hoe hij de hele tijd kijkt of gesprekjes buiten aanknoopt met vrouwen


Andere vriendin heeft iets met een gepensioneerde leraar van over de zestig. Elke keer als ze bij de albert heijn oid afrekenen zegt hij "heb ik jou niet in de klas gehad?" tegen het meisje achter de kassa dat hem verbaasd en geërgerd aankijkt.

Derde vriendin ook over de zestig heeft ook een vriend van over de 70 die altijd naar jonge meisjes kijkt. Zijn (en haar) tekst: ja ze heeft zo'n mooi figuur en jij (ik) ben(t) te dik. Zelf is hij een grumpy old man met een buik die zichzelf verwaarloosd heeft door te veel alcohol en geen 30 meter kan lopen zonder buiten adem te zijn.

Die vrouwen balen ervan en spreken hun grieven uit in gesprekken met mij. Maar hun gemeenschappelijke deler is dat ze het nooit met die man aangaan. Waarom niet? Om hetzelfde wat hier in het draadje gebeurt imho: bang zijn onzeker en jaloers genoemd te worden, bang zijn dat het ontkend wordt en bang zijn dat er wordt gerefereerd aan een mannelijk privilege 'maar alle mannen doen het toch?" Laatste is voor een groot deel waar, ik zie het veel oudere mannen doen, maar ik zie ook heel veel vrouwen hun mond erover houden.

En daar komt het punt waar wij het eens zijn: jongens moet ook opgevoed worden hierin. Ook door hun vader trouwens, die het goede voorbeeld moet geven. Want een moeder kan nog zoveel zeggen, als vaders vrouwen als object behandelen zullen zonen dat over nemen.




Nogmaals wij zijn het denk ik meer eens dan je denkt. Maar ik vind je wel negatief over mannen. Echt lees je postings maar eens na. 

Natuurlijk kan het zo zijn dat je toevallig heel veel van dit soort types in je buurt hebt of je hebt teveel vriendinnen die hun oren laten hangen naar bepaalde flapdrollen. Die voorbeelden die je geeft zijn natuurlijk om te gillen. Alleen die leraar, dat weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet denken... als het is om de aandacht van die meisjes te krijgen is dat wel erg zielig. Maar als hij het vaker doet, ook bij jongens dan zou ik het maar laten lopen.
Maar mannen doen het ook omdat vrouwen het toelaten! en nee dan geef ik niet die vrouwen de schuld van het gedrag. Mannen moeten gewoon niet zo achterlijk doen. Maar hoe langer zij niet gecorrigeerd worden des te minder redenen hebben zij om hun gedrag aan te passen. 

Sowieso zou ik niet een relatie aangaan met een te dikke grumpy old man die geen 30 meter kan lopen. Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd. Ik zou denk ik zeggen: "ik ben niet meer zo slan?  ..hmmm wel slanker dan jij bent, maar goed als je liever naar jonge meiden kijkt en niet naar mij dan wens ik je succes met het versieren van die jonge meiden veel succes doeiiiii"
Waarom doe je het jezelf aan om dan te blijven hangen bij zo iemand, je op je hart te laten trappen. Als zo'n man dit maar vaak genoeg hoort en ook geen succes heeft bij veel jongere meiden zal hij toch ook iets moeten doen met zijn gedrag en aan introspectie moeten doen.  Maar ja zolang hij een vrouw heeft die van alles voor hem doet en regelt en sex met hem wil en niets zegt als zij op haar hart getrapt wordt dan gaat zo iemand echt niet stoppen. Idem dito die man van 70 die de jonge buurvrouw zo intrigerend vindt... als je daar niets van zegt dan gaat ie door. 

En je mond houden omdat je bang en onzeker wordt genoemd is nu juist iets wat ik probeer duidelijk te maken aan TO ( want die stelde de vraag ) Nog één keer dan: zij hoeft dit gedrag niet te accepteren, het is niet normaal. Ik geef haar niet de schuld dat hij zo doet, absoluut niet maar het zal haar zelf(!)  grotelijks helpen als ze dit in de toekomst niet meer laat gebeuren. Ze hoeft zich niet op haar hart te laten trappen dan maar geen 'vriend'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.