Relaties
Creatief-chaotisch
19-11-2024 om 05:09
Man ziet ons niet staan?
Hii, ik ben even hard op zoek naar meningen.. het zit namelijk als volgt:
Mijn man en ik hebben 3 jonge kinderen. Ik ben thuisblijf moeder en hij werkt fulltime door de weeks tot 17:00.
Maar hij is 9/10x te laat thuis voor het eten. Hij werkt in de buurt, dus kan met een half uur thuis zijn. Maar vandaag (en dit was niet de eerste keer) kwam hij pas 3 uur later thuis (hij laat nooit weten dat hij later is). De kinderen lagen al lang op bed.. ze vragen niet eens meer of papa ze nog dag komt zeggen, want inmiddels zijn ze gewend dat hij er praktisch nooit is.
Dat vind ik om te huilen! 😓
Bij dochter was vandaag haar 1e tand eruit gegaan, dat wilde ze zo graag vertellen! Maar uiteraard kwam papa niet..
Toen hij vanavond thuis kwam en mij chagrijnig op de bank aantrof lag het natuurlijk allemaal aan mij. Ik begreep hem niet, want hij moet toch ook sociaal kunnen doen op z’n werk.
Tuurlijk. Snap ik. Maar 3 uur lang?!
Hij begrijpt gewoon niet dat de kinderen hem nodig hebben, ze hun verhalen willen vertellen. Ik heb me er al heel lang geleden bij neergelegd. Moet eerlijk toegeven dat het zonder hem een stuk relaxter in huis is 🫢 ik red het allemaal wel in m’n 1tje.
Maar ik baal er zo van dat hij niet inziet dat z’n gezin ook sociaal contact nodig heeft..
Verlang ik nu echt te veel van hem?
Een tijd geleden heb ik geprobeerd een afspraak met hem te maken: zorg in ieder geval dat je dan ma-do op tijd voor het eten bent. Vrijdag is borrel avond en dat is prima. Maar zelfs op de andere dagen wil hij “niet vast zitten aan verplichtingen”. Als het gezellig is wil hij niet zomaar afhaken.
Oftewel: wij als gezin zijn niet gezellig genoeg om voor thuis te komen, voelt het voor mij. 😓
Wat zouden jullie doen?
Scriptos
10-12-2024 om 19:25
MamaE schreef op 10-12-2024 om 17:27:
[..]
En die blijven allemaal elke dag uren op hun werk hangen voor de gezelligheid zodat ze hun vrouw en kinderen nooit zien?
Als je collega's je vrienden zijn, kun je best eens per week na werk gaan borrelen of eens in het weekend wat afspreken, maar niet elke dag ten koste van je gezinsleven.
Vrouw en kids nooit zien is een groot woord maar maken wel lange dagen. Gasten over wie ik het heb zijn voornamelijk provincialen en werkzaam in de landbouw, trekkers dat spul. Ook wel een tikkeltje autistisch denk ik zeker onderling en erg loyaal bovendien. Die gaan dan helemaal op in een klus of gesprek met klant/collega. Ik ging nog even met Willem mee, stond wat te ouwehoerenen oeps trekker ging kapot ja dan kan je natuurlijk niet weg want je laat die en die niet zitten....En hup dan is het opeens weer 20:00.
In elk geval een minder zwartgallig scenario dan vreemdgaan. Hoeft ook geen kwade opzet achter te zitten per se gewoon lompheid. Sommige kerels zijn ook liever op pad dan thuis op de bank. Als je vrouw alleen maar klaagt valt daar nog wel iets voor te zeggen. Je kan er ook niet over zeuren maar gewoon je eigen ding doen.
Werk zelf ook tot laat (niet omdat ik onnodig blijf hangen maar horeca) dus kan mijn kinderen kan ik zelden naar bed brengen. Mijn vrouw zegt daarover is het wat is en doet niet moeilijk. Werk moet ook gebeuren anders heb je andere problemen. Dat kinderen daaronder lijden valt reuze mee. Het is meer dat TO ze dat aanpraat. En hem een schuldgevoel. Best onvriendelijk als je er over nadenkt.
Temet
10-12-2024 om 21:54
Tja, werkelijk reuze onvriendelijk van TO dat ze van haar man durft te verwachten dat hij na zijn werk regelmatig bijtijds naar huis komt om tijd en aandacht aan zijn vrouw en kinderen te kunnen geven. En niet alleen dat, maar dan ook nog haar ontevredenheid uiten. Hoe durft ze, het moet niet gekker worden!
