Relaties Relaties

Relaties

Man ziet ons niet staan?

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 19:35:

[..]

Je kunt niet die 40 uur dat jij op kantoor zit voor je kind zorgen of dat inhalen in het weekend. Jij doelt op dat ene wasjes wat ik toevallig overdag kan doen. Ja daar heb jij helemaal gelijk in.

En waarom zou ik dat in moeten halen? 

Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 19:36:

[..]

Moederkarel ik weet niet of je in een kasteel woont maar het huishouden kost ook geen 8 uur per dag , nogmaals zelf ook thuis met de kleine maar ik ben echt niet de hele dag aan het poetsen, in de zomer heb ik dagen gehad dat we meer buiten als binnen waren, maar mijn man stoort zich dan ook totaal niet aan speelgoed door het huis heen , schoon is schoon, en opgeruimd is onmogelijk met een peuter

Ik heb het over de zorg voor de kinderen is een dagtaak. Dat kun je niet ook doen als je op kantoor zit. Dus per definitie doen werkende ouders niet precies hetzelfde als huismoeders naast hun werk. 40 uur kan je maar 1 keer besteden. Klaar. 

Nick90 schreef op 21-11-2024 om 19:46:

[..]

En waarom zou ik dat in moeten halen?

Jij zegt " En al die dingen die jij overdag doet moeten wij in het weekend of op onze vrije dag doen. " hoe wilde je dat doen dan 40 uur zorg in je weekend inhalen. 

Je stelling klopt gewoon niet. 

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 19:46:

[..]

Ik heb het over de zorg voor de kinderen is een dagtaak. Dat kun je niet ook doen als je op kantoor zit. Dus per definitie doen werkende ouders niet precies hetzelfde als huismoeders naast hun werk. 40 uur kan je maar 1 keer besteden. Klaar.

Niet helemaal mee eens , ik kan ook echt een hoop doen terwijl ik thuis ben met de kleine zoals een moestuin, daar had ik echt geen tijd/puf voor toen ik 40/60  uur werkte , iedere middag slaapt hij anderhalf uur en kan ik lekker een boek lezen enz, uitgebreid koken , ik heb nog nooit zo vaak gewandeld , en natuurlijk zijn er dagen dat ik niets kan omdat hij ziekjes is enz en je staat altijd aan, maar een chirurg staat ook altijd aan op het werk...

Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 19:52:

[..]

Niet helemaal mee eens , ik kan ook echt een hoop doen terwijl ik thuis ben met de kleine zoals een moestuin, daar had ik echt geen tijd/puf voor toen ik 40/60 uur werkte , iedere middag slaapt hij anderhalf uur en kan ik lekker een boek lezen enz, uitgebreid koken , ik heb nog nooit zo vaak gewandeld , en natuurlijk zijn er dagen dat ik niets kan omdat hij ziekjes is enz en je staat altijd aan, maar een chirurg staat ook altijd aan op het werk...

Dus toch wat erkenning hehe. Fijn. Nu zijn we rond. 

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 19:48:

[..]

Jij zegt " En al die dingen die jij overdag doet moeten wij in het weekend of op onze vrije dag doen. " hoe wilde je dat doen dan 40 uur zorg in je weekend inhalen.

Je stelling klopt gewoon niet.

Heb jij geen wasmachine e.d? Wij besteden geen 40 uur per week aan het huishouden. 

Nick90 schreef op 21-11-2024 om 19:59:

[..]

Heb jij geen wasmachine e.d? Wij besteden geen 40 uur per week aan het huishouden.

Ik heb het over voor je kinderen zorgen naast eten en drinken geven en schone luiers, ze bezighouden, met ze spelen met ze naar buiten gaan etc. Mijn kinderen gaan niet rustig in de hoek een paar uur boek lezen. 

"En al die dingen die jij overdag doet moeten wij in het weekend of op onze vrije dag doen. " je stelling klopt gewoon niet hoog of laag. 

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 20:04:

[..]

