Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Geen idee wat te doen


Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 14:32 Topicstarter

Angela1967 schreef op 17-06-2022 om 14:20:

[..]

Ik zou ernstig aandringen op therapie i.v.m. onverwerkt trauma en dat consequent blijven herhalen bij huisarts. Niet opgeven. En dan, als je de doorverwijzing hebt, je op 14.000 veschillende wachtlijsten laten zetten als je de doorverwijzing hebt. Accepteer dat je professionele hulp nodig hebt!

gr Angela

Ik heb mijn verhaal al heel vaak verteld. Het is steeds hetzelfde. Ik vind dat zo slecht. Ik ben heel veel jaren van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ga echt niet meer met mijn verhaal naar de huisarts. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 14:39

Lisa80 schreef op 17-06-2022 om 14:32:

[..]

Ik heb mijn verhaal al heel vaak verteld. Het is steeds hetzelfde. Ik vind dat zo slecht. Ik ben heel veel jaren van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ga echt niet meer met mijn verhaal naar de huisarts.

Dan blijf je thuis he. 

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 14:43 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 14:39:

[..]

Dan blijf je thuis he.

Dat maakt in dit geval geen verschil 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 14:44

Lisa80 schreef op 17-06-2022 om 14:43:

[..]

Dat maakt in dit geval geen verschil

Klopt en alles bleef zoals het was.

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 14:47 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 14:44:

[..]

Klopt en alles bleef zoals het was.

In dit geval inderdaad ja

Je titel is: geen idee wat te doen. 
Dat gevoel heb ik nu ook. Het is echt moeilijk contact met je te krijgen zo,ook op dit forum als je 26 pagina's lang nergens echt op reageert, alleen je eigen mantra herhaalt.
Ik hoop dat je thuis bij/met je kinderen wel echt kan luisteren, ze op een andere manier naar dingen kan laten kijken. En ik weet natuurlijk niet hoe je nu met je man omgaat. Maar het lijkt me ook voor hem heel moeilijk in een huis te leven met jou als je geen stappen zet maar ook niet je best doet de relatie met hem te verbeteren.
Ik hou het hierbij. Het ga je goed/beter.

Lisa80 schreef op 17-06-2022 om 14:32:

[..]

Ik heb mijn verhaal al heel vaak verteld. Het is steeds hetzelfde. Ik vind dat zo slecht. Ik ben heel veel jaren van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ga echt niet meer met mijn verhaal naar de huisarts.

Wat was toen je hulpvraag bij de huisarts? Was dat traumaverwerking omgaan met verlies, zelfvertrouwen. Laat hem/haar desnoods dit draadje lezen.

Beste Lisa,
Als je op dezelfde wijze tegen nieuwe contacten praat als hier op het forum, dan begrijp ik dat je weinig steun en begrip krijgt. Het heeft iets moedeloos om van te worden en wekt op gegeven moment ook een soort aversie op. Want veel mensen geven aan begrip te hebben, je steun te geven via tips of gewoon een knuffel. Maar je lijkt op een langspeelplaat die vast zit in zijn groef. Je blijft alles maar herhalen. Wat je wil (iemand die een arm om je heen slaat, je steunt en helpt), dat ga je zo niet krijgen. Jij in een cirkeltje hangen en op gegeven moment checken mensen uit, want je toont geen zelfinzicht in je eigen werkwijze. 
Je zegt dat je man autistisch is, maar soms denk ik dat het ook voor jou geldt. Niemand op dit forum lijkt door je heen te kunnen dringen. Heb je misschien ook wel moeite om contact te leggen, niet alleen omdat je introvert bent maar ook wel wat last hebt van sociaal onhandig zijn? Dat je net het verkeerde zegt of doet, waardoor mensen jou niet begrijpen of je mogelijk hen afstoot? En dat je dat dan prompt niet goed begrijpt waarom zij zo weer op jou reageren? Misschien zit ik ernaast hoor, want ik ben niet zo thuis in autisme. Maar ik vind je wijze van communiceren best curieus.

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 15:26 Topicstarter

Lotte78 schreef op 17-06-2022 om 14:55:

[..]

Wat was toen je hulpvraag bij de huisarts? Was dat traumaverwerking omgaan met verlies, zelfvertrouwen. Laat hem/haar desnoods dit draadje lezen.

Ik vertel dit hele verhaal. Wat ik hier vertel. Niet alleen maar ik zoek een huis.

Je bent op heel jonge leeftijd je ouders kwijtgeraakt door de dood. Ik denk dat dat op zich al een ervaring is die weinig mensen met je kunnen delen. Jouw roep om iemand die er voor jou is (onvoorwaardelijk) dat is eigenlijk de roep van een kind om de liefde van de ouders. Ouders kunnen je die onvoorwaardelijke liefde geven, zij kennen je als geen ander. Een partner kan dat ook, maar vaak is dat toch een weg, waarbij het regelmatig weer moet worden bevestigd, het is niet vanzelfsprekend, zoals dat bij ouders wel is.
Ik noemde het een traumatische ervaring, omdat het waarschijnlijk niet alleen om rouw gaat, maar ook om de schok daarna van alles wat je moet regelen, niemand die er voor je is, niemand die je daarin begeleidt. Een trauma is niet alleen een vervelende ervaring, maar meestal daar bovenop een pijnlijke ervaring van het uitblijven van hulp.
Duizendpoot zegt: 'Maar je lijkt op een langspeelplaat die vast zit in zijn groef.' Dat is precies het beeld dat ik gebruik als ik wil praten over mijn traumatische ervaring: het lijkt alsof je daarna niet verder komt, steeds maar weer in hetzelfde cirkeltje blijft hangen, alsof er een steen bovenop ligt waar geen beweging in te krijgen is.
Ik heb (gelukkig) goede ervaringen met EMDR-therapie. Niet veel praten, maar tappen, oogbewegingen etc. en op een of andere manier kwam er toen een ander licht op mijn ervaringen, waardoor er beweging in kwam, waardoor het een plaatsje kon krijgen.
Wat je ook doet, scheiden of niet, je neemt altijd jezelf mee, dus ik denk dat het goed is om te kijken of EMDR voor jou iets kan betekenen. In elk geval zou ik het gaan benoemen als een traumatische ervaring, omdat dat mensen op een ander been zet.
Ja, ook deze stap zul je zelf alleen moeten zetten. Maar heb je dan niet ergens het vertrouwen dat er iemand meekijkt en jou de goede weg wijst? Ik weet dat mijn ouders mij gelukkig zouden willen zien, dus als ik ergens aan het wankelen ben, dan zeg ik tegen mezelf: zoek naar waar je gelukkig van wordt, want daar word je dan naartoe gestuurd (denk ik dan). Dat wordt dan mijn kompas. Ik wens het je toe.

Tsjor


Het probleem waar Lisa mee kampt is breder dan haar persoontje. Paul Verhaeghe hoogleraar psychodiagnostiek stelt dat elke samenleving zijn eigen aandoeningen creëert. De onze steunt op individualisering en competitiedrift. Sociale angst, eenzaamheid en depressie tot gevolg. Best wel schraal dat we voor contact en steun naar professionals worden verwezen. 
In mijn woonplaats is er 6 jaar geleden een inwonerinitiatief gestart die een bedding biedt om elkaar gewoon weer te ontmoeten en tijd te hebben voor elkaar. Waar andere waarden de boventoon voeren. Om je kracht te herontdekken. Het gevoel dat je geen waarde hebt, als je de verbinding mist, is zo ongezond nog niet. We hebben verbinding nodig. Maar 'resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst', dat is zo mooi aan de toekomst. Er komt altijd iets naar je toe, als je je daarvoor opent. 

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 16:37 Topicstarter

tsjor schreef op 17-06-2022 om 16:10:

Je bent op heel jonge leeftijd je ouders kwijtgeraakt door de dood. Ik denk dat dat op zich al een ervaring is die weinig mensen met je kunnen delen. Jouw roep om iemand die er voor jou is (onvoorwaardelijk) dat is eigenlijk de roep van een kind om de liefde van de ouders. Ouders kunnen je die onvoorwaardelijke liefde geven, zij kennen je als geen ander. Een partner kan dat ook, maar vaak is dat toch een weg, waarbij het regelmatig weer moet worden bevestigd, het is niet vanzelfsprekend, zoals dat bij ouders wel is.
Ik noemde het een traumatische ervaring, omdat het waarschijnlijk niet alleen om rouw gaat, maar ook om de schok daarna van alles wat je moet regelen, niemand die er voor je is, niemand die je daarin begeleidt. Een trauma is niet alleen een vervelende ervaring, maar meestal daar bovenop een pijnlijke ervaring van het uitblijven van hulp.
Duizendpoot zegt: 'Maar je lijkt op een langspeelplaat die vast zit in zijn groef.' Dat is precies het beeld dat ik gebruik als ik wil praten over mijn traumatische ervaring: het lijkt alsof je daarna niet verder komt, steeds maar weer in hetzelfde cirkeltje blijft hangen, alsof er een steen bovenop ligt waar geen beweging in te krijgen is.
Ik heb (gelukkig) goede ervaringen met EMDR-therapie. Niet veel praten, maar tappen, oogbewegingen etc. en op een of andere manier kwam er toen een ander licht op mijn ervaringen, waardoor er beweging in kwam, waardoor het een plaatsje kon krijgen.
Wat je ook doet, scheiden of niet, je neemt altijd jezelf mee, dus ik denk dat het goed is om te kijken of EMDR voor jou iets kan betekenen. In elk geval zou ik het gaan benoemen als een traumatische ervaring, omdat dat mensen op een ander been zet.
Ja, ook deze stap zul je zelf alleen moeten zetten. Maar heb je dan niet ergens het vertrouwen dat er iemand meekijkt en jou de goede weg wijst? Ik weet dat mijn ouders mij gelukkig zouden willen zien, dus als ik ergens aan het wankelen ben, dan zeg ik tegen mezelf: zoek naar waar je gelukkig van wordt, want daar word je dan naartoe gestuurd (denk ik dan). Dat wordt dan mijn kompas. Ik wens het je toe.

Tsjor

EMDR heb ik eerder gehad, maar dan voor iets anders.

Dat er geen ouders meer zijn is 1 ding. Maar ik vind het ergste dat mensen mij hebben laten zitten daarna, niet meer naar me omkeken. Dat heeft mij heel veel gedaan.

Lisa80

Lisa80

17-06-2022 om 16:39 Topicstarter

Aardpeer schreef op 17-06-2022 om 16:10:


Het probleem waar Lisa mee kampt is breder dan haar persoontje. Paul Verhaeghe hoogleraar psychodiagnostiek stelt dat elke samenleving zijn eigen aandoeningen creëert. De onze steunt op individualisering en competitiedrift. Sociale angst, eenzaamheid en depressie tot gevolg. Best wel schraal dat we voor contact en steun naar professionals worden verwezen.
In mijn woonplaats is er 6 jaar geleden een inwonerinitiatief gestart die een bedding biedt om elkaar gewoon weer te ontmoeten en tijd te hebben voor elkaar. Waar andere waarden de boventoon voeren. Om je kracht te herontdekken. Het gevoel dat je geen waarde hebt, als je de verbinding mist, is zo ongezond nog niet. We hebben verbinding nodig. Maar 'resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst', dat is zo mooi aan de toekomst. Er komt altijd iets naar je toe, als je je daarvoor opent.

Precies dit. Heel erg dat je voor steun naar professionals moet gaan ipv mensen in je omgeving.

Wat mooi dat initiatief bij je in de buurt!

Lisa80 schreef op 17-06-2022 om 16:37:

[..]

EMDR heb ik eerder gehad, maar dan voor iets anders.

Dat er geen ouders meer zijn is 1 ding. Maar ik vind het ergste dat mensen mij hebben laten zitten daarna, niet meer naar me omkeken. Dat heeft mij heel veel gedaan.

Lisa kun je wat meer vertellen over hoe dat dan ging? Heb jij veel initiatief getoond en regelmatig om hulp gevraagd? Of heb je afgewacht tot mensen uit zichzelf contact zochten of hulp boden? Wat zou er gebeuren als je nu weer contact zocht met je ooms en tantes en vertelt dat je eenzaam  bent en gezelschap nodig hebt? Zijn er mensen die echt weten hoe je je voelt? Uit al deze pagina’s en berichten van jou weten we nog bijna niks over jou en moeten we gissen naar wat er gebeurt is. Als je op deze manier ook met hulpverleners en andere contacten communiceert, dan weet niemand echt wat er aan de hand is en dat je echt hulp nodig hebt. 

In mijn regio kun je je aanmelden bij de vrijwilligersbank als je een maatje nodig hebt. Zo kunnen mensen die iets te bieden hebben met je in contact komen en gezelschap en hulp bieden. Misschien is er bij jou ook zoiets. Lijkt me de moeite waard om uit te zoeken.

Aardpeer schreef op 17-06-2022 om 16:10:


Het probleem waar Lisa mee kampt is breder dan haar persoontje. Paul Verhaeghe hoogleraar psychodiagnostiek stelt dat elke samenleving zijn eigen aandoeningen creëert. De onze steunt op individualisering en competitiedrift. Sociale angst, eenzaamheid en depressie tot gevolg. Best wel schraal dat we voor contact en steun naar professionals worden verwezen.
In mijn woonplaats is er 6 jaar geleden een inwonerinitiatief gestart die een bedding biedt om elkaar gewoon weer te ontmoeten en tijd te hebben voor elkaar. Waar andere waarden de boventoon voeren. Om je kracht te herontdekken. Het gevoel dat je geen waarde hebt, als je de verbinding mist, is zo ongezond nog niet. We hebben verbinding nodig. Maar 'resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst', dat is zo mooi aan de toekomst. Er komt altijd iets naar je toe, als je je daarvoor opent.

Dat kan zo zijn. Maar maatschappijkritiek lost niemands probleem op. Net zoals dat je niet kunt wachten tot iemand je komt redden, zo kun je ook niet wachten tot de wereld verandert. Hooguit kun je zelf zo’n inwonersinitiatief nemen als jij beschrijft. Be the change you want to see. Is dat dan misschien iets voor je Lisa, om daar het voortouw in te nemen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.