Scriptos
11-12-2024 om 19:56
Temet schreef op 10-12-2024 om 21:54:
Tja, werkelijk reuze onvriendelijk van TO dat ze van haar man durft te verwachten dat hij na zijn werk regelmatig bijtijds naar huis komt om tijd en aandacht aan zijn vrouw en kinderen te kunnen geven. En niet alleen dat, maar dan ook nog haar ontevredenheid uiten. Hoe durft ze, het moet niet gekker worden!
Hoe ik het lees in de openingspost komt het soms voor (niet de eerste keer). Dat is iets anders dan structureel laat thuis komen staan nooit thuis zijn.
Als je daar direct over gaat lopen zeuren zou ik ook sjago op de bank zitten en de volgende dag nog later thuis komen.
Doe lekker je eigen ding, jut vooral de kinderen niet op dat papa zo komt waardoor ze teleurgesteld raken en geef die man in hemelsnaam wat ruimte. Helemaal als je zelf niet hoeft te werken. Feit dat je een relatie samen hebt maakt je nog niet iemand zijn eigendom en kan eisen dat hij direct naar huis komt .
Plus als je daar over al uit elkaar wil speelt er veel meer. De hele suggestie dat iemand die met collegae chillt dus automatisch gelijk maar vreemd zou moeten gaan vind ik ook vrij vergezocht.
Vraag me ook af hoe er andersom gereageerd zou zijn. Als een dame het er even van zou nemen. Ze zou vast niet gelijk als een slet worden neergezet. We leven echt in een tijdperk dat mannen het overal moeten ontgelden en constant in een kwaad daglicht worden gezet heb ik het idee.
RoodVruchtje
12-12-2024 om 08:50
Scriptos schreef op 11-12-2024 om 19:56:
[..]
Hoe ik het lees in de openingspost komt het soms voor (niet de eerste keer). Dat is iets anders dan structureel laat thuis komen staan nooit thuis zijn.
Vreemd hoe jij topics vaak zo anders leest dan wat er werkelijk wordt vermeld!
Izza
12-12-2024 om 08:57
scriptos dit is natuurlijk geen vergelijking. De man van to werkt gewoon tot 17.00 uur. Dit is geen baan met flexibele werktijden, ploegendienst en hij is ook niet aan het overwerken. Hij is gewoon vrij en gaat dan uren nazitten omdat hij geen zin heeft om maar huis te gaan. Dat terwijl zijn partner thuis midden in de spits zit met jonge kinderen. En to werkt ook gewoon. Ze is geen huisvrouw.
Scriptos
12-12-2024 om 15:22
RoodVruchtje schreef op 12-12-2024 om 08:50:
[..]
Vreemd hoe jij topics vaak zo anders leest dan wat er werkelijk wordt vermeld!
Niet hoe ik het lees het staat er letterlijk.
Het is niet de eerste keer. Wel de tweede keer? Of de derde keer? In hoeveel tijd? Maanden, jaren?
Scriptos
12-12-2024 om 15:24
Theekannetje schreef op 12-12-2024 om 09:21:
De Middeleeuwen hebben gebeld. Ze willen Scriptos terug 😄 😉
Bij ons thuis is het leven en laten leven. Maar ik heb dan ook geen feministische vrouw moeder thuis die bepaald hoe laat ik wel of niet thuis moet zijn. Als dat de typering is van de moderne vrouw geef mij dan maar een jonkvrouw uit de middeleeuwen.
Scriptos
12-12-2024 om 15:27
Izza schreef op 12-12-2024 om 08:57:
scriptos dit is natuurlijk geen vergelijking. De man van to werkt gewoon tot 17.00 uur. Dit is geen baan met flexibele werktijden, ploegendienst en hij is ook niet aan het overwerken. Hij is gewoon vrij en gaat dan uren nazitten omdat hij geen zin heeft om maar huis te gaan. Dat terwijl zijn partner thuis midden in de spits zit met jonge kinderen. En to werkt ook gewoon. Ze is geen huisvrouw.
O? In de openingsposts staat dat ze thuisblijfmoeder is.
Bij dochter was vandaag haar 1e tand eruit gegaan, dat wilde ze zo graag vertellen! Maar uiteraard kwam papa niet..
Gut o Gut zeg. Dit soort drama zou mij ook langer op werk doen houden. Wat een manipulatief gedram, en dan ook nog over de rug van de kinderen. Walgelijk.
Je zou je als partner ook kunnen focussen op wat hij allemaal wel doet, de momenten koesteren dat hij er wel is voor jou en het gezin. Maar bij individuen met dit soort mindsets is het glas altijd halfleeg.
Moederkareltje
12-12-2024 om 18:46
"Dat terwijl zijn partner thuis midden in de spits zit met jonge kinderen. En to werkt ook gewoon. Ze is geen huisvrouw."