Ik heb het over voor je kinderen zorgen naast eten en drinken geven en schone luiers, ze bezighouden, met ze spelen met ze naar buiten gaan etc. Mijn kinderen gaan niet rustig in de hoek een paar uur boek lezen.

"En al die dingen die jij overdag doet moeten wij in het weekend of op onze vrije dag doen. " je stelling klopt gewoon niet hoog of laag.

Waar maak jij je nou precies druk om? De dagen dat we niet werken moeten we naast onze kinderen entertainen en verzorgen ook  het huishouden doen. Jij bent degene die het hier steeds maar heeft over hoe hard werken het wel niet is om de hele dag met je kinderen thuis te zijn, maar daar heb je wel zelf voor gekozen. Denk je eens in dat je ook nog 40 uur zou moeten werken buiten de deur en al die andere zaken er ook nog bij moet doen. 

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 20:04:

[..]

In deze huidige tijd is er geen reden om als vrouw thuis te blijven tenzij je dit zelf graag wilt , hetzelfde voor huisman want die zijn er ook , niks mis mee als je er zelf achterstaat als koppel en allebei tevreden bent met de verdeling maar als je continu moet spuien op een forum over hoe zwaar het is dan gaat er toch iets mis 

Nick90 schreef op 21-11-2024 om 20:12:

[..]

Waar maak jij je nou precies druk om? De dagen dat we niet werken moeten we naast onze kinderen entertainen en verzorgen ook het huishouden doen. Jij bent degene die het hier steeds maar heeft over hoe hard werken het wel niet is om de hele dag met je kinderen thuis te zijn, maar daar heb je wel zelf voor gekozen. Denk je eens in dat je ook nog 40 uur zou moeten werken buiten de deur en al die andere zaken er ook nog bij moet doen.

Ook nog kan niet want 40 uur kun je maar één keer besteden. Mijn man zegt wel eerlijk dat hij zijn werk minder zwaar vind dan een hele dag voor de kinderen zorgen en zo heb ik er nog meer gehoord. Thuis voor de kinderen is net zo hard of niet hard werken hoe je het wilt noemen als op kantoor zitten typen. Het gaat mij om de erkenning dat voor kinderen zorgen ook energie kost en een dagtaak is net als typen op kantoor. Het begon allemaal met een iemand die zei dat het huisvrouwen bestaan ontspannen is en jij zei dat het niet hard werken is en toen ging ik uit mijn plaat. 

Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 20:14:

[..]

In deze huidige tijd is er geen reden om als vrouw thuis te blijven tenzij je dit zelf graag wilt , hetzelfde voor huisman want die zijn er ook , niks mis mee als je er zelf achterstaat als koppel en allebei tevreden bent met de verdeling maar als je continu moet spuien op een forum over hoe zwaar het is dan gaat er toch iets mis

Ik wil alleen maar zeggen dat huismoeder zijn met kleine kinderen net zo hard of niet hard werken is als typen op kantoor. Dat er niet zo neerbuigend naar gekeken hoeft te worden. Daar maak ik mij hard voor ja. Op de tafels ook ja. En daarnaast vind ik het heel fijn om bij mijn kinderen te zijn en zou ik het ook niet willen inruilen voor kantoor.

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 20:36:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat huismoeder zijn met kleine kinderen net zo hard of niet hard werken is als typen op kantoor. Dat er niet zo neerbuigend naar gekeken hoeft te worden. Daar maak ik mij hard voor ja. Op de tafels ook ja. En daarnaast vind ik het heel fijn om bij mijn kinderen te zijn en zou ik het ook niet willen inruilen voor kantoor.

Ja maar het is een "baan" waar we zelf voor gekozen hebben, je hoeft geen kinderen te krijgen , je hoeft geen huismoeder te worden .... 

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 20:33:

[..]

Ook nog kan niet want 40 uur kun je maar één keer besteden. Mijn man zegt wel eerlijk dat hij zijn werk minder zwaar vind dan een hele dag voor de kinderen zorgen en zo heb ik er nog meer gehoord. Thuis voor de kinderen is net zo hard of niet hard werken hoe je het wilt noemen als op kantoor zitten typen. Het gaat mij om de erkenning dat voor kinderen zorgen ook energie kost en een dagtaak is net als typen op kantoor. Het begon allemaal met een iemand die zei dat het huisvrouwen bestaan ontspannen is en jij zei dat het niet hard werken is en toen ging ik uit mijn plaat.

Onze kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang/bso, ik zorg er een dag per week voor en zij ook 1 dag en in het weekend doen we het samen, die ene dag is de leukste dag van m'n week, ik ervaar het niet als zwaar en mijn vrouw ook niet. Juist omdat we er ook nog een ander leven naast hebben. De tijd dat we werken zorgen we ook voor onze kinderen door opvang voor ze te regelen, en je vergeet blijkbaar even dat we tussen ons werk door ook voor de kinderen moeten zorgen, het is dus niet werken en de kinderen verzorgen zichzelf maar, als wij moe thuis komen uit ons werk moeten we ook koken en moeie kinderen naar bed brengen, s' ochtends moeten we ze ook gewoon aankleden en ontbijt geven en zorgen dat ze op tijd bij de opvang zijn zodat wij op tijd op ons werk zijn. Thuisblijven voor je kinderen is meer een soort luxe en niet te vergelijken met echt hard werken zoals bijv in de zorg of in de bouw. 

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 20:33:

[..]

Het is denk ik vooral hoe je het zelf ervaart; jij vindt het fulltime thuisblijf moeder zijn zwaar dat wil niet zeggen dat het zwaar is. Het is jouw persoonlijke mening en niet meer dan dat. Ik ben bij alle vier mijn kinderen het eerste jaar thuis geweest. Ik vond er niks zwaars aan, heerlijk relaxte tijd, zo ervaart iedereen het anders. Er is geen goed of fout in, het is persoonlijk. Ik vraag me wel oprecht af; je zegt dat je er bewust voor gekozen hebt om thuisblijfmoeder te zijn maar werkelijk in elk topic klaag je steen en been. Past het thuisblijfmoederschap wel bij je, wordt je hier nou echt gelukkig van? Je praat vaak nogal denigrerende over werkende moeders maar die komen meestal toch een stuk gelukkiger over dan hoe jij jezelf neerzet.

Nick90 schreef op 21-11-2024 om 20:47:

[..]

Onze kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang/bso, ik zorg er een dag per week voor en zij ook 1 dag en in het weekend doen we het samen, die ene dag is de leukste dag van m'n week, ik ervaar het niet als zwaar en mijn vrouw ook niet. Juist omdat we er ook nog een ander leven naast hebben. De tijd dat we werken zorgen we ook voor onze kinderen door opvang voor ze te regelen, en je vergeet blijkbaar even dat we tussen ons werk door ook voor de kinderen moeten zorgen, het is dus niet werken en de kinderen verzorgen zichzelf maar, als wij moe thuis komen uit ons werk moeten we ook koken en moeie kinderen naar bed brengen, s' ochtends moeten we ze ook gewoon aankleden en ontbijt geven en zorgen dat ze op tijd bij de opvang zijn zodat wij op tijd op ons werk zijn. Thuisblijven voor je kinderen is meer een soort luxe en niet te vergelijken met echt hard werken zoals bijv in de zorg of in de bouw.

Meer dan 10 jaar in de zorg gewerkt en dan had ik 8 mensen die ik moest verzorgen , nu 1tje , en ja ik vind de billen van mijn kind een stuk makkelijker wassen, in de corona periode maakte ik weken van 60 uur en was lichamelijk gesloopt , vitamine tekorten enz , nu topvit vooral de vitamine d door al het buiten spelen , ik ervaar het thuismoeder zijn ook als minder zwaar zelfs toen mijn man niets anders kon dan op zijn laptop het geld verdienen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.