Relaties Relaties

Relaties

Man ziet ons niet staan?

Ik denk dat Moederkareltje het als heel zwaar ervaart, omdat ze - zoals ik haar steeds lees - qua huishouden en kinderen er helemaal alleen voor staat. Ik denk dat dat wel anders is, dan als je man na zijn werk ook even de stofzuiger door het huis haalt of boodschappen meeneemt op de terugweg. 
En dat snap ik wel. 

Dweedledee schreef op 21-11-2024 om 21:11:

Ik denk dat Moederkareltje het als heel zwaar ervaart, omdat ze - zoals ik haar steeds lees - qua huishouden en kinderen er helemaal alleen voor staat. Ik denk dat dat wel anders is, dan als je man na zijn werk ook even de stofzuiger door het huis haalt of boodschappen meeneemt op de terugweg.
En dat snap ik wel.

Dankjewel

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 20:36:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat huismoeder zijn met kleine kinderen net zo hard of niet hard werken is als typen op kantoor. Dat er niet zo neerbuigend naar gekeken hoeft te worden. Daar maak ik mij hard voor ja. Op de tafels ook ja. En daarnaast vind ik het heel fijn om bij mijn kinderen te zijn en zou ik het ook niet willen inruilen voor kantoor.

Alsof iedereen werkt op kantoor.... Er zijn zoveel zware banen. En ja, daar hebben we dan misschien zelf voor gekozen, maar doe alsjeblieft niet alsof jij het zwaarder hebt. (En als je dat wel hebt, dan zou ik een andere baan gaan zoeken.)

Fourtyfour schreef op 21-11-2024 om 21:59:

[..]

Alsof iedereen werkt op kantoor.... Er zijn zoveel zware banen. En ja, daar hebben we dan misschien zelf voor gekozen, maar doe alsjeblieft niet alsof jij het zwaarder hebt. (En als je dat wel hebt, dan zou ik een andere baan gaan zoeken.)

Ik zeg niet dat ik het zwaarder heb dan jij. Ik zocht ook geen oplossing over hoe ik dingen moet veranderen. Ik zocht erkenning dat huismoeder zijn, in mijn geval dan, ook niet over rozen gaat en die heb ik gekregen dus mijn punt is gemaakt en dat onderwerp voor mij is afgesloten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.