Ja want als ze dat is maakt het niet uit hoelaat man thuiskomt. Huisvrouwen hoeven savond niet te koken, kinderen eten te geven, in bad doen, verhaal voorlezen en in bed stoppen. En bovendien die hebben al genoeg rust gehad om de avondspits alleen te dragen.
Izza
12-12-2024 om 19:19
Moederkareltje schreef op 12-12-2024 om 18:46:
"Dat terwijl zijn partner thuis midden in de spits zit met jonge kinderen. En to werkt ook gewoon. Ze is geen huisvrouw."
Ja want als ze dat is maakt het niet uit hoelaat man thuiskomt. Huisvrouwen hoeven savond niet te koken, kinderen eten te geven, in bad doen, verhaal voorlezen en in bed stoppen. En bovendien die hebben al genoeg rust gehad om de avondspits alleen te dragen.
Ook als huisvrouw wil je een partner die betrokken is. Maar je mag dan wel verwachten dat het huis aan kant is en het eten op tafel staat. Daar had je immers de tijd voor. En dat is je taak. Je kunt dan samen eten als gezin en beiden kunnen helpen met de kinderen in bad en bed doen.
Als je gaat voor de traditionele rolverdeling verwacht je geen ontplofte bende en zelf moeten koken na een dag hard werken.
Moederkareltje
12-12-2024 om 19:30
topic wil alleen al de aanwezigheid van man als ik het goed herinner. Dat hij gewoon mee eet. De rest is vanzelfsprekend dat vrouw kookt en huis aan kant heeft. Ikzelf doe ook de kinderen iedere avond zelf naar bed in bad verhaal en doe de afwas.
Scriptos
12-12-2024 om 19:57
Los van de hele rolverdeling want zo heel interessant is dat niet anno 2024 kun je toch wel zelf wel de kinderen op bed leggen?
En zo'n post over vreemdgaan die zoveel hartjes krijgt snap ik ook niet helemaal. Is dat echt gelijk het narratief waarin je denkt als je partner wat langer op werk blijft plakken? En van TO zou ik graag willen horen hoe vaak dit nou echt voorkomt en dan graag een eerlijk antwoord.
Als hij het elke week drie keer flikt kan ik me de frustratie nog wel enigszins voorstellen.
MamaE
12-12-2024 om 20:12
Scriptos schreef op 12-12-2024 om 19:57:
Los van de hele rolverdeling want zo heel interessant is dat niet anno 2024 kun je toch wel zelf wel de kinderen op bed leggen?
En zo'n post over vreemdgaan die zoveel hartjes krijgt snap ik ook niet helemaal. Is dat echt gelijk het narratief waarin je denkt als je partner wat langer op werk blijft plakken? En van TO zou ik graag willen horen hoe vaak dit nou echt voorkomt en dan graag een eerlijk antwoord.Als hij het elke week drie keer flikt kan ik me de frustratie nog wel enigszins voorstellen.
Dat is dus precies het probleem. TS schrijft dat ze het prima vindt als hij eens per week blijft hangen voor de fun, maar dat deze man dat ook rustig 3-4 dagen per week doet en dan ook nog urenlang waardoor hij zijn kinderen amper ziet en de kinderen hun verhaal niet kwijt kunnen aan papa, terwijl ze daar blijkbaar wel behoefte aan hebben.
Ook op dagen dat het lastig uitkomt, zit TS met drie kinderen in het zwembad omdat haar man het niet nodig vindt om bijtijds thuis te zijn voor de jongere kinderen die geen zwemles hebben of met de oudste naar zwemles te gaan.
Scriptos
12-12-2024 om 20:48
MamaE schreef op 12-12-2024 om 20:12:
[..]
Dat is dus precies het probleem. TS schrijft dat ze het prima vindt als hij eens per week blijft hangen voor de fun, maar dat deze man dat ook rustig 3-4 dagen per week doet en dan ook nog urenlang waardoor hij zijn kinderen amper ziet en de kinderen hun verhaal niet kwijt kunnen aan papa, terwijl ze daar blijkbaar wel behoefte aan hebben.
Ook op dagen dat het lastig uitkomt, zit TS met drie kinderen in het zwembad omdat haar man het niet nodig vindt om bijtijds thuis te zijn voor de jongere kinderen die geen zwemles hebben of met de oudste naar zwemles te gaan.
Waar staat dat dan dat hij daadwerkelijk 3-4 dagen per week weg is? Ik lees uit haar bericht dat zij wil (eigenlijk eist) dat hij zich committeert aan de ma-do en dan vrijdag van haar naar de borrel mag. Waarop hij zegt dat als het gezellig is hij wil blijven hangen. En als hij dat dan doet is zij boos.
O en dat het stiekem ook wel lekker is als hij er niet is? Zou dat misschien de echte reden zijn dat hij zovaak weg